HABER Hyundai i30 Elite 1.6 CRDi | TEST

ctanguner

Panpa
356
      • Motor: 1.6-litre CRDi dizel
      • Güç: 135 HP @ 4000 d/d
      • Tork: 300 Nm @ 1750-2500 d/d
      • Şanzıman: 7-ileri DCT
      • 0-100 km/s: 10.6 sn
      • Son hız: 200 km/s
      • Test tüketimi: Ortalama 5.8 litre/100 km
      • Ağırlık: 1368 kg
      • Bagaj hacmi: 395 litre
+ Şanzıman
+ Yol tutuş
+ Yakıt tüketimi

Fiyat

Read the whole post here.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bedirhan
Merhaba Sinan abi, En son bir eleştiri yazmıştım sana, belki hatırlarsın. Bu testte OTOPARK standartlarını neredeyse yakalamışsın. Akıcılık, doluluk çok çok iyileşmiş. Umarım en kötü testin böyle olur. Gerçekten mutlu oldum. Daha da iyi olması dileğiyle. Başarılarının devamını dilerim
 
Testi yeni izledim ve sinan abi kendini gerçekten çok geliştirmişsin akıcılık baya bir artmış seni tebrik ederim arabaya gelirsek. Daha önce bayide ufak bir sürüş yapmıştım ve direksiyon,yol sesi ve arabanın kısalardaki konforu beklentimin altındaydı ve bunları düşünerek ben arabayı pahalı bulmuştum ama sen çok beğenmişsin ve yine de fiyatı pahalı bulmuşsun. Bu donanımlara sahip golf,astra,mazda 3 fiyatları ne kadar ki bu arabaya pahalı dedin?
 
öncelikle hayırlı olsun. Aldığı mondeo yaa manuel dizeldir veya benzinlidir. Yanlış anlamayın hyunda ici değillim. Sadece kıyaslarken ve pahalı derken bu sınıftaki benzer motor-donanım kıyaslanması taraftarıyım.Biliyorum üst sınıf boş donanım arabalar var bu fiyata. Mondeo sınıfının en iyi konfor ve yalıtımını sunuyor i30 bırakın d sınıfındaki arabalar bu konuda yarışamaz ama mondeo da i30 verdiği donanımlar ve performans-yakıt ekonomisi yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Zulfadli
öncelikle hayırlı olsun. Aldığı mondeo yaa manuel dizeldir veya benzinlidir. Yanlış anlamayın hyunda ici değillim. Sadece kıyaslarken ve pahalı derken bu sınıftaki benzer motor-donanım kıyaslanması taraftarıyım.Biliyorum üst sınıf boş donanım arabalar var bu fiyata. Mondeo sınıfının en iyi konfor ve yalıtımını sunuyor i30 bırakın d sınıfındaki arabalar bu konuda yarışamaz ama mondeo da i30 verdiği donanımlar ve performans-yakıt ekonomisi yok.
Otopark robot öldü mü? Bu yazıyı ben siteye yanıt olarak yazdım böyle boş durması baya saçma olur onu aktarmanın bir yolunu bulmak lazım. @alfhonso @Berkin
 
Maalesef yakıt tüketimi fazla, hem de bayağı fazla. 1368 kg ağırlık muadil rakiplerinden 30-70 kg arası daha fazla ama tüketim konusunun sadece ağırlıktan kaynaklandığını düşünmüyorum, en azından crdi motorda. Bir çok euro 5 motorlu rakibi bu araçtan daha az yakıyor. 8.8 litrelik tüketim ( sıkıştırılarak elde edilse bile ) fazla. 2.0 dizel bir araç değil ki bu. Üstelik dizel diye o kadar para verip sıkıştırınca 9 litre bandına çıkıyorsa 1.2-1.0 turbo benzinli muadillerini daha uygun fiyata alırım ki bir çok kişinin sıkıştırarak kullanımında o motorda 9 litre yakar. Biraz daha fazla yaksa da benzin-dizel sıfır fiyat farkını gider yakıta verirsin. Üzgünüm ama tüketim dizel bir otomobil için fazla.
 
Maalesef yakıt tüketimi fazla, hem de bayağı fazla. 1368 kg ağırlık muadil rakiplerinden 30-70 kg arası daha fazla ama tüketim konusunun sadece ağırlıktan kaynaklandığını düşünmüyorum, en azından crdi motorda. Bir çok euro 5 motorlu rakibi bu araçtan daha az yakıyor. 8.8 litrelik tüketim ( sıkıştırılarak elde edilse bile ) fazla. 2.0 dizel bir araç değil ki bu. Üstelik dizel diye o kadar para verip sıkıştırınca 9 litre bandına çıkıyorsa 1.2-1.0 turbo benzinli muadillerini daha uygun fiyata alırım ki bir çok kişinin sıkıştırarak kullanımında o motorda 9 litre yakar. Biraz daha fazla yaksa da benzin-dizel sıfır fiyat farkını gider yakıta verirsin. Üzgünüm ama tüketim dizel bir otomobil için fazla.
Hyundai bunu yapmaman için aynı donanım 1.4t arabayı aynı paraya satıyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Hyundai bunu yapmaman için aynı donanım 1.4t arabayı aynı paraya satıyor :D
Zaten bu paraya çıkınca c segment almam da alacak olsam bile i30 almam. Dizelde sıkıştırınca 8.8 yakan araba 1.4 benzinlide gerçekçi veriler açısından çok da uygun bir tüketim sunmayabilir :D
 
Zaten bu paraya çıkınca c segment almam da alacak olsam bile i30 almam. Dizelde sıkıştırınca 8.8 yakan araba 1.4 benzinlide gerçekçi veriler açısından çok da uygun bir tüketim sunmayabilir :D

Sinan abinin anlattığına göre baya bir süre 200km ile gitmiş bence arabanın rakiplerine göre gücünü ve maalesef biraz daha ağır olduğunu düşününce o veriler normal karşılanabilinir. Bide sinan abi sıkıştırdım deyip sonra dedikleri verilere iyi diyorsa vardır bir bildiği aynı yakıt sorununu ben de spacestar da test yazımda yaşadım ondan ne düşündüğünü az çok biliyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: TheMachinist
Sinan abinin anlattığına göre baya bir süre 200km ile gitmiş bence arabanın rakiplerine göre gücünü ve maalesef biraz daha ağır olduğunu düşününce o veriler normal karşılanabilinir. Bide sinan abi sıkıştırdım deyip sonra dedikleri verilere iyi diyorsa vardır bir bildiği aynı yakıt sorununu ben de spacestar da test yazımda yaşadım ondan ne düşündüğünü az çok biliyorum :)
Ağırlık-güç-zorlanma dengesi düşünüldüğünde 8.8'lik tüketim normal görünebilir ama tüketici olarak bu benim sorunum değil malum :D Otomobilin bu kusurlarını ve kullanım durumu düşünüldüğünde otomobil açısından işler normal gözükse de bir müşteri olarak benim açımdan normal değil. Neticede 30 nm düşük haliyle 1343 kg'lık kendi aracımda 100 km'lik yolu, üstelik yokuşu bol bir yolu benim de tapa gaz gittiğim oldu ki bu durumda 7-7,5 litre civarı yaktım. Üstelik benim aracımın motoru euro 5 yani eski nesil ve ek olarak 7 ileri değil 6 ileri bir şanzımana sahip. Sonuçta diğer dizel rakipleri de düşünüldüğünde tüketim, haklı sebepleri olsa bile fazla benim için. Söylediğim gibi bu verilere çıktıktan sonra, sıkıştırdığımda bu rakamları gördükten sonra dizelin benim açımdan hiç bir esprisi kalmıyor.
 
