HABER Hyundai Kona | TEST

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Nissan Juke, Volkswagen T-Roc ve Seat Arona gibi B segmenti SUV’lara rakip olacak Hyundai’nin yeni kompakt crossover modeli Kona’yı sizler için test ettik.

Lütfen, videoyu izledikten sonra BEĞEN tuşuna basarak kitlemizi büyütmemize destek olun! Videolarımıza YORUM yaptığınız her öneriyi, eleştiriyi ve bilgilendirmeyi dikkate alıyoruz!

Diğer Testlerimiz için BURAYA tıklayabilirsiniz.

Teknik Veriler

Motor1.6 T-GDI (177 Hp) AWD Automatic
Kapı5
Güç177 bg /5500 dev/dak
Maksimum sürat205 km/saat
Hızlanma 0 – 100 km/saat7.9 saniye
Yakıt deposu hacmi50 Lt
Üretim başlangıç yılı2017
Kasa tipiSUV
Koltuk5
Tüketim *9.5 Lt/100 km
Ağırlık1477-1517 Kg
Maksimum ağırlık1930 Kg
Lastik boyutu235/45 R18


+ Darbe Emiş
+ GTI’ları Üzecek Performans

Yakıt Tüketimi
Yol Sesi

Read the whole post here.
 
Son düzenleme:
Toyota C-HR 1.8 Hybrid Cvt 1380-1465 kg
Mazda CX-3 1.5d 4x4 oto 1295 kg

İki araçta Kona' dan daha uzun. Birisi hybrid diğeri dizel üstelik. Buna rağmen daha hafifler.
Acaba Kona' da aynı İ30 gibi ağırlık kurbanı mı olacak ? Özellikle yakıt anlamında.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve Sailor
1500 kilo olacak kadar büyük mü ki bu araba yahu ? Rakibi kim şimdi ?
Toyota C-HR 1.8 Hybrid Cvt 1380-1465 kg
Mazda CX-3 1.5d 4x4 oto 1295 kg

İki araçta Kona' dan daha uzun. Birisi hybrid diğeri dizel üstelik. Buna rağmen daha hafifler.
Acaba Kona' da aynı İ30 gibi ağırlık kurbanı mı olacak ? Özellikle yakıt anlamında.

Hyundai-Kia grubu denilince eskiden yüz ekşiltilirdi. Şimdi çok kaliteli arabalar üretiliyor ama bir türlü o ağırlığa çözüm bulamadılar. Yakında ona da el atarlar artık. Bence bu arabanın motor gücünü düşününce direk rakibi Fiat 500x belki 152bg lik mokka olabilir. Yani B suv.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Samed M.
Otomobil ciddi hızlı gidiyor, bununla beraber tüketimi de fazlaca ama yol tutuşu zayıf. Darbe emişi güzel ama yol sesi + sesli çalışan süspansiyon biraz sıkıntılı. O zaman bu kombinasyonla bu otomobil kime hitap ediyor ? 17'lik jant + 1.0 motor ile yol sesi, süspansiyon çalışma sesi düzelip tüketimi de insancıl seviyelere iniyorsa bir şeyi tam yapıyor derim. Ama testte ki kombinasyonda bu otomobilin neyi tam yaptığını çözemedim.
 
Hyundai-Kia grubu denilince eskiden yüz ekşiltilirdi. Şimdi çok kaliteli arabalar üretiliyor ama bir türlü o ağırlığa çözüm bulamadılar. Yakında ona da el atarlar artık. Bence bu arabanın motor gücünü düşününce direk rakibi Fiat 500x belki 152bg lik mokka olabilir. Yani B suv.
Herkes ağırlığına sallıyor -ki haklı bir eleştiri- ama eğer ağırlık azaltma yöntemi olarak Alman rakipleri gibi altyapı kalitesini zayıflatacak, eskilerini tercih ettirecek şekilde yollar izlerlerse büyük hüsran yaşarlar. Bugün hala Leon Mk2, Golf5, Watts süspansiyonlu Astra J konuşuluyor. Kimse eski kasa Tucson, Kona, i20, i30 konuşmak istemez :)

Keşke düz vitesi de olsa...
 
Herkes ağırlığına sallıyor -ki haklı bir eleştiri- ama eğer ağırlık azaltma yöntemi olarak Alman rakipleri gibi altyapı kalitesini zayıflatacak, eskilerini tercih ettirecek şekilde yollar izlerlerse büyük hüsran yaşarlar. Bugün hala Leon Mk2, Golf5, Watts süspansiyonlu Astra J konuşuluyor. Kimse eski kasa Tucson, Kona, i20, i30 konuşmak istemez :)

Keşke düz vitesi de olsa...

Mqb den nasibini bir tek a3 aldı. Astra k da da watts çubuğu 2015 model ve güçlü motorlarda mevcut. Ben astra j nin şasisini k ya karşı konuşan görmedim. Hyundai- Kia grubunun ağırlıkları ciddi seviye de yüksek küçücük i10 bile 1100 kilo civarında B sınıfı bir çok arabadan ağır.
Bide bu ağırlık olayına şöyle bakmak lazım. En basitinden örnek verdiğin Opel in şasilerinden onlar ağır olmalarına rağmen sınıfı içi iyi seviye de yol tutan arabalar çıkıyor. Hyundai ninkilerde böyle bir durumda yok
 
Güvenlik önlemleri için sağlam ama çok da hafif olmayan malzeme kullanıyor hyundai galiba maliyet azaltmak için olduğunu tahmin ediyorum. B-suv'ları genellikle gerksiz görüyorum gerçi yeni b-c suvların hepsi amaçsız geliyor bana. Sırf biraz daha yüksekte oturmak ve etraftakilere büyük arabayla şekil yapmak için yol tutuş, yakıt, güvenlik(ne kadar fazla ağırlık kazada o kadar hasar), hatta bazen konfor gibi konularda feragat etmek çok mantıksız. Madde madde incelersek bazı suv/crossover modeller bazı konularda hatchback/sedan kardeşlerinden başarılı olabilirler ama genele baktığımızda daha zayıf kalıyorlar ve aynı donanım-motor seçeneklerinde en az 10-20k tl daha pahalıya hatta bazen daha da yüksek farklarla satılıyorlar. Seven beğenen alır kullanır tabi ona lafım olamaz ama ben tercih etmezdim açıkçası :) Mecburen b-suvlar arasında seçim yapacak olsam da chr ya da cx3 seçerdim sanırım :)
 
Konanın tek avantajı fiyatı-donanımı her hyundai gibi.Satar mı evet satar da rakiplerinden ucuz diye.Tucson nasıl 1,6 turbosunu sattırdıysa yine aynı olay gerçekleşecek.Ağırlık bana kalırsa maliyetten kısma yeri.Hafif-rijit yapmak asıl maliyet.Adamlar hafif-vasat da yapmak istemiyor yükselen marka değerinden çalmamak için.Yüksek ağırlıkla gittiği yere kadar
 
Otomobil ciddi hızlı gidiyor, bununla beraber tüketimi de fazlaca ama yol tutuşu zayıf. Darbe emişi güzel ama yol sesi + sesli çalışan süspansiyon biraz sıkıntılı. O zaman bu kombinasyonla bu otomobil kime hitap ediyor ? 17'lik jant + 1.0 motor ile yol sesi, süspansiyon çalışma sesi düzelip tüketimi de insancıl seviyelere iniyorsa bir şeyi tam yapıyor derim. Ama testte ki kombinasyonda bu otomobilin neyi tam yaptığını çözemedim.
1,6 turbo dct nin hedef kitlesini anlamış değilim.Karakteriyle ters bir motor şanzıman var.her yeri dot plastiklemişsin crossover demek için gerekli yaklaşma açısı yapmışsın.Koyduğun şanzıman kuru kavrama dual clutch.E crossover rakiplerinden güçlü olmana rağmen aradaki yakıt farkı da çok.Bilmiyorum 1,0 t-gdi sanki rahatlatır arabayı.Böyle amaçsız kalıyor
 
Cx-3, CHR'a ilaveten 2008, Captur ve Juke sınıfında rakipleri. Bsuv olmasına rağmen hacmen oldukça yeterli geldi gözüme ancak o yakıt tüketimi kabul edilemez.
 
Babam dün testi izliyordu yakıt tüketimini duyunca kapattı. :D
O kadar iddialı motora gerek var mıydı bilmiyorum daha ekonomik ama performansı fena olmayan bir ünite yeterdi.
1.0 nasıl olur bilmiyorum.
 
