10 yildan once birsey olursa, garantiye sokmamak icin kullanici hatasi falan derlerse fena olur. Hibritlerde batarya fiyatı diye bir durum var mı görmedim.
Normalden bakım olarak bir farkı var onda da sadece suyuna bakıyorlarmış 10 yıl garantisi vardı yanlış hatırlamıyorsam.
Artan motorin fiyatları sebebiyle alternatif olabilir diye düşünüyorum.
Öyle bir şey yapacaklarını sanmam. Batarya pek bir etken yada müdahale ile bozulacak bir parça değil. Prize takılsa belki suçu size atarlar ama bunu çok rejenerasyona sokmuşsunuz çok gazlamışsınız pil şişmiş falan diyemezler heralde.10 yildan once birsey olursa garantiye sokmamak icin kullanici hatasi falan derlerse fena olur )
focus bile vazgecmisken bagimsiz kullanmis voww tek dezavantaji vergi sisteminden dolayi 1.8 motor olusu sanirim
Ya ben bunu geyiğe atacaktım ki sonrasında attım zaten. 1.6 motorda da var görünüyorfocus bile vazgecmisken bagimsiz kullanmis voww tek dezavantaji vergi sisteminden dolayi 1.8 motor olusu sanirim
Toyota garanti konusunda en hassas firmadır. 15 yaşındaki aracımın hava yastığı şişiricisi ve patlatıcısı (1000 ₺’lik parça) garantiden ücretsiz değişti. Dayımın 2014 140000 km’deki d4d Corolla’sının DPF’i son ayında yine garantiden değişti (5000 ₺cik) bu da müşteri memnuniyetine verdiği değeri gösterir10 yildan once birsey olursa, garantiye sokmamak icin kullanici hatasi falan derlerse fena olur. 
MTV cok yuksek ve hybrid bataryasi ortalama 150 bin km de bitiyor.yaris icin Su anda yenisi 13 bin tl.bizim ülkemiz halen hazir degil bu tarz teknolojilere.
Bu iki yoruma katılıyorum, bireysel ve mizahi olarak şunu da eklemek istiyorum ''o motor içten yanacak aga''Ülkemizde MTV doğrudan emisyonlar üzerinden alınmadığı sürece bu ülkede dizele hiç bir şey alternatif olamaz. Ortalık 5 daha verip dizel alsaydın yeğenimcilerle dolu. Çevre, emisyonlar, kirlilik kimsenin umrunda değil.
o zaman yakıt tasarrufu yok 13000 tl batarya iseMTV cok yuksek ve hybrid bataryasi ortalama 150 bin km de bitiyor.yaris icin Su anda yenisi 13 bin tl.bizim ülkemiz halen hazir degil bu tarz teknolojilere.
150 bin km diye sınırlandırmak doğru olmaz. Araç garantisine ek olarak hibritlerde 10 yıl batarya garantisi yaptırılıyor. Zaten bayide konuştuğum kişilerden duyduğum kadarıyla 10 yıldan önce biten görmemişler. Yurtdışında 15-20 yıl batarya kullananlar var, araştırabilirsiniz.MTV cok yuksek ve hybrid bataryasi ortalama 150 bin km de bitiyor.yaris icin Su anda yenisi 13 bin tl.bizim ülkemiz halen hazir degil bu tarz teknolojilere.
Hybridin öncüsü Toyotadır mutlak değişmezimiz ama, Hybridleri değerlendirirken neden Toyota'nın 1.8lik hybridini baz alıyoruz ki? Hyundai-Kia grubunun 1.6sını baz alırsak hybrid dizele çok güzel bir alternatiftir. Ekonomi amaçlı Hyundai Ioniq ve Kia Niro mtv avantajından dolayı ekonomi sınıfında değerlendirebiliriz.
Aslında hibritler tam Türkiye piyasası için uygun hale gelecek ilerledikçe. Plug-in hybrid+daha iyi elektrik motorları ile güzel güç elde edilebiliyor. Örneğin 1.5 motorlu BMW İ8; 374 bg ve 570 Nm tork.
Motor hacmine göre vergi alınan bir ülke olduğumuz için sıcak baktığım bir olay (o zamana motor hacmi+beygir gücüne göre sınıflandırılma getirilmezse eğer.). Turbo gecikmesi vb turbo sorunları yok, downsizing ile fazla güç çıkarmadan dolayı çıkan-çıkabilecek LSPI sorunları yok.
Tam emin değilim fakat aküsel problemlerinde çözümü olabilir plug-in ler. Yani akü bitti başka bir araç bulup takviye yapalım veyahut elektrikçide tam doldurtayım tarzı olayları ortadan kaldırabilir. Sonuçta sabit bataryamız var. Evden uzat kabloyu, doldur bas marşa. 2-3 sene oldu akü ömrü bitti değişim masrafı tarzı olaylar olmayabilir. Olmuyor da olabilir bu konu hakkında tam bir bilgim yok.