Hyundai Accent Admire 1.3 Otomatik

TheDavsanci

Furkan T.oğlu
Profesör
178
28
Marka
Hyundai
Merhaba, sayın Otopark üyeleri. Yakın zamanda bir konu açıp 350 bin lira civarında otomatik araç tavsiyesi istemiştim. Üzerine bir 100 bin daha ayarlafım hasbelkader ve 430 bin liraya İzmir Gaziemir'deki Renault Yetkili Servisi'nde çalışan bir abimizin oğlunun kullandığı 130 bin kilometredeki 2004 model değişensiz boyasız ancak bir miktar kozmetik bakım isteyen Otomatik Accent Admire 1.3'ü satın aldım. Alırım bir hayırlı olsun.
Önce diğer aracım Elantra'dan ve işlerin buraya evrilme sürecinden bahsedeyim. Uzunca bir yazı olacak, okuyanları sıkıp baymam umarım. Eylül'ün ikinci haftası yaptığım düğün sürecinde benim Elantra, bizim hanımı kıskandığından olacak ki, garip garip hareketler yapmaya başladı. Alt devirlerde hem benzinde hem LPG'de silkelemeler, LPG'de biraz sıkıştırınca patlamalar, bozulan kadranlar, yukarı aşağı ayarı çalışmayan elektrikli aynalar, sağdan soldan gelen gıcırtılar, geçmeyen vitesler, yağ yakan motorlar, çalışmayan klimalar vesaire derken yine beni kara kara düşündürmeye başladı. Eşim de tanıştığımız günden bu yana para yiyen bu arkadaştan sıkıldı ve "Sat şunu"lar başladı. Koydum ilana, epey de ucuza koydum, bir askeri personel müşteri oldu. Dedi bunun lpgde patlama var. Yine bir düşüneyim deyince arkadaşı otobüse bindirip gittim sanayiye. Kırıkkale'de işinin ehli bir LPG ustamız var, baktı bilgisayara bağladı ateşlemede sıkıntı olduğunu, sorunun muhtemelen bujide veya buji kablosunda olduğunu ve bir motor ustasına gitmemi söyledi. Gittim. Buji kabloları söküldü değiştirildi, değişen bir şey yok. Bujiler değişti, hâlâ aynı. Bobini farklı bobin denediler sorun aynı. Bunda sıkıntı yok gazcıya geri git ayar yaptır dedi benim usta. Gittim gazcı ayar yaptı yaptı çözemedi. Araçla bir tur atınca sıkıntı benzinde dedi. Aracı ben götürürken sorunu fark ettim. Arabam artık 3 bin deviri geçmiyordu ve basınca benzinde de patlama yapıyordu. Benim motor ustam da bu iş karışık bi ara arabanı getir hem yağ yakmasına hem de buna bakalım deyince kapıdan 50 60 bin lira baktı gözümün içine. Zaten eşim de otomatik araç arıyordu, dedim bunu bir ara yaptırırız şimdilik gidip iyi temiz acemi dostu bir otomatik alalım. Bugüne kadar geldik :) Artık bir miktar para elime geçince Elantra toplamaya devam edeceğiz nasipse :)
Bu uzun girizgahın ardından eldeki meseleye gelelim, Accent Admire'yi nasıl bulduğuma ve başıma gelenlere. Sorunsuz, ucuz ve otomatik bir araç ararken burada da bir arkadaşın verdiği tavsiye de aklıma yatınca, daha önce 1.6'sını kullanıp hayran kalınca Accent Admire bakmaya başladım babamla. İzmir'den de bir tane 1.3 otomatik bulduk. Aracın sahibi mühendis bir kardeşimizdi babası da Gaziemir'de Renault yetkili servis personeliydi. İlk sahibi İstanbul'da bir öğretmenmiş, 104 binde satın almışlar ve 130 bine kadar kullanmışlar. Araçta ufak tefek kozmetik hatalar olsa da içi tertemizdi alt takımı da sapasağlamdı, maşallah diyelim. Baktık denedik anlaştık. İzmir'in içinde biraz turladık notere giderken ve herhangi bir sıkıntı yoktu. Aracı aldıktan sonra saat 12 gibi yola koyulduk hemen Kırıkkale'ye düşelim dedik.
Olaylar burada gelişti işte. Otobanda 120 130 giderken bir baktım ki araç hararet yapıyor! Çektim sağa dörtlüleri yaktım kaputu açtım ve aracın su kaynattığını gördüm. Muhtemelen çeşme suyu kullandıkları içindir, antifriz koyarım düzelir diye düşünürken otoyol jandarması sağ olsun geldi biraz su ekledik devam ettik yola. Saruhan'a dönüp oto sanayiye uğradığımda herhangi bir sıkıntı olmadığını söylediler, para da almayıp gönderdiler. Tabi ki yine çeşme suyu koydular arabaya. Koyulduk yola tekrardan. Ara yollardan Kula'ya doğru başladık ilerlemeye. Düz yollarda hafif dalgalanmalar dışında bir sıkıntı yok, biraz Kula'ya yaklaşınca rampalar başladı ve hararet yine zirveye yaklaştı. Sağa çektik, biraz bekledik. Radyatörün hortumları kemik gibiydi artık. Bir risk aldım radyatör kapağını az bir şey gevşettim içindeki musluk suyunu basınçla tahliye etti. Bagajdaki su ve 2 şişe 1 litrelik antifrizi doldurdum araca. Kula'ya kadar dura dura ilerledik. Kula'da küçük sanayi sitesinin girişinde yaşlı bir usta termostatın iç kapağını değiştirdi, biraz yağ ekledi, suyu tamamladı ve tekrardan yola koyulduk. Yemek molasına girince de uykusuzluktan bayılmak üzere olduğumdan babama bıraktım direksiyonu. Kırıkkale'ye kadar çok hararet yükselmeden devam ettik ve günü bitirdik bol şükürler eşliğinde :) Saat 12.00'da başlayan yolculuğumuz ertesi gün sabah 02.40'ta son buldu.
Sabah uyanıp endişeli bir şekilde, bu da mı gol değil bee, eşliğinde sanayiye çıktım ve kendi ustama gittim. Durumu anlattım. Radyatörü söktü, radyatörcüye gittik. Ustamız radyatörü açtı ve manzara şu; sadece 11 tane kanal açık, diğerleri ağzına kadar pasla dolu. Adamlar araca çeşme suyuyla binmiş. Antifriz hak getire. Sağ olsunlar temiz kullanmışlar iyi bakmışlar ama bu hararet ve su konusunu çok sallamamışlar belli ki.
20251001_132301.jpg

Radyatörün içini çekemedim ama kapağın durumu buydu. Radyatörü tertemiz ettik, suyunu antfrizini koyduk, yağını değiştirdik, bujilerini değiştirdik ve Yozgat'a doğru çıktım yola. Aracın sesi soluğu gidişi tamamen değişti. Hararet yapmadı ve 110 120 rahatlıkla getirdi beni. 1.3 G4EA Alpha motor, saf benzinli olmasının da etkisiyle gayet güzel getirdi beni. Bu işin bir de sabahı var tabi ki 😀
Sabah soğuk havada aracı çalıştırdım ilk sürprizini yaptı araba, arka rezistans çalışmıyor. Az ilerledik, arkadaş bu sefer de motor ısınmıyor, 30 kilometre yol yaptık hala soğuk üflüyor, hararet çeyreğin altında. Havalandırma yüz ve ayaklarda yüze üflemiyor ne kadar açarsam açayım. Sadece yüz ve sadece ayakta sıkıntı yok ama. Diğer modlar da sağlam. Dersi bitirip tekrar yola çıkınca hararet 5 dakikada olması gereken yere geldi. Sıcağı açınca fırın gibi de üfledi ama yüz ayak bozuk yine 😀
Velhasıl-ı kelam, benim fikrimce Accent'lerin zirvesi Accent Admire. 4 teker bağımsız süspansiyon olsun, W124 misali yaylanması olsun sessiz sakin oluşu olsun çok tatlı bir araç. Birer maşallahınızı alırım. Artık uğraşacak 2 aracım var, dualarınızı da alırım :)
IMG-20250924-WA0006.jpg
IMG-20250924-WA0007.jpg
IMG-20250924-WA0002.jpg
IMG-20250924-WA0003.jpg
IMG-20250924-WA0014.jpg
IMG-20250924-WA0011.jpg
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20250924-WA0004.jpg
    IMG-20250924-WA0004.jpg
    287.1 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Öncelikle hayırlı olsun.


Hararet ve ısınmama sıkıntınızın bence termostattan dolayı oladuğunu belirtmek isterim. Her ne kadar sistem temizlenince total akış artığındam gararet düşse de soğukken ısınmamask ve ısınınca soğumaması bence yeterli bir belirti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheDavsanci
hayırlı olsun, kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.

bundan 3 sene önce biz de 130k kmde içi tertemiz; dışı, alt takımı, motoru 300k kmde gibi duran bir clio 2 almıştık. Full + full bakımını yaptıktan sonra araba mükemmel hâle gelmişti lakin bazi bilinç dışı kullanımdan dolayı conta yakıp hararet yapma durumu olmuştu.

sizin sorununuz ise yukarıda denildiği gibi termostattan kaynaklı bir probleme benziyor. Benzinli motorlar soğuk havada 5dk içinde mutlaka ısınıyor zaten, uzun süre çalıştığı vakit ısınmıyorsa termostat kontrolü şart. Contada sıkıntı yoksa genel olarak soğutma tertibatının hortumlarını değiştirip radyatör temizliği vs. yaptırırdım. Sadece su konulduysa bugüne kadar illaki bir yerlerden patlayacaktır hortum.

Tekrardan hayırlısı olsun.
 
Öncelikle hayırlı olsun.


Hararet ve ısınmama sıkıntınızın bence termostattan dolayı oladuğunu belirtmek isterim. Her ne kadar sistem temizlenince total akış artığındam gararet düşse de soğukken ısınmamask ve ısınınca soğumaması bence yeterli bir belirti.

hayırlı olsun, kazasız belasız kullanmanız dileğiyle.

bundan 3 sene önce biz de 130k kmde içi tertemiz; dışı, alt takımı, motoru 300k kmde gibi duran bir clio 2 almıştık. Full + full bakımını yaptıktan sonra araba mükemmel hâle gelmişti lakin bazi bilinç dışı kullanımdan dolayı conta yakıp hararet yapma durumu olmuştu.

sizin sorununuz ise yukarıda denildiği gibi termostattan kaynaklı bir probleme benziyor. Benzinli motorlar soğuk havada 5dk içinde mutlaka ısınıyor zaten, uzun süre çalıştığı vakit ısınmıyorsa termostat kontrolü şart. Contada sıkıntı yoksa genel olarak soğutma tertibatının hortumlarını değiştirip radyatör temizliği vs. yaptırırdım. Sadece su konulduysa bugüne kadar illaki bir yerlerden patlayacaktır hortum.

Tekrardan hayırlısı olsun.


Teşekkür ediyorum tavsiyeleriniz için. Radyatör temizlendi. Termostat ve hortum bakımı yaptırayım o zaman.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onatygt
Hayırlı olsun. Antifrizsiz binilmiş arabanın direkt temel masrafı soğutma sisteminin komple yenilenmesidir.
Radyatör tamam olmuş. Sırada hortumlar, termostat ve devirdaim pompası var. İçerileri muhtemelen kireç ve pastan yıkılıyordur, o yüzden bunları da mutlaka değiştşirin. Hatta kaloriferin radyatörünü bile değiştirmenizi öneririm. Antifriz gördükten bir süre sonra o da salacaktır kendini. Önde bakımını yaptırdığınız radyatörün aynısının küçüğü... İlla ki sıkıntılıdır. Erkenden değiştirin ki ilerde canınızı sıkmasın.
 
Hayırlı olsun, sağlıkla ve keyifle kullanılmasını dilerim.
Çok teşekkür ediyorum :)
Hayırlı olsun. Antifrizsiz binilmiş arabanın direkt temel masrafı soğutma sisteminin komple yenilenmesidir.
Radyatör tamam olmuş. Sırada hortumlar, termostat ve devirdaim pompası var. İçerileri muhtemelen kireç ve pastan yıkılıyordur, o yüzden bunları da mutlaka değiştşirin. Hatta kaloriferin radyatörünü bile değiştirmenizi öneririm. Antifriz gördükten bir süre sonra o da salacaktır kendini. Önde bakımını yaptırdığınız radyatörün aynısının küçüğü... İlla ki sıkıntılıdır. Erkenden değiştirin ki ilerde canınızı sıkmasın.
Ben de aynı fikirdeyim. Bakalım en kısa sürede götüreyim Kırıkkale'ye. Sağ olun.
 
Hayırlı olsun. Antifrizsiz binilmiş arabanın direkt temel masrafı soğutma sisteminin komple yenilenmesidir.
Radyatör tamam olmuş. Sırada hortumlar, termostat ve devirdaim pompası var. İçerileri muhtemelen kireç ve pastan yıkılıyordur, o yüzden bunları da mutlaka değiştşirin. Hatta kaloriferin radyatörünü bile değiştirmenizi öneririm. Antifriz gördükten bir süre sonra o da salacaktır kendini. Önde bakımını yaptırdığınız radyatörün aynısının küçüğü... İlla ki sıkıntılıdır. Erkenden değiştirin ki ilerde canınızı sıkmasın.
Ek olarak motor su tapaları değişsin diyorum bende , çünkü çürüme yaptıysa antifriz delecektir ve bu hortumlardaki kaçaklar gibi olmaz maalesef :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheDavsanci ve bt
Termostatı sökmüşler usta 😂 Termostatı açtık içi boştu. Kula'daki ustamız termostatı atmış içini boş bırakmış. Torretto'nun soda kapağı etkisi işte 😀 Termostat olayını da çözdük artık motor normal bir şekilde ısınıyor ve soğuyor. Ama sürekli bir antifriz kokusu var araçta. Az daha araca alışayım iyice detaylarını yazayım, araç güzel maşallah.
 
Termostatı sökmüşler usta 😂 Termostatı açtık içi boştu. Kula'daki ustamız termostatı atmış içini boş bırakmış. Torretto'nun soda kapağı etkisi işte 😀 Termostat olayını da çözdük artık motor normal bir şekilde ısınıyor ve soğuyor. Ama sürekli bir antifriz kokusu var araçta. Az daha araca alışayım iyice detaylarını yazayım, araç güzel maşallah.
Kalorifer sistemi kaçırıyorsa aracın içine antifriz kokusu yayılır aman dikkat zehirli maddeler içeriyor sağlık için
 
Kalorifer sistemi kaçırıyorsa aracın içine antifriz kokusu yayılır aman dikkat zehirli maddeler içeriyor sağlık için
İçine vermiyor hocam kokuyu. Yol yaptıktan sonra araçtan inince kaput tarafından geliyor koku. Bakalım biraz kullanayım eksiltme vesaire varsa bakıp yaptıracağım.