1,6 turbo dct nin hedef kitlesini anlamış değilim.Karakteriyle ters bir motor şanzıman var.her yeri dot plastiklemişsin crossover demek için gerekli yaklaşma açısı yapmışsın.Koyduğun şanzıman kuru kavrama dual clutch.E crossover rakiplerinden güçlü olmana rağmen aradaki yakıt farkı da çok.Bilmiyorum 1,0 t-gdi sanki rahatlatır arabayı.Böyle amaçsız kalıyor
17 jant + 1.0 motor + 4×2 kombinasyonu bu arac icin alinabilir konumdadir diye dusunuyorum. Dedigimiz gibi testte ki arac ciddi amacsiz bir sey olmus.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
17 jant + 1.0 motor + 4×2 kombinasyonu bu arac icin alinabilir konumdadir diye dusunuyorum. Dedigimiz gibi testte ki arac ciddi amacsiz bir sey olmus.
1,6 turbo dct nin hedef kitlesini anlamış değilim.Karakteriyle ters bir motor şanzıman var.her yeri dot plastiklemişsin crossover demek için gerekli yaklaşma açısı yapmışsın.Koyduğun şanzıman kuru kavrama dual clutch.E crossover rakiplerinden güçlü olmana rağmen aradaki yakıt farkı da çok.Bilmiyorum 1,0 t-gdi sanki rahatlatır arabayı.Böyle amaçsız kalıyor

Bende cumartesi kona için teste gideceğim. Ufak tefek araştırmalar yapıyorum. Bu arabanın 1.6t 2 çeker versiyonu da var ve yanlış görmediysem 90 kilo civarında hafiflik katıyor o gelse ortalama 0.5-1 lt düşeceğine eminim. Bide herkes yakıttan şikayetçi olmuşta benzinli 177 bg 1518 kilo kaç yakmalı ki?
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve Cenk
Bende cumartesi kona için teste gideceğim. Ufak tefek araştırmalar yapıyorum. Bu arabanın 1.6t 2 çeker versiyonu da var ve yanlış görmediysem 90 kilo civarında hafiflik katıyor o gelse ortalama 0.5-1 lt düşeceğine eminim. Bide herkes yakıttan şikayetçi olmuşta benzinli 177 bg 1518 kilo kaç yakmalı ki?
Motor gücüne ve sunduğu performansa göre yakıttan şikayetçi olmadık da aracın üretiliş ve kullanım amacına bakıldığında o motor, yakıt tüketimi ve gittiği kadar yol tutamaması ciddi saçma olmuş. Bir araca öyle bir motor koyuyorsan, ciddi yürütüyorsan o araç yol tutacak. Tutmuyorsa amaçsız olmuş demektir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: g.c. ve by
Motor gücüne ve sunduğu performansa göre yakıttan şikayetçi olmadık da aracın üretiliş ve kullanım amacına bakıldığında o motor, yakıt tüketimi ve gittiği kadar yol tutamaması ciddi saçma olmuş. Bir araca öyle bir motor koyuyorsan, ciddi yürütüyorsan o araç yol tutacak. Tutmuyorsa amaçsız olmuş demektir.
Bu güçleri verip saçma sapan tepkiler veren bir sürü araba var. Zamanla onu da geliştirirler artık. Birazcık hızlı gitmek isteyen genç arabası olmuş bu.

Olmasın 1500 kilo ?
O hyundai nin maliyet artmasın diye geliştirmediği şasinin sonucu. İleride ona da çözüm bulurlar. Tabii bu seferde 140k değilde 170k olur fiyatı :)
 
Bu güçleri verip saçma sapan tepkiler veren bir sürü araba var. Zamanla onu da geliştirirler artık. Birazcık hızlı gitmek isteyen genç arabası olmuş bu.
Ee o araçlar da benim için mantıksız zaten.. Bir otomobili emsallerinden daha üstün şekilde hızlı gidebilecek bir motorla donattığın zaman o aracın vasat bir yol tutuşa sahip olması ne demek ? O zaman niye güçlü motor koyuyorsun ? Kamyon değil ki bu yük çekecek yol tutmasın ama güçlü olsun diyebilesin. Eskiden suv'lerin çoğunun bu zaafı vardı ama şimdi yeni nesil suv'lere bakıyorsun en az binek kadar yol tutuş sunuyorlar ve güven veriyorlar. Ama bu araç videoda bile belli eliyor, deli gibi kafasına yığılıp açmaya çalışıyor. Bana göre amaçsız bir kombinasyon. Bu aracın hakkı az yakan, ortalama kaçan bir motorla beraber konforlu sürüşler sunmaya çalışmasıdır.
 
Son düzenleme: