Sonraları motorda tek tük, devirlenirken gelen o "dınk" hissiyatı gelişmeye başladı. Araç devirlenirken anlık olarak kesiliyor gibi birden bastırınca, sorunun ateşlemede olup olmadığı şüpheleri sonucu Ankara Ümit Dizel Center'a gittim. Ümit ağabey sağolsun, konuyla ilgili oldukça yardımcı oldu ve enjektörlerimizden birinin bobininin patladığını tespit ettik.
Bu araç Sid806 beyniyle çalışan Siemens enjeksiyon sistemine sahip. Maalesef sıfır parçaları oldukça pahalı olduğu gibi bulması da zor. Ümit abi bu konuda bana gerçekten çok yardımcı oldu, hakkını yiyemem. Enjektörlerimizin revizyon, temizlik ve ayarları yapıldıktan sonra, pulları değiştirildi ve saat gibi çalıştık şükür. Aynı esnada toplamaya geçmeden, EGR hortumunu da kaynakçıda içine demir kaynatıp, körleyerek iptalini gerçekleştirdim.
Ardından, biraz da gerilim, ülkece lanetlendiğimizi hissettiğim o dönemlere girdik.
C2 ile 2. yolda kalışım böyle gerçekleşti. 5 Şubat 2023, takribi 23:00 suları, Kayseri-Nevşehir Otoyolu.
Kayseri'de nişanlımla yaptığımız kayak tatilinden sonra tek başıma Ankara'ya dönerken araç birden kapandı ve bir daha çalışmadı. İlk etapta elektriksel bir sorun olduğunu düşünmüştüm ve gözle kontrolde bir sorun görmedim.
Kar fırtınası indiğinden ve marş basmaktan biten akümden ötürü son kalan enerjiyle telefonumu şarj etmiş ve sigortadan çekici talep etmiştim. Nevşehir'e daha yakın olmama rağmen gittiğim yol kadar, Kayseri'den çekici gelmesini beklemek zorunda kaldım. Bu süreçte trafik polisleri bana eskortluk etmek zorunda kalmışlardı. Rica minnet onları gönderip, beklemeye koyuldum.
Birkaç saat sonra, çekiciyle kaldığım otele geri dönüp, ittirerek aracı park etmiş, kafamı yastığa koymamla bayrak gibi sallanmaya başlamıştım.
Lobide deprem haberlerini okumaya başlayıp dehşete kapıldıktan sonra, artçı depremlerin sallantılarına rağmen aracımı çalıştırıp bir an önce gitmek istiyordum. Korkunç haberler geliyordu ve internet bant kısıtlamaları yaşanıyordu.
O an bulunduğum Kayseri'de yıkım olmadı bildiğim kadarıyla ancak bütün sallantılardan etkilenerek binalar ciddi hasarlar aldı. Bu esnada artçı depremlerin neredeyse hepsini hissederken vatandaşların paniği arasında aracımı çekiciye tekrar yükleyip Kayseri sanayinde götürdüm.
Cemal Atmaca ustamın önerisiyle Kayseri Burak Oto'da aracın enjektör kablo tesisatının, vites seçicisine değerek soyulmaya başladığını, yağ, toz kir çamur derken de o açıklıkların iyice arttığını gözlemledik.
Burak Oto, Kayseri'de PSA Grup araçları alanında uzmanlaşmış, duvarı Citroen eğitim sertifikalarıyla dolu bir usta. Bu araçların elektronik arızalarını direkt bularak en iyi şekilde tamir edebiliyor. Yakından bakarsanız, ateşleme grubuna ait kabloların kılıflarının soyulduğunu görebilirsiniz. Bu kabloların kalınlığı, sinyal iletmelerinden ötürü ve bu sinyali iyi şekilde iletemezler ise kesilmeler yapabildiği söylendi.
Usta güzelce kablo tesisatını komple temizledi, kendinden eriyen ve yanmaz elektrik bandı ile önce kendi içlerinde, sonra da demet olarak top-yekün yalıttı.
Tekrar Allah razı olsun, o hengamede ve panikte, şehir ayaklarımızın altında sallanırken bana öyle böyle yardımcı olmadı. Benden sonra da dükkanı kapatmak zorunda kalmışlar zaten. Marşı vurduk ve kapatmadan, mola bile vermeden, bölgede bulunan arkadaşlarımızın acı haberlerini ala ala Ankara'ya dönüş sağladık.
Bugün aracım hala aynı tamirle sorunsuz bir şekilde yoluna devam ediyor. Ustamız sağolsun kablo demetini klipslerini yenileyerek orijinal şemasına göre sabitledi.
Bu da Ankara dönüşü, tuz ve kiri arındırmak için DBY'de yaptığımız yıkamadan sonra. Çok korkunç bir anıydı.