İkizler - Citroen C2 1.4HDI SX Pack (KOTA DÜŞMANI)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan cemdogu
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Uzun zamandır güncelleme yapmamışız. Kusura bakmayın. Konuyu takip eden herkese çok teşekkürler. Maceramıza ortak oluyorsunuz.

Yazılımdan sonra, yazılım ile alakalı herhangi bir problem yaşamadığımızı belirtmek isterim. Yaptırmayı düşünen, yüksek kilometreye sahip araçlara tek önerim, hazırlığın çok iyi yapılması. Yazılım motor ısısını artıran bir olay olduğu için soğutma ile alakalı tedbirlerinizi almalısınız. Örneğin, su bakımınız yakınsa, yazılımdan önce yaptırmayı kesinlikle düşünün. Intercooler kesinlikle düşünün. Bizim avantajımız 1.4HDI'larda intercooler'lı modellerin olması ve bize borulama hakkında fikir vermesi. Ayrıca cooler'ın oturacağı yerlerin hazır olması da iyi bir avantajdı. Eğer turbonuzun etrafında bizimki gibi kumaşa benzer keçeler mevcutsa, bunların durumu eskiyse, kesinlikle değiştirin. Yenileyin.

Geçtiğimiz ay şanzımanımız revizyondan geçti. Fakat şikayetlerimizin hiçbiri geçmedi. Vitesteyken hıza oranla incelen bir ses mevcuttu. Bize söylendiği kadarıyla grup bilyalarıyla alakalı bir revizyon yapıldı. Volan taşlandı. İkinci vitese geçerken hafif bir vuruntu söz konusuydu. Bu şikayetler, revizyondan sonra da aynı şekilde devam ettiği için memnun değildik. Üstüne üstlük, şanzımanın kapanan yerinden sızıntı başladı. Ama Cemal Abi'ye gittiğimiz için herhangi bir problem yaşanmadı ve pazartesi günü şanzıman tekrar sökülecek, revizyona gidecek. İşte garantili iş yapmanın önemi.

C2'nin bir diğer şakası ise, ben İstanbul'dayken oldu. Malesef yorgun bir günde aracı sağlam bir çukura denk getirdim. Sol ön salıncak fişeklerinden biri yerinden çıkarak bütün amortisör sisteminin yamuk durmasına sebep oldu. Olay cumartesi günü yaşandı, ben istanbuldaydım, hayatımda istanbuldaki sanayii'lere gitmemiştim. Pazar günü de dönüşe geçmem gerekiyordu. Sağolsun, 5 yıl önce kurduğum C2 grubunun ekmeğini yedim. Arkadaşlarım benden çok koşturdu, açık servis buldular. Şans eseri o serviste oldukça iyi durumda olan komple alt tablayı satın aldık ve 1 saat içerisinde takıldı. Allah hepsinden razı olsun, yola sapasağlam çıktım.

Ve son şaka da hararet müşürünün cortlaması oldu. Uzun yoldan döner dönmez, hararet lambası tepelere çıkmaya başladı. Üst kapak contası mı, fan motoru mu, su mu eksiltiyor derken, soluğu yine Cemal Abi'de aldık. Hararet müşürü değitirildi ve problem giderildi. Özetle, 80 TL'lik bir can sıkıntısı.

Önümüzdeki hafta şanzıman revizyonuna gidildiğinde turbo üzerindeki keçeleri değiştiriyoruz. Kabaca bir motor temizliği de yapacağım şanzımanı beklerken. Malesef yapmayı ertelediğimiz herşey arka arkaya geldi ve can sıkıyor. Fakat 15 yaşındaki bir araç için sorgulamak da istemiyoruz. 240 binde, major bir problem yaratmadığı için şükretmek lazım.

Okuduğunuz için teşekkürler :)
 
Vay be . Büyük bir ilgiyle okudum . Özellikle bu dış kozmetik bakımını yaptığınız aşamalar dikkatimi çekti . Pasta ciladan daha fazlası varmış demekki .

13 yaşında bir aracımız var en fazla pasta-cila gördü onu da elle yaptık.
Bu aracın dolu izleri , çizikleri aklınıza ne gelirse mevcut .
Bu aracı canlandırmak için neler yapılabilir ? Hangi aşamaları uygulamamız gerekir?
 
Vay be . Büyük bir ilgiyle okudum . Özellikle bu dış kozmetik bakımını yaptığınız aşamalar dikkatimi çekti . Pasta ciladan daha fazlası varmış demekki .

13 yaşında bir aracımız var en fazla pasta-cila gördü onu da elle yaptık.
Bu aracın dolu izleri , çizikleri aklınıza ne gelirse mevcut .
Bu aracı canlandırmak için neler yapılabilir ? Hangi aşamaları uygulamamız gerekir?

Merhabalar.
Önceliğiniz göçükleri gidermek yönünde olsun. Zira ne yaparsanız yapın, o göçükler durdukça yapılacak işlemler kusursuz görünmüyor. Biz bu kadar geciktiğimiz için çok üzgünüz dolu göçüklerinde.

Pasta cila elle sonuç vermez. Evet, yüzeydeki oksidasyonu giderir ve boyaya bariz bir parlaklık katar. Fakat makine ile yapılan çok aşamalı polisaj uygulamalarıyla, boya yüzeyindeki yanlış yıkama çizikleri, kontamine olan kirler, oksidasyon tamamen giderilebilir.

Aracın boya durumunu görmeden tam reçete vermem mümkün değil. Çalıştığım DBY Detailing'de öğrendiğim en önemli şey bu oldu. Her ürün, her boya tipinde aynı sonucu vermiyor. Örneğin çok çizikli bir alman boyasında KochChemie H8 ile işlem yapmak gerekirken, bazı boyalarda sadece f6 yapmak yeterli gelebiliyor. Bu ürünleri uygularken rotary ya da orbital makine tercihi, ped seçenekleri gibi değişkenler var.

Standart prosedür en az 3 aşamalıdır. İyi bir boya hazırlığı, ön yıkama, demir tozu ve kil temizliği ardından maskeleme. Plastik ve kauçuk aksamlar tamamen maskelenmeli. Yün Ped ve KochChemie H8 ya da Menzerna 400 gibi aşındırıcılarla ağır çizik giderme yapılır. Bu aşamada boyanın açılma riski yüksektir, tecrübe şarttır. İkinci aşama ise orta aşındırıcı sünger pedle, KochChemie F5 gibi ürünle polisajdır. Buradaki amaç hem ilk uygulamadan sonra kalan hare ve ped izlerini yumuşatmak, hem de yüzeye parlaklığı kazandırmaya başlamak. Son aşamada ise KochChemie M3 gibi bir hare giderici kullanarak yüzeyde çalışırken oluşturduğumuz hare izlerini tamamen gideriyoruz ve boya maksimum parlaklığına ulaşıyor. Koruma ürününü uygulamadan önce, boyanın kendi organik parlaklığını kazanması şart. Yoksa üzerine en iyi seramik kaplamayı uygulasanız dahi sonuç iyi olmaz.

Bu arada araç ile alakalı güncel gelişmeleri @06eb3569 isimli instagram hesabından takip edebilirsiniz. Takip ederseniz mutlu oluruz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: MAERKEK
Merhabalar.
Önceliğiniz göçükleri gidermek yönünde olsun. Zira ne yaparsanız yapın, o göçükler durdukça yapılacak işlemler kusursuz görünmüyor. Biz bu kadar geciktiğimiz için çok üzgünüz dolu göçüklerinde.

Pasta cila elle sonuç vermez. Evet, yüzeydeki oksidasyonu giderir ve boyaya bariz bir parlaklık katar. Fakat makine ile yapılan çok aşamalı polisaj uygulamalarıyla, boya yüzeyindeki yanlış yıkama çizikleri, kontamine olan kirler, oksidasyon tamamen giderilebilir.

Aracın boya durumunu görmeden tam reçete vermem mümkün değil. Çalıştığım DBY Detailing'de öğrendiğim en önemli şey bu oldu. Her ürün, her boya tipinde aynı sonucu vermiyor. Örneğin çok çizikli bir alman boyasında KochChemie H8 ile işlem yapmak gerekirken, bazı boyalarda sadece f6 yapmak yeterli gelebiliyor. Bu ürünleri uygularken rotary ya da orbital makine tercihi, ped seçenekleri gibi değişkenler var.

Standart prosedür en az 3 aşamalıdır. İyi bir boya hazırlığı, ön yıkama, demir tozu ve kil temizliği ardından maskeleme. Plastik ve kauçuk aksamlar tamamen maskelenmeli. Yün Ped ve KochChemie H8 ya da Menzerna 400 gibi aşındırıcılarla ağır çizik giderme yapılır. Bu aşamada boyanın açılma riski yüksektir, tecrübe şarttır. İkinci aşama ise orta aşındırıcı sünger pedle, KochChemie F5 gibi ürünle polisajdır. Buradaki amaç hem ilk uygulamadan sonra kalan hare ve ped izlerini yumuşatmak, hem de yüzeye parlaklığı kazandırmaya başlamak. Son aşamada ise KochChemie M3 gibi bir hare giderici kullanarak yüzeyde çalışırken oluşturduğumuz hare izlerini tamamen gideriyoruz ve boya maksimum parlaklığına ulaşıyor. Koruma ürününü uygulamadan önce, boyanın kendi organik parlaklığını kazanması şart. Yoksa üzerine en iyi seramik kaplamayı uygulasanız dahi sonuç iyi olmaz.

Bu arada araç ile alakalı güncel gelişmeleri @06eb3569 isimli instagram hesabından takip edebilirsiniz. Takip ederseniz mutlu oluruz.
Teşekkürler . Dışarıda yaptırmak , profesyonele bırakmak gerekiyor . Yaşadığım yerde Dby detailing olmaması kötü bir durum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cemdogu
Merhaba. Ufak tefek güncellemelerle tekrar karşınızdayız.

Tam zamanlı programladığım işimden part-time programlamaya geçtim. Okulumu uzattığım için böyle bir aksiyon almam gerekiyordu. Okulun ikinci dönemine kadar bu şekilde çalışmaya devam edeceğim. Arabamla alakadar olacak biraz daha vaktim oluştu. Bu sayede bir önceki yazımızda bahsettiğimiz problemlerin üzerine eğilme, çeşitli güncellemeler yapma fırsatı bulabildim.

Öncelikle sızıntı yapan şanzıman, kusursuz bir şekilde onarıldı.Şanzımanın ilk inişinde grup bilyası değişmişti. Problemin aslında istavroz dişlisi olduğunu fark edememişler. Parça değiştirildi. Bu sefer loctite kullanılarak kapatılmasını istedim. Oldukça başarılı bir revize olduğunu söyleyebilirim. Şanzımandaki şikayetlerimiz tamamen geçti. Vites geçişleri ve vites konumlarında olumlu değişimler var. Önceki konumuna göre short-shifter takmışız gibi bir geçiş söz konusu. Sonrasında yağ tapasında ufak bir sızıntı keşfettik ancak, bakır etrafına geçirilen silikon contalı bir tapa bulmamla problem giderildi.

Geçtiğimiz yazıda turbo keçelerinin durumundan bahsetmiştim. Şanzımandaki yağ sızıntısının egzoz manifolduna değerek duman çıkarması, keçelerin vidalarının eksikliği sebebiyle katalizöre değmesi ve yanması sonucu, kaput altında rahatsız edici bir görüntü ve yağ kokusu söz konusuydu. 1.4. HDI'larda yağ pompası civarındaki sızıntı kroniktir. Yağ buharı şeklinde oluşur, birikme yaparak kirli görünüme ve yağ kokusuna sebep olur. Dolayısıyla onarım için acele etmeye gerek yoktur fakat düzenli olarak temizlenmesi gerekir. Motorun alt kısmındaki yağ sızıntılarını Cemal Usta'da temizledik. Kuvvetli bir degreaser kullanıldı. Keçeler de sıfır alınarak takıldı. 3 parçalık sete 450 TL para verdik. Eksik vidalar da tamamlandı. Bu sayede keçe katalizöre değmiyor, alta doğru bir hava akışı sağlanıyor.
EIU7wN.jpg

EIUfkc.jpg


Tabii ki bu aşamada motor kısmından bazı parçalar söküldüğü için, kaputu açınca oldukça kirli bir manzarayla karşılaşıyorduk. Ben de bu duruma DBY Detailing'de el attım. Krank sensörü, debimetre, korna rölesi, fan rölesi, fanın kendisi, bizim sonradan eklediğimiz ve geçici olarak sabitlediğimiz xenon balastı ve amerikan park modülü gibi aksesuarlar, açık elektronik devreler. Bu sebeple su kullanmadan temizlik yapmak gerekiyordu. Bu hususta en büyük destekçimiz Würth Motor Temizleme Spreyi ve hava kompresörü. Ürünün içeriğindeki degreaser sayesinde yağ kalıntıları kolaylıkla çözülüyor. Ben polen filtresini çıkardım. Zira polen filtresi kapağını çıkarınca, aracın ön camının altında çok sayıda kirle karşılaşabiliyorsunuz. Bu kısmı hava ile temizledikten sonra, tesirli bir genel temizleyici ile kabin filtresinin olduğu alanları, detay fırçasının yardımıyla temizledim. Ardından polen filtresine uzaktan hava tutarak temizliğini sağladım. Karbon içerikli bir filtre olduğu için koku alma problemi yaşatmıyor. Motor geneline Würth Motor Temizleme Spreyi püskürtüp, 5 dakika kadar bekledim. Bu etapta spreyi abarttım ki, yağ kalıntıları kolaylıkla çözülsün. Ardından yağ birikintisi tespit ettiğim alanlara hava tutarak, ürünün akıp gitmesini sağladım. Bu işlemi birkaç kere tekrar ettikten sonra süslemeye hazır, temiz bir motorunuz oluyor. Son aşamada würth motor temizleme spreyini yüzeye püskürtüp, öylece bıraktım. 10 dakikalık bekleme süresinin ardından temiz mikrofiber bez ile ürünü plastik aksamlara yedirdim. Turbo keçesine takılan civataları boyayarak, paslı görüntülerini giderdim.

EIUwHR.jpg


İstanbul'dan dönerken yanımda bir hediye getirdim. O da orjinal VTR-VTS kalıbından alınmış fiber spoiler. Bizdeki ASD tipi spoiler hoş. Fakat boya ve tesviye istiyor. Bununla uğraşmak yerine, yeni spoiler aldım ve DBY'nin güvenilir ellerine bıraktım. Artık parça boya, lokal boya hizmeti veriyoruz. Sağolsun, en son uğradığımda tesviye ve astar işlemleri tamamlanmış, kontrol boyası atılmıştı. En son aşamada yoklama macunu atılıp, EZR rengine boyanacak.

EIWQHp.jpg

EIWSxh.jpg

EIWrKy.jpg


C2 grubundan bir abimiz C4 jantlarını çok beğeniyordu ve VTS jantları vardı. Bir gün böyle bir değişim teklif etti. Kendisini ikna etmeye çalıştık, "Abi bak elindeki jantlar VTS jantı, arasan bulamazsın bir daha" dedik. "Siz gençsiniz, ben yarın arabayı satarım, siz binersiniz" dedi. Sağolsun, o bizi ikna etti. Netekim çok iyi durumdaki VTS jantlarına kavuştuk.

EIU01e.jpg

EIWPpq.jpg

EIWV3x.jpg


İlerleyen dönemlerde bu jantlar gun metal rengine boyanacaklar. Orta kapakları C4 jantlarından kalan. Epey kırıkları var. Tırnakları sağlam olduğu için onarılabilir. Kış aylarında uğraşacak bol bol vaktimiz olacak. Bu sebeple dert etmiyoruz. Zaten 1-2 ay içerisinde kışlık teneke jantlarımıza geçeceğiz. Önceliğimiz onları eski renklerine boyamak. Tekrar parlak gri olacaklar. Ortalarına berlingo kapaklarını takıp devam edeceğiz.

Instagram'da "06eb3569" hesabını takip etmeyi unutmayın.

Doğu Garaj sundu.. :)
 
Bu da son yıkamamızdan sonra Cenk'in çektiği kareler. Bu yıkamada suyu ön ızgaraya yakından tuttuğum için amerikan park modülüne su kaçtı. Tabii ki oluşan kısadevre sonucunda kokuyu fark etmem çok sürmedi, soketinden ayırdım. Devreyi incelediğimde suyun şans eseri herhangi bir zarara yol açmadığı, lehimlerden bir tanesinin fazla ısınması sebebiyle attığını gördüm. Sağolsun Hasan Abi hemen lehimi tamamladı, modül tekrar hayata döndü. Hazır çıkarmışken oksitlenen devreyi kontak spreyiyle de temizledik. Yakın zamanda far arkası tesisata güzel bir düzenleme gelecek. Gelmek zorunda.

Mekanik olarak an itibari ile araçtan memnunuz. Herhangi bir problemi kalmadı diyebiliriz. Trim sesleriyle biraz cebelleşmekteyiz, toplu bir çözüm bulacağız. Arabayı aldığımız ilk sene yaptığımız yalıtım müdahaleleri, çeşitli tamirler sonucunda şu anda pek geçerli değil malesef. Ancak ilerleyen dönemlerde tekrar bir yalıtım yapmak gerekecek. Aliexpress'in vergiye bağlanması sebebiyle kapı klipslerimizi tanesi 2TL'den almak istemiyoruz açıkçası. Bu hususta önerisi olanları yorum yapmaya davet ediyorum.

Bir diğer husus ise, fotoğraflardan görebileceğiniz kadarıyla aracın boyaya ihtiyacı olması. Maddi imkanları ayarlayıp, aracı bel altı boyatmak istiyoruz. Kaput da dahil. Oldukça kötü durumdaki marşpiyelleri de ancak bu durum gerçekleşirse sökebiliriz. Zira düzgün değiller. İlerleyen dönemlerde bunlarla alakalı da gelişmeler yaşanabilir.

Yıkamada kullandığım ürünler.

*Gyeon Foam ile ön yıkama, jantlarda KochChemie FB ile demir tozu temizliği
*HD Wash Shampoo + Gyeon Q2M Smoothie Çift Kova Yıkama
*KochChemie PW ( Gyeon Wetcoat Rakibidir, tavsiye edilir)

Dipnot : Malesef stüdyonun yoğunluğundan süslemeye vakit kalmadı ama normal vakitte lastiklerde Gyeon Q2 Tire kullanıyorum. Camlarda da 5-6 yıkamada bir genellikle Gtechniq G5 Water Repellent uygularım.

Küçük resimleri ekleyeyim. Tıklayarak büyütebilirsiniz.

 
öncelikle maşallah aracına. bayadır takip ediyorum. sormak istediğim birşey var. spoiler ı nerden temin ettiniz? iletişim bilgileri paylaşabilir misiniz? özelden tşk.
 
öncelikle maşallah aracına. bayadır takip ediyorum. sormak istediğim birşey var. spoiler ı nerden temin ettiniz? iletişim bilgileri paylaşabilir misiniz? özelden tşk.

Merhabalar. Ben kurduğumız c2 grubundaki bir arkadaştan aldım. O kendi aracı için almış fakat takmaya fırsat bulamadan satmış. Tesviyesini yaptırdık, eski spoiler'ı söküp oturtmamız lazım. O yüzden bekliyor.

İnanın nerede yaptırmış, kaça almış bilmiyorum. Orjinalden kalıp aldırmıştık bir ara grupça ama artık yapmıyorlar diye biliyorum.
 
Merhabalar. Ben kurduğumız c2 grubundaki bir arkadaştan aldım. O kendi aracı için almış fakat takmaya fırsat bulamadan satmış. Tesviyesini yaptırdık, eski spoiler'ı söküp oturtmamız lazım. O yüzden bekliyor.

İnanın nerede yaptırmış, kaça almış bilmiyorum. Orjinalden kalıp aldırmıştık bir ara grupça ama artık yapmıyorlar diye biliyorum.

Teşekkürler cevap için. Sanırım arkadaşın iletişim bilgileri mevcut değil :S
 
Merhabalar dostlar.
Bir işlem listesi daha. Ama ne zaman yapılır bilmem....

-Daha evvel açtığımız farlardan gına geldi artık, zira her sıcak gördüğünde uyguladığımız silikon illa ki gevşiyor. Bu durumun önüne geçmek için tavsiyelerimizi aldık. Würth'ün yüksek ısıya dayanıklı siyah renkte sıvı contasıyla işi artık bitireceğiz. Far orjinal olarak geldiğinde çeşitli yerlerine ısıtılarak gömülmüş kısa pinler vardı, metal. Bunları biz tekrar takma gereği duymamıştık ve acısını çekiyoruz diyebilirim. Bu sebeple kısa metal pinler temin edip, silikon aşamasında bu pinleri ısıtarak far kasasıyla camını sabitlemek için kullanacağız. Alternatif olarak farın esneyen kısımlarına plastik kaynağı da yapabiliriz.

-Tavan döşemesi göçük onarımı sebebiyle söküldüğünden beridir, arabanın içerisi dans ediyor. Malum çin sitesinden alışveriş artık imkansızlaştığı için, kapı klipslerini temin edebileceğimiz uygun bir kaynak arayışındayız. Bu bağlamda Citroen-Peugeot kullanıcılarının tavsiyelerine ihtiyacımız var. Çok sayıda klips yenilemek gerekiyor sökümden sonra, bu sebeple toplu bir alım olacak. Hazır trimler çıkmışken tozlanan alanlarda temizliğimizi yapıp, gerektiği yerlerde yalıtım uygulamalarını tamamlayacağız.

-Tavan döşememizi geçici olarak kaplamıştık biliyorsunuz. Bu döşemeyi kalıcı haline getirmek üzere döşeme arayışına girdik. Sanırım BMW gruplarında kullanılan, fileli yapıdaki siyah renk döşemeyi seçeceğiz. Gidişat o yönde.

- Önceki mesajlarda belirtilen boya ihtiyacımız baki. Bana göre aracın bel altı boyanması gerekiyor. Kaput dahil. Tavan Bagaj Hariç. İşler imkan verirse ve elime toplu para geçerse, düşünmeden teslim edeceğim gerçekten.

Konuyu bu zamana kadar takip eden, sorularını soran, güzel yorumlarla neşemizi yerine getiren abilerimize, dostlarımıza selamlar, teşekkürler.
 
Merhabalar, ben de C2 sahibiyim. Foruma yeni üye oldum. Beni de Whatsapp grubuna ekler misiniz?
 
Tabir-i Caizse C2'ye saldırıyoruz dostlar, abiler.

Geçtiğimiz gün Şaşmaz'a, motor takozunu değiştirmeye giderken arkadan tıkladılar malesef. Işıklarda duruyordum, abimiz de duruyordu. Neden vurdu anlamadım... Olayın saçmalığıyla abimize de sinirlendim, söylendim bir ton. Allah affetsin, saçmaladım. Geçmiş olsun demek gerekirdi. Mal canın yongası sonuçta. Bana da ders oldu. Abimizden de özür diledim ama, es kaza okursa tekrar özür dilerim.

Hasar da gerçekten "Kedi g.tunu görmüş, yara sanmış" cinsinden. Arka tamponun macunu çatlak, plaka yüzünden çizikler var.

RiEqan.jpg


Neyse, sanayiide mazot filtresinin haznesinib titrediğini fark ettik. Motorun öne-arkaya hareketini engelleyen, titreşiminin şasiye erişimini engelleyen takozun da değişmesi gerektiği söylendi. Netekim 220 TL'lik sol motor takozuyla şaşmazdan çıktım. Motorum sessiz, zarıltı yok, titreme yok...


Bu kazadan sonra ön tamponda da boya ihtiyacımız var demiştik. Arka tamponun onarımını kasko anlaşmalı olarak DBY Detailing yapacak. Hazır boya hazırlanmışken, neden ön tamponu da vermiyoruz ki dedik, ve Berkay Abi'yle el sıkıştık. Kasko belgelerimizi onaylar onaylamaz söküp iki tamponu da teslim edeceğiz.

Bu uygulamaları istişare ederken, spoilerımızı söktüm ve camın durumuna baktım. Ben sadece silikon kalıntısı beklerken malesef eski sahibi tarafından cam epey çizilmiş. Çıkan spoilerın altında iki çeşit silikon gördük. Demek ki daha önce sökmüşler, sökerken de çizmişler.

RiEvXy.jpg



Diğer spoiler'ı oturtup, kusurlarını tespit etmek istedik. Sonuçta fiber kalıp. Ufak tefek düzeltmelere gebe. Bunları da halledeceğiz.

RiEmnp.jpg


Geçenlerde diadem çakması sinyal ampulleri buldum, tek diadem fiyatına aldım. Hoşuma gitti :)

RiEeuo.jpg

RiE3BU.jpg


Ardından kışlıklara geçtik. Berlingo orta kapaklar, Goodyear UG8 15 inç lastiklerle. Arkalarda da 2'lik DDŞ Spacerlar :)

RiEzWM.jpg

RiEKPh.jpg

RiEUfj.jpg


Beyle :)
 
Çinden gelen sipariş ulaştı. 15 liralık vergisiyle birlikte, yine de Türkiye'de ne idüğü belirsiz Xenon ampullerinden daha iyiler. Gerçekten bizim esnaflar iyi şımarmışlar. Çinden toplam 40 liraya gelen ampulü 100 liraya satıyorlar. Haydi neyse ekmek parasıdır, aracıdır, olabilir. Fakat 4300k diye sipariş ettiğimiz ampul DELİMAVİ çıkınca... İnsan bir dumura uğramıyor değil. Derhal iade, derhal tek yıldız....

Bu gelenler 4300K. yeni sinyal ampulleriyle birlikte şahane durdular. Ufak bir far ayarından sonra yağışlı hava performansı da oldukça iyi olacaktır. Geçen sene kışında da aynı renk ampul kullandık. Oldukça memnunduk.

yGO61n.jpg

GZrmNb.jpg

zGzjLR.jpg
 
Son düzenleme:
Yarın itibariyle, tamponun onarım bedeli tarafımıza ödenecek. Bu bağlamda işlemleri en kısa zamanda planlayıp, ön arka tamponu boyaya veriyoruz.

Ben de bu aşamada problemli olan bagaj alt kapağını söküp boyaya veriyorum. Ön ızgara ve arka tampon altındaki mat siyah parça da sökülecek, mat siyaha tekrar boyanacaklar. Nihayetinde tamponları pırıl pırıl bir şekilde geri alacağız.

Önümüzdeki ay C2'nin trim seslerine el atacağız artık. Farz oldu. Zarıl zarıl geziyoruz PDR işlemlerinden sonra ve ben çok sıkıldım. Bu bağlamda ses yalıtımına ihtiyaç duyan kısımları tekrar elden geçireceğiz. Daha önceki kapı cam motoru onarımında bazılarını sökmüşler. Bu sebeple elden geçirmek yerinde olacak. Tavsiyelerinizi seve seve dinlerim.