KAPALI Hybrid Dizele Alternatif Olabilir Mi?

tequila

Profesör
1,452
B segmenti Clio'nun fiyatlari bile belliyken bence fiyatlar uygun.
Acaba batarya fiyati ne kadar?
upload_2019-2-14_14-0-30.png
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Corolla'dan bağımsız yorum yapıyorum, Hybrid araçlar 5 sene içerisinde tüm AB genelinde satışlarını 3e 4e katlayacak. Japonlar bu konuda önde Avrupalı markalar geriden geliyor. Avrupalı markaların hybrid'de Japonları yakalamasıyla bu durum gerçekleşecek. Şu anda sıfır dizel araç almak benim gözümde parayı çöpe atmak demek, özellikle uzun süreli kullanacaklar için.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bebebiskuvisi
Hybridlerin atmosferik olduğunu düşününce Ben ülkemiz özelinde 2 alternatif görüyorum ya Turbo benzinli ile güçlü sürüş yada Atmosferik LPG ile düşük maliyet avantajlı sürüş. Şahsen Hybrid Toyota mı LPG il Toyota mı kesinlikle LPG çünkü ÖTV dezavantajı var çünkü alırken 25.000tl farkı var ve LPG den daha az yakmıyor. Dizel mi ile başlayan her sorunun benim için cevabı benzinli çünkü artık hiçbir avantajı kalmadı alırken verilen 30.000 TL ler bakım masrafı artık az yakan turbo benzinliler karşısında amorti edilemeyecek boyuta ulaştı. İşte tam burada Turbo benzinli mi Hybrid mi sorusunu sorarım ve derim ki MTV avantajı sunduğu yüksek güç düşünülünce turbo benzinli daha avantajlı. Hybrid mi Atmosferik LPG mi sorusuna ise kesinlikle LPG derim çünkü yine hem 25.000tl cebimde kalıyor hem de MTV avantajım var. Bu bağlamda ülkemizde MTV sorunu ve alırken verilen yüksek fark çözülmedikçe Bence Hybrid bize hala uzak. Ve en doğru teknolojiyi ise Plug in Hybrid olarak görüyorum işte o bizim için biçilmiş kaftan
 
Son düzenleme:
yeni bir şeye cezbetmek istiyorsan kullanıcıyı teşvik etmen gerekli. bu sadece şu kadar km'ye kadar sıfır yakıt yada hiç hava kirliliği olmadan gibi açıklamalarla olmaz. olur da bizim ülke de yemez... o yüzden mutlaka ve mutlaka bu cezbediciliğin ucunu paraya bağlaman lazım. hem az yakıyoruz hem ucuza satıyoruz gibi, çevreyi kirletmediğiniz için mtv çok cüzzi miktarda veriyorsunuz gibi (olması gereken mtv düzeninden örnekledim) Ülkeye uygun politika izlenmesi lazım kısacası. burada da görev hybrid üreticilerinin yetkili kişilere vergilendirme konusunda baskı yapması gibi bir sürü detay içeriyor. Konuya gelecek olursak hybrid dizele alternatif olur. hatta çok da güzel olur. Pil ömrü vs. bilemiyorum fakat 10 yıllık bir ömrü oldugunu varsayarsak ilerde o da geliştirilir. Çok daha hesaplı hale gelir. tükenen bir kaynak olan petrol yerini illa ki bir şeylere bırakmak zorunda. Bu 10 değil belki 50 yıl sonra olacak ama elbet olacak. Petrolü bol olan araplar boşuna tesla'ya ortak olmadılar...
 
Hem hayır hem evet.

Ülkemizde şartlar fark etmeksizin az yakması için alınan dizeller günlük 5 km lik yola bile kullanıldığı için alternatiftir.

Bir diğer yandan hibrit çalışma sistemi açısından kısa mesafe ve sık durkalk trafiği hedeflenmiştir. Dolayısıyla hayır bir alternatif değildir. Elma ile armut karşılaştırılmamalı
 
Daha iyi bilgi edinebilmek için facebook toyota c-hr sahipleri grubunu bu başlığa davet ettim eğer gelem olursa uzun süreli 1,8 hibrit kullanımının avantajları dezavantajlarını dinlemiş oluruz
testini yapmistim guzel arac ama cvt olduruyor malesef bence neden su yaristeki 15 hybriddeki motoru kullanmiyorlar acaba vergi avantaji iyi olurdu bu motorlar atkinson motordu sanirim
 
testini yapmistim guzel arac ama cvt olduruyor malesef bence neden su yaristeki 15 hybriddeki motoru kullanmiyorlar acaba vergi avantaji iyi olurdu bu motorlar atkinson motordu sanirim
Hibrit teknolojisinde motor ne kadar büyürse elektrik ünite o kadar büyüyüp daha çok elektrik ağırlıklı gidiyor.1,5 luk ünite muhtemelen 1,8 den daha az ekonomik olacaktır corollada.Daha kısa sürede boşalan bataryalar daha çok 1,5 atmosferik ünite üzerinde yürüyecek ve 1,6 kadar gitmese de ona yakın tüketim sunacaktır.Bu yüzden bu son 1,8 ler aslında.2 yıl içinde sadece 2,0 hibritler kalacak piyasada.Daha ekonomik oluyor 1,8 e göre.İşte bu yüzden 1,5 un yeri yok
 
Toyota garanti konusunda en hassas firmadır. 15 yaşındaki aracımın hava yastığı şişiricisi ve patlatıcısı (1000 ₺’lik parça) garantiden ücretsiz değişti. Dayımın 2014 140000 km’deki d4d Corolla’sının DPF’i son ayında yine garantiden değişti (5000 ₺cik) bu da müşteri memnuniyetine verdiği değeri gösterir
en iyi garanti ve servis hizmeti toyota'da
çukura düşüp bunu aynı şekilde belirtip garantiden direksiyon kutusu değişen tanıdıklarım var
direksiyonun korna yeri basmaktan ötürü iz olduğu için airbag değişenler var. Toyota, hem otomobilleri hem servis hizmeti olarak müthiştir.
 
Forumda yeni ama Hybrid araç kullanımında 2 yıllık tecrübeye sahibiyim sormak istediğiniz sorular varsa cevaplarım.2 yıldır toplamda 18000 km. kadar CHR hybrid 1,8 kullanıcısıyım.
Burada aracımla ilgili geniş bir inceleme yazım var.
https://forum.donanimhaber.com/toyota-chr-hybrid-aracim-hakkinda-kullanici-yorumum--124627646

Size özetle bazı maddeler halinde Hybrid hakkında şunları söyleyebilirim.

1) Hybrid motor kesinlikle dizel motora alternatiftir,özellikle şehiriçinde dizellerden daha az tüketmektedir.Kişisel tebrübem şehiriçinde 1.6 dizellerden daha az şehirlerarasında ise en fazla dizel kadar tüketmektedir.Ancak hybrid sürüş tekniğini bilmeniz gereklidir.Bu yazımda ayrıntılı olarak yazdım.Hybrid araç kulalnarak 2 yıl içinde aslında ne kadar tehlikeli araç kullandığımı farkettim,daha sakin ve daha yavaş kullanarak aracımdan daha çok keyif aldığımı,özellikle uzun yolculuklarda araçtan inince stress ve kasma nedeniyle pestil gibi çıkmadığımı farkettim,oysa gündelik koşuşturmaca olmadan sadece 3 dk. daha geç işe varmaya başladım ki o 3 dakika hiçbirşey için önemli değildi.Hybrid araç kullanarak sürüşte nirvana'ya ulaşmak başlıklı (HYB-VANA) okumanızı tavsiye ederim..
https://forum.donanimhaber.com/hybrid-arac-surus-teknigi-hbyrid-nirvana-si-yani-hybvana--125142709

