KAPALI Hybrid Dizele Alternatif Olabilir Mi?

tequila

Profesör
1,452
B segmenti Clio'nun fiyatlari bile belliyken bence fiyatlar uygun.
Acaba batarya fiyati ne kadar?
upload_2019-2-14_14-0-30.png
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Genel olarak katılıyorum ama uzun yol yapana da benzinliyi mantıklı buluyorum. Golf için konuşacak olursam dizelde kuzenim uzun yolda 4 litre ile gezebiliyor fakat çoğu 1.0 TSİ kullanıcısı da 5 litre ile gezilebildiğini söylüyor burada yine dizelin avantajı yok. Performanslı kullanırım gazlarım vs için sonuna kadar haklısınız lakin ben ülkemizde 2 seçenek görüyorum ya turbo benzinli yada atmosferik LPG bunun haricinde dizel yada hybrid cebimiz açısından dezavantajlı ki siz emisyon avantajı da olmadığını göstermişsiniz o zaman hybrid yalnızca elektriği göreyim hevesi ile dizelde güç/yakış dengesi atikliği için seçilebilir.


Evet evet çok haklısınız. Aslında LPG ile ilgili kuruntularım olmasa ben de lpg derdim lakin diyemiyorum. Düşük hacimli motorlarla güzel şeyler yapılıyor şu an... Ama bunları 200.000 km de bir görmek lazım. Yani şunu demek istiyorum atmosferik bir benzinli 300.000 400.000 km leri rahat görüyor. Tsi motorlar daha yeni, o km lerde ne yaşatacaklar bilmiyorum. Bekleyip görmek lazım.

Bir sitede turbolu benzinlilerin motor ömrünün uzun olmaması tartışılıyordu. Öyle hatırlıyorum...
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Evet evet çok haklısınız. Aslında LPG ile ilgili kuruntularım olmasa ben de lpg derdim lakin diyemiyorum. Düşük hacimli motorlarla güzel şeyler yapılıyor şu an... Ama bunları 200.000 km de bir görmek lazım. Yani şunu demek istiyorum atmosferik bir benzinli 300.000 400.000 km leri rahat görüyor. Tsi motorlar daha yeni, o km lerde ne yaşatacaklar bilmiyorum. Bekleyip görmek lazım.

Bir sitede turbolu benzinlilerin motor ömrünün uzun olmaması tartışılıyordu. Öyle hatırlıyorum...
Eskiden ben de LPG ye sıcak değildim lakin özellikle Toyota vb tam uyumlu motorlarda sorun sıkıntı yok. Turbo benzinliler ise uzun ömürlü 300.000 de gördüğüm motorlar var sağlamlar lakin 1.0 gibi düşük hacimlerde durumu bilmiyorum o kısım beni de düşündürüyor. Dizel daha dayanıklı lakin bakımları da masraflı açıkçası olay şu eğer turbo benzinli dizel ile çok yakın fiyata satılıyorsa Mesela Hyundai de öyle o zaman Dizel alırdım fakat arada 20.000tl gibi fiyat farkı varsa ki %90 böyle o zaman başta verileni amorti etmek çok zor
 
Benc kesinlikle olur, hybridlerin dizellerde uzun sürede masraf cıkarma riski olan mazot pompası, enjektör, dpf gibi parçaları yok. Dpf tıkanmasın diye uzun süre yavaş sürememe, özellikle soğuk çalıştırmalardaki zor ve gürültü yada geç ısınma gibi şeyler yok ve çoğu durumda dizellerden daha tasarruflu. Tek dezavantajı mtv
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Benc kesinlikle olur, hybridlerin dizellerde uzun sürede masraf cıkarma riski olan mazot pompası, enjektör, dpf gibi parçaları yok. Dpf tıkanmasın diye uzun süre yavaş sürememe, özellikle soğuk çalıştırmalardaki zor ve gürültü yada geç ısınma gibi şeyler yok ve çoğu durumda dizellerden daha tasarruflu. Tek dezavantajı mtv

(Mazot filtresi düzgün kullanımda iyi mazotla tıkanmaz. Enjektör, DPF yine aynı şekilde tıkanmaz hadi tıkadık diyelim 150.000 km de anca tıkanır. O da hep şehiriçi yakın mesafeden dolayı olur. Bunun için de dizel alınmaz zaten. Bu kadar yakın mesafeli kullanımda suçu araçta değil dizel araç alanda bulmak lazım.)

