HABER Hyundai Kona | TEST

Ee o araçlar da benim için mantıksız zaten.. Bir otomobili emsallerinden daha üstün şekilde hızlı gidebilecek bir motorla donattığın zaman o aracın vasat bir yol tutuşa sahip olması ne demek ? O zaman niye güçlü motor koyuyorsun ? Kamyon değil ki bu yük çekecek yol tutmasın ama güçlü olsun diyebilesin. Eskiden suv'lerin çoğunun bu zaafı vardı ama şimdi yeni nesil suv'lere bakıyorsun en az binek kadar yol tutuş sunuyorlar ve güven veriyorlar. Ama bu araç videoda bile belli eliyor, deli gibi kafasına yığılıp açmaya çalışıyor. Bana göre amaçsız bir kombinasyon.

Hocam cumartesi test etmeye gideceğim ve test yazısı yazacağım. Ondan daha testi izlemedim. Spoiler verme :D
Hocam dediğim gibi böyle güçlü motor koyup kötü tepkiler veren bir sürü araba var zaten hyundai hiç bir zaman standart arabaların tutuş gibi bir iddaası da yok. Sadece güçlü motor konulmuş bir jip olduğu zaten belli. Ama şuan bu motor gücü ve fiyatı ile sınıfında rakipsiz gözüküyor.
 
Hocam cumartesi test etmeye gideceğim ve test yazısı yazacağım. Ondan daha testi izlemedim. Spoiler verme :D
Hocam dediğim gibi böyle güçlü motor koyup kötü tepkiler veren bir sürü araba var zaten hyundai hiç bir zaman standart arabaların tutuş gibi bir iddaası da yok. Sadece güçlü motor konulmuş bir jip olduğu zaten belli. Ama şuan bu motor gücü ve fiyatı ile sınıfında rakipsiz gözüküyor.
Dediğim gibi 1.0 - 1.2 motorlu herhangi bir rakibiyle aynı fiyata bu 170 küsür hp'lik versiyonu satıyor olsalar yemin ettim almam. Amaçsız olduğu için az ya da çok para vermem. Bir araç gidiyorsa ve yakıyorsa iyi yol tutacak. Hyundai'nin yol tutuş iddiası olmayabilir buna bir şey demem. Ama hayatta en nefret ettiğim araç kombinasyonudur düzde basıp basıp viraja gelince tedirgin edip paldır küldür frene asılmak :D Bakalım, belki testte sana yeterli gelir o ayrı tabi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Dediğim gibi 1.0 - 1.2 motorlu herhangi bir rakibiyle aynı fiyata bu 170 küsür hp'lik versiyonu satıyor olsalar yemin ettim almam. Amaçsız olduğu için az ya da çok para vermem. Bir araç gidiyorsa ve yakıyorsa iyi yol tutacak. Hyundai'nin yol tutuş iddiası olmayabilir buna bir şey demem. Ama hayatta en nefret ettiğim araç kombinasyonudur düzde basıp basıp viraja gelince tedirgin edip paldır küldür frene asılmak :D Bakalım, belki testte sana yeterli gelir o ayrı tabi.
En son kullandığım i30 ve ioniq den sonra nasıl tepki vereceğini az çok tahmin edebiliyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Biraz fazla 4 4 lük beklemişsiniz, b segmenti sonuçta, b segmentinde yol tutan araba yok zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Agir otomobil guvenlidir veya kalitelidir diye bir durum yok. Mesele ayni materyali daha hafif ve daha saglam uretmek. Hyundai de bu konuda ucuza kaciyor.
Testi tam izleyemedim, basladim oyle araya is girdi yarim yamalak kaldi. Simdi okurken baktim da yakit tuketimi 9.5 litre diyor
Bu Kona kendini ne sanmaktadir ? 9.5 litre yakit tuketerek nereye varmak istemektedir ?
Benzinli Evoque’dan 1-1.5 litre az yakiyor. 1 depoyla 500 km gitmez, B Suv ?? Hic opmiyim canim
 
Benzinli Evoque’dan 1-1.5 litre az yakiyor. 1 depoyla 500 km gitmez, B Suv ?? Hic opmiyim canim

Eğer benzinli Evoque' u 99.000 TL'den başlayan fiyatlarla sahip olabilseydik, dediğine hak verirdim.

