Arkadaşlar,
Geçen yıl sonu Golf aracımı sattıktan sonra işe gidip gelme ile ilgili olarak Taksi deneyimleme sürecini işlettim lakin pek başarılı olmadı.. rahat edemiyorum, aşırı yoruluyorum ve biraz da araba tutması, abuk şöförler gibi konulardan tekrar araba almak niyetindeyim.
aslında en son tahlilde Insignia GS de karar kılmış gibi olmuştum... aklımda 308 de vardı daha makul fiyatlı ve özgün bir araç olmasından dolayı ama 308 in benim boyutlarındaki birine sunduğu bazı ergonomik problemler olmasından dolayı temelli çıkarttım listedem.
Şu anda benim için aracın ikinci elinin de güçlü olması biraz daha ön plana çıktı
Bütçe olarak 105K belirledim. Değeri olursa biraz daha üste çıkabilirim.
Kriterlerim
- C Segmenti olacak. B segmentine düşmeye veya ev-iş gidip gelmek için D segmentine luzum yok. Zaten özel bir durumdan ötürü (aşağıda yazdım) çok para bağlamak ta istemiyorum.
- Ayda 4k km yapma potansiyelim var. bunun tamamı İstanbul içi ancak yarısı 3ncü köprü, açık otoban yani. Bu sebeple dizel almam mantıklı.
- Çok düşündüm ama manuel vites 1,2,3 gün den sonra sıkacak bu trafikte... o yüzden otomatik olması şart diye düşünüp karar verdim. Piyasası hızlı ve bu bütçedeki araçlar içinde Astra dışında tam otomatik yok. Düşük km li bir araç tercih edeceğimden Çift kavramaya (Hyundai dışı) talim edeceğim..
- Düşük km ve 2015 sonra sı olması iyi olur diye düşünüyorum... bu yıl kullansam aldığım arabanın üzerinde 45-50k km gelir... 50k km de bile alsam yıl sonu 100 k ya gelir ki mağlesef 2nci elde zorlanıyorlar.. ve bir de çift kavrama durumu malum .. 40k yı geçmesin istiyorum.
- Bagajın önemi yok. Arka koltukta C segmenti her araç makuldür (308 liste dışında zaten)
- Yurtdışı görevlendirme alma olasılığım var. Haliyle bu aracı alıp satarken çok bir zarar etmek istemiyorum. Hızlı olması tercihimdir.
- Bir parça konforlu olup, hızlı olması da hoşuma gider .. hızlı derken, zaten en hızlıları Astra.. diğerleri ise bir birbirlerine yakın ...
Aklımdaki modeller,
1- Megane 4 dci EDC ... EDC muhteşem bir çift kavrama değil ancak 2012 yılında şirket aracı olrak Fluance kullandığımda anormal problemler yaşamadım ... şu anda sanırım en sorunsuz ve kavrama en uzun giden çift kavrama .. Icon donanımı belki 1-2 parça boyalı olarak alınabilir... ikinci elinin hızlı olacağını düşünüyorum ...
2- Astra CDTİ Dynamic ... Otomatiği eh işte ama tam otomatik olmasından mütevellit sorunsuz (deniyor) ... hızlı olması güzel ama izolasyon problemleri de varmış... ne kadar kulağa batar bilemiyorum ... şu an da taksilere çok alışığım .. taksiden sonra eşimin şirket aracına (Focus 1.5 tdci) binince Cadillac gibi geliyor
İkinci el hızından çok emin değilim... Forumda bir kaç arkadaş kronik electric problemlerinden de bahsetmişti
3- Focus 1.5 tdci Titanium ... Kasa değişmesi kendi nazarımda kötü oldu ... sürüşü çok güzel... PowerShift te pek bozulacakmış hissi yok, gayet iyi ... ergonomik olarak içi hoş değil ama eşimin arabasından dolayı alıştım artık
HB olanı olabilir... 2nci eline pek güvenemiyorum ... Kavrama ömrü hakkında da çok net birşeyler bulamadım ...
VW grubundan Octavia hariç diğer C lere sahip oldum ... Golf varken pek Leon a yanaşasım gelmiyor... Golf ü de yeni sattığımdan aynı arabaya almakta istemiyorum ... düşük km li temiz Octavialar da baya kıymetli gibi gözüküyor... hoş aynı motor, aynı şanzıman .. hacme ihityaç ta yok .. Pek bir avantajı da yok Octavianın gözümde..