Şehir içi birebir söylediklerinize katılıyorum ama gezmeyi seven ve uzun yola hayran biri için Hybrid henüz etkileyici değil. Doğan Kabak bir video yapmıştı. Kia Niro idi galiba İstanbul'dan Gürcistan'a tek depo ile gidiyorlar ama 85 km hızla... Ben bu kadar sabırlı değilim. Çok hızlı araç süren biri de değilim ama 120-130 km lerde 5.5 lt gibi bir şey yakarsa eğer Hybrid -ki benzine geçeceği için yakacaktır- bu üzücü olabilir benim gibiler için. (100 km de 1.5 lt fark neredeyse 9 tl den fazla demek. Bu da 1000 km de 90 tl ye gelir. Gidiş dönüş derken senede 2.000-3.000 tl civarı fazla yakıt masrafı e bir de alırken pahalı aldık. E bir de performanssız kullanım söz konusu. Dizel gibi bas gitsin zaten az yakar olayı yok... )



Dizel araçtan da pahalı olması üzücü. Hem de güzel bir fark var 2-3 bin değil...


Ekran Resmi 2019-02-19 13.38.00.png





Ekran Resmi 2019-02-19 13.43.18.png
 
Benc kesinlikle olur, hybridlerin dizellerde uzun sürede masraf cıkarma riski olan mazot pompası, enjektör, dpf gibi parçaları yok. Dpf tıkanmasın diye uzun süre yavaş sürememe, özellikle soğuk çalıştırmalardaki zor ve gürültü yada geç ısınma gibi şeyler yok ve çoğu durumda dizellerden daha tasarruflu. Tek dezavantajı mtv
Sizin söylediğiniz şehir içinde sürekli düşük devirde kullanılan dizel için geçerli aynı şekilde de hybrid şehir dışında avantaj sunmuyor. Ayrıca ileride tam olarak belli olmayan batarya mevzusu var Hybrid in mtv dezavantajı ise hiç de azimsanacak birsey değil tüm tasarrufu alıp götürüyor alırken verilen yüksek fark ve hele çevreye olan katkısı da benzinli den farklı değilse o zaman tam bir şakaya dönüşüyor. Toyota fabrika çıkışı Lpg sunsa aslında Türkiye Pazarı için daha doğru bir adim olur
 
Son düzenleme:
Sizin söylediğiniz şehir içinde sürekli düşük devirde kullanılan dizel için geçerli aynı şekilde de hybrid şehir dışında avantaj sunmuyor. Ayrıca ileride tam olarak belli olmayan batarya mevzusu var Hybrid in mtv dezavantajı ise hiç de azimsanacak birsey değil tüm tasarrufu alıp götürüyor alırken verilen yüksek fark ve hele çevreye olan katkısı da benzinli den farklı değilse o zaman tam bir şakaya dönüşüyor. Toyota fabrika çıkışı Lpg sunsa aslında Türkiye Pazarı için daha doğru bir adim olur

Asıl muamma 500.000 km sonra lpg li arabanın neleri bozulduğudur hibritin değil.
Dananın altında buzağı aramaya gerek yok bence o yüzden.Türkiye şartları hikaye Mehmet bey. Toyota Chrda 1,6 lpg den de daha mantıklı 1,2 motor var iken en çok hibrit satın alındı neden? Yani herşey maliyet değil ülkede. 150.000 lira parası olan adam artık dizel ya da lpg ile uğraşmak istemiyor.Arabalar pahalı ne alırsan sırtına yük bu milletin.Bari diyor merakım ve medeniyetim artsın.
 
Son düzenleme:
Hybrid çok yeni olmayan ve güzel bir teknoloji ama sanki her şey tüketim için... Dizel araç alırken bir çoğumuz yakıt tüketimi için alıyoruz ama önemli bir kısmımız da hem az yakayım hem de basınca gücü hissedeyim diye alıyor. Yeni yasalarla euro 6 motorlar nerdeyse benzinli araçlardan daha temiz hale geldi. Karbon ve Nox salınımlarına baktığınızda özellikle partikül filtreli modeller çok çok üstün değerlere sahip. Tabiki bir Hybrid değil lakin bu anlamda teknoloji çok gelişti.

Ülkemin canım yol şartları vs. değerlendirildiğinde aslında şehirler arası çok yol yapan biri dizelden vazgeçmemeli... Uzun yolda dizele alternatif olabilceğini düşünmüyorum. Sabit 90 km hızla gitseniz dahi 65 km üzeri benzine geçtiği için Hybrid avantajlı değil. Öte yandan güzel bir fiyat farkıyla satılması da avantajı körelten bir şey. Kaldı ki uzun yol yakıt tüketimine baktığımızda Hybrid Corolla, dizelin altında kalıyor. Ayrıca co2 salınımı da yine dizele çok yakın. Bu çok şaşırtıcı aslında:

Ekli dosyayı görüntüle 17423


Bu araç da benim aracım olan Cactus: (Kendi arabasını övüyor demeyin bu durum tüm euro6 motorlar için geçerli yeterki patikül filtresi olsun Adblue olsun)


Ekli dosyayı görüntüle 17424

Ayrıca vergi dilimi sebebiyle ki vergisi bir hayli pahalı. Yanlış değilsem 3.000 tl ye yakın yıllık vergisi var....
Alırken avantajlı olursa kimse sesini çıkarmaz. Ama bu da yok. Alışı da pahalı....

Temizlikten kastımız co2 ise ve co2 salınımına bakarsak uzun süredir böyle, dizellerin co2 salınımı fabrika verilerinde daha az. Ancak diğer zehirli gazların salınımı noktasında işler değişiyor. Hele de Türkiye'de "panpa dpf iptal ettirdim, arabanın nefesi açıldı bir gidiyor peeh" diyen kişilerin maalesef azımsanmayacak kadar fazla olduğunu düşünürsek dizel araçların yakın çevrede yaşayan tüm canlılara zararları benzinlilerle kıyaslanamayacak kadar fazla.
Nasıl hibrit alan zamanı gelince bataryaya para vermeyi göze alacaksa, dizel alanlar da zamanı gelince dpf temizletmeyi, olmuyorsa değiştirmeyi göze alacak. Ama tabii Türkiye'de işler böyle yürümüyor, "o kadar para kim verecek, sök gitsin" zihniyeti var.



(Mazot filtresi düzgün kullanımda iyi mazotla tıkanmaz. Enjektör, DPF yine aynı şekilde tıkanmaz hadi tıkadık diyelim 150.000 km de anca tıkanır. O da hep şehiriçi yakın mesafeden dolayı olur. Bunun için de dizel alınmaz zaten. Bu kadar yakın mesafeli kullanımda suçu araçta değil dizel araç alanda bulmak lazım.)

Şehir içi birebir söylediklerinize katılıyorum ama gezmeyi seven ve uzun yola hayran biri için Hybrid henüz etkileyici değil. Doğan Kabak bir video yapmıştı. Kia Niro idi galiba İstanbul'dan Gürcistan'a tek depo ile gidiyorlar ama 85 km hızla... Ben bu kadar sabırlı değilim. Çok hızlı araç süren biri de değilim ama 120-130 km lerde 5.5 lt gibi bir şey yakarsa eğer Hybrid -ki benzine geçeceği için yakacaktır- bu üzücü olabilir benim gibiler için. (100 km de 1.5 lt fark neredeyse 9 tl den fazla demek. Bu da 1000 km de 90 tl ye gelir. Gidiş dönüş derken senede 2.000-3.000 tl civarı fazla yakıt masrafı e bir de alırken pahalı aldık. E bir de performanssız kullanım söz konusu. Dizel gibi bas gitsin zaten az yakar olayı yok... )



Dizel araçtan da pahalı olması üzücü. Hem de güzel bir fark var 2-3 bin değil...


Ekli dosyayı görüntüle 17434




Ekli dosyayı görüntüle 17435
Dizel otomatik Megane'ın başlangıç fiyatı 149.900 TL.
Hibrit (bunların tamamı otomatik) Corolla başlangıç fiyatı 137.500 TL.

Muhtemelen bu başlangıç seviyelerinde Corolla daha doludur (önceki Auris hibritin başlangıcını bildiğim için böyle bir yorum yapıyorum). Arabayı ne kadar doldurursanız fiyat o kadar artar, gayet normal. X-pack dediği görüntü paketi. Megane'da öyle bir seçenek dahi olmadığı için bire bir kıyaslamak ne kadar mümkün tartışılır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler
Sizin söylediğiniz şehir içinde sürekli düşük devirde kullanılan dizel için geçerli aynı şekilde de hybrid şehir dışında avantaj sunmuyor. Ayrıca ileride tam olarak belli olmayan batarya mevzusu var Hybrid in mtv dezavantajı ise hiç de azimsanacak birsey değil tüm tasarrufu alıp götürüyor alırken verilen yüksek fark ve hele çevreye olan katkısı da benzinli den farklı değilse o zaman tam bir şakaya dönüşüyor. Toyota fabrika çıkışı Lpg sunsa aslında Türkiye Pazarı için daha doğru bir adim olur
Bataryanın neresi belirsiz? Hibrit bizim icin yeni birşey avrupa ve amerikada 20 senedir kullanılıyor. @DouglasAdams ın attığı videolar bakabilirsiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
(Mazot filtresi düzgün kullanımda iyi mazotla tıkanmaz. Enjektör, DPF yine aynı şekilde tıkanmaz hadi tıkadık diyelim 150.000 km de anca tıkanır. O da hep şehiriçi yakın mesafeden dolayı olur. Bunun için de dizel alınmaz zaten. Bu kadar yakın mesafeli kullanımda suçu araçta değil dizel araç alanda bulmak lazım.)

Şehir içi birebir söylediklerinize katılıyorum ama gezmeyi seven ve uzun yola hayran biri için Hybrid henüz etkileyici değil. Doğan Kabak bir video yapmıştı. Kia Niro idi galiba İstanbul'dan Gürcistan'a tek depo ile gidiyorlar ama 85 km hızla... Ben bu kadar sabırlı değilim. Çok hızlı araç süren biri de değilim ama 120-130 km lerde 5.5 lt gibi bir şey yakarsa eğer Hybrid -ki benzine geçeceği için yakacaktır- bu üzücü olabilir benim gibiler için. (100 km de 1.5 lt fark neredeyse 9 tl den fazla demek. Bu da 1000 km de 90 tl ye gelir. Gidiş dönüş derken senede 2.000-3.000 tl civarı fazla yakıt masrafı e bir de alırken pahalı aldık. E bir de performanssız kullanım söz konusu. Dizel gibi bas gitsin zaten az yakar olayı yok... )



Dizel araçtan da pahalı olması üzücü. Hem de güzel bir fark var 2-3 bin değil...


Ekli dosyayı görüntüle 17434




Ekli dosyayı görüntüle 17435
Ekli dosyayı görüntüle 17295 Ekli dosyayı görüntüle 17296
Hibritin karşılığı ne kadar dizel olmasa da fiyat bandı ve az yakan olarak rakip sayılırlar şehir dışı hariç.Corolla'nın en büyük rakibi her piyasda Civic olmuştur.Duruma bakılırs servis kalitesi dahil Civic'in elinde avantajlı olarak 1,5 182 hp kalmış görünüyor.Bir de uzun yol yapan için dizel+oto.
Ekli dosyayı görüntüle 17297

Ekli dosyayı görüntüle 17298
Focusa baktığımızda benzinli motor olarak geride olduğu halde hp/güç olarak.Fiyat bandında arada hurda teşvikiyle 35k liralara çıkacak fak oluşuyor.Focusun son kasasında focus ruhunu yansıtmayan detayları da görünce kemik kitlesi, kafalar ford tarafında çok çalkantılı olacağa benziyor satış olarak.Dizel ünite ise Civic de olduğu gibi uzun yol yapanların hibrite göre avantajı olacağı bir konu.En dolu focus dizel otomatik 185k tl iken alt yapısı ve hibrit teknolojili yeni ürün gamıyla corolla 175k tl ye en dolu paketi alabiliyorsunuz ki bu ayıp da focusa yeter.

Ekli dosyayı görüntüle 17299
Pek bişey demek istemiyorum.Alacağınız paket opsiyon ve donanım motor seçeneğine bakınız.Ben flame donanım listesiyle megane ı aynı şekilde doldurduğumda dizel+oto yu 10k tl fark çıktı arasında hibrit ile


Ekli dosyayı görüntüle 17301
Bu da hemen teslim fiyatlı comfortline manuel golf.Orta-Üst donanım corolla hibrit otomatik araba parasına.

lq4Qzb.png

Bu da egea paraları.Corollayla ortak paydası olan tek motor 110luk 1,6 atmosferik at6.Orda da 132 ilk boş corolla hurda teşviğiyle aynı paraya geliyor.Dizel motorlarda ise egea avantajlı hibrite göre

Reno megane atmışsınız.Beyaz dışında renk seçimi bile opsiyon listesi.Eklediğinizde bunları bir flame donanım corollayla karşılaştırma yapmak için.Orda bile 15k tl fark göreceksiniz en az.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cussler

Asıl muamma 500.000 km sonra lpg li arabanın neleri bozulduğudur hibritin değil.
Dananın altında buzağı aramaya gerek yok bence o yüzden.Türkiye şartları hikaye Mehmet bey. Toyota Chrda 1,6 lpg den de daha mantıklı 1,2 motor var iken en çok hibrit satın alındı neden? Yani herşey maliyet değil ülkede. 150.000 lira parası olan adam artık dizel ya da lpg ile uğraşmak istemiyor.Arabalar pahalı ne alırsan sırtına yük bu milletin.Bari diyor merakım ve medeniyetim artsın.
Bence 1.2 turbo 1.6 LPG den daha mantıklı değil özellikle maliyet açısından eğer km yapmıyorsam mantıklı ki o zaman hybrid de gerekli değil dizeli zaten mantıklı bulmadığımı söylemiştim. Şu var Hybrid e verdiğim ekstra parayı amorti etmem mümkün değil para bence temel unsur. Dediğim gibi elektrik hevesi ise ona zaten söylenecek söz yok fakat bence Hybrid medeniyet vs değildir olay yakıt tasarrufu yine cebimiz para, çevreye verilen önem ise Emisyonda görünmüyor bataryalar ise zaten başlı başına doğaya zarar üretiminden geri dönüşümüne kadar bataryanın kendisi bir çevre katliamı MIT Universty Tesla ların gerçekçi Emisyonunu 200 ün üzerinde bulmuştu çünkü bataryanın üretimi doğaya ciddi emisyon salıyor hele eğer geri dönüşüm yerine gömülür ise o zaman vay halimize fakat tabi Toyota geri dönüştüreceğiz diyor İlla alınacaksa Toyota burada en çevrecisi.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Bataryanın neresi belirsiz? Hibrit bizim icin yeni birşey avrupa ve amerikada 20 senedir kullanılıyor. @DouglasAdams ın attığı videolar bakabilirsiniz
Videolara baktım yalnız şu var batarya değişmese dahi kapasitesi ciddi azalacak bugün Tesla lar bile uzun vadede kapasite kaybına uğruyorken düşük kW il bir batarya oran olarak çok daha fazla kapasite kaybına uğrar bu da zamanla tasarrufu azaltır
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Temizlikten kastımız co2 ise ve co2 salınımına bakarsak uzun süredir böyle, dizellerin co2 salınımı fabrika verilerinde daha az. Ancak diğer zehirli gazların salınımı noktasında işler değişiyor. Hele de Türkiye'de "panpa dpf iptal ettirdim, arabanın nefesi açıldı bir gidiyor peeh" diyen kişilerin maalesef azımsanmayacak kadar fazla olduğunu düşünürsek dizel araçların yakın çevrede yaşayan tüm canlılara zararları benzinlilerle kıyaslanamayacak kadar fazla.
Nasıl hibrit alan zamanı gelince bataryaya para vermeyi göze alacaksa, dizel alanlar da zamanı gelince dpf temizletmeyi, olmuyorsa değiştirmeyi göze alacak. Ama tabii Türkiye'de işler böyle yürümüyor, "o kadar para kim verecek, sök gitsin" zihniyeti var.




Dizel otomatik Megane'ın başlangıç fiyatı 149.900 TL.
Hibrit (bunların tamamı otomatik) Corolla başlangıç fiyatı 137.500 TL.

Muhtemelen bu başlangıç seviyelerinde Corolla daha doludur (önceki Auris hibritin başlangıcını bildiğim için böyle bir yorum yapıyorum). Arabayı ne kadar doldurursanız fiyat o kadar artar, gayet normal. X-pack dediği görüntü paketi. Megane'da öyle bir seçenek dahi olmadığı için bire bir kıyaslamak ne kadar mümkün tartışılır.



Hala mantığım dolu bir 2019 Corolla Hybrid yerine dolu bir 2018 ama 0 km Megane diyor.

megane 145.000 tl
corolla 175.000 tl

Ya azıcık üstüne çıksan Corolla'nın Focus alabiliyorsun o paralara....






Bu arada 1.000.000 km yi görünce aklıma bizim taksici geldi :D:

 
Hala mantığım dolu bir 2019 Corolla Hybrid yerine dolu bir 2018 ama 0 km Megane diyor.

megane 145.000 tl
corolla 175.000 tl

Ya azıcık üstüne çıksan Corolla'nın Focus alabiliyorsun o paralara....






Bu arada 1.000.000 km yi görünce aklıma bizim taksici geldi :D:

Benim mantığım Atmosferik Megane diyor dolu olmasada olur aynı paraya 2 tane alınıyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: akulkerberkay
Hala mantığım dolu bir 2019 Corolla Hybrid yerine dolu bir 2018 ama 0 km Megane diyor.

megane 145.000 tl
corolla 175.000 tl

Ya azıcık üstüne çıksan Corolla'nın Focus alabiliyorsun o paralara....






Bu arada 1.000.000 km yi görünce aklıma bizim taksici geldi :D:

Kişisel tercihiniz o yönde olabilir tabii, ancak bire bir kıyaslamak istiyorsak böyle yapamayız. Model yılına kadar eşit olmalı. Benim üstte yazdığım dizel otomatik 2019 başlangıç fiyatı ve hibrit 2019 başlangıç fiyatıydı.

Tercihlerimizde kullanım karakterimiz, kullanım şeklimiz hepsi önemli etmen. Siz üstte sık sık uzun yol yaptığınızı, bastığı zaman gitmesini istediğinizi yazmışsınız. Bu dediklerinize göre hibrit zaten size uymaz. En üst donanım 2018 megane almak yerine başlangıç donanımı 2019 hibrit corolla alıp üstüne para kalması bana göre daha mantıklı. Benim kullanımıma göre dizel gereksiz olduğu için yorumum bu yönde.

Toyota'da olan neyi eklerseniz ekleyin bence 30.000 tl lik farkı kapamıyor...

Ekli dosyayı görüntüle 17440
Eşit kıyaslama yaparsanız arada 30 bin lira yok. :) 171.500 lira Corolla Passion, 161.900 lira Megane icon. Donanım farkı var mı? Varsa neler? Onlar hakkında da bir bilgimiz yok şu an sadece listedeki en yüksek fiyatlılara bakıyoruz.
 
Son düzenleme:
Bence Türkiye olarak gelişen teknoloji karşısında maalesef hep bir adım geride kalıyoruz. Normal şartlarda şüphesiz hybrit demek isterdim ama motor hacminden dolayı mtv yüksek çıkacak. Aracın anlayan usta sayısı benzine göre az olacak ve en kötüsü 0 fiyatı benzine göre çok yüksek o yüzden istemeyerek de olsa benzin bir adım önde diyorum