Son düzenleme:
Ağırlık-güç-zorlanma dengesi düşünüldüğünde 8.8'lik tüketim normal görünebilir ama tüketici olarak bu benim sorunum değil malum :D Otomobilin bu kusurlarını ve kullanım durumu düşünüldüğünde otomobil açısından işler normal gözükse de bir müşteri olarak benim açımdan normal değil. Neticede 30 nm düşük haliyle 1343 kg'lık kendi aracımda 100 km'lik yolu, üstelik yokuşu bol bir yolu benim de tapa gaz gittiğim oldu ki bu durumda 7-7,5 litre civarı yaktım. Üstelik benim aracımın motoru euro 5 yani eski nesil ve ek olarak 7 ileri değil 6 ileri bir şanzımana sahip. Sonuçta diğer dizel rakipleri de düşünüldüğünde tüketim, haklı sebepleri olsa bile fazla benim için. Söylediğim gibi bu verilere çıktıktan sonra, sıkıştırdığımda bu rakamları gördükten sonra dizelin benim açımdan hiç bir esprisi kalmıyor.
Hocam bende söyleyeyim 7.5 gayet yüksek bende 2009 c4 picasso ile maximum 7.6 gördüm ki 1500 kilodan bahsediyoruz
 
Hocam bende söyleyeyim 7.5 gayet yüksek bende 2009 c4 picasso ile maximum 7.6 gördüm ki 1500 kilodan bahsediyoruz
Picasso'nun ne kadar yaktığı kendi segmentini ilgilendirir. Picasso tüketimde başarılıysa mpv standartlarına göre değerlendirilir. D segmentinde ki 1.6 tdi dsg passat'ta bir çok c segment rakibinden daha uygun tüketim değerleri sunabiliyor 1500 kiloluk handikapına karşı. Hepsini geçtim 190 hp'lik d+ 3.20 dizel c segment otomobillerden bile az yakıyor hem de 2.0 hacmine rağmen. Bu örnekleri çoğaltabiliriz ama bunlar bizim konumuz değil. Neticede burada karşılaştırdığımız otomobiller c segment modeller. İ30'dan daha güçlü ya da onun gücünde kendi segmentinde daha az yakan modelleri varken i30'un yakıt tüketiminin test sonucunda artılar hanesine yazılması saçma. O zaman aynı kullanım şartlarında kendisinden daha az yakmayı başaran rakiplerini test sonucunda nereye konumlandıracağız ?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu
Bende i30 ilgili şunu demek istiyorum sonuçta bu arabanın gücü Ford,psa,reno 1.5 dci,1.6 tdi dan daha güçlü ondan onlarla kıyaslamak ister istemez haksızlık olur. 1.6 cdti,1.6 dci ile kıyaslamak lazım onlarında sıkıştırınca ne yapacağını bilmediğim için yorum yapamam. Ama otopark ın yaptığı genel ortalamaya göre (astra,megan,i30,ceed) benzer yakıt verileri elde etmişler.
 
Bende i30 ilgili şunu demek istiyorum sonuçta bu arabanın gücü Ford,psa,reno 1.5 dci,1.6 tdi dan daha güçlü ondan onlarla kıyaslamak ister istemez haksızlık olur. 1.6 cdti,1.6 dci ile kıyaslamak lazım onlarında sıkıştırınca ne yapacağını bilmediğim için yorum yapamam. Ama otopark ın yaptığı genel ortalamaya göre (astra,megan,i30,ceed) benzer yakıt verileri elde etmişler.
Zaten takıldığım nokta da bu. Genel görüş olarak hacim artmadığı sürece düşük hacimli turbo dizel motorlarda tork artışı yakıt tüketimini düşürmede çok işe yarar. Bir çok düşük güçte düşük hacimli dizel sıkıştırınca kendisinden tork olarak daha fazla olan motorlardan fazla yakar. Sebeplerinden biri de düşük torktur. Normal şartlarda günümüzde 300-320 nm torklu 1.5-1.6 dizel araçlar uygun tüketim değerleri sunar. Şimdi bu testte i30'u c segmentteki rakiplerine göre değerlendirdiğimizde tüketim verilerini de rakipleriyle kıyaslarsak bir çoğundan iyi olmadığı aşikar. Belki ufak belki büyük farklar var ama sonuçta aleyhine bir tüketim artışı söz konusu. Hal böyle olunca bu aracın artılarına tüketim değerini nasıl yazabiliriz ? 1200 kg civarı yeni 308 tam otomatik şanzıman handikapına rağmen bu araçtan az yakıyor mesela. Evet i30'un ağırlığı 308 gibi yakmasına engel ve bunu doğal karşılıyorum ama 308'in yakıtını test sonucunda artı olarak gösterirsek, i30'un test sonucundaki yakıtını nasıl artı haneye yazacağız ? O zaman saçma oluyor. Yoksa i30'un yakıtı sıkıştırınca 12 litreymiş gibi bir tepki vermiyorum. Ama test sonucunda yakıt tüketimi artı hanede olmamalıydı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Testin akıcılığı çok iyi olmuş.Bunda dış çekimle akıcılığı bozmadıkları için olmuş da olabilir çok beğendim.Geleyim ufak takıldığım noktalara.Sıkıştırınca 8.8 hiç hoş bir değer değil ayrıca ortalama 5.8 o da iç açıcı bir değer değil.Kısaca C segmenti ortalama bir dizel ve çift kavrama şanzımandan daha az yakmasını beklerdim.Dizel-otomatik kombinasyona ekstra 10 kağıt verip bu değerleri görseydim açıkca hayal kırıklığı yaşardım.Bu paralara çıkıldığında km/kuruş hesabında kafaya kafaya gelecek 1.0 turbo 1.2 turbo modeller mevcut daha dolu.Onu geçtim o paraya bu kadar yakan belki daha az boş D segmenti bile alınabilir. @CenkGs ye katılıyorum yakıt artı hanede olmamalı kanaatimce.Fiyat olarak fazla abartı bir fiyat var ortada sanırım test arabasındaki full+full durumu bu hale getirdi i30 u. 100 k bandında güzel bir edinebilir. style opsiyona plus paket eklenirse hoş bir donanım listesi elde ediliyor.

Not:1.4 mpi motorlusunu merak ediyorum. 1.2 mpi motor bir çok yabancı otorite tarafından çok beğenilmişti.Test edip görmeli.Ümitliyim o motordan
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
yakıt tüketimine kimse çok dikkat edip kullanmıyor Sinan abi. bende 7 den aşağı olmaz bu araba. tüketimde oldukça fazla. buna bu kadar para verene kadar benzinli alırsın. başka bir modele yönelir insan. test güzel olmuş ellerine sağlık :) ama And abiyi de arıyoruz. ikiniz beraber çok daha iyi oluyordu. gitmesine üzüldük ama yurt dışından test videosu da kendi gönderebilir neyse. emeğine sağlık daha canlı daha fazla arabayla testlere devam etmeni bekliyoruz. iyi çalışmalar
 
O tüketime aldatmayın Sinan canını almıştır onun. baksanıza sadece 1 saate yakın edirne otobanında 200 ile gittim diyor. ne yapsın bu arada 5lt mi yaksın 200 ile giderken? 780km'nin en az 500'ünde gazlamış besbelli.

direksiyon ve multimedya ekranı direkt ford fiesta. acaba kim kimden çaldı?

bence otopark'ı devraldığından beri çektiğin en iyi video. detaylı, akıcıydı. sıkıcı değildi. o kadar ki şu arabayı bile bana izlettirdin @sinan

124000tl c segment dizel otomatik mi? kafayı peynir ekmek ile yemiş olmak ya da arabalardan zerre anlamıyor olmak gerekli. bu fiyatlara isyan etmediğimiz,satın almaya devam ettiğimiz sürece porno kıvamındaki hırsızlık hiç bitmeyecektir.
 
Son düzenleme: