Hayırlı uğurlu olsun kazasız belasız güzel günlerde kullanın inşallah, ilk arabam corolla d4d olmuştu 2008 model ancak ilk ciddi niyetlendiğim araç jazz II manuel olmuştu sanırım 2010 ya da 2011 modeldi, kısmet işte gerçekten çok tatlı araçlar, otomatikleri nasıldır bilmiyorum, piayasada çoğunlukla tek kavramalı robotize i-shift var sanırım. Eğer seneye durumu toparlayabilirsem ERAcan yerine bir jazz II cvt de aklımda olan modellerden, bakalım eskiye dönüş olacak mı araç hakikaten çok diri duruyor nazar değmesinMerhaba forum,
11 yıllık Corsa C maceramı hızlıca sonlandıran yeni aracım Honda Jazz'ı tanıtayım.
Boş muhabbet, hikaye filan okumak istemeyen aşağıdaki paragrafı atlayıp konuya inebilir. =)
Geçtiğimiz Cumartesi bizim Transit'in kapı içerisinde iki parçanın değişimi yapılacaktı. Bu yüzden döşemesinin sökülmesi gerekiyordu vs.vs. Neyse, boyacımın arkadaşı olan bir kaporta onarım/plastik kaynak vb. işleri yapan ustam var, oraya götürdüm. Zaten forumda da kendisini bilenler var. =) Gittiğimde bir ara dışarıda bir Jazz gördüm. Jazz II Fun paketler, bir süredir radarımda olan araçlardı. Rengi ve temizliği de dikkatimi çekti, "aman tanrım didim" geçtim gittim. O sırada içeride boyacım uğramış onu gördüm. Selam sabah derken abi Jazz'ları nasıl bilirsin diyerek görüşünü almak istedim. Zira al-sat işi yapıyor, elinden çok araba geçiyor. İyi bilirim dedi. Şu kapıdaki kasayı diyorum dedim. "He, benim araba o" dedi. Ben şok.. :d Verdi anahtarı al bak incele gez gel dedi. Baktım çiçek gibi tertemiz bir araba. "Kaktırayım sana" dedi :d Nasıl olacak dedim. Yalandan benim arabayı takaslamayı önerdim, bayağı ciddi ciddi girdi ilanlara filan bakmaya başladı. O sırada sohbet ederken aldıktan sonra bakıma da yine benim tanıdığım bir ustama vermiş. Yani araba son 2-3 aydır tamamen bildiğim ellerde gezip bakılıyormuş. Durumu çok ciddiye almasam da dur bakalım deyip ertesi gün ustamın yanında açık oto pazarında kendi aracımı da satışa koydum. Tahmin edileceği üzere piyasa ölü, iş çıkmadı. Döndük. Ama ben artık ciddiye bindirmeye başladım. Sonra finansmanı ayarlayarak Çarşamba günü gittim sabah aracı aldım, yetkili servise gittim, bakımını yapan ustama gittim, klima gazı bastırmaya gittim, bir de notere gittim . En son bankalara giderek günü bitirdim.
Araç 2010 model dolu olan Fun paket ve 267.000 km'de (verdiğim Corsa'dan 2500 km daha fazla) Piyasaya göre yüksek ama gerçekten temiz gözüküyor. Hiç lpg görmemiş. 2020'ye kadar yetkili servis bakımlı. Çok ufak kaporta kusurları var ama sorun seviyesinde değiller. Umurumda değil o yüzden. =)
Minik kazacıklar dışında 2023'te arkadan bir Connect vurmuş. Cam patlamadan bagaj kapağı, stoplar, tampon değişmiş. Oradan kalın bir trameri var. Ama yetkili serviste işlem yapılmış. Bagaj havuzu da gayet sağlam durumda.
Aracı ekspere sokmadım. Tarcanlar kredi kartı kullanmayınca sinirlendim çıktım. Gittim arabanın bakımını yapan ustama, lifte kaldırttım, karter koruyucusunu söktürdüm, kendim inceledim. Sadece disk balata kondisyonu için ondan destek aldım. Arabanın motorunda da, yürüyeninde de hiçbir yağ kaçağı göremedim. Yağa dair tek belirti yağ filtresi takılırken etrafın kirlenip bezle silinmesinin iziydi. Kaporta tarafında da olan biten zaten önüme en başta fotoğraflarıyla kondu. Sorun gözükmüyor.
Boyacımın oğlunun apaçiliklerine maruz kalmasa daha da iyi olacakmış. Ayak altı pavyon spec led'leri geri söktürdüm. Egzoz ucu kaynattırmışlar, zıngırdıyor. Alcantara direksiyon ve vites körüğü yaptırmışlar, hadi bunları es geçebiliyorum. Shocker hand vb. şuursuz jdm sticker'ları mevcuttu. Söküp söküp temizliyorum. Kırmızı TR plaka etiketlerini söktüm. Plakalarda saçma sapan bir şeyler daha yapışıktı onları da söktüm. Arka camda "ben iyi, ya sen?" yazılıydı, onu da söküp temizledim. Egzoz maalesef bekliyor, acelesi yok. Alcantaraların mavi dikişleriyle uyumlu, aracın rengiyle uyumsuz mavi vites topuzu takılmış. Orijinalini de alcantara kaplayıp ortasını maviye boyayarak ırzına geçmişler zaten, vites kolunun uzamasını sağlayan, seks oyuncağı formlu "jdm topuz" dan ben razıyım, zira kolun boyunu uzatıp direksiyona biraz daha yaklaşmasını sağlıyor. Yalnız kendisi metal olduğu için güneşe çok maruz kalırasa ilk vites hareketimde elime vites yollarını sıcak damga yaptırır. Kırmızı supap kapakları var, çok göze batmıyor, hoşuma bile gitti.
En kötü apaçilik de farlar ve sislerde olmuş. H4 farlarda bir led var, gözleri kör ediyor. Hadi onu geçtim, aydınlatma da işlevsiz. görmem gereken hiçbir yeri göremiyorum. Kaderim oldu kötü farlı araba almak Ek olarak, kısası ve uzunu sanki ters bağlanmış gibi. Selektör yaparken yakın göreceli olarak daha iyi gözüküyor. Acilen haftasonu müdahale edilecek. Sisler de led, olumsuz hava koşullarında kullanmam gerekirse faydadan çok zarar verecek. Onun far kadar acelesi yok, bir ara bakarım. Parklar ve sinyaller şu rengarenk mavi tonlarında gözüküp turuncu yanan osram ampullerden takılmış. Sadece o güzel.
Kliması verimli değildi, gaz bastırdım düzeldi. Kaput çubuğunun klipsi kırıktı, 2000 devirden sonra rezonansla ses yapıyordu. 15₺'ye klips aldım çözdüm. Belli belirsiz, çoğu kişinin anlayamayacağı bir titremesi var. Rot balansa sokacağım. Acilinden cam filmi istiyor. Renk önemli değil de UV filtresi arıyor bünyem. Hem camlar büyük, hem de cam tavan var... Far operasyonu var. Başka da bir masrafı şu anda yok.
Arka kapılarda trim sesleri var. Çözülebilir gibi de durmuyorlar. Adettendir, silikon sprey uyguladım ama ümidim yok. Kapı döşemeleri kötü toplanmış demiştim ama hiç sökülmemiş. Sökülmemiş hali bu Alışacağız artık :')
Lastikler 185/55r16. Önler Conti UltraContact, arkalar Hankook Ventus Prime. Eskiyene kadar kullanırım, kondisyonları iyi.
Corsa'nın turuncu jantlarını kavga dövüş aldım. Kış gelince kışlıklarla takmayı planlıyorum.
Araç genel olarak çok dolu. Corsa'da olup bunda bulamadığım temel eksikleri: Bluetooth, arka park sensörü. gözlük kabı. Kullanışlılık çözümleri çok başarılı. Yakıt tüketimi çok çok iyi. Göstergedeki hesap makinesinden hallice ekran, toplam iki adet butonla neredeyse android işletim sistemi gibi kişiselleştirilebiliyor. Ona da bayıldım. Aracın elektronik olan kilitleri için hep bir mekanik B planı var. Bagaj içerisinde farklı kapakların altında gizlenmiş kollar ile bozulan bagaj kapağını, depo kapağını ve sürücü kapısını açabiliyorsunuz. Tüm bunları, temel bakım yönergelerini, bakım aralıklarını, kullanım önerilerini, kısmen teknik özelliklerini içeren 500 sayfaya yakın bir kullanıcı el kitabı vermişler. Ona da ayrıca hasta oldum. Dün hatmettim. 500 sayfalık içeriğin tümünü buraya yazasım var ama hoş olmaz :d
L13Z1 kodlu 1339 cc SOHC 16v i-vtec değişik, basit ve buna bağlı olarak anormal sağlam yapıya sahip Euro4 bir motor var. Motora sahibinden 1.4 diyor, başka kaynaklar 1.3 diyor, Honda 1.34 diyor
100hp / 127Nm
Çap 73mm , strok 80mm Bu yüzden yüksek devirlere çıkamıyor. Corsa gibi 6600rpm civarında hatata
Motor karakteri Corsa ile çok benzer. O yüzden sürüş alışkanlıklarımı değiştirmeden devam ettireceğim gibi duruyor. Sadece Corsa'nın gaz pedalına hiç yanıt vermediği senaryolarda bu çok azıcık kıpırdanabiliyor. Yoksa gün gelecek bu da 5'ten 2'ye çektirecek o çok belli
Ama sesinin Corsa ile alakası yok. Bayağı tatlı bir capon ciğeri var. =)
Ort. tüketim kağıt üstünde 5.4
0-100 11.4, topSpeed 182
Bagaj 428lt (Şahin'in 400, Golf'ün 380lt, Corsa'nın 260lt idi)
İlk karşılaştığım günden, çevremden fikir almak için çektiğim fotoğraflar:
Ekli dosyayı görüntüle 46815
Ekli dosyayı görüntüle 46816
Ekli dosyayı görüntüle 46817
Ekli dosyayı görüntüle 46818
Bu da arkadaşın bana kısmet olacağının sinyalini veren oto pazarı gününden :d
Ekli dosyayı görüntüle 46819
Son düzenleme: