Honda Jazz 1.4 II Fun

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan bt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Merhaba forum,

11 yıllık Corsa C maceramı hızlıca sonlandıran yeni aracım Honda Jazz'ı tanıtayım.

Boş muhabbet, hikaye filan okumak istemeyen aşağıdaki paragrafı atlayıp konuya inebilir. =)

Geçtiğimiz Cumartesi bizim Transit'in kapı içerisinde iki parçanın değişimi yapılacaktı. Bu yüzden döşemesinin sökülmesi gerekiyordu vs.vs. Neyse, boyacımın arkadaşı olan bir kaporta onarım/plastik kaynak vb. işleri yapan ustam var, oraya götürdüm. Zaten forumda da kendisini bilenler var. =) Gittiğimde bir ara dışarıda bir Jazz gördüm. Jazz II Fun paketler, bir süredir radarımda olan araçlardı. Rengi ve temizliği de dikkatimi çekti, "aman tanrım didim" geçtim gittim. O sırada içeride boyacım uğramış onu gördüm. Selam sabah derken abi Jazz'ları nasıl bilirsin diyerek görüşünü almak istedim. Zira al-sat işi yapıyor, elinden çok araba geçiyor. İyi bilirim dedi. Şu kapıdaki kasayı diyorum dedim. "He, benim araba o" dedi. Ben şok.. :d Verdi anahtarı al bak incele gez gel dedi. Baktım çiçek gibi tertemiz bir araba. "Kaktırayım sana" dedi :d Nasıl olacak dedim. Yalandan benim arabayı takaslamayı önerdim, bayağı ciddi ciddi girdi ilanlara filan bakmaya başladı. O sırada sohbet ederken aldıktan sonra bakıma da yine benim tanıdığım bir ustama vermiş. Yani araba son 2-3 aydır tamamen bildiğim ellerde gezip bakılıyormuş. Durumu çok ciddiye almasam da dur bakalım deyip ertesi gün ustamın yanında açık oto pazarında kendi aracımı da satışa koydum. Tahmin edileceği üzere piyasa ölü, iş çıkmadı. Döndük. Ama ben artık ciddiye bindirmeye başladım. Sonra finansmanı ayarlayarak Çarşamba günü gittim sabah aracı aldım, yetkili servise gittim, bakımını yapan ustama gittim, klima gazı bastırmaya gittim, bir de notere gittim :D. En son bankalara giderek günü bitirdim.


Araç 2010 model dolu olan Fun paket ve 267.000 km'de (verdiğim Corsa'dan 2500 km daha fazla) Piyasaya göre yüksek ama gerçekten temiz gözüküyor. Hiç lpg görmemiş. 2020'ye kadar yetkili servis bakımlı. Çok ufak kaporta kusurları var ama sorun seviyesinde değiller. Umurumda değil o yüzden. =)

Minik kazacıklar dışında 2023'te arkadan bir Connect vurmuş. Cam patlamadan bagaj kapağı, stoplar, tampon değişmiş. Oradan kalın bir trameri var. Ama yetkili serviste işlem yapılmış. Bagaj havuzu da gayet sağlam durumda.

Aracı ekspere sokmadım. Tarcanlar kredi kartı kullanmayınca sinirlendim çıktım. Gittim arabanın bakımını yapan ustama, lifte kaldırttım, karter koruyucusunu söktürdüm, kendim inceledim. Sadece disk balata kondisyonu için ondan destek aldım. Arabanın motorunda da, yürüyeninde de hiçbir yağ kaçağı göremedim. Yağa dair tek belirti yağ filtresi takılırken etrafın kirlenip bezle silinmesinin iziydi. Kaporta tarafında da olan biten zaten önüme en başta fotoğraflarıyla kondu. Sorun gözükmüyor.

Boyacımın oğlunun apaçiliklerine maruz kalmasa daha da iyi olacakmış. Ayak altı pavyon spec led'leri geri söktürdüm. Egzoz ucu kaynattırmışlar, zıngırdıyor. Alcantara direksiyon ve vites körüğü yaptırmışlar, hadi bunları es geçebiliyorum. Shocker hand vb. şuursuz jdm sticker'ları mevcuttu. Söküp söküp temizliyorum. Kırmızı TR plaka etiketlerini söktüm. Plakalarda saçma sapan bir şeyler daha yapışıktı onları da söktüm. Arka camda "ben iyi, ya sen?" yazılıydı, onu da söküp temizledim. Egzoz maalesef bekliyor, acelesi yok. Alcantaraların mavi dikişleriyle uyumlu, aracın rengiyle uyumsuz mavi vites topuzu takılmış. Orijinalini de alcantara kaplayıp ortasını maviye boyayarak ırzına geçmişler zaten, vites kolunun uzamasını sağlayan, seks oyuncağı formlu "jdm topuz" dan ben razıyım, zira kolun boyunu uzatıp direksiyona biraz daha yaklaşmasını sağlıyor. Yalnız kendisi metal olduğu için güneşe çok maruz kalırasa ilk vites hareketimde elime vites yollarını sıcak damga yaptırır. Kırmızı supap kapakları var, çok göze batmıyor, hoşuma bile gitti.
En kötü apaçilik de farlar ve sislerde olmuş. H4 farlarda bir led var, gözleri kör ediyor. Hadi onu geçtim, aydınlatma da işlevsiz. görmem gereken hiçbir yeri göremiyorum. Kaderim oldu kötü farlı araba almak :D Ek olarak, kısası ve uzunu sanki ters bağlanmış gibi. Selektör yaparken yakın göreceli olarak daha iyi gözüküyor. Acilen haftasonu müdahale edilecek. Sisler de led, olumsuz hava koşullarında kullanmam gerekirse faydadan çok zarar verecek. Onun far kadar acelesi yok, bir ara bakarım. Parklar ve sinyaller şu rengarenk mavi tonlarında gözüküp turuncu yanan osram ampullerden takılmış. Sadece o güzel.

Kliması verimli değildi, gaz bastırdım düzeldi. Kaput çubuğunun klipsi kırıktı, 2000 devirden sonra rezonansla ses yapıyordu. 15₺'ye klips aldım çözdüm. Belli belirsiz, çoğu kişinin anlayamayacağı bir titremesi var. Rot balansa sokacağım. Acilinden cam filmi istiyor. Renk önemli değil de UV filtresi arıyor bünyem. Hem camlar büyük, hem de cam tavan var... Far operasyonu var. Başka da bir masrafı şu anda yok.

Arka kapılarda trim sesleri var. Çözülebilir gibi de durmuyorlar. Adettendir, silikon sprey uyguladım ama ümidim yok. Kapı döşemeleri kötü toplanmış demiştim ama hiç sökülmemiş. Sökülmemiş hali bu :D Alışacağız artık :')

Lastikler 185/55r16. Önler Conti UltraContact, arkalar Hankook Ventus Prime. Eskiyene kadar kullanırım, kondisyonları iyi.
Corsa'nın turuncu jantlarını kavga dövüş aldım. Kış gelince kışlıklarla takmayı planlıyorum.

Araç genel olarak çok dolu. Corsa'da olup bunda bulamadığım temel eksikleri: Bluetooth, arka park sensörü. gözlük kabı. Kullanışlılık çözümleri çok başarılı. Yakıt tüketimi çok çok iyi. Göstergedeki hesap makinesinden hallice ekran, toplam iki adet butonla neredeyse android işletim sistemi gibi kişiselleştirilebiliyor. Ona da bayıldım. :) Aracın elektronik olan kilitleri için hep bir mekanik B planı var. Bagaj içerisinde farklı kapakların altında gizlenmiş kollar ile bozulan bagaj kapağını, depo kapağını ve sürücü kapısını açabiliyorsunuz. Tüm bunları, temel bakım yönergelerini, bakım aralıklarını, kullanım önerilerini, kısmen teknik özelliklerini içeren 500 sayfaya yakın bir kullanıcı el kitabı vermişler. Ona da ayrıca hasta oldum. Dün hatmettim. :D 500 sayfalık içeriğin tümünü buraya yazasım var ama hoş olmaz :d

L13Z1 kodlu 1339 cc SOHC 16v i-vtec değişik, basit ve buna bağlı olarak anormal sağlam yapıya sahip Euro4 bir motor var. Motora sahibinden 1.4 diyor, başka kaynaklar 1.3 diyor, Honda 1.34 diyor :D
100hp / 127Nm
Çap 73mm , strok 80mm Bu yüzden yüksek devirlere çıkamıyor. Corsa gibi 6600rpm civarında hatata hatatat
Motor karakteri Corsa ile çok benzer. O yüzden sürüş alışkanlıklarımı değiştirmeden devam ettireceğim gibi duruyor. Sadece Corsa'nın gaz pedalına hiç yanıt vermediği senaryolarda bu çok azıcık kıpırdanabiliyor. Yoksa gün gelecek bu da 5'ten 2'ye çektirecek o çok belli :D
Ama sesinin Corsa ile alakası yok. Bayağı tatlı bir capon ciğeri var. =)
Ort. tüketim kağıt üstünde 5.4

0-100 11.4, topSpeed 182
Bagaj 428lt (Şahin'in 400, Golf'ün 380lt, Corsa'nın 260lt idi)

İlk karşılaştığım günden, çevremden fikir almak için çektiğim fotoğraflar:
Ekli dosyayı görüntüle 46815
Ekli dosyayı görüntüle 46816
Ekli dosyayı görüntüle 46817
Ekli dosyayı görüntüle 46818

Bu da arkadaşın bana kısmet olacağının sinyalini veren oto pazarı gününden :d
Ekli dosyayı görüntüle 46819
Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız güzel günlerde kullanın inşallah, ilk arabam corolla d4d olmuştu 2008 model ancak ilk ciddi niyetlendiğim araç jazz II manuel olmuştu sanırım 2010 ya da 2011 modeldi, kısmet işte :) gerçekten çok tatlı araçlar, otomatikleri nasıldır bilmiyorum, piayasada çoğunlukla tek kavramalı robotize i-shift var sanırım. Eğer seneye durumu toparlayabilirsem ERAcan yerine bir jazz II cvt de aklımda olan modellerden, bakalım eskiye dönüş olacak mı :) araç hakikaten çok diri duruyor nazar değmesin
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve OguzhanC
Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız güzel günlerde kullanın inşallah, ilk arabam corolla d4d olmuştu 2008 model ancak ilk ciddi niyetlendiğim araç jazz II manuel olmuştu sanırım 2010 ya da 2011 modeldi, kısmet işte :) gerçekten çok tatlı araçlar, otomatikleri nasıldır bilmiyorum, piayasada çoğunlukla tek kavramalı robotize i-shift var sanırım. Eğer seneye durumu toparlayabilirsem ERAcan yerine bir jazz II cvt de aklımda olan modellerden, bakalım eskiye dönüş olacak mı :) araç hakikaten çok diri duruyor nazar değmesin
Çok teşekkürler. Daha CVT'lisi sizin olsun :)

Bu arada arabada tabii ki olumsuzlukları görmeye başladım. Birincisi önlenemez trim sesleri. Tavan perdesi yarıya kadar açıldıktan sonra sağ arkadan da ince bir trim sesi başlıyor. Tamamen açıkken devam ediyor. Bluetooth işini acil çözmem lazım aciL :d

Diğer mesele de 170'ten sonra burun hafifliyor. Corsa 200'le giderken tek elle rahat rahat sürerdim. Bu konuda çözüm önerilerine açığım.
 
Çok teşekkürler. Daha CVT'lisi sizin olsun :)

Bu arada arabada tabii ki olumsuzlukları görmeye başladım. Birincisi önlenemez trim sesleri. Tavan perdesi yarıya kadar açıldıktan sonra sağ arkadan da ince bir trim sesi başlıyor. Tamamen açıkken devam ediyor. Bluetooth işini acil çözmem lazım aciL :d

Diğer mesele de 170'ten sonra burun hafifliyor. Corsa 200'le giderken tek elle rahat rahat sürerdim. Bu konuda çözüm önerilerine açığım.
IMG_20240714_203059.jpg
 
Güncel:
Bluetooth işini çözdüm. Old'lar iyi bilir, Parrot markasının müzik de aktarabilen ekransız bir bluetooth kitini aldım. Raflarda kalan, artık satılmayan premium bir ürün. Bu yüzden bayağı bayağı uyguna geldi. Saat gibi çalışıyor, mikrofon performansı da geri dönüşlere bakılırsa hiç fena değil.
1721075635896.png

1721075659623.png

Sırada park sensörü var, o da yolda geliyor.


400k km'den sonra bu konuyu ciddili bir düşüneyim. :D
 
...
Sırada park sensörü var, o da yolda geliyor.
....
Park sensörü geldi, montajı yapıldı. Renk tam tutmadı ama siyah boceklerden iyidir.

1721404087115.png

1721404401061.png


Egzozun alt-orta devirlerde orta yükteyken iğrenç bir zıngırdaması vardı. Sebebi tampona değmesiymiş. Basit bir müdahaleyle halledildi.
Ön parklardan biri yumrukla yanar olmuştu, diğeri hiç yanmıyordu. Onları da değiştirdim. Turuncu yerine normal ampuller taktım.

Şu anda ilgilenilmesi gereken sadece sürücü tarafı far fıskiyesi kaldı. Yetkili servislerin hiçbirinde stokta yok. Parçacılarla çözeceğim o konuyu.
 
Aldığımdan beri daha fırsat bulamadığım işlemlere devam:
Antifriz ✓
-21 °C / +127 °C civarı iş görür.
1722093821391.png1722093842572.png
Kemirgen spreyi tazeleme ✓
Arka trim sesi araştırmalarında birkaç fitil düzeltme ve silikon sprey uygulamaları.. Sonucu göreceğiz...
Vites topuzu ısınması için çözüm ✓
Yalnız bu hoodie'ler ile fotoğraftaki gibi durduğunda sağlıklı şekilde araç kullanmak mümkün değil onu söyleyeyim. Sürüşte üzerime giydiğimde yaptığım gibi direkt olarak kapüşonu çıkartıyorum :D
1722094053906.png


Alalı daha 1 ay olmadı, bakımı da yaklaşıyor.
 
Arkada yer alan ''ben iyi, ya sen?'' yazısını sökmüş olmana çok üzüldüm abi.
Yapmamalıymışsın bunu....

Hayırlı olsun, kazasız belasız inşallah reisss

Var mı bu yakışıklıya bir isim ?
 
  • Haha
Tepkiler: bt
Hayırlı olsun, iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.
Kafamdaki BT imajına uyan bir araç almışsınız.

Mekanik olarak üzmeyeceğini düşündüğüm, fiziksel özellikleri nedeniyle B HB'den çok B MPV gibi bir iç hacim sunan, Corsa'dan sonra daha işlevsel kullanılabilecek bir araç.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Hayırlı olsun, iyi günlerde kullanmanız dileğiyle.
Kafamdaki BT imajına uyan bir araç almışsınız.

Mekanik olarak üzmeyeceğini düşündüğüm, fiziksel özellikleri nedeniyle B HB'den çok B MPV gibi bir iç hacim sunan, Corsa'dan sonra daha işlevsel kullanılabilecek bir araç.
Teşekkür ederim.

İmaj konusunda haklısın. 11 sene Japon gibi sorunsuz olmasına çabalayarak Opel yürüttüm. Aracı her an bir arızaya belirti verebilir deyip dinleyerek kullanmak gerçekten yorucuymuş :D
Bir de fonksiyonelliği hakikaten tam benlikmiş.
Araç iç hacim olarak net bir B-mpv. Ama sürüş olarak da tamamen B-hb. Tabii kütük gibi bir süspansiyon karşılığında...
 
Teşekkür ederim.

İmaj konusunda haklısın. 11 sene Japon gibi sorunsuz olmasına çabalayarak Opel yürüttüm. Aracı her an bir arızaya belirti verebilir deyip dinleyerek kullanmak gerçekten yorucuymuş :D
Bir de fonksiyonelliği hakikaten tam benlikmiş.
Araç iç hacim olarak net bir B-mpv. Ama sürüş olarak da tamamen B-hb. Tabii kütük gibi bir süspansiyon karşılığında...

içine su kolilerini falan doldurduğun fotoğraf ne zaman gelir ?
 
  • Haha
Tepkiler: bt
Güncel:

Arka camdaki i-vtec yazısı bir şekilde sökülmüş, izleri duruyordu. Yazının yenisine yetkili servis tahmin edileceği üzere saçma bir fiyat vermişti. Nazlanmadan basacak bir matbaa da bulamamıştım. İzmit sanayideki parçacı arkadaş sağolsun geçenlerde muhabbeti geçmişti, unutmamış; kendisine yaptırırken bana da yaptırmış. Kırmızı bir ruhsat kabıyla birlikte yazıyı hediye etti. Bugün de uyguladım.
Before:
1723147707856.png

1723147737942.png
Bantları kılavuz olsun diye ben yapıştırdım
Eskisinin artıklarını temizlemek için önerilen yöntem olan balata spreyi ve wd40 işe yaramadı. Aklıma yatan yöntem olarak falçatayla giriştim.
1723147947731.png

ve işe yaradı.
1723148016757.png


After:
1723148076663.png


Bu da more after :d
1723148130177.png
 
Teşekkür ederim.

İmaj konusunda haklısın. 11 sene Japon gibi sorunsuz olmasına çabalayarak Opel yürüttüm. Aracı her an bir arızaya belirti verebilir deyip dinleyerek kullanmak gerçekten yorucuymuş :D
Bir de fonksiyonelliği hakikaten tam benlikmiş.
Araç iç hacim olarak net bir B-mpv. Ama sürüş olarak da tamamen B-hb. Tabii kütük gibi bir süspansiyon karşılığında...
şu yoruma o kadar hak veriyorum ki :) ben o yorgunluğu şubattan bu yana yaşamıyorum,ustası sanayisi çok uğraştırdığı için bir süre otomobil almamayı uygun gördüm,alırsamda kendim yapabileceğim japon grubu :)

hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız kullanın
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Cuma sabahı özel olarak evden erken çıkıp İstanbul Ataşehir'de benim arabanın bakımlarının çoğunun yapıldığı yetkili servise gidip servis geçmişini aldım. Bu arkadaş 227.425 km'ye kadar yetkili servis bakımlı. =)

Honda Türkiye'nin ilk saçmalığı şu: Hiçbir kişisel veri olmamasına rağmen aracın servis kayıtlarını hardcopy veya elektronik ortamda belge olarak teslim etmiyor, ama ekran görüntüsünü alabilirsiniz dediler. Tek tek her servis kaydının fotoğraflarını çektirdim. Çalışanlar iyi niyetli de, sistem çok saçma.

Diğer saçmalık: Hangi servis elinde ne yağ varsa onu koymuş. Ataşehir'deki 10w40 koymuş, başka bir servis 5w30 koymuş, sanayide yetkili servisten çıkma olan tecrübeli ustaları da diyor ki bu motorlar 0w20 ister :D Motor böyle şeylere çok takılmıyor diye yetkili servisler hangi yağın stoğunu eritmeye çalışıyorlarsa onu koyuyorlar çok belli.

Başka bir saçmalık: Şanzıman yağı 100k km'de değişmiş, sonra 160k km'de değişmiş. Ortada herhangi bir kaçak notu yok, baskı balata değişimi yok... Hangisi doğru belli değil. Nefis...

Tramerde detayları yazmayan bir tane hasarı doğru tahmin etmişim, sol ayna değişmiş.

Arkadan bir kazasını biliyordum, toplamda 3 kere arka tampon değişmiş/onarılmış :D Trafik dururkan aynaya sürekli bakmam gerek, bu aracın bir çekimi var gibi gözüküyor. :d
 
Cuma sabahı özel olarak evden erken çıkıp İstanbul Ataşehir'de benim arabanın bakımlarının çoğunun yapıldığı yetkili servise gidip servis geçmişini aldım. Bu arkadaş 227.425 km'ye kadar yetkili servis bakımlı. =)

Honda Türkiye'nin ilk saçmalığı şu: Hiçbir kişisel veri olmamasına rağmen aracın servis kayıtlarını hardcopy veya elektronik ortamda belge olarak teslim etmiyor, ama ekran görüntüsünü alabilirsiniz dediler. Tek tek her servis kaydının fotoğraflarını çektirdim. Çalışanlar iyi niyetli de, sistem çok saçma.

Diğer saçmalık: Hangi servis elinde ne yağ varsa onu koymuş. Ataşehir'deki 10w40 koymuş, başka bir servis 5w30 koymuş, sanayide yetkili servisten çıkma olan tecrübeli ustaları da diyor ki bu motorlar 0w20 ister :D Motor böyle şeylere çok takılmıyor diye yetkili servisler hangi yağın stoğunu eritmeye çalışıyorlarsa onu koyuyorlar çok belli.

Başka bir saçmalık: Şanzıman yağı 100k km'de değişmiş, sonra 160k km'de değişmiş. Ortada herhangi bir kaçak notu yok, baskı balata değişimi yok... Hangisi doğru belli değil. Nefis...

Tramerde detayları yazmayan bir tane hasarı doğru tahmin etmişim, sol ayna değişmiş.

Arkadan bir kazasını biliyordum, toplamda 3 kere arka tampon değişmiş/onarılmış :D Trafik dururkan aynaya sürekli bakmam gerek, bu aracın bir çekimi var gibi gözüküyor. :d
Jazz ve onun sedan kardeşi City’nin arkasına vurmayı çok severler.

Bizim tampon kaç kere değişti hatırlamıyorum. Arabanın tün kazaları arkadan.
 
  • Wow
Tepkiler: bt
Cuma sabahı özel olarak evden erken çıkıp İstanbul Ataşehir'de benim arabanın bakımlarının çoğunun yapıldığı yetkili servise gidip servis geçmişini aldım. Bu arkadaş 227.425 km'ye kadar yetkili servis bakımlı. =)

Honda Türkiye'nin ilk saçmalığı şu: Hiçbir kişisel veri olmamasına rağmen aracın servis kayıtlarını hardcopy veya elektronik ortamda belge olarak teslim etmiyor, ama ekran görüntüsünü alabilirsiniz dediler. Tek tek her servis kaydının fotoğraflarını çektirdim. Çalışanlar iyi niyetli de, sistem çok saçma.

Diğer saçmalık: Hangi servis elinde ne yağ varsa onu koymuş. Ataşehir'deki 10w40 koymuş, başka bir servis 5w30 koymuş, sanayide yetkili servisten çıkma olan tecrübeli ustaları da diyor ki bu motorlar 0w20 ister :D Motor böyle şeylere çok takılmıyor diye yetkili servisler hangi yağın stoğunu eritmeye çalışıyorlarsa onu koyuyorlar çok belli.

Başka bir saçmalık: Şanzıman yağı 100k km'de değişmiş, sonra 160k km'de değişmiş. Ortada herhangi bir kaçak notu yok, baskı balata değişimi yok... Hangisi doğru belli değil. Nefis...

Tramerde detayları yazmayan bir tane hasarı doğru tahmin etmişim, sol ayna değişmiş.

Arkadan bir kazasını biliyordum, toplamda 3 kere arka tampon değişmiş/onarılmış :D Trafik dururkan aynaya sürekli bakmam gerek, bu aracın bir çekimi var gibi gözüküyor. :d

0W-20 ile dönen bir motora 10W-40 koymak :D Şu viskoziteyi gördüğüm yerde kaçıyorum yemin ediyorum. Japonlar çok önceden beri ince yağlar ile çalışıyor, Jazzda da durum böyledir muhtemelen 0W-20 diyorlarsa bir sebebi var. Yine de kmden dolayı eksiltme ihtimaline karşı 5W-30 da kullanılabilir tabii, motorun kondisyonu önemli olan.
 
0W-20 ile dönen bir motora 10W-40 koymak :D Şu viskoziteyi gördüğüm yerde kaçıyorum yemin ediyorum. Japonlar çok önceden beri ince yağlar ile çalışıyor, Jazzda da durum böyledir muhtemelen 0W-20 diyorlarsa bir sebebi var. Yine de kmden dolayı eksiltme ihtimaline karşı 5W-30 da kullanılabilir tabii, motorun kondisyonu önemli olan.
Kondisyonunu 0w20 koyunca göreceğiz. :) aralıksız 200km boyunca 170 üstü (rampalar izin verdikçe 180 üstü) hızda ilerledim, bana mısın demedi.