Taksiciler 1 Milyon taksi plakası neden veriyoruz diyeceklerine, neden UBER diyor.. Buradaki soruda şu olmalı, Neden C fiyatına B segment araç alıyoruz?

Aracı lansmanda kullanma fırsatım oldu. Motor gayet canlı ve istekli. İç mekan B segmenti standartlarında ama öyle muazzam dedirtecek detaylar yok ( doğal olarak ). Ancak ilk kez B cross/suv'a çıkan bir araç olarak, markanın elde etmiş olduğu deneyimler bence hiç fena değil.

70.000'e Egeaların dolaştığı yerde, Poloların 100.000'i bulduğu bu topraklarda, Kona benim gözümde fiyat/kalite/performans konusunda, bence göz önünde bulundurulması gereken bir otomobil.

Şöyle bir fotosu da mevcut :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_6151.JPG
    IMG_6151.JPG
    118.9 KB · Görüntüleme: 189
Bu arada ben güvenlik konusunda Hyundai’n ucuza kaçtığını düşünmüyorum. IIHS de small overlapi markalardan habersiz şekilde sürücü tarafından değil de yolcu tarafından yaptıklarında sadece Hyundai sürücü tarafında elde ettiği başarıyı yolcı tarafında da elde etmişti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bu arada ben güvenlik konusunda Hyundai’n ucuza kaçtığını düşünmüyorum. IIHS de small overlapi markalardan habersiz şekilde sürücü tarafından değil de yolcu tarafından yaptıklarında sadece Hyundai sürücü tarafında elde ettiği başarıyı yolcı tarafında da elde etmişti.

Ucuza kaçmasını güvenlikle değil şaşe hafifletmeye ayırmadıkları bütçeden dolayı eleştirdi arkadaşlar. Haklılar B-Suv aracın 1500 kg üstüne çıkması mantık sınırları dışına. Tüketimin 10-LT bulması mantık sınırı dışında. Fiyatının C sedanları geçmesi mantık sınırı dışında.

Style donanı başlangıç fiyatı 104bin TL ile Megane, Astra, Corolla, Auris, Focus, Leon, İ30, Pulsar, Elantra, Octavia, ve Civicten yüksek fiyatlandırılmış durumda. Artıları eksileri tartışılır ancak yukarıda ki araçların hiçbirinde bariz bir yol tutmamadan bahsedilemez.

Ha motoru çok istekli(en keyifli yeri aracın) ama o zaman bu güce uygun şase tasarımı yapacaksın ki ilk virajda seni bariyerlere doğru savurmayacak. SUV piyasasının popülaritesi gün geçtikçe artıyor, fiyatlarda buna bağlı olarak yüksek seyredecek sanırım başka bir mantıklı açıklama bulamıyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve RYAN7R
Eğer benzinli Evoque' u 99.000 TL'den başlayan fiyatlarla sahip olabilseydik, dediğine hak verirdim.

Taksiciler 1 Milyon taksi plakası neden veriyoruz diyeceklerine, neden UBER diyor.. Buradaki soruda şu olmalı, Neden C fiyatına B segment araç alıyoruz?

Aracı lansmanda kullanma fırsatım oldu. Motor gayet canlı ve istekli. İç mekan B segmenti standartlarında ama öyle muazzam dedirtecek detaylar yok ( doğal olarak ). Ancak ilk kez B cross/suv'a çıkan bir araç olarak, markanın elde etmiş olduğu deneyimler bence hiç fena değil.

70.000'e Egeaların dolaştığı yerde, Poloların 100.000'i bulduğu bu topraklarda, Kona benim gözümde fiyat/kalite/performans konusunda, bence göz önünde bulundurulması gereken bir otomobil.