Deli kartlarım Toyota CHR Hybrid (tamamen başka birşey deneyimlemek ) veya Auris Hybrid ..
Siz ne dersiniz ?
Geçen yıl sonu Golf aracımı sattıktan sonra işe gidip gelme ile ilgili olarak Taksi deneyimleme sürecini işlettim lakin pek başarılı olmadı.. rahat edemiyorum, aşırı yoruluyorum ve biraz da araba tutması, abuk şöförler gibi konulardan tekrar araba almak niyetindeyim.
aslında en son tahlilde Insignia GS de karar kılmış gibi olmuştum... aklımda 308 de vardı daha makul fiyatlı ve özgün bir araç olmasından dolayı ama 308 in benim boyutlarındaki birine sunduğu bazı ergonomik problemler olmasından dolayı temelli çıkarttım listedem.
Şu anda benim için aracın ikinci elinin de güçlü olması biraz daha ön plana çıktı
Bütçe olarak 105K belirledim. Değeri olursa biraz daha üste çıkabilirim.
Kriterlerim
- C Segmenti olacak. B segmentine düşmeye veya ev-iş gidip gelmek için D segmentine luzum yok. Zaten özel bir durumdan ötürü (aşağıda yazdım) çok para bağlamak ta istemiyorum.
- Ayda 4k km yapma potansiyelim var. bunun tamamı İstanbul içi ancak yarısı 3ncü köprü, açık otoban yani. Bu sebeple dizel almam mantıklı.
- Çok düşündüm ama manuel vites 1,2,3 gün den sonra sıkacak bu trafikte... o yüzden otomatik olması şart diye düşünüp karar verdim. Piyasası hızlı ve bu bütçedeki araçlar içinde Astra dışında tam otomatik yok. Düşük km li bir araç tercih edeceğimden Çift kavramaya (Hyundai dışı) talim edeceğim..
- Düşük km ve 2015 sonra sı olması iyi olur diye düşünüyorum... bu yıl kullansam aldığım arabanın üzerinde 45-50k km gelir... 50k km de bile alsam yıl sonu 100 k ya gelir ki mağlesef 2nci elde zorlanıyorlar.. ve bir de çift kavrama durumu malum .. 40k yı geçmesin istiyorum.
- Bagajın önemi yok. Arka koltukta C segmenti her araç makuldür (308 liste dışında zaten)
- Yurtdışı görevlendirme alma olasılığım var. Haliyle bu aracı alıp satarken çok bir zarar etmek istemiyorum. Hızlı olması tercihimdir.
- Bir parça konforlu olup, hızlı olması da hoşuma gider .. hızlı derken, zaten en hızlıları Astra.. diğerleri ise bir birbirlerine yakın ...
Aklımdaki modeller,
1- Megane 4 dci EDC ... EDC muhteşem bir çift kavrama değil ancak 2012 yılında şirket aracı olrak Fluance kullandığımda anormal problemler yaşamadım ... şu anda sanırım en sorunsuz ve kavrama en uzun giden çift kavrama .. Icon donanımı belki 1-2 parça boyalı olarak alınabilir... ikinci elinin hızlı olacağını düşünüyorum ...
2- Astra CDTİ Dynamic ... Otomatiği eh işte ama tam otomatik olmasından mütevellit sorunsuz (deniyor) ... hızlı olması güzel ama izolasyon problemleri de varmış... ne kadar kulağa batar bilemiyorum ... şu an da taksilere çok alışığım .. taksiden sonra eşimin şirket aracına (Focus 1.5 tdci) binince Cadillac gibi geliyor

3- Focus 1.5 tdci Titanium ... Kasa değişmesi kendi nazarımda kötü oldu ... sürüşü çok güzel... PowerShift te pek bozulacakmış hissi yok, gayet iyi ... ergonomik olarak içi hoş değil ama eşimin arabasından dolayı alıştım artık

VW grubundan Octavia hariç diğer C lere sahip oldum ... Golf varken pek Leon a yanaşasım gelmiyor... Golf ü de yeni sattığımdan aynı arabaya almakta istemiyorum ... düşük km li temiz Octavialar da baya kıymetli gibi gözüküyor... hoş aynı motor, aynı şanzıman .. hacme ihityaç ta yok .. Pek bir avantajı da yok Octavianın gözümde..
Deli kartlarım Toyota CHR Hybrid (tamamen başka birşey deneyimlemek ) veya Auris Hybrid ..
Siz ne dersiniz ?