İkizler - Citroen C2 1.4HDI SX Pack (KOTA DÜŞMANI)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan cemdogu
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Şu an arabanın kirliliğini görseniz o kadar üzülürsünüz ki. Yarın mutlaka yıkayacağım. Bizim için öncelik tek renk olmasıydı aslında. Çünkü biliyorsunuz, videoda da göstermiştik, araç damalı eşşek gibiydi. Fakat çıkan sonuç bizi çok daha ileri bir noktaya taşıdı. Biz de çok memnun kaldık :)

Teşekkürler iltifatlarınız için.
Valla ben gayet temiz gibi görüyordum ya fotoğraflarda varsa da kusur çok belli olmuyordu sanırım😁

Emek harcadığınıza değmiş ama kesinlikle. Video sonunda araç gerçekten sıfır gibiydi
 
  • Beğeni
Tepkiler: cemdogu
Valla ben gayet temiz gibi görüyordum ya fotoğraflarda varsa da kusur çok belli olmuyordu sanırım😁

Emek harcadığınıza değmiş ama kesinlikle. Video sonunda araç gerçekten sıfır gibiydi

Fotoğraflarda çeşitli hileler kullanmıyor değildik :p Ama videoda özellikle sol kapıdaki sıkıntıları göstermeye çalıştık. Aynı şekilde çamurluk ağızlarındaki sürtme izleri, marşpiyelin altındaki göçük benzeri oluşum. Malum renk te gümüş gri. Lokal boya uygulaması yapılması hem güç, hem de o kadar çok parçada tadilat gerekiyordu ki, sadece tavan boyasız olacaktı. Onda da geçmişte dolu göçük onarımları yapıldığı için boya hasarı mevcuttu. Ne de olsa satma gibi bir planımız yok, daha binmeyi planlıyoruz... Yırtıl dedik vallahi :)
 
  • Haha
Tepkiler: alfhonso
Fotoğraflarda çeşitli hileler kullanmıyor değildik :p Ama videoda özellikle sol kapıdaki sıkıntıları göstermeye çalıştık. Aynı şekilde çamurluk ağızlarındaki sürtme izleri, marşpiyelin altındaki göçük benzeri oluşum. Malum renk te gümüş gri. Lokal boya uygulaması yapılması hem güç, hem de o kadar çok parçada tadilat gerekiyordu ki, sadece tavan boyasız olacaktı. Onda da geçmişte dolu göçük onarımları yapıldığı için boya hasarı mevcuttu. Ne de olsa satma gibi bir planımız yok, daha binmeyi planlıyoruz... Yırtıl dedik vallahi :)

valla alfamı satma sebebimdi rengi. komple boyatmadan aynı sizin işlemler gibi yaptırmadan içim rahat etmeyecekti. tavanda kaputta güneş yanığı, bel altında kimi yerde kırmızısı kimi yerde mavisi yeşili fazla gelen gümüş gri rengi :)) komple boyatmayı düşündüm absürt fiyatlar aldım. Dayanamadım satıldı :)

En temizini yapmışsınız ama. Elinizde imkan varken sevdiğiniz otomobile bunu yapmak gerçekten keyif verici
 
  • Beğeni
Tepkiler: cemdogu
valla alfamı satma sebebimdi rengi. komple boyatmadan aynı sizin işlemler gibi yaptırmadan içim rahat etmeyecekti. tavanda kaputta güneş yanığı, bel altında kimi yerde kırmızısı kimi yerde mavisi yeşili fazla gelen gümüş gri rengi :)) komple boyatmayı düşündüm absürt fiyatlar aldım. Dayanamadım satıldı :)

En temizini yapmışsınız ama. Elinizde imkan varken sevdiğiniz otomobile bunu yapmak gerçekten keyif verici

Gümüş gri başlı başına bela. Biz de yıllarca katlandık fakat nihayete erdi. Daha yolumuz var, fakat acayip tatmin olmuş vaziyetteyiz :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Bunlar da güncel fotoğrafları olsun.

yv3fwc.jpg

yv36HQ.jpg

yv37pe.jpg

yv391t.jpg

yv30xR.jpg

yv8VHv.jpg

yv8o3Y.jpg
 
Arabamız hala bizde, keyifle binmeye devam ediyoruz ve 288.000 km'leri aştık.

İş, güç, hayat telaşesi derken forumlara pek vakit ayıramadık. Kaldığımız yerden devam mı edeyim, yoksa direkt güncele mi ışınlanalım? :)
 
O zaman 2020'de kaldığımız yerden kısa bi özet geçeyim. :)

O dönem boyadan sonra güzel güzel cici cici bindik. Cem daha sık kullanıyordu. Ben evden çalıştığım için pek kullanmıyordum. Kısa mesafede,git gel yaparak aslına bakarsanız gayet güzel kullandık.

Tavan döşememizi Ankara RK Garaj'da tamamen siyaha kapladık. Söküp teslim ettim ve harika bir işçilikle geri aldım sağolsun. Direklerimizi de kaplattık. İşi ustasına bırakmak lazımmış :)

06eb3569_2631680371793608886's2025-1-5-23.46.678 story.jpg

06eb3569_2631680371818833389's2025-1-5-23.47.155 story.jpg

06eb3569_2631680371810528590's2025-1-5-23.47.650 story.jpg


06eb3569_2636774063017668052's2025-1-5-23.48.232 story.jpg


06eb3569_2636774063017745228's2025-1-5-23.49.151 story.jpg


Bu trimleri de kendimiz astarlayıp mat siyaha boyadık. Dokusunu bozmadan çok ince katlar halinde gittik.

06eb3569_2636774063051289532's2025-1-5-23.49.813 story.jpg

06eb3569_2636774063051361792's2025-1-5-23.50.733 story.jpg



Sonraları maalesef tekrar tekrar yüzleşmek zorunda kalacağımız pas belası, Ankara'nın tuzlu yollarından ötürü meydana çıkmaya başladı marşpiyellerde. Boya işinden takribi 1 yıl sonra şu tarz sararmalar oluşmuştu.


06eb3569_2633888937904443525's2025-1-5-23.52.711 story.jpg



06eb3569_2633888937896236115's2025-1-5-23.52.54 story.jpg



Cem sağolsun, tekrar DBY'de aracı (bir kaldırım sürtmesi sonucu vesilesiyle) tekrar boya işerine almıştık. O sırada tampon ve flaplerimizi de tekrar boyatalım istedik. Mehmet Usta sağolsun tekrar ilgilenmiş, antipas ve pütür atarak işlemleri gerçekleştirmişti. (Ancak bu belayla tekrar uğraşmamız gerekecekti...)

06eb3569_2633888937870998743's2025-1-5-23.52.593 story.jpg



06eb3569_2633888937887918041's2025-1-5-23.52.105 story.jpg



06eb3569_2633888937921432860's2025-1-5-23.52.70 story.jpg




06eb3569_2636329848752102368's2025-1-5-23.55.553 story.jpg


06eb3569_2636329848701918475's2025-1-5-23.55.890 story.jpg


06eb3569_2636329848735377431's2025-1-5-23.55.149 story.jpg


06eb3569_2636329848743691255's2025-1-5-23.55.47 story.jpg


06eb3569_2636329848727099197's2025-1-5-23.55.909 story.jpg


06eb3569_2636329848718737144's2025-1-5-23.55.478 story.jpg


Sonra ben de, Rallide C2 yürüten bir garajın, fiber atölyesinden alınmış bir kalıpla Citroen C2 GT ızgarasını fiber'den alıp, kendim boyayıp araca taktım. (Çok kötü oldu, hem kalıp yamuktu hem benim boya işçiliğim berbattı derken, takribi 2.5 sene kadar böyle sürdüm aracı. Çaprazdan güzeldi, ama şimdilerde bakıyorum da, karşıdan tam bir facia... :) )

06eb3569_2659176314352883586's2025-1-5-23.59.338 story.jpg


06eb3569_2659176314336130410's2025-1-5-23.59.454 story.jpg
 
Bu süreçte aracın gerçekten bulması imkansız bazı parçalarını bulabildim. Örneğin bu kapı iç koruyucu plastik. Orijinal aksesuar olarak üretiliyormuş zamanında.

06eb3569_2676496319536807394's2025-1-6-19.59.376 story.jpeg


06eb3569_2676496319553543948's2025-1-6-19.59.479 story.jpeg


Veya bu arka trim parçaları. Sıfır ve ambalajlı olarak sanıyorum Şile'de, kapanan bir Citroen servisinin parçalarını alan bir esnaftan bulabilmiştim.

WhatsApp Görsel 2025-01-06 saat 19.58.48_df2354da.jpg


Ayrıca bu orijinal bagaj havuzunu buldum.

06eb3569_2862014974864273694's2025-1-6-20.2.739 story.jpeg


Tabii bu süreçte dostlarımızın yardımlarıyla antin kuntin şeyler de yapıyorduk. Örneğin aracın geri görüş kamerası sürekli bozulduğundan, ve o dönem sürekli sök tak yapmaktan sıkılıp, 3D yazıcıda bir kamera yükseltici aparat tasarlayıp, çıktı alarak açtığımız deliğe yalıtımlı bir şekilde oturacak bir üretim de yapmıştık. Halen kullanıyorum.

06eb3569_2684462413241296036's2025-1-6-20.1.439 story.jpeg


06eb3569_2684462413232785515's2025-1-6-20.1.763 story.jpeg


06eb3569_2684462413266359844's2025-1-6-20.1.678 story.jpeg


06eb3569_2684467254600465826's2025-1-6-20.1.845 story.jpeg


Keratanın kışlık sac jant'larını BMW X17 Rhodonite Silver'a boyatmıştım. Halen bu renkte kullanıyorum ve çok memnunum, ancak ne yazık ki güncel durumları tazelenmeye ihtiyaç duyuyor tekrar.. :)

06eb3569_2706999156427447967's2025-1-6-20.1.858 story.jpeg



06eb3569_2706999156427342694's2025-1-6-20.1.133 story.jpeg


Bu fotoğrafta da ileride pasla mücadelemizin aslında bir habercisi varmış, detayı fark edene benden like :)

06eb3569_2707017092537925240's2025-1-6-20.2.636 story.jpeg


06eb3569_2707017092554613511's2025-1-6-20.2.754 story.jpeg
 
Kapı içi yalıtımlarımızı güçlendirdik. Bu geliştirmeden halen oldukça memnunum. Son derece tok oldular ve uzun ömürlü bir şekilde hayatlarına 3 yıldır devam ediyorlar. Tabii ki görseldeki gibi kaba taslak haliyle bırakmadık :)

06eb3569_2862011222874674713's2025-1-6-20.6.924 story.jpeg



06eb3569_2862011222841337374's2025-1-6-20.8.436 story.jpeg



C2'nin mercek farlarında H1 BiXenon kullanıyorduk. 360 Derece ledleri Aliexpress'ten temin ettik ve o gün bugündür hala çok iyi biçimde çalışıyorlar. Xenon olsaydı eğer yılda 1 mutlaka değiştirirdim ancak bunu da takalı 3 yılı geçti, halen çok memnunum. Tabii ki sığdırmak için yedek kapak temin edip, kör pimaş ile uzatıp deli gibi yalıttıktan sonra da siyaha boyadık. Böylece LED farın gövdesi sığabildi. Son 2 muayenemizi de bununla geçtiğimizi belirtmek isterim.

06eb3569_2768627738433752274's2025-1-6-20.8.194 story.jpeg




06eb3569_2768627738400088057's2025-1-6-20.8.363 story.jpeg


06eb3569_2768627738643421807's2025-1-6-20.9.108 story.jpeg
 
Sonraları motorda tek tük, devirlenirken gelen o "dınk" hissiyatı gelişmeye başladı. Araç devirlenirken anlık olarak kesiliyor gibi birden bastırınca, sorunun ateşlemede olup olmadığı şüpheleri sonucu Ankara Ümit Dizel Center'a gittim. Ümit ağabey sağolsun, konuyla ilgili oldukça yardımcı oldu ve enjektörlerimizden birinin bobininin patladığını tespit ettik.

Bu araç Sid806 beyniyle çalışan Siemens enjeksiyon sistemine sahip. Maalesef sıfır parçaları oldukça pahalı olduğu gibi bulması da zor. Ümit abi bu konuda bana gerçekten çok yardımcı oldu, hakkını yiyemem. Enjektörlerimizin revizyon, temizlik ve ayarları yapıldıktan sonra, pulları değiştirildi ve saat gibi çalıştık şükür. Aynı esnada toplamaya geçmeden, EGR hortumunu da kaynakçıda içine demir kaynatıp, körleyerek iptalini gerçekleştirdim.

06eb3569_3039110335624850504's2025-1-6-20.11.789 story.jpeg


06eb3569_3039110335633141046's2025-1-6-20.12.591 story.jpeg


06eb3569_3039110335633253052's2025-1-6-20.12.468 story.jpeg



06eb3569_3039110335784257623's2025-1-6-20.12.358 story.jpeg



Ardından, biraz da gerilim, ülkece lanetlendiğimizi hissettiğim o dönemlere girdik.

C2 ile 2. yolda kalışım böyle gerçekleşti. 5 Şubat 2023, takribi 23:00 suları, Kayseri-Nevşehir Otoyolu.

Kayseri'de nişanlımla yaptığımız kayak tatilinden sonra tek başıma Ankara'ya dönerken araç birden kapandı ve bir daha çalışmadı. İlk etapta elektriksel bir sorun olduğunu düşünmüştüm ve gözle kontrolde bir sorun görmedim.

06eb3569_3039737474745162511's2025-1-6-20.18.279 story.jpeg


Kar fırtınası indiğinden ve marş basmaktan biten akümden ötürü son kalan enerjiyle telefonumu şarj etmiş ve sigortadan çekici talep etmiştim. Nevşehir'e daha yakın olmama rağmen gittiğim yol kadar, Kayseri'den çekici gelmesini beklemek zorunda kaldım. Bu süreçte trafik polisleri bana eskortluk etmek zorunda kalmışlardı. Rica minnet onları gönderip, beklemeye koyuldum.

Birkaç saat sonra, çekiciyle kaldığım otele geri dönüp, ittirerek aracı park etmiş, kafamı yastığa koymamla bayrak gibi sallanmaya başlamıştım.

06eb3569_3039737474736950190's2025-1-6-20.19.518 story.jpeg


Lobide deprem haberlerini okumaya başlayıp dehşete kapıldıktan sonra, artçı depremlerin sallantılarına rağmen aracımı çalıştırıp bir an önce gitmek istiyordum. Korkunç haberler geliyordu ve internet bant kısıtlamaları yaşanıyordu.

3039737474745283496_14086647199.jpeg



O an bulunduğum Kayseri'de yıkım olmadı bildiğim kadarıyla ancak bütün sallantılardan etkilenerek binalar ciddi hasarlar aldı. Bu esnada artçı depremlerin neredeyse hepsini hissederken vatandaşların paniği arasında aracımı çekiciye tekrar yükleyip Kayseri sanayinde götürdüm.

3039737474745322070_14086647199.jpeg




Cemal Atmaca ustamın önerisiyle Kayseri Burak Oto'da aracın enjektör kablo tesisatının, vites seçicisine değerek soyulmaya başladığını, yağ, toz kir çamur derken de o açıklıkların iyice arttığını gözlemledik.


3039737474745262178_14086647199.jpeg


Burak Oto, Kayseri'de PSA Grup araçları alanında uzmanlaşmış, duvarı Citroen eğitim sertifikalarıyla dolu bir usta. Bu araçların elektronik arızalarını direkt bularak en iyi şekilde tamir edebiliyor. Yakından bakarsanız, ateşleme grubuna ait kabloların kılıflarının soyulduğunu görebilirsiniz. Bu kabloların kalınlığı, sinyal iletmelerinden ötürü ve bu sinyali iyi şekilde iletemezler ise kesilmeler yapabildiği söylendi.


3039737474753723759_14086647199.jpeg


Usta güzelce kablo tesisatını komple temizledi, kendinden eriyen ve yanmaz elektrik bandı ile önce kendi içlerinde, sonra da demet olarak top-yekün yalıttı.

3039737474753735461_14086647199.jpeg


Tekrar Allah razı olsun, o hengamede ve panikte, şehir ayaklarımızın altında sallanırken bana öyle böyle yardımcı olmadı. Benden sonra da dükkanı kapatmak zorunda kalmışlar zaten. Marşı vurduk ve kapatmadan, mola bile vermeden, bölgede bulunan arkadaşlarımızın acı haberlerini ala ala Ankara'ya dönüş sağladık.

Bugün aracım hala aynı tamirle sorunsuz bir şekilde yoluna devam ediyor. Ustamız sağolsun kablo demetini klipslerini yenileyerek orijinal şemasına göre sabitledi.

Bu da Ankara dönüşü, tuz ve kiri arındırmak için DBY'de yaptığımız yıkamadan sonra. Çok korkunç bir anıydı.

06eb3569_3039737474753595033's2025-1-6-20.29.742 story.jpeg
 
Bu süreçte biz araca aynı zamanda orijinal yaylarını takmıştık. Biraz fazla düşüktü, ancak bu da çok yüksek geldiği için de tekrar yaylara soğuk press yaptırdım. Bu sefer daha az düşürdük. Bu öncesi,

06eb3569_3039116445408806942's2025-1-17-9.25.388 story.jpeg


Bu da işlem sonrası, halen bu şekilde. Marşpiyeldeki pası görüyor musunuz? :) Giderek büyüdü ve delindi. İlerleyen süreçte onarım aşamaları gelecek.

06eb3569_3064141286561953077's2025-1-17-9.26.828 story.jpeg


Derken, ufak bir kaza gerçekleşiverdi. Kardeşim bir U dönüşü gerçekleştirirken arkadan patlamışlar..

06eb3569_3091267595108616505's2025-1-17-9.28.362 story.jpeg


Aracı kasko kapsamında Citroen yetkili servisi olan Ata Citroen'e teslim ettim. Maalesef o dönem, parçayı bulamadığımızdan ötürü arka tampon tamir edilmek zorunda kalındı. Aracın onarımı bittiğinde stoklar yenilenmiş, arka tampon bulunabilir hale gelmişti. Enteresandı cidden.

Ayrıca maalesef yetkili servis, akıllı vidayla tamponu montajlamış ne hikmetse. Kaporta işini iyi yapmışlar fakat bu unsurdan ötürü tekrar tercih etmezdim kendilerini. Ayrıca arka tampondaki boya çok kısa süre sonra kabarma gösterdi.

06eb3569_3091267595108834147's2025-1-17-9.30.666 story.jpeg


06eb3569_3091267595108661973's2025-1-17-9.30.887 story.jpeg


06eb3569_3091267595427421536's2025-1-17-9.30.679 story.jpeg


06eb3569_3091267595108627890's2025-1-17-9.30.412 story.jpeg


06eb3569_3091267595419233037's2025-1-17-9.30.881 story.jpeg



Bu şekliyle aracı 2 sene daha kullandım. Ancak yukarıda gördüğünüz pas durumu sürekli ilerlemeye ve mide bulandırmaya devam etti. Buradan sonraki postta günümüze yaklaşacak ve bu hasarların onarımlarını paylaşacağım.

Takip eden ve reaksiyon gösteren herkese teşekkür ederim :)
 
Evet öyle böyle 2024 yılına geldik. Ufak tefek şeyleri paylaşmadım. Örneğin teybimizi değiştirdik. Sonra bu android teybe uyumlu bir aparat aldım, böylece kablosuz bir apple car play'e sahip oldum vesaire.

2023 yılı benim için çok zor geçti. İş ve geçim derdine düşmüşken Kasım ayında bu sıkıntıları atlattıktan sonra, yeni yılla birlikte artık gündelik olarak C2'yi daha net kullanmaya başladım.

Kardeşim (bu başlığı açan) Cem, kendine bir Alfa Romeo 147 satın aldıktan sonra, C2'yi de üzerime tamamen aldım. Artık tüm sorumluluk bendeydi :)

Hemen kaportacı arayışlarına girdim çünkü mevcut durum aşağıda gördüğünüz gibiydi.

06eb3569_3427746149381997801's2025-1-18-14.36.947 story.jpg


Tampon artık ayar tutmaz bir hale gelmişti. Tamir ettirsem içime hiç sinmeyecekti.
06eb3569_3427746149692446190's2025-1-18-14.36.1 story.jpg


Ama asıl bu onarımların sebebi işte burada. Fred Çakmaktaş misali ayak sürerek kullanabilirmişim bir yerden sonra :)


06eb3569_3427746149381964281's2025-1-18-14.37.658 story.jpg


06eb3569_3427746149390391672's2025-1-18-14.37.578 story.jpg


Sol taraftaki paslanma öyle yüksek düzeydeydi ki çamurluğun alt vida kısmı gevşiyor bu da çamurluğun dışarıya çıkmasına sebep oluyordu.

06eb3569_3427746149390405936's2025-1-18-14.37.467 story.jpg


06eb3569_3427746149700924549's2025-1-18-14.37.737 story.jpg


Aracımı İvedik'te bir kaporta-boya dükkanı ile anlaşarak 3 haftalık bir süreç için teslim ettim. Aracın boya ve verniğini DBY'de yaptığımız gibi Baslac marka, verniğini ise Glasurit marka olarak aldık.

Parça siparişlerim de oldu. Yeni ön tampon (2 parça olacak şekilde), yeni ızgara sipariş ettim ve işletmeye gönderttim.

Bu arada çürüğün kapsamı baya sağlammış. Tornavida sokulan yer içeri giriyor maşallah :) Bu kısım 2 kez tamamen kazınarak temiz sac görüldükten sonra pütürlenmiş ve üzeri boyanmıştı yukarıdaki posttan görebileceğiniz gibi. Ancak çamurluk içini hiç görmemiştik. Sorun buradaymış herhalde.


06eb3569_3428430321163489611's2025-1-18-14.39.376 story.jpg



06eb3569_3428430320844899237's2025-1-18-14.39.862 story.jpg




06eb3569_3428430320853197901's2025-1-18-14.39.257 story.jpg


Sağ taraf az daha insaflıymış.

06eb3569_3428430320844872358's2025-1-18-14.39.227 story.jpg


06eb3569_3428430320953940884's2025-1-18-14.39.800 story.jpg



06eb3569_3428430320853295415's2025-1-18-14.39.611 story.jpg


İşlemden sonra çamurluk hizaya gelmişti. Bu görseli görünce, yıllarca böyle olmadığını fark etmiş ve pek mutlu olmuştum :)

06eb3569_3428430320853117899's2025-1-18-14.39.103 story.jpg


Yavaştan astar aşamasına geçildi. Bu arada ön iki çamurluk ve sol arka çamurluğun da boyanmasını istedim.


06eb3569_3428430320844857316's2025-1-18-14.39.447 story.jpg


Pütür çizgimizi biraz daha yukarıya aldık. Direkt olarak astar üzeri pütürlendi, çamurluğun iç kısmına da pütür uygulandı.

06eb3569_3428430320853300872's2025-1-18-14.39.957 story.jpg



06eb3569_3428430320853127466's2025-1-18-14.39.638 story.jpg
 
Ardından boya işlemi gerçekleşti. Renk farkının olmayışı içimizi baya bir rahatlattı. İşçilikte elbette ufak-tefek kusurlar vardır ancak vernik katmanında olduğundan ve kendim halledebileceğimden ötürü (geniş vakti bulursam) ses etmedim. 3 hafta araçsız olmak, kardeşimin 147'sine konmak yeterince stresliydi :)

06eb3569_3429306445443890431's2025-1-18-14.50.31 story.jpg


06eb3569_3429306445770942882's2025-1-18-14.50.208 story.jpg


Yeni tamponumuzla birlikte orijinal ızgaraya geri dönüş yapacağız.

06eb3569_3429306445443656446's2025-1-18-14.50.638 story.jpg


06eb3569_3429306445443640179's2025-1-18-14.50.505 story.jpg


Kafa ayarını usta gerçekten güzel yapmış. Ancak maalesef yine çeşitli yerlerde akıllı vidalar kullanılmış. Şu huydan sanayiyi bir türlü kurtaramayacağız sanırım. Orijinal ölçülerine göre vidalar alarak tekrar söküp takmam gerekecek pek çok şeyi. Örneğin ben alt ızgaranın yenisini sipariş etmiştim. Ancak ustamız sağolsun bana sormadan eski tampondan söktüğü parçayı yeni tampona geçirmiş ve yine kaynak kullanmış sanıyorum. Yeni ızgarayı takmaya henüz girişemedim. Eski, eski duruyor neticede dikkat ederseniz. En kısa sürede kontrol edeceğim. O süreçte ben de üst ızgarayı şöyle bir yalandan geçirmiştim ki şehir içi gezerken taş vs. gelmesin.

06eb3569_3429306445452154440's2025-1-18-14.50.803 story.jpg



Sol kapı kolunu da boyatmıştım ancak sanayide bir allahın kulu bu kapıya bu kolu takamadı. Ben de İlker'de yer alan oto cam motor ve kilit tamirciliği yapan (geçmişte de memnun kaldığım) işletmeye geldim.

06eb3569_3429306445452245072's2025-1-18-14.50.200 story.jpg


Usta sağolsun özenle geçirdi fakat akşam arabayı toplarken malzeme elimizde kaldı :)

06eb3569_3429910211125685522's2025-1-18-14.51.77 story.jpg


Olsun dedik, ertesi gün tekrar gittik. Sorunun bizim kapı iç mekanizmamızdaki plastiklerin artık aşınmasından ötürü olduğunu anladık. Usta sağolsun çok sağlam bir tamir gerçekleştirdi ve metal ile destekledi bu plastikleri. Arabanın şu an en sağlam parçası olabilir :D

06eb3569_3429910211125597494's2025-1-18-14.51.848 story.jpg


Silikon kalıntısı nerden gelmiş bilgim yok, sanırım kirli el sendromu. Şu an araç üstünde böyle bir leke yok tabii :)

06eb3569_3429910211142357034's2025-1-18-14.51.574 story.jpg


Şu parçaları da GT ızgaraya geçtiğimde iyi ki atmamış veya satmamışım. Şu an bulunması çok zor ve pahalı parçalar. Kaba bir temizlikten sonra araca direkt taktım. Fotoğrafta ortada duran (altta da 2.'si var takılı vaziyette) parçayı takmadım, hava geçirgenliği olması iyi olur diye düşündüm.

06eb3569_3429306445452118599's2025-1-18-14.50.557 story.jpg

06eb3569_3429306445452064255's2025-1-18-14.50.566 story.jpg




06eb3569_3429306445804370663's2025-1-18-14.50.476 story.jpg


Daha sonra plakamı da yapıştırdım ve final :)
06eb3569_3431012820532135579's2025-1-18-14.51.909 story.jpg

06eb3569_3431012820506986550's2025-1-18-14.51.318 story.jpg


06eb3569_3431012820532166684's2025-1-18-14.51.828 story.jpg


06eb3569_3431012820532317556's2025-1-18-14.51.709 story.jpg


06eb3569_3441971969973770255's2025-1-18-14.51.507 story.jpg


Kaynak işi yapılan marşpiyerler, ön iki çamurluk, sol arka çamurluk, ön (yeni) ve arka tampon(hala aynı lanet şey) boyandı. Arka tamponu bir zaman sıfır alarak değiştireceğim çünkü hiç hoşuma gitmiyor dalga dalga olması.

Kaporta-boya kısmı şimdilik kapandı gibi görünüyor. Pas umarım tekrar başımıza iş açmaz zira şüpheliyim. Lift yerlerinin sararması her daim normaldir, bunca zaman çok araçta da gördüm fakat konu C2 olunca, şansımıza ne çıkacağı belli olmaz :) Şimdilik iyi gidiyoruz.
 
Son düzenleme:
Hem gündelik kullanımım, hem de sanayinin tozu pisi derken, Mart'ta yaptırdığım kaporta işlemleri sonrası aracı Ekim ayında ancak iç temizliğe DBY'Ye emanet edebildim. Kardeşim Cem öncülüğünde sağolsun, çok güzel iş çıktı. Koltuklar sökülerek taban halısı vs. bütün detaylar en ince titizlikle temizlendi, pir-ü pak oldu.


06eb3569_3498445974167273032's2025-1-18-15.5.936 story.jpg


06eb3569_3498445974167208991's2025-1-18-15.5.763 story.jpg



06eb3569_3498445974167208575's2025-1-18-15.5.409 story.jpg


Bu kablo karmaşası hala çözülmedi, bunu çözmem gerekiyor ama vaktim gerçekten yok. Berbat göründüğünün farkındayım, affola :)

06eb3569_3498445974167263727's2025-1-18-15.5.164 story.jpg



06eb3569_3498445974167160410's2025-1-18-15.5.484 story.jpg


Koltuklar rengine tekrar kavuştular.

06eb3569_3498445974167347644's2025-1-18-15.5.161 story.jpg


Direksiyonumuz berbat halde, o zamanki akıma uyarak geçmiş postlarda görebileceğiniz gibi alkantaramsı bir malzemeyle kaplanmıştı. Geçtiğimiz günlerde yenilettim, ilerleyen postlarda yerini alır :)

06eb3569_3498445974284660859's2025-1-18-15.5.536 story.jpg



06eb3569_3498445974150348688's2025-1-18-15.5.217 story.jpg

06eb3569_3498445974167169597's2025-1-18-15.5.916 story.jpg


Motora da susuz temizlik yapıldı. Böylece problem olan yağ kaçağının yerini tespit edebileceğiz. Bu da ilerleyen postlarda gelecek.

06eb3569_3498445974133554116's2025-1-18-15.5.558 story.jpg
 
Bu süreçten biraz sonra kızdırma bujilerini değiştirmek üzere, çalıştığım için aracı (yolda kalma durumu hariç) Vatan Citroen'den ilk kez başka bir ustaya teslim ettim. Amacım kızdırma bujilerini değiştirmekti. Orijinal parçaları aldım ve aracı kardeşim Cem'e teslim ettim.

Sağolsunlar hem fiyatta hem uygulamada fazlasıyla yardımcı oldular ancak asıl işleri BMW araçlar olduğu için toplamada çeşitli sıkıntılar yaşamışlar. Bazı kompartmanlar yerine olduğu gibi takılamamış. Kızdırma bujisi kırıldığı için tornacı masrafı çıktı.

Netekim olur dedik, aracın kızdırma bujileri değiştirildi. Rölesini de kendim değiştirdim. Instagram'dan story olarak videolu anlattım. Belki ihtiyacı olan olur. Bu rölenin yeri korkunç :)


Aynı gün hazır DBY'nin atölyesine kurulmuşken (kardeşim ve Berkay ustam sağolsun), aracın ses sisteminde de ufak yeniliklere gittim. Direkler için Cadence CVLT-45 satın almıştım. Onları bağladım. Podları hazır aldım ve hoşuma gitmediler, ileride değiştireceğim.

E5704BDE-1964-4FC5-B664-A7FDC9137922.jpg



IMG_9234.jpg


Machete Deaf Bonce MM60-F satın almıştım. Onu taktım.

IMG_9237.jpg


Bu da ufak bir ses örneği, gerçeği reflekte etmez fakat hiç fena değil.




Bir yandanda şöyle güzel sıfır Citroen etiketli parçalar bulmak güzel oluyor, parasına bakmadan alıveriyor insan, çok tehlikeli :)

1737394286425.jpeg



IMG_0264.jpg


Bir de bunu aldım, parça 207'nin. Otomatik kararan bir dikiz aynası. Aracımdaki montaj braketini değiştirip bunu da takmayı düşünüyorum, küçük araç akvaryum gibi filme rağmen ışık alabiliyor. Önemli bir konfor elemanı.

1737394325867.png



Bu aşamada YDA Center'da çalıştığımdan, dışarı park etmelerde fark etmediğim, kapalı otoparka abone olmamla birlikte gördüğüm bir yağ kaçağı sorunu belirdi. Soluğu hemen Cemal abinin yanında aldık ve tespite başladık.

Fren vakum pompasının contası artık dümdüz olmuş. Bu yüzden tıpış tıpış tepeden yağ akıtıyor imiş. Orijinali ile değiştirdik. Ardından detaylı bir temizlik daha yaptık. Şimdilik bir sorun yok.


IMG_0309.jpg



Bu da bu motorların sarf malzemesi. Mazot almakla eşdeğer, alt şanzıman takozu. En çabuk bozulanı, buna denk olarak en uygun fiyatlı olanı :) Üzüyor, ama üzüyorken de güldürüyor sağolsun.
IMG_0310.jpg


Hazır sökülmüşken Cemal ustam, kızdırma bujisi değişirken yapılan işçilik hatalarını da giderdi sağolsun. Tıngırtısız bir şekilde çalışan daha sessiz bir motor oluverdi :)


5 günlük bir seyahate çıkacaktım. Bu esnada evin önünde araba boş durmasın diyerekten direksiyonu söküp, kardeşceğizim Cem'e teslim ettim. DBY Detailing aracılığıyla direksiyonumu ekstra mat, nappa deri ile tamamen kaplatarak, Airbag'i boyattık. Uçuştan 3-4 saat önce inip söktüm direksiyonu. Hem güvenli, hem geniş efil efil :)

8BBAAFDB-1C16-4DFC-822D-7E40CC3E557E.jpg


Döner dönmez, ertesi sabah işe gideceğimden ötürü hemen araca taktım, bence gerçekten çok güzel oldu. İlk temizliği ve bakımını henüz yapmadım. Malzemeleri bekledim. En kısa zamanda yapacağım.
IMG_0794.jpg


IMG_0796.jpg


Günümüze gelmiş bulunduk. Dediğim gibi ufak-tefek şeyler atlanmış olabilir. Günümüzde sabah evden-işe, işten-eve rotasını C2 koşmaya devam ediyor, bir süre daha koşmaya devam edecek gibi görünüyor :)

IMG_0567 copy.jpg


Açıkçası aracımın Instagram sayfasından story paylaşıp geçmenin keyif vermediğini fark ettim, forumları özlemişim. Buraya biraz daha özen göstermek lazım. Ancak yine de talep eden olursa Instagram sayfamı takip ederse memnun olurum tabii :)

Öneri, görüş ve yorumlarınızı bekler, herkese sağlıklı günler dilerim keza ortada benim de kapıldığım fena bir salgın var.

İyi akşamlar :)