2)Ülkemiz şartlarında hermen her yeniliğe balıklama atlayan ülkem insanı araba konusunda nedense gereksiz bir tedirginlik duymaktadır,bunda en önemli faktör sosyo ekonomik düzeydir.Daha arabayı almadan satmayı düşünen insanlarımız olduğu ve bir arabaya avrupadaki bir insandan 2 katı fazla ödediğimiz için bu ormal sayılabiir.Üstelik hala daha arabayı bir yatırım aracı olarak görmekteyiz,bunun aksine arabasına buzdolabı muamelesi yapıp onlarca yıl sorunsuz kullanabileceği halde modeli eskidi diye değiştiren bir yapımız da var.Bu nedenle hybrid teknolojisine biraz daha yavaş ısınıyoruz, ama mesela elektrikli araba 600 kmç. menzili var 100 binlira desek sabahtan kapılarında sıra yaparız ama daha bu ne bizim için ne dünya için çok mümkün değil.Neden elektrikli araç hemen yaygınlaşmıyor onu da bu yazımda okursunuz.
https://forum.donanimhaber.com/turk...ahibi-olmak-yada-olmamak--137194967#137194967

3) Hybrid araçların uzatılmış garantileri,özellikle avrupada taksilerin hemen tamamının hybrid olması.batarya ömrünün 1 milyon km. kadar olması vb. sebeplerden dolayı aslında dünyanın en uzun ömürlü benzinli motorlarına sahip olan Toyota'nın bunları da kötü yapması beklenemez.Yine de çok endişeli veya benim gibi hüsnü kuruntuluysanız alırken 500 tl evrip garantiyi 5 yıla çıakrdım daha sonra 350 tl verip 3 yıl daha hybrid sistem dahil aracın her parçasının garantisini 850 TL'ya çıkarttım.Pilleri Toyota %90 geri dönüştüyor 10 yıl içinde bunun %100 olacağı garantisini de veriyor. İsterseniz ben,m gibi yapmayıp 5 yıldan sonra her yıl 25 euro ödeyip 10 yıla kadar Hybrid sistemin garantisini kendiniz de uzatabiliyorsunuz.Yani kafanız rahat olsun bundan yana sorun yok arkanızda dev gibi bir otomotiv firması var,kaldı ki dizelden vazgeçecek kadar da cesur.

4)Henüz petrol bitmediğine göre elektrikli araçlara da hemen girişmenin anlamı yok bu nedenle hybrid gerçekten çok daha iyi bir araç ama ben pil kapasitesi artırılımış ve elektrikle de şarj edilebilen hiç değilse şehiriçinde max hızı 120 km. menzili 45-50 km. kadar olan Plug in araçların çok daha iyi bir tercih olabileceğini düşünüyorum.Şu an Ülkemizde hybrid araçların satışının artması için en büyük engel diğer ülkelerde uygulanmasına rağmen ülkemizde uygulanmayan vergi muafiyetidir. Sadece alım sırasında 1.8 motor için %100 olan ÖTV oranı %50 uygulanmaktadır.Oysa ki 1600 cc'ye kadar tüm araçalrda araçlardaki ÖTV zaten %50 olup son bakanlar kurulu kararıyla mart 2019'a kadar da %35 'e indirildi.Üstelik yapısı gereği güçsüz olan 18000 cc olan hybrid motorum atkinson çevrimiyle çalışıp aslında bir jeneratör olarak da kullanıldığından büyük hacimlidir.Oysa gücü 1300 cc motor kadardır. Ama benzer bir motora göre %50 daha az yakıt harcaması yapan hybrid araçalrdan maalesef 1800 cc motor hacmi nedeniyle yüksek vergi alınmaktadır.

Bu sorunlar aşıldığı takdirde hybrid araçalrın önünde hiçbir problem kalmayacaktır,özellikle gittiği yolun nerdeyse %50-65 kadarını sadece elektrikle seyir ederek giden bir araç için ödediğiniz ara ise full elektrikli bir araçtan 2-3 kat daha ucuzdur.
Ucuza elektrikli araç tecrübesi yaşamak için hybrid aracı herkese tavsiye ederim...
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Forumda yeni ama Hybrid araç kullanımında 2 yıllık tecrübeye sahibiyim sormak istediğiniz sorular varsa cevaplarım.2 yıldır toplamda 18000 km. kadar CHR hybrid 1,8 kullanıcısıyım.
Burada aracımla ilgili geniş bir inceleme yazım var.
https://forum.donanimhaber.com/toyota-chr-hybrid-aracim-hakkinda-kullanici-yorumum--124627646

Size özetle bazı maddeler halinde Hybrid hakkında şunları söyleyebilirim.

