İkizler - Citroen C2 1.4HDI SX Pack (KOTA DÜŞMANI)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan cemdogu
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Şu an arabanın kirliliğini görseniz o kadar üzülürsünüz ki. Yarın mutlaka yıkayacağım. Bizim için öncelik tek renk olmasıydı aslında. Çünkü biliyorsunuz, videoda da göstermiştik, araç damalı eşşek gibiydi. Fakat çıkan sonuç bizi çok daha ileri bir noktaya taşıdı. Biz de çok memnun kaldık :)

Teşekkürler iltifatlarınız için.
Valla ben gayet temiz gibi görüyordum ya fotoğraflarda varsa da kusur çok belli olmuyordu sanırım😁

Emek harcadığınıza değmiş ama kesinlikle. Video sonunda araç gerçekten sıfır gibiydi
 
  • Beğeni
Tepkiler: cemdogu
Valla ben gayet temiz gibi görüyordum ya fotoğraflarda varsa da kusur çok belli olmuyordu sanırım😁

Emek harcadığınıza değmiş ama kesinlikle. Video sonunda araç gerçekten sıfır gibiydi

Fotoğraflarda çeşitli hileler kullanmıyor değildik :p Ama videoda özellikle sol kapıdaki sıkıntıları göstermeye çalıştık. Aynı şekilde çamurluk ağızlarındaki sürtme izleri, marşpiyelin altındaki göçük benzeri oluşum. Malum renk te gümüş gri. Lokal boya uygulaması yapılması hem güç, hem de o kadar çok parçada tadilat gerekiyordu ki, sadece tavan boyasız olacaktı. Onda da geçmişte dolu göçük onarımları yapıldığı için boya hasarı mevcuttu. Ne de olsa satma gibi bir planımız yok, daha binmeyi planlıyoruz... Yırtıl dedik vallahi :)
 
  • Haha
Tepkiler: alfhonso
Fotoğraflarda çeşitli hileler kullanmıyor değildik :p Ama videoda özellikle sol kapıdaki sıkıntıları göstermeye çalıştık. Aynı şekilde çamurluk ağızlarındaki sürtme izleri, marşpiyelin altındaki göçük benzeri oluşum. Malum renk te gümüş gri. Lokal boya uygulaması yapılması hem güç, hem de o kadar çok parçada tadilat gerekiyordu ki, sadece tavan boyasız olacaktı. Onda da geçmişte dolu göçük onarımları yapıldığı için boya hasarı mevcuttu. Ne de olsa satma gibi bir planımız yok, daha binmeyi planlıyoruz... Yırtıl dedik vallahi :)

valla alfamı satma sebebimdi rengi. komple boyatmadan aynı sizin işlemler gibi yaptırmadan içim rahat etmeyecekti. tavanda kaputta güneş yanığı, bel altında kimi yerde kırmızısı kimi yerde mavisi yeşili fazla gelen gümüş gri rengi :)) komple boyatmayı düşündüm absürt fiyatlar aldım. Dayanamadım satıldı :)

En temizini yapmışsınız ama. Elinizde imkan varken sevdiğiniz otomobile bunu yapmak gerçekten keyif verici
 
  • Beğeni
Tepkiler: cemdogu
valla alfamı satma sebebimdi rengi. komple boyatmadan aynı sizin işlemler gibi yaptırmadan içim rahat etmeyecekti. tavanda kaputta güneş yanığı, bel altında kimi yerde kırmızısı kimi yerde mavisi yeşili fazla gelen gümüş gri rengi :)) komple boyatmayı düşündüm absürt fiyatlar aldım. Dayanamadım satıldı :)

En temizini yapmışsınız ama. Elinizde imkan varken sevdiğiniz otomobile bunu yapmak gerçekten keyif verici

Gümüş gri başlı başına bela. Biz de yıllarca katlandık fakat nihayete erdi. Daha yolumuz var, fakat acayip tatmin olmuş vaziyetteyiz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Bunlar da güncel fotoğrafları olsun.

yv3fwc.jpg

yv36HQ.jpg

yv37pe.jpg

yv391t.jpg

yv30xR.jpg

yv8VHv.jpg

yv8o3Y.jpg
 
O zaman 2020'de kaldığımız yerden kısa bi özet geçeyim. :)

O dönem boyadan sonra güzel güzel cici cici bindik. Cem daha sık kullanıyordu. Ben evden çalıştığım için pek kullanmıyordum. Kısa mesafede,git gel yaparak aslına bakarsanız gayet güzel kullandık.