Şöyle bir fotosu da mevcut :)

Kavram kargaşasına girdiniz sanırım. Burada taksicilerin uber problemini veya vergi sistemini konuşmuyoruz. Kaldı ki vergi sistemi her aracı etkiliyor, belli başlı araçlara özel bir durum değil. Vergi sistemi işin farklı bir boyutu, sayfalarca yazı yazılabilir ancak konumuz bu değil
Dikkat ettiyseniz fiyat/performans konusunda olumlu/olumsuz bir yorumum yok. B segment bir otomobil ekonomik olduğu için satın alınır. Bu sadece fiyat anlamında değil, aynı zamanda tüketim, bakım vb. konularda da ekonomik olması beklenir. Bu yakıt tüketimiyle de bu otomobil ekonomik değil baya baya lüks oluyor. Aslan besleyen yemine katlanır derler. Bu aynı yeme kedi besleyip katlanmak anlamına geliyor. Evoque kıyasını bunun için yaptım
Bir diğer mesele ağırlık. 2.0 tfsi quattro A4 B9 D segment bir otomobil ve ağırlığı 1510 kg, Bmw 328i xdrive 1520 kg. Bu B segment otomobilin ağırlığı ise 1477-1517 olarak yazıyor. B segmentte yer alan motor gücü düşük bir otomobilin daha yüksek hacimli premium ve D segmentte yer alan bir otomobilin ağırlığına eşdeğer olması anormal bir durum. Hadi onu geçtim otomobil Tucson'un 4x4 olmayan modelinden daha ağır. Arabanın ciddi bir ağırlık problemi var bu yol tutuşta negatif etki yaratacaktır

Hep 50 TL'lik benzin alan insan için Kona'nın yakıt tüketimi sorun olmaz.
Ayrıca 1 litre benzinli alırsanız evet belki fiyat/performans otomobili denilebilir. 1.6 motor Kona'nın fiyatının uygun olduğunu düşünmüyorum
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Soruna farklı bakış açısından yaklaşılması gerektiğini, asıl sorunun başka noktalar olduğunu açmak için UBER örneğini belirttim.

Açıkcası yanıtını uzun uzun okumadım. Zira renkler ve zevkler diyeceğine, uzun uzun evoque vs ağırlık demişsin.

Kilosu 10 liradan 10 adet muz mu, yoksa kilosu 10 liradan 1 kilo karpuz mu? Örneğinden farksız Evoque'un buradaki yeri.

O zaman ben söylim..

Renkler ve zevkler..Yada Egea/Polo

Tercih size kalmış, cebinizdeki para ve aractan ne beklediğiniz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve Porsche
Soruna farklı bakış açısından yaklaşılması gerektiğini, asıl sorunun başka noktalar olduğunu açmak için UBER örneğini belirttim.

Açıkcası yanıtını uzun uzun okumadım. Zira renkler ve zevkler diyeceğine, uzun uzun evoque vs ağırlık demişsin.

Kilosu 10 liradan 10 adet muz mu, yoksa kilosu 10 liradan 1 kilo karpuz mu? Örneğinden farksız Evoque'un buradaki yeri.

O zaman ben söylim..

Renkler ve zevkler..Yada Egea/Polo

Tercih size kalmış, cebinizdeki para ve aractan ne beklediğiniz.

Okumaktan acizsen ve savunacak bir argumanin yoksa ne diye cevap yazarsin ?
Iyi o zaman zevkler ve renkler diyelim kimse bir konu hakkinda olumlu veya olumsuz yorumda bulunmasin
Vallahi guzel kafa
 
Soruna farklı bakış açısından yaklaşılması gerektiğini, asıl sorunun başka noktalar olduğunu açmak için UBER örneğini belirttim.

Açıkcası yanıtını uzun uzun okumadım. Zira renkler ve zevkler diyeceğine, uzun uzun evoque vs ağırlık demişsin.

Kilosu 10 liradan 10 adet muz mu, yoksa kilosu 10 liradan 1 kilo karpuz mu? Örneğinden farksız Evoque'un buradaki yeri.

O zaman ben söylim..

Renkler ve zevkler..Yada Egea/Polo

Tercih size kalmış, cebinizdeki para ve aractan ne beklediğiniz.

