Hyundai i10 1.0 Style Blue Bi-fuel

Aracımda son günlerde bir çekiş kaybı yaşamaya başlamıştım. Bu gün bu sorunu kesin olarak çözdüğüme inanıyorum. 65 defa depo doldurdum ve son 10 depoda Aygaz otogaz tercih etmiştim. Ne sebebdir bilinmez,arabama pekde iyi gelmediğini sonunda fark ettim. Aygazın katkılı LPG'si benim motoruma iyi gelmediğini bazı sitelerde okudum. Hemen istasyon değiştirip shell den lpg almaya başladım. Shelin katıksız normal LPG yakıtını yaklaşık 400 kmdir kullanıyorum. Çekiş sorunum ortandan kalktı. Düşük devirde daha iyi gider oldu. Artık tek bir istasyondan yakıt alıyorum. Yakıt tüketimim 10 litrelere dayanmışken, 8,6 litreye geriledi. Oysaki oldukca hızlı bir kullanım yapıyorudum.

Şimdilik 2 depo Shell lpgsi yakıyorum. Bakalım zaman ne göstericek...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
hyundai arabalarının shell yakıtını çok sevdiğini söyleyebilirim. 2015 i30 crdi için 0 km den bu yana shellden aldım. sadece bir kere mecburiyetten yol üstünde moilden 50 tllik almıştım ve aracın çekişi ciddi oranda düşmüştü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: İstanbullu
Reis en iyisini yapmışsın yeni araba alarak. Eski arabanın derdi çilesi bitmiyor. Eğer ki sürekli kullanıyorsan bir iki ay bir şeyi yok üçüncü ay süründürüyor bakımını ufacık aksat nazı bitmiyor. Muayene sıkıntı, parça sıkıntı zart zurt.Senin araba da ne güzel yeni atmosferik temiz. Karşında ceketimi iliklerim abi. Saygılar.
 
Bu gün yeni bir milat benim için ,
Bu ay yaptığım İstanbul Şehir içi 1534 km yol için, 347 lira yakıt masrafı yaptım
Ve malesef kmde 20 kuruş barajını aşarak, 22 kuruş'a yükseldim.
Bu benim gibi bir hypermiler için büyük bir hayel kırıklığı oldu.

Malesef zamlarla olan savaşımı kaybettim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
50000 :)

20161104_181627.jpg
 
Hyundai i10 ilk çalıştırmadan sonraki sürecte ilk 1 - 2 dk ciddi ateşleme sıkıntıları ve zayıf ga tepkileri sorunuyla karşılaşmaya başlamıştım. Yaptığım testlerde, aracın lpg sisteminin çektiği güc, biraz geç besleyen alternatör tarafından karşılanmıyor. İlk 2 ile 5 dakika arasıdan çekiş sorunu yaşıyordum. Bakalım sonuc ne olcak.
 
Son düzenleme:
Geç besleyen alternatör nasıl oluyor?

Arabayı çalıştırıyorum, LPG devreye giriyor. Rölantide 12,7 volt ile çalışıyor araba. Oysaki 14 volta ihtiyacı var. Ne gaz pedalı düzgün çalışıyor, ne ateşleme düzgün oluyor. Araba tekleme yapıyor tek tük.

Bir iki dakika sürüyorsun 2500 3000 devirde yürütüyorsun. Yavaş yavaş 13 14 14,5 volta doğru yükseliyor araba. Alternatör önce Aküyü doyuruyor akü nizama gelince arabayı besliyor. Araba sanki safe modda çalışıyor. Önce bir aküyü doldurayım abs esp eps hepsi elektrikle çalıştığından böyle bir şeyi var heralde.
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
50000 km geçmem ve hemen ardından oluşan problemler.



Hyundai i10 aracım, 50000 km devirdikten 2 dk sonra lpg enjektörleri motoru beslemeyi bıraktı. Kenara cektim, motoru inceledim, enjektörler çalışmıyordu . Obd II cihazımı bağlayıp, Dashcommand ile hata kodlarına baktığımda, Ateşleme hatalarını gördüm.


Araba sabah erkan saate Kartal - Samandıra otoyol bağlantı yolu üzerinde LPG de iken benzine geçmişti. Ben aşırı yağmurlu havaya bağlayıp yoluma devam ettim. Aynı gün akşamı bu şekilde tekrar benzine geçmesi beni şaşırtmıştı. Benzinde sorunsuz ilerliyordu arabam, Benzinde ateşleyen buji, lpg ile ateşleme yapmıyordu. Aracımı hatalardan dolayı Hunko servise verdim. Aracın bataryası zayıf olduğu tespit edildi ayrıca yeni bir yazılım update yapıldı. Tüm ayarlar sıfırlandı. Servis teknisyenim, aracı takibe aldı. Yakıttan dolayı teklediğini düşünmekteydi. Arabam LPG yakıtta iken tekliyordu.


Aracımda iki sorun vardı, aküm zayıf ve motorum lpg de tekliyor olması. Yeni yazılım yapıldıktan sonra yola cıktı. aracım LPG de iken sıkıntısız yürüyordu. Eve 5 km kala LPG enjektörleri sustu. Ben arabanın elektrikle çalışan Enjektörlerine yeterince elektrik gitmediğini düşünerek, ertesi gün 220 tl ye yeni akü aldım. Böylece elektriksel sorunu ortadan kaldırdık.



Aldığım akü sonrası tekleme azaldı, sorunun çözüldüğünü düşünerek 2 gün daha arabamı kullanmayı başardım. Bu sorunlar ile uğraşırken 850 km yol yapmıştım. Çoğunu benzinde ve Soğuk havada yaptım.



Araba servisten çıkalı 100 km olmadan tekrar LPG enjektörleri sustu. Yine ateşleme arızası veriyordu. Araba artık soğuk hava uyarısı veriyordu. Soğuktanmı veriyordu, yakıtmı bozuktu, sorun nerdeydi. Tavsiye edilen LPG istasyonundan kullanmaya başladım. Ama sorun devam etti. Hunkodaki ustama aracı götürdüm. Şikayetimi ilettim. Araba zaten takipde olduğu için son çare enjektörleri değiştirmek kalmıştı. Çünkü doğru LPG, full dolu Akü, kış ayı yazılımı olmasına rağmen sorunum devam ediyordu. Fabrikadan Enjektör talep edildi.



Yedek parçalarım fabrikadan iki gün içinde geldi, Mesai bitimine mütakip bir saate enjektörlerin montajı yapıldı. Arabam marş basar basmaz, tamamen farklı bir araca dönüştü. LPG moduna anında geçti nerdeyse sıfır titreşim yapıyordu. Garanti kapsamından Enjektörlerim değişti.



Hyundai i10 1,0 Blue, 35310 04600 kod numaralı lpg enjektörlerinden kullanır. Bu enjektörler, öyle brc, zavoli, prinsde bulunmaz. Hyundai Kefico tarafından geliştirilmiştir. Yalnız Hyundai Orjinal parçası olarak temin ediliri. Benden alınan 3 arızalı enjektör incelenmesi için fabrikaya gönderildi. Fakat ustamın dediğine göre ülkemizde satılan katkılı LPG nedeniyle enjektörlerin bozulmuş olabileceği. Bu nedele, artık katkılı Mogaz ve Opet Aygaz kullanmayı bıraktım. Hyundainin önerdiği ve son derece memnun kaldığım Katkısız çift filtreden gecirilmiş Shell Otogaz almaya başladım.
Telefonuma Shell motorist kurdum. Böylece en yakındaki LPG istasyonlarını bulup küçük LPG depomun yakıt ihtiyacını karşılıyorum.



Arabam son kez servisden çıktığından beri 2000 km üstünde yol yaptı. Bir daha LPG yakıt sorunu ortaya çıkmadı. Her gün 50 km yol yapıyor ve yapmaya devam edecek..