1) Hybrid motor kesinlikle dizel motora alternatiftir,özellikle şehiriçinde dizellerden daha az tüketmektedir.Kişisel tebrübem şehiriçinde 1.6 dizellerden daha az şehirlerarasında ise en fazla dizel kadar tüketmektedir.Ancak hybrid sürüş tekniğini bilmeniz gereklidir.Bu yazımda ayrıntılı olarak yazdım.Hybrid araç kulalnarak 2 yıl içinde aslında ne kadar tehlikeli araç kullandığımı farkettim,daha sakin ve daha yavaş kullanarak aracımdan daha çok keyif aldığımı,özellikle uzun yolculuklarda araçtan inince stress ve kasma nedeniyle pestil gibi çıkmadığımı farkettim,oysa gündelik koşuşturmaca olmadan sadece 3 dk. daha geç işe varmaya başladım ki o 3 dakika hiçbirşey için önemli değildi.Hybrid araç kullanarak sürüşte nirvana'ya ulaşmak başlıklı (HYB-VANA) okumanızı tavsiye ederim..
https://forum.donanimhaber.com/hybrid-arac-surus-teknigi-hbyrid-nirvana-si-yani-hybvana--125142709

2)Ülkemiz şartlarında hermen her yeniliğe balıklama atlayan ülkem insanı araba konusunda nedense gereksiz bir tedirginlik duymaktadır,bunda en önemli faktör sosyo ekonomik düzeydir.Daha arabayı almadan satmayı düşünen insanlarımız olduğu ve bir arabaya avrupadaki bir insandan 2 katı fazla ödediğimiz için bu ormal sayılabiir.Üstelik hala daha arabayı bir yatırım aracı olarak görmekteyiz,bunun aksine arabasına buzdolabı muamelesi yapıp onlarca yıl sorunsuz kullanabileceği halde modeli eskidi diye değiştiren bir yapımız da var.Bu nedenle hybrid teknolojisine biraz daha yavaş ısınıyoruz, ama mesela elektrikli araba 600 kmç. menzili var 100 binlira desek sabahtan kapılarında sıra yaparız ama daha bu ne bizim için ne dünya için çok mümkün değil.Neden elektrikli araç hemen yaygınlaşmıyor onu da bu yazımda okursunuz.
https://forum.donanimhaber.com/turk...ahibi-olmak-yada-olmamak--137194967#137194967

3) Hybrid araçların uzatılmış garantileri,özellikle avrupada taksilerin hemen tamamının hybrid olması.batarya ömrünün 1 milyon km. kadar olması vb. sebeplerden dolayı aslında dünyanın en uzun ömürlü benzinli motorlarına sahip olan Toyota'nın bunları da kötü yapması beklenemez.Yine de çok endişeli veya benim gibi hüsnü kuruntuluysanız alırken 500 tl evrip garantiyi 5 yıla çıakrdım daha sonra 350 tl verip 3 yıl daha hybrid sistem dahil aracın her parçasının garantisini 850 TL'ya çıkarttım.Pilleri Toyota %90 geri dönüştüyor 10 yıl içinde bunun %100 olacağı garantisini de veriyor. İsterseniz ben,m gibi yapmayıp 5 yıldan sonra her yıl 25 euro ödeyip 10 yıla kadar Hybrid sistemin garantisini kendiniz de uzatabiliyorsunuz.Yani kafanız rahat olsun bundan yana sorun yok arkanızda dev gibi bir otomotiv firması var,kaldı ki dizelden vazgeçecek kadar da cesur.

4)Henüz petrol bitmediğine göre elektrikli araçlara da hemen girişmenin anlamı yok bu nedenle hybrid gerçekten çok daha iyi bir araç ama ben pil kapasitesi artırılımış ve elektrikle de şarj edilebilen hiç değilse şehiriçinde max hızı 120 km. menzili 45-50 km. kadar olan Plug in araçların çok daha iyi bir tercih olabileceğini düşünüyorum.Şu an Ülkemizde hybrid araçların satışının artması için en büyük engel diğer ülkelerde uygulanmasına rağmen ülkemizde uygulanmayan vergi muafiyetidir. Sadece alım sırasında 1.8 motor için %100 olan ÖTV oranı %50 uygulanmaktadır.Oysa ki 1600 cc'ye kadar tüm araçalrda araçlardaki ÖTV zaten %50 olup son bakanlar kurulu kararıyla mart 2019'a kadar da %35 'e indirildi.Üstelik yapısı gereği güçsüz olan 18000 cc olan hybrid motorum atkinson çevrimiyle çalışıp aslında bir jeneratör olarak da kullanıldığından büyük hacimlidir.Oysa gücü 1300 cc motor kadardır. Ama benzer bir motora göre %50 daha az yakıt harcaması yapan hybrid araçalrdan maalesef 1800 cc motor hacmi nedeniyle yüksek vergi alınmaktadır.

Bu sorunlar aşıldığı takdirde hybrid araçalrın önünde hiçbir problem kalmayacaktır,özellikle gittiği yolun nerdeyse %50-65 kadarını sadece elektrikle seyir ederek giden bir araç için ödediğiniz ara ise full elektrikli bir araçtan 2-3 kat daha ucuzdur.
Ucuza elektrikli araç tecrübesi yaşamak için hybrid aracı herkese tavsiye ederim...
Şu yazıdan çıkardığım şu: Eğer Hybrid alacaksan Toyota gibi bir firmadan al. Toyota satış sonrası ile gerçekten takdire şayan hele o fiyatlara garanti uzatmaları gayet güzel. Kafamda oluşan tek soru şu 10 yıla kadar herşey yazılmış iyi hoş lakin 10 yıl sonra ne oluyor satılan diğer yıllanmış çok km yapmış örneklerinde durum tam olarak ne bu konuda aydınlanırsak gerçekten güzel olur. Plug in hybrid konusunda ise tamamen katılıyorum en doğrusu ve gelecek 20 yıl bence tam olarak orada yatıyor. Yazınız için teşekkür ederiz
 
Son düzenleme:
Dur daha arabayı almadan,kullanmadan satıyorsun,tüm araçların kılavuzlarını okursanız kullanım ömrünün yazılı olduğu bir ibare vardır.Toyota CHR için de kullanım kılavuzunda kullanım ömrü 10 yıl olarak yazar,bu aslında doğru değildir,gerekli değişimleri sağladıktan sonra parça tedarik edebilirseniz arabanızı 50 yıl bile kullanırsınız. Hybridden önceki son arabam hala bende ve taş gibi.2008 Landrover freelander 2...120000 km.de ve 15 yaşında airbag değişmesi gerekir o kadar.
 
Ben dizel araçların sadece 2000 cc ve üzeri özellikle SV benzerlerinde kullanılması r-taraftarıyım,yüksek ağırlık ve güç gereksinimleri fazla olan bu araçalrı benzinli motor yerinden zor kaldırıyor ve zorlanıyor.O nedenle lüks SUV'larda 2000 cc ve üzeri motorlar tamamen dizel olmalı. 1.3 Hyundai Getz'deki dizel motoru al kamyonete koy vur üzerine 3-5 bin kg yük koy çeksin.ama bakıyorsun içinde tek kişi çaydanlık gibi arabayla son sürat bir tarafa yetişmeye çalışıyor eğer devlet yapacaksa önce 2000 cc altı dizel ithalatını bitirsin ve Hybrid araçlara teşvik versin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve DouglasAdams
Hybrid çok yeni olmayan ve güzel bir teknoloji ama sanki her şey tüketim için... Dizel araç alırken bir çoğumuz yakıt tüketimi için alıyoruz ama önemli bir kısmımız da hem az yakayım hem de basınca gücü hissedeyim diye alıyor. Yeni yasalarla euro 6 motorlar nerdeyse benzinli araçlardan daha temiz hale geldi. Karbon ve Nox salınımlarına baktığınızda özellikle partikül filtreli modeller çok çok üstün değerlere sahip. Tabiki bir Hybrid değil lakin bu anlamda teknoloji çok gelişti.

Ülkemin canım yol şartları vs. değerlendirildiğinde aslında şehirler arası çok yol yapan biri dizelden vazgeçmemeli... Uzun yolda dizele alternatif olabilceğini düşünmüyorum. Sabit 90 km hızla gitseniz dahi 65 km üzeri benzine geçtiği için Hybrid avantajlı değil. Öte yandan güzel bir fiyat farkıyla satılması da avantajı körelten bir şey. Kaldı ki uzun yol yakıt tüketimine baktığımızda Hybrid Corolla, dizelin altında kalıyor. Ayrıca co2 salınımı da yine dizele çok yakın. Bu çok şaşırtıcı aslında:

Ekran Resmi 2019-02-19 10.36.52.png



Bu araç da benim aracım olan Cactus: (Kendi arabasını övüyor demeyin bu durum tüm euro6 motorlar için geçerli yeterki patikül filtresi olsun Adblue olsun)


Ekran Resmi 2019-02-19 10.42.00.png


Ayrıca vergi dilimi sebebiyle ki vergisi bir hayli pahalı. Yanlış değilsem 3.000 tl ye yakın yıllık vergisi var....
Alırken avantajlı olursa kimse sesini çıkarmaz. Ama bu da yok. Alışı da pahalı....
 
Son düzenleme:
Hybrid çok yeni olmayan ve güzel bir teknoloji ama sanki her şey tüketim için... Dizel araç alırken bir çoğumuz yakıt tüketimi için alıyoruz ama önemli bir kısmımız da hem az yakayım hem de basınca gücü hissedeyim diye alıyor. Yeni yasalarla euro 6 motorlar nerdeyse benzinli araçlardan daha temiz hale geldi. Karbon ve Nox salınımlarına baktığınızda özellikle partikül filtreli modeller çok çok üstün değerlere sahip. Tabiki bir Hybrid değil lakin bu anlamda teknoloji çok gelişti.

Ülkemin canım yol şartları vs. değerlendirildiğinde aslında şehirler arası çok yol yapan biri dizelden vazgeçmemeli... Uzun yolda dizele alternatif olabilceğini düşünmüyorum. Sabit 90 km hızla gitseniz dahi 65 km üzeri benzine geçtiği için Hybrid avantajlı değil. Öte yandan güzel bir fiyat farkıyla satılması da avantajı körelten bir şey. Kaldı ki uzun yol yakıt tüketimine baktığımızda Hybrid Corolla, dizelin altında kalıyor. Ayrıca co2 salınımı da yine dizele çok yakın. Bu çok şaşırtıcı aslında:

Ekli dosyayı görüntüle 17423


Bu araç da benim aracım olan Cactus: (Kendi arabasını övüyor demeyin bu durum tüm euro6 motorlar için geçerli yeterki patikül filtresi olsun Adblue olsun)


Ekli dosyayı görüntüle 17424

Ayrıca vergi dilimi sebebiyle ki vergisi bir hayli pahalı. Yanlış değilsem 3.000 tl ye yakın yıllık vergisi var....
Alırken avantajlı olursa kimse sesini çıkarmaz. Ama bu da yok. Alışı da pahalı....

Genel olarak katılıyorum ama uzun yol yapana da benzinliyi mantıklı buluyorum. Golf için konuşacak olursam dizelde kuzenim uzun yolda 4 litre ile gezebiliyor fakat çoğu 1.0 TSİ kullanıcısı da 5 litre ile gezilebildiğini söylüyor burada yine dizelin avantajı yok. Performanslı kullanırım gazlarım vs için sonuna kadar haklısınız lakin ben ülkemizde 2 seçenek görüyorum ya turbo benzinli yada atmosferik LPG bunun haricinde dizel yada hybrid cebimiz açısından dezavantajlı ki siz emisyon avantajı da olmadığını göstermişsiniz o zaman hybrid yalnızca elektriği göreyim hevesi ile dizelde güç/yakış dengesi atikliği için seçilebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: akulkerberkay