Yazıyı okumadan yorum yapınca komik oluyor. Arkadaş evoque örneğini yakıt tüketimini örnek göstermek için vermiş. Egea ya da Polo üzerinden KONa 'yı renkler/zevkler üzerinden savunmak yerine yukarıda 11 tane egea ve polo harici araç örneği üzerinden değerlendirme yaparsanız daha mantıklı cevap vermiş olacaksınız.
 
Eğer benzinli Evoque' u 99.000 TL'den başlayan fiyatlarla sahip olabilseydik, dediğine hak verirdim.
İyice olayı ucuz araba ya yakıt ekonomisi yapmasa da olur olayına getirmişsiniz.
O paralarda rakipleri 100-200 kilo arası daha hafif.Bu yüzden yakıt tüketimi B suv araba gibi değil de 1,6 T C-suv D-suv gibi denmek istemiş.
Siz bu kafayla 1 liraya sarı ışık veren ampul alın eve o zaman.Nasıl olsa ucuz çok elektrik çekmesi faturayı şişirmesi umrunuzda olmaz.
ipucu_sari_lampa_ampul-250x250.jpg

Bağlantıyı kuramazsanız ve yazının tamamını okursanız:D
http://www.lamp83.com.tr/teknik-bilgiler/30/lamba-tipleri/
 
konayı 1,5 gün kullanma fırsatım oldu . hyundai lerin en kronik sorunu bence ağırlık . tutuş ve güvenlik olarak bi sıkıntıları yok bence (yani düz yol gazcısı değiller). yakıt tüketimi ne yazıkkı vasat bizim tucson 7,5-8,5 ort ile dolaşıyoruz b-suv'a 4x4 koymasalar belki tüketim 2-3 litre düşebilir ama sunuda sölemem lazım 1,5 günün sonunda kız arkadaşıma chr aldık hyundai seven bi insan olarak şahsen almam . keşke en boşu 75k-85k civarı olsaydı belki düşünürdüm
 
  • Beğeni
Tepkiler: by ve DouglasAdams
Sakin beyler, ben arkadaşın ne demek istediğini anladım galiba. Mesela gider 1.4 85 hp polo alırsın 8 litre yakar, 1.0 tsi polo alırsın 7 litre yakar. Pahası arttıkça daha az yakabilir genellemeyin demiş. Kısmen haklı ama diğer arkadaşlarda ağırlığından dolayı çok yaktığını söylemekte. Daha mantıklı kombinler elbette yapılabilirdi. B suv bi arabadan performans değil yakıt ekonomisi beklenir ama farklı kitlelere hitap etmek için hyundai böyle bir seçim yapmış olabilir. Zamanla seçenekler artacaktır.
 
Sakin beyler, ben arkadaşın ne demek istediğini anladım galiba. Mesela gider 1.4 85 hp polo alırsın 8 litre yakar, 1.0 tsi polo alırsın 7 litre yakar. Pahası arttıkça daha az yakabilir genellemeyin demiş. Kısmen haklı ama diğer arkadaşlarda ağırlığından dolayı çok yaktığını söylemekte. Daha mantıklı kombinler elbette yapılabilirdi. B suv bi arabadan performans değil yakıt ekonomisi beklenir ama farklı kitlelere hitap etmek için hyundai böyle bir seçim yapmış olabilir. Zamanla seçenekler artacaktır.

Özgür kimse kötü bir şey söylememiş. Buraya bir konu açılır herkes düşüncesini söyler. Ağırlık ve yakıt tüketimi çok anlamsız sadece bu eleştirilmiş. Karşındaki insana kibirli bir şekilde "yazı çok uzun" okumadım dersen ve yakıt tüketimi ile ağırlık konusunu mantıklı bir argümanla savunamadan, saçma sapan örnekler veren adamı dikkate bile almam..
Alınan kişi belli ki bu sektörden biri. Yani lansmanlara otomobil gazetecileri davet ediliyor genellikle..Markadan para almış gibi savunmasının başka açıklamasını düşünemiyorum
 
Alınan kişi belli ki bu sektörden biri. Yani lansmanlara otomobil gazetecileri davet ediliyor genellikle..Markadan para almış gibi savunmasının başka açıklamasını düşünemiyorum
Ağır bir iddaa ama bir ekleme yapmak istiyorum:
Geçen benzinmagazin'in instagram hesabında Burak Ertem'in iki çift lafını dinledim, size de aklımda kaldığı kadarıyla alıntılamış olayım:

''Bu iş biraz garip bir hal almaya başladı, artık markalar parayla güvenmedikleri otomobillerine video çektirmeye çalışıyorlar. Markanın adını zikretmem doğru olmaz fakat zaten bakın kanallara ''çok güzel otomobil, şahane otomobil'' hangisi var az çok anlarsınız. Ama bizde yok.''

Baktım tabii malum kanallara, Kona güzellemesi var evet. Yine de Otopark.Com bence gayet objektif bir test ortaya çıkarmış. Performansı iyi, iç hacimde saklama alanlarında sıkıntılar var, yol tutuş bazen tedirgin edici. Hyundai para veriyor mu bilmiyorum fakat objektiflik bozulmamış. Veriliyorsa iyi olmuş yani, hak edilen bir para olmuş.

Tabii ki yanılıyor olabilirim, Burak Ertem'in bu iddaası Hyundai için olmayabilir, yine de benim yaptığım çıkarım bu.
 
Ağır bir iddaa ama bir ekleme yapmak istiyorum:
Geçen benzinmagazin'in instagram hesabında Burak Ertem'in iki çift lafını dinledim, size de aklımda kaldığı kadarıyla alıntılamış olayım:

''Bu iş biraz garip bir hal almaya başladı, artık markalar parayla güvenmedikleri otomobillerine video çektirmeye çalışıyorlar. Markanın adını zikretmem doğru olmaz fakat zaten bakın kanallara ''çok güzel otomobil, şahane otomobil'' hangisi var az çok anlarsınız. Ama bizde yok.''

Baktım tabii malum kanallara, Kona güzellemesi var evet. Yine de Otopark.Com bence gayet objektif bir test ortaya çıkarmış. Performansı iyi, iç hacimde saklama alanlarında sıkıntılar var, yol tutuş bazen tedirgin edici. Hyundai para veriyor mu bilmiyorum fakat objektiflik bozulmamış. Veriliyorsa iyi olmuş yani, hak edilen bir para olmuş.

Tabii ki yanılıyor olabilirim, Burak Ertem'in bu iddaası Hyundai için olmayabilir, yine de benim yaptığım çıkarım bu.

Bunu ben de düşündüm. Hatta geyik başlığında bahsetmiştim, tabi çok fazla mesaj olduğu için gözden kaçıyor. Kona bu açıklamaya cuk diye oturdu. Yanlış da düşünüyor olabilirim, ama bende böyle bir imaj uyandırdı. Hunharca Kona savunuluyor otomobil kanallarında. Tabi otopark gene de tarafsız bir şekilde test etmiş diyebilirim. Yani Sinan normal bir otomobil test ediyormuş gibi test etti, bahsettiğiniz üzere objektiflik bozulmamış.
Ha sempatizanlar yok mu hunharca savunan ? Tabii ki var.. Az çok belli ediyorlar zaten kendilerini
Anlatmaya gerek yok görüyorsunuz :)

Burak Ertem Benzin_magazin instagram adresinde bir konudan bahsediyor. Benim de forumda defalarca söylediğim ancak tepki aldığım bir konu
Diyor ki bazı markalar güvenmediği modellerini üstüne para verip çektirmek istiyorlar. Para aldığın bir testte de kötü şeyler söylemezsin diyor. Marka adı zikretmiyor söylediği şu ; son günlerde her kanalda çok güzel, çok güzel diye lanse edilen hangi araçlar var az çok anlarsınız..
Otomobil testlerinin tamamen bağımsız yapıldığını düşünüp "çok iyi araba testte de söylüyor, sen ne anlarsın" şeklinde marka sempatizanlığı yapanlara selam olsun ;)
Hiçbir otomobili test etmeden sırf bir kaç video izleyerek savunmayın