Tavan döşememizi Ankara RK Garaj'da tamamen siyaha kapladık. Söküp teslim ettim ve harika bir işçilikle geri aldım sağolsun. Direklerimizi de kaplattık. İşi ustasına bırakmak lazımmış :)

06eb3569_2631680371793608886's2025-1-5-23.46.678 story.jpg

06eb3569_2631680371818833389's2025-1-5-23.47.155 story.jpg

06eb3569_2631680371810528590's2025-1-5-23.47.650 story.jpg


06eb3569_2636774063017668052's2025-1-5-23.48.232 story.jpg


06eb3569_2636774063017745228's2025-1-5-23.49.151 story.jpg


Bu trimleri de kendimiz astarlayıp mat siyaha boyadık. Dokusunu bozmadan çok ince katlar halinde gittik.

06eb3569_2636774063051289532's2025-1-5-23.49.813 story.jpg

06eb3569_2636774063051361792's2025-1-5-23.50.733 story.jpg



Sonraları maalesef tekrar tekrar yüzleşmek zorunda kalacağımız pas belası, Ankara'nın tuzlu yollarından ötürü meydana çıkmaya başladı marşpiyellerde. Boya işinden takribi 1 yıl sonra şu tarz sararmalar oluşmuştu.


06eb3569_2633888937904443525's2025-1-5-23.52.711 story.jpg



06eb3569_2633888937896236115's2025-1-5-23.52.54 story.jpg



Cem sağolsun, tekrar DBY'de aracı (bir kaldırım sürtmesi sonucu vesilesiyle) tekrar boya işerine almıştık. O sırada tampon ve flaplerimizi de tekrar boyatalım istedik. Mehmet Usta sağolsun tekrar ilgilenmiş, antipas ve pütür atarak işlemleri gerçekleştirmişti. (Ancak bu belayla tekrar uğraşmamız gerekecekti...)

06eb3569_2633888937870998743's2025-1-5-23.52.593 story.jpg



06eb3569_2633888937887918041's2025-1-5-23.52.105 story.jpg



06eb3569_2633888937921432860's2025-1-5-23.52.70 story.jpg




06eb3569_2636329848752102368's2025-1-5-23.55.553 story.jpg


06eb3569_2636329848701918475's2025-1-5-23.55.890 story.jpg


06eb3569_2636329848735377431's2025-1-5-23.55.149 story.jpg


06eb3569_2636329848743691255's2025-1-5-23.55.47 story.jpg


06eb3569_2636329848727099197's2025-1-5-23.55.909 story.jpg


06eb3569_2636329848718737144's2025-1-5-23.55.478 story.jpg


Sonra ben de, Rallide C2 yürüten bir garajın, fiber atölyesinden alınmış bir kalıpla Citroen C2 GT ızgarasını fiber'den alıp, kendim boyayıp araca taktım. (Çok kötü oldu, hem kalıp yamuktu hem benim boya işçiliğim berbattı derken, takribi 2.5 sene kadar böyle sürdüm aracı. Çaprazdan güzeldi, ama şimdilerde bakıyorum da, karşıdan tam bir facia... :) )

06eb3569_2659176314352883586's2025-1-5-23.59.338 story.jpg


06eb3569_2659176314336130410's2025-1-5-23.59.454 story.jpg
 
Bu süreçte aracın gerçekten bulması imkansız bazı parçalarını bulabildim. Örneğin bu kapı iç koruyucu plastik. Orijinal aksesuar olarak üretiliyormuş zamanında.

06eb3569_2676496319536807394's2025-1-6-19.59.376 story.jpeg


06eb3569_2676496319553543948's2025-1-6-19.59.479 story.jpeg


Veya bu arka trim parçaları. Sıfır ve ambalajlı olarak sanıyorum Şile'de, kapanan bir Citroen servisinin parçalarını alan bir esnaftan bulabilmiştim.

WhatsApp Görsel 2025-01-06 saat 19.58.48_df2354da.jpg


Ayrıca bu orijinal bagaj havuzunu buldum.

06eb3569_2862014974864273694's2025-1-6-20.2.739 story.jpeg


Tabii bu süreçte dostlarımızın yardımlarıyla antin kuntin şeyler de yapıyorduk. Örneğin aracın geri görüş kamerası sürekli bozulduğundan, ve o dönem sürekli sök tak yapmaktan sıkılıp, 3D yazıcıda bir kamera yükseltici aparat tasarlayıp, çıktı alarak açtığımız deliğe yalıtımlı bir şekilde oturacak bir üretim de yapmıştık. Halen kullanıyorum.

06eb3569_2684462413241296036's2025-1-6-20.1.439 story.jpeg


06eb3569_2684462413232785515's2025-1-6-20.1.763 story.jpeg


06eb3569_2684462413266359844's2025-1-6-20.1.678 story.jpeg


06eb3569_2684467254600465826's2025-1-6-20.1.845 story.jpeg


Keratanın kışlık sac jant'larını BMW X17 Rhodonite Silver'a boyatmıştım. Halen bu renkte kullanıyorum ve çok memnunum, ancak ne yazık ki güncel durumları tazelenmeye ihtiyaç duyuyor tekrar.. :)

06eb3569_2706999156427447967's2025-1-6-20.1.858 story.jpeg



06eb3569_2706999156427342694's2025-1-6-20.1.133 story.jpeg


Bu fotoğrafta da ileride pasla mücadelemizin aslında bir habercisi varmış, detayı fark edene benden like :)

06eb3569_2707017092537925240's2025-1-6-20.2.636 story.jpeg


06eb3569_2707017092554613511's2025-1-6-20.2.754 story.jpeg
 
Kapı içi yalıtımlarımızı güçlendirdik. Bu geliştirmeden halen oldukça memnunum. Son derece tok oldular ve uzun ömürlü bir şekilde hayatlarına 3 yıldır devam ediyorlar. Tabii ki görseldeki gibi kaba taslak haliyle bırakmadık :)

06eb3569_2862011222874674713's2025-1-6-20.6.924 story.jpeg



06eb3569_2862011222841337374's2025-1-6-20.8.436 story.jpeg



C2'nin mercek farlarında H1 BiXenon kullanıyorduk. 360 Derece ledleri Aliexpress'ten temin ettik ve o gün bugündür hala çok iyi biçimde çalışıyorlar. Xenon olsaydı eğer yılda 1 mutlaka değiştirirdim ancak bunu da takalı 3 yılı geçti, halen çok memnunum. Tabii ki sığdırmak için yedek kapak temin edip, kör pimaş ile uzatıp deli gibi yalıttıktan sonra da siyaha boyadık. Böylece LED farın gövdesi sığabildi. Son 2 muayenemizi de bununla geçtiğimizi belirtmek isterim.

06eb3569_2768627738433752274's2025-1-6-20.8.194 story.jpeg




06eb3569_2768627738400088057's2025-1-6-20.8.363 story.jpeg


06eb3569_2768627738643421807's2025-1-6-20.9.108 story.jpeg
 
Sonraları motorda tek tük, devirlenirken gelen o "dınk" hissiyatı gelişmeye başladı. Araç devirlenirken anlık olarak kesiliyor gibi birden bastırınca, sorunun ateşlemede olup olmadığı şüpheleri sonucu Ankara Ümit Dizel Center'a gittim. Ümit ağabey sağolsun, konuyla ilgili oldukça yardımcı oldu ve enjektörlerimizden birinin bobininin patladığını tespit ettik.

Bu araç Sid806 beyniyle çalışan Siemens enjeksiyon sistemine sahip. Maalesef sıfır parçaları oldukça pahalı olduğu gibi bulması da zor. Ümit abi bu konuda bana gerçekten çok yardımcı oldu, hakkını yiyemem. Enjektörlerimizin revizyon, temizlik ve ayarları yapıldıktan sonra, pulları değiştirildi ve saat gibi çalıştık şükür. Aynı esnada toplamaya geçmeden, EGR hortumunu da kaynakçıda içine demir kaynatıp, körleyerek iptalini gerçekleştirdim.

06eb3569_3039110335624850504's2025-1-6-20.11.789 story.jpeg


06eb3569_3039110335633141046's2025-1-6-20.12.591 story.jpeg


06eb3569_3039110335633253052's2025-1-6-20.12.468 story.jpeg



06eb3569_3039110335784257623's2025-1-6-20.12.358 story.jpeg



Ardından, biraz da gerilim, ülkece lanetlendiğimizi hissettiğim o dönemlere girdik.

C2 ile 2. yolda kalışım böyle gerçekleşti. 5 Şubat 2023, takribi 23:00 suları, Kayseri-Nevşehir Otoyolu.

Kayseri'de nişanlımla yaptığımız kayak tatilinden sonra tek başıma Ankara'ya dönerken araç birden kapandı ve bir daha çalışmadı. İlk etapta elektriksel bir sorun olduğunu düşünmüştüm ve gözle kontrolde bir sorun görmedim.

06eb3569_3039737474745162511's2025-1-6-20.18.279 story.jpeg


Kar fırtınası indiğinden ve marş basmaktan biten akümden ötürü son kalan enerjiyle telefonumu şarj etmiş ve sigortadan çekici talep etmiştim. Nevşehir'e daha yakın olmama rağmen gittiğim yol kadar, Kayseri'den çekici gelmesini beklemek zorunda kaldım. Bu süreçte trafik polisleri bana eskortluk etmek zorunda kalmışlardı. Rica minnet onları gönderip, beklemeye koyuldum.

Birkaç saat sonra, çekiciyle kaldığım otele geri dönüp, ittirerek aracı park etmiş, kafamı yastığa koymamla bayrak gibi sallanmaya başlamıştım.

06eb3569_3039737474736950190's2025-1-6-20.19.518 story.jpeg


Lobide deprem haberlerini okumaya başlayıp dehşete kapıldıktan sonra, artçı depremlerin sallantılarına rağmen aracımı çalıştırıp bir an önce gitmek istiyordum. Korkunç haberler geliyordu ve internet bant kısıtlamaları yaşanıyordu.

3039737474745283496_14086647199.jpeg



O an bulunduğum Kayseri'de yıkım olmadı bildiğim kadarıyla ancak bütün sallantılardan etkilenerek binalar ciddi hasarlar aldı. Bu esnada artçı depremlerin neredeyse hepsini hissederken vatandaşların paniği arasında aracımı çekiciye tekrar yükleyip Kayseri sanayinde götürdüm.

3039737474745322070_14086647199.jpeg




Cemal Atmaca ustamın önerisiyle Kayseri Burak Oto'da aracın enjektör kablo tesisatının, vites seçicisine değerek soyulmaya başladığını, yağ, toz kir çamur derken de o açıklıkların iyice arttığını gözlemledik.


3039737474745262178_14086647199.jpeg


Burak Oto, Kayseri'de PSA Grup araçları alanında uzmanlaşmış, duvarı Citroen eğitim sertifikalarıyla dolu bir usta. Bu araçların elektronik arızalarını direkt bularak en iyi şekilde tamir edebiliyor. Yakından bakarsanız, ateşleme grubuna ait kabloların kılıflarının soyulduğunu görebilirsiniz. Bu kabloların kalınlığı, sinyal iletmelerinden ötürü ve bu sinyali iyi şekilde iletemezler ise kesilmeler yapabildiği söylendi.


3039737474753723759_14086647199.jpeg


Usta güzelce kablo tesisatını komple temizledi, kendinden eriyen ve yanmaz elektrik bandı ile önce kendi içlerinde, sonra da demet olarak top-yekün yalıttı.

3039737474753735461_14086647199.jpeg


Tekrar Allah razı olsun, o hengamede ve panikte, şehir ayaklarımızın altında sallanırken bana öyle böyle yardımcı olmadı. Benden sonra da dükkanı kapatmak zorunda kalmışlar zaten. Marşı vurduk ve kapatmadan, mola bile vermeden, bölgede bulunan arkadaşlarımızın acı haberlerini ala ala Ankara'ya dönüş sağladık.

Bugün aracım hala aynı tamirle sorunsuz bir şekilde yoluna devam ediyor. Ustamız sağolsun kablo demetini klipslerini yenileyerek orijinal şemasına göre sabitledi.

Bu da Ankara dönüşü, tuz ve kiri arındırmak için DBY'de yaptığımız yıkamadan sonra. Çok korkunç bir anıydı.

06eb3569_3039737474753595033's2025-1-6-20.29.742 story.jpeg