KAPALI Hybrid Dizele Alternatif Olabilir Mi?

tequila

Profesör
1,452
B segmenti Clio'nun fiyatlari bile belliyken bence fiyatlar uygun.
Acaba batarya fiyati ne kadar?
upload_2019-2-14_14-0-30.png
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Hibritlerde batarya fiyatı diye bir durum var mı görmedim.
Normalden bakım olarak bir farkı var onda da sadece suyuna bakıyorlarmış 10 yıl garantisi vardı yanlış hatırlamıyorsam.

Artan motorin fiyatları sebebiyle alternatif olabilir diye düşünüyorum.
 
Hibritlerde batarya fiyatı diye bir durum var mı görmedim.
Normalden bakım olarak bir farkı var onda da sadece suyuna bakıyorlarmış 10 yıl garantisi vardı yanlış hatırlamıyorsam.

Artan motorin fiyatları sebebiyle alternatif olabilir diye düşünüyorum.
10 yildan once birsey olursa, garantiye sokmamak icin kullanici hatasi falan derlerse fena olur. :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
10 yildan once birsey olursa garantiye sokmamak icin kullanici hatasi falan derlerse fena olur :))
Öyle bir şey yapacaklarını sanmam. Batarya pek bir etken yada müdahale ile bozulacak bir parça değil. Prize takılsa belki suçu size atarlar ama bunu çok rejenerasyona sokmuşsunuz çok gazlamışsınız pil şişmiş falan diyemezler heralde.
 
10 yildan once birsey olursa, garantiye sokmamak icin kullanici hatasi falan derlerse fena olur. :)
Toyota garanti konusunda en hassas firmadır. 15 yaşındaki aracımın hava yastığı şişiricisi ve patlatıcısı (1000 ₺’lik parça) garantiden ücretsiz değişti. Dayımın 2014 140000 km’deki d4d Corolla’sının DPF’i son ayında yine garantiden değişti (5000 ₺cik) bu da müşteri memnuniyetine verdiği değeri gösterir
 
Ya bu hibrit motor konusu yeni Toyota Corolla modeli tanıtıldıktan sonra ne kadar çok konuşulur oldu? :)
Eeee. Ne demişler? :D

Gelelim konuya. Eğerki hibrit motorların vergisi düşük olacaksa dizele karşı büyük bir rakip (alternatif) olabileceğini düşünüyorum.
 
MTV cok yuksek ve hybrid bataryasi ortalama 150 bin km de bitiyor.yaris icin Su anda yenisi 13 bin tl.bizim ülkemiz halen hazir degil bu tarz teknolojilere.
Ülkemizde MTV doğrudan emisyonlar üzerinden alınmadığı sürece bu ülkede dizele hiç bir şey alternatif olamaz. Ortalık 5 daha verip dizel alsaydın yeğenimcilerle dolu. Çevre, emisyonlar, kirlilik kimsenin umrunda değil.
Bu iki yoruma katılıyorum, bireysel ve mizahi olarak şunu da eklemek istiyorum ''o motor içten yanacak aga'':):cool:
 
Ben hybrid teknolojisini tamamen elektrikli motordan daha çok seviyorum. Daha fazla gelişmesini bekliyorum. Özellikle güç anlamında pek bir şey sunamıyorlar. Yurt dışında çoğu pazarda vergiler emisyon üzerinden ücretlendirildiği için emisyonu oldukça düşük hybrid araçlar maddi açıdan iş yapıyor. Ama bizim ülkemizde bu mantık olmadığından amaç sırf düşük yakıt tüketimi elde etmekse daha uygun maliyetle 1.0 turbo motorlar, 1.2 - 1.4 atmosferik motorlar da görece olarak bu işi yerine getirebiliyor. Tamam, 4.4 litre gibi düşük tüketim değerlerini yakalayamıyorlar ama ortalama tüketimde 2 litre daha fazla yaksan bile hybrid'in maddi yükünden daha avantajlı halde olabiliyorsun hala.

Dizele alternatif olması mevzusuna gelince; bugün dizele alternatif olmayan, hatta dizelden daha avantajlı hale gelmeyen bir motor kaldı mı ? Hybrid'i geçtim benzinli motorların bile çoğu yürütme, satın alım maliyeti açısından daha hesaplı vaziyette. Şuan piyasada ki hemen hemen tüm motorlar sıfır satın alım maliyeti düşünüldüğünde dizelden daha iyi noktada. Salt dizel - hybrid kıyaslaması yapmak gerekirse iki motor arasında ters orantılı bir ilişki var. Şehir içi kullanımda hybrid daha avantajlıyken yüksek hızlarda, şehirler arası kullanımlarda, devirli kullanımlarda dizel daha avantajlı vaziyette. Kime hangisi lazımsa tercihini o yönde yapmalı.
 
Hybridden önce ülkenin gelişmesi lazım. Hybrid gibi muhteşem bir teknoloji bile bizim topraklarda mantıksızlaşıyor.

Ayrıca neredeyse hepimizin araçlarını A-B arasında keyif değil amaç için kullandığını varsayarsak; dizel, lpg ve manuel açıkça amelelik. Ama şartlar işte ne yaparsın.

Çıtır performanslı bir Hybrid + geleneksel hisleri yapayda olsa verebilen bir otomatik şanzıman her şekilde iş görür.
 
Son düzenleme:
MTV cok yuksek ve hybrid bataryasi ortalama 150 bin km de bitiyor.yaris icin Su anda yenisi 13 bin tl.bizim ülkemiz halen hazir degil bu tarz teknolojilere.
150 bin km diye sınırlandırmak doğru olmaz. Araç garantisine ek olarak hibritlerde 10 yıl batarya garantisi yaptırılıyor. Zaten bayide konuştuğum kişilerden duyduğum kadarıyla 10 yıldan önce biten görmemişler. Yurtdışında 15-20 yıl batarya kullananlar var, araştırabilirsiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler ve tequila
Hybridin öncüsü Toyotadır mutlak değişmezimiz ama, Hybridleri değerlendirirken neden Toyota'nın 1.8lik hybridini baz alıyoruz ki? Hyundai-Kia grubunun 1.6sını baz alırsak hybrid dizele çok güzel bir alternatiftir. Ekonomi amaçlı Hyundai Ioniq ve Kia Niro mtv avantajından dolayı ekonomi sınıfında değerlendirebiliriz.

Aslında hibritler tam Türkiye piyasası için uygun hale gelecek ilerledikçe. Plug-in hybrid+daha iyi elektrik motorları ile güzel güç elde edilebiliyor. Örneğin 1.5 motorlu BMW İ8; 374 bg ve 570 Nm tork.
Motor hacmine göre vergi alınan bir ülke olduğumuz için sıcak baktığım bir olay (o zamana motor hacmi+beygir gücüne göre sınıflandırılma getirilmezse eğer.). Turbo gecikmesi vb turbo sorunları yok, downsizing ile fazla güç çıkarmadan dolayı çıkan-çıkabilecek LSPI sorunları yok.

Tam emin değilim fakat aküsel problemlerinde çözümü olabilir plug-in ler. Yani akü bitti başka bir araç bulup takviye yapalım veyahut elektrikçide tam doldurtayım tarzı olayları ortadan kaldırabilir. Sonuçta sabit bataryamız var. Evden uzat kabloyu, doldur bas marşa. 2-3 sene oldu akü ömrü bitti değişim masrafı tarzı olaylar olmayabilir. Olmuyor da olabilir bu konu hakkında tam bir bilgim yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tequila
Hybridin öncüsü Toyotadır mutlak değişmezimiz ama, Hybridleri değerlendirirken neden Toyota'nın 1.8lik hybridini baz alıyoruz ki? Hyundai-Kia grubunun 1.6sını baz alırsak hybrid dizele çok güzel bir alternatiftir. Ekonomi amaçlı Hyundai Ioniq ve Kia Niro mtv avantajından dolayı ekonomi sınıfında değerlendirebiliriz.

Aslında hibritler tam Türkiye piyasası için uygun hale gelecek ilerledikçe. Plug-in hybrid+daha iyi elektrik motorları ile güzel güç elde edilebiliyor. Örneğin 1.5 motorlu BMW İ8; 374 bg ve 570 Nm tork.
Motor hacmine göre vergi alınan bir ülke olduğumuz için sıcak baktığım bir olay (o zamana motor hacmi+beygir gücüne göre sınıflandırılma getirilmezse eğer.). Turbo gecikmesi vb turbo sorunları yok, downsizing ile fazla güç çıkarmadan dolayı çıkan-çıkabilecek LSPI sorunları yok.

Tam emin değilim fakat aküsel problemlerinde çözümü olabilir plug-in ler. Yani akü bitti başka bir araç bulup takviye yapalım veyahut elektrikçide tam doldurtayım tarzı olayları ortadan kaldırabilir. Sonuçta sabit bataryamız var. Evden uzat kabloyu, doldur bas marşa. 2-3 sene oldu akü ömrü bitti değişim masrafı tarzı olaylar olmayabilir. Olmuyor da olabilir bu konu hakkında tam bir bilgim yok.

Çünkü Korelilerde akü sorunu var. Daha işin başındalar ve güvenilir değiller.


2018-TR_-YIL-SONU-EA-RAKAMLARI1-871x1024.jpg

Tabloda aradaki fark gözüküyor. Hibrit deyince MTV falan demeden gidilen adres Toyota olmuş. 2.5 motorlu Rav4 bile 2 Koreliden fazla satmış.

Düzenleme: Ayrıca bildiğim kadarıyla Hyundai/Kia grubunda Lityum iyon pil bulunuyor. Toyota grubunda Nikel Metal Hidrit pil bulunuyor. Bu tip piller daha dayanıklı, daha uzun ömürlü ve daha düşük maliyetli diye biliyorum, okumuştum. Bu şartlarda Hyundai/Kia grubundaki pilin ömrü daha kısa, maliyeti daha fazla olacaktır.
 
Son düzenleme: