HABER Hyundai Kona | TEST

Bence 500x değil de asıl rakibi budur. 190 lık Juke çoğu kişi bilmez düzde şaka makinesidir.
Nissan Juke DIG-T 87500 KM Sahibindenİlan No: 577971886 https://www.sahibinden.com/ilan/vas...ssan-juke-87500-km-sahibinden-577971886/detay
Bu motoru ve Juke'ı ilk defa görüyorum. Pulsar a koysalar bu motoru fena olmaz aslında o_O:rolleyes:

Edit: yav bu motoru şimdi teknik özelliklere bakınca anladım meşur motor yav bu vergi sıkıntısı yaşayan :D:D şimdi oldu bende diyom nissan ne ara 1.6 t 190 lık makina yaptı :D
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: At
@alptamer @Ozgur Gunes @g.c. @DouglasAdams

Profiline şöyle bir baktım da adam carviser'de yazarmış. Tam da tahmin ettigim gibi
Keşke para aldığını bu kadar belli etmeseydin be Noyan...
Bir de sana tavsiyem olası yorumlara ve sorulara karşı argüman geliştir, savunacak bir şeylerin olsun. Şayet bu halinle parayla tetikçilik yapan köşe yazarlarından farkın kalmıyor ;)
Hadi selametle


Profile ekranında yazanlar " yazar " olduğum algısını nereden çıkardı anlam veremedim. Profile'de topgear yazsaydım, bu orada yazar olduğum anlamına mı gelirdi? Bilemedim.

Ön yargılı davranmak, bu ülkenin genel bir sorunu. O nedenle asla sizi suçlamıyorum. Para almışım vs. gibi konular, bu sektörün zaten bitmek bilmeyen dedikodusu.

Belli bir çoğunluk ile aynı fikirde değilsen, nasıl fetöcü oluyorsan.. Bu konuda da eğer aynı fikir paylaşılmıyorsa, kesin paralı vs olunuyor.Bu konuda bu ülkenin genel bir sorunu. Malum

Sorun değil..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ağır bir iddaa ama bir ekleme yapmak istiyorum:
Geçen benzinmagazin'in instagram hesabında Burak Ertem'in iki çift lafını dinledim, size de aklımda kaldığı kadarıyla alıntılamış olayım:

''Bu iş biraz garip bir hal almaya başladı, artık markalar parayla güvenmedikleri otomobillerine video çektirmeye çalışıyorlar. Markanın adını zikretmem doğru olmaz fakat zaten bakın kanallara ''çok güzel otomobil, şahane otomobil'' hangisi var az çok anlarsınız. Ama bizde yok.''

Baktım tabii malum kanallara, Kona güzellemesi var evet. Yine de Otopark.Com bence gayet objektif bir test ortaya çıkarmış. Performansı iyi, iç hacimde saklama alanlarında sıkıntılar var, yol tutuş bazen tedirgin edici. Hyundai para veriyor mu bilmiyorum fakat objektiflik bozulmamış. Veriliyorsa iyi olmuş yani, hak edilen bir para olmuş.

Tabii ki yanılıyor olabilirim, Burak Ertem'in bu iddaası Hyundai için olmayabilir, yine de benim yaptığım çıkarım bu.

Doğrudur Hyundai değil. O konu yanlış anlaşılmış bir konu. Ki nitekim hemen ardından o story'i kendisi sildi.

Sponsorlu içeriklerde ana tema aracı yağlayıp ballamak diye tabir edilen konu asla işlenmez. Çünkü markaların hedef kitleleri bizken ve ortada belli başlı gerçekler varken, hedef alıcıyı ( yani bizleri ) aracı o şekilde sunmazlar.

Sponsorlu içeriklerde belli konular vardır özellikle değinilmesi yada ön plana çıkarılması istenir.

Atıyorum ses sistemi Harman Kardon'dur. Örnek materyallerle izleyiciye sunalım gibi.Yani es geçilmemesi istenen noktalara değinilmesi istenir.

Yoksa VW kaplumbağ kasa için sponsor olsun, herkes tarafından da kötü olduğu kabül görsün. Siz olsanız 3-5 lira için, 10 senelik kanalınızı riske atıp, aracı över misiniz_? Elbette hayır.

Nitekim yukarıda da belirtmiş olduğum üzere, ilk başta bunu markalar istemez. Çünkü hedef kitleye doğru mesaj vermeyeceklerini biliyor olurlar.
 
Son düzenleme:
Profile ekranında yazanlar " yazar " olduğum algısını nereden çıkardı anlam veremedim. Profile'de topgear yazsaydım, bu orada yazar olduğum anlamına mı gelirdi? Bilemedim.

Ön yargılı davranmak, bu ülkenin genel bir sorunu. O nedenle asla sizi suçlamıyorum. Para almışım vs. gibi konular, bu sektörün zaten bitmek bilmeyen dedikodusu.

Belli bir çoğunluk ile aynı fikirde değilsen, nasıl fetöcü oluyorsan.. Bu konuda da eğer aynı fikir paylaşılmıyorsa, kesin paralı vs olunuyor.Bu konuda bu ülkenin genel bir sorunu. Malum

Sorun değil..

Bak şimdi açıklık getireyim. Öncelikle aynı sektördeyiz bunu bilmeni isterim. Havas veya Innocean normal bir insan için belki bir anlam ifade etmiyor ancak bizim için bu durum farklı öyle değil mi ? O yüzden bana süslü laflarla bitmek bilmeyen sektör dedikodusu demene hiç gerek yok. Neyin ne olduğunu biliyorum, sen bilmiyorsan onu bilemiyorum. Almışsın almamışsın onu bilemem, ayrıca o senin problemin veya senin tercihin. Bu konuyu da açıklayan benim saygı duyduğum, severek takip ettiğim bir otomobil gazetecisi. Ben işkembeden uydurmadım markaların testleri için para alınıyor diye. Zaten ayan beyan ortada, otomobil gazetecileri öpücük karşılığı ayakta kalmıyor değil mi ? Sosyal medya bu kadar ilerlemeden önce dergiler nasıl ayakta kalıyordu ? Aylık 500-600 adet dergi satarak mı ? Ama burada takındığın tavır tam olarak bunu destekler nitelikte

Diğer ikinci bir husus ise saygısızlık yapman. Kona benim test ettiğim bir otomobil değil, farkında mısın bilmiyorum içi,dışı,şanzımanı veya tasarımı olsun olumlu/olumsuz yorumum yok. Ancak verilere bakınca 9.5 litre yakıt tüketimi ve 2 litre D segment bir aracın ağırlığını görünce öyle bir eleştiride bulundum. Bana sadece bunları açıklaman yeterliydi, konu abuk subuk yerlere geldi. Sen bana bununla alakalı tek kelime etmedin ve üstüne yazdığını okumadım diyorsun. Karşındakinin yazdıklarını okumuyor ve onu dinlemiyorsan bana ön yargıdan hiç bahsetme olur mu ?

Ondan sonra ben ön yargılı oluyorum sen de başkalarının fikirlerine saygı gösteren medeni insan oluyorsun öyle mi ?
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve GARAJ TV
Yazar mı değil mi? Kendi çapında yazar sanırım ya da "okuyup, anlamadan yazar" tam karşılığı. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve by
B suv, 1500 küsur kilo, 9.5 lt yakıt tüketimi. Geçiniz...

Ancak performansı için alınır eğer alan olursa, onun içinde gidip B suv almazdım şahsen. Vitara 1.4 s (140 bg) tam rakibi denemez çok daha güçsüz, (4x2) 0-100'ü 9.5 sn, yakıt tüketimi (ş.içi) 6.2 lt, karma 5.2 lt, 1100-1200 kg. Boyut olarakta Kona daha küçük.
 
Son düzenleme:
6.40-7.10 arası çok can sıkıcı. Hem Tucson hem Kona'da aynı sıkıntı var.
Az önce de başka bir başlıkta bahsetmiştim. Bu suv'umsu ( kastım sadece yerden yüksek yapıları ) araçları neye göre değerlendireceğimi inan bilmiyorum. Hafif sayılabilecek bir araziye sokmuşlar ve şanzıman ısındı uyarısı. Hadi onu da geçtim boş bir awd sistem. Çok basit bir yerde bile sol ön tekerden gücü kesip arkaya vermeyi başaramadı. Ön tekerlek sürekli dönsem mi dönmesem mi kararsızlığında bocalıyor. Dediğim gibi böyle olunca saçma sapan bir konspete bürünüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve by
Az önce de başka bir başlıkta bahsetmiştim. Bu suv'umsu ( kastım sadece yerden yüksek yapıları ) araçları neye göre değerlendireceğimi inan bilmiyorum. Hafif sayılabilecek bir araziye sokmuşlar ve şanzıman ısındı uyarısı. Hadi onu da geçtim boş bir awd sistem. Çok basit bir yerde bile sol ön tekerden gücü kesip arkaya vermeyi başaramadı. Ön tekerlek sürekli dönsem mi dönmesem mi kararsızlığında bocalıyor. Dediğim gibi böyle olunca saçma sapan bir konspete bürünüyor.
Her marka bu pastadan pay alayım derdinde.Kuru çift kavramadan nasıl bir arazi performansı beklenir bilmem
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve Cenk
Az önce de başka bir başlıkta bahsetmiştim. Bu suv'umsu ( kastım sadece yerden yüksek yapıları ) araçları neye göre değerlendireceğimi inan bilmiyorum. Hafif sayılabilecek bir araziye sokmuşlar ve şanzıman ısındı uyarısı. Hadi onu da geçtim boş bir awd sistem. Çok basit bir yerde bile sol ön tekerden gücü kesip arkaya vermeyi başaramadı. Ön tekerlek sürekli dönsem mi dönmesem mi kararsızlığında bocalıyor. Dediğim gibi böyle olunca saçma sapan bir konspete bürünüyor.
Valla 1.0 motor hariç gerisi bence çöp. Millet Juke'a giydirdi yıllarca o hiç olmazsa orjinaldi, bu çakma. 4 çekeri işe yaramaz. Dizeli yok. Sınıfına getirdiği herhangi bir yenilik yok. İçi geniş değil, fonksiyonel değil, renkli değil. B Suv'un yapması gereken en önemli şeyleri yapamıyor. E turboymuş, güçlüymüş de ülkemizde kaç kişi bunlar için B Suv alır yahu.
Ben bu Hyundai güzellemelerinden çok sıkıldım. Şöyle bir aracı ve boş 4x4 sistemini Opel/ Renault/ VW falan yapsa şimdiye etmediğimiz laf kalmamıştı.Evet marka bir yere kadar çok iyi geldi ama özellikle yeni i30'dan sonra yerinde sayıyor. Özellikle İ30 Turbo testinden beri yazıyorum Hyundai yolunu kaybetti diye ama hala son 10 yıldaki başarılarının ekmeğini yiyorlar.


KONA 1.0 STYLE (BENZİNLİ) 104.900 TL
KONA 1.6 ELITE DCT (BENZİNLİ) 135.100 TL
KONA 1.6 ELITE SMART DCT (BENZİNLİ) 141.600 TL
2008 GT-LINE PureTech 110hp EAT6 128.000
Captur Outdoor 1.2 TCe EDC 120 bg 120.000 tl
Captur Icon 1.5 dCi EDC 90 bg 128.000 tl
Mokka X Excellence 1.4 140 hp 140.000 tl
Duster Prestige 1.5 dCi 110bg EDC 4x2 116.900 TL (Deli gibi, çılgınlar gibi Duster satılıyor neden acaba? Çünkü doğru ürün)
Duster Prestige 1.5 dCi 110bg 4x4 114.900 TL

Hyundai satışları da aşağıda. Accent- Elantra zaten şirket ve taksi aracı oldu. Listede gerçekten satan bir İ20 bir de Tucson var.
 

Ekli dosyalar

  • Hyundai satış.JPG
    Hyundai satış.JPG
    66.6 KB · Görüntüleme: 172
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
Ya bu araba yerden yüksek olayım 3 5 oyuncağı olsun( kullanmasa da olsun) basınca düzde gitsin vs mantık arabası değil zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
1,0 t-gdi manuel dışında amaçsız olduğunu söylemiştim.Bu videoda kanıtladı:D
Valla 1.0 motor hariç gerisi bence çöp. Millet Juke'a giydirdi yıllarca o hiç olmazsa orjinaldi, bu çakma. 4 çekeri işe yaramaz. Dizeli yok. Sınıfına getirdiği herhangi bir yenilik yok. İçi geniş değil, fonksiyonel değil, renkli değil. B Suv'un yapması gereken en önemli şeyleri yapamıyor. E turboymuş, güçlüymüş de ülkemizde kaç kişi bunlar için B Suv alır yahu.
Ben bu Hyundai güzellemelerinden çok sıkıldım. Şöyle bir aracı ve boş 4x4 sistemini Opel/ Renault/ VW falan yapsa şimdiye etmediğimiz laf kalmamıştı.Evet marka bir yere kadar çok iyi geldi ama özellikle yeni i30'dan sonra yerinde sayıyor. Özellikle İ30 Turbo testinden beri yazıyorum Hyundai yolunu kaybetti diye ama hala son 10 yıldaki başarılarının ekmeğini yiyorlar.


KONA 1.0 STYLE (BENZİNLİ) 104.900 TL
KONA 1.6 ELITE DCT (BENZİNLİ) 135.100 TL
KONA 1.6 ELITE SMART DCT (BENZİNLİ) 141.600 TL
2008 GT-LINE PureTech 110hp EAT6 128.000
Captur Outdoor 1.2 TCe EDC 120 bg 120.000 tl
Captur Icon 1.5 dCi EDC 90 bg 128.000 tl
Mokka X Excellence 1.4 140 hp 140.000 tl
Duster Prestige 1.5 dCi 110bg EDC 4x2 116.900 TL (Deli gibi, çılgınlar gibi Duster satılıyor neden acaba? Çünkü doğru ürün)
Duster Prestige 1.5 dCi 110bg 4x4 114.900 TL

Hyundai satışları da aşağıda. Accent- Elantra zaten şirket ve taksi aracı oldu. Listede gerçekten satan bir İ20 bir de Tucson var.
Bu başlığa ilk yorumumda da bu kombinasyonun ciddi amaçsız olduğunu söylemiştim ki sizlerin de görüşü benle paralel. Beğeni ve tercihleri bir kenarda tutarsak zaten mantıklı olan da bu gibi gözüküyor. 4x2 düşük hacim turbo versiyonu sevenler için ideal. Onun ötesinde zaten saçma.

Hyundai ilginç bir marka. Bir kaç modeli dışında markayı taşıyan yok gibi. Tucson satıldı, hatta awd sistemi ve t-gdi motoru çok yakıt tüketiyor olmasına, atmosferik motorlusu da hem yakıt hem güç olarak eksik kalıyor olmasına rağmen satıldı. Ama aracın bir yürür kalitesi vardı. Konforu, yalıtımı, güzel bir tasarımı vardı ki bence hala eskimedi ( iç mekan hariç ). O sebeple Kona adımında markanın bir sonraki makyajda yahut kasada bazı şeyleri düzeltmesi gerek belli.