İkizler - Citroen C2 1.4HDI SX Pack (KOTA DÜŞMANI)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan cemdogu
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
O nazarlıktan sonra birader Cem'in bir kasise hızlı girmesi ile özenle macunlayıp boyadığım liplerden sağ taraf kırıldı. Ay lav yu Cem..

Şansımıza bir arkadaşımızla,elinde tek kalan sağ lip ile bizim double din takarken çıkarttığımız alt çerçeveyi takas ettik. Ufak bir tesviye ve boya işinden sonra takacağız. Şimdilik şu şekilde geziyoruz.

3382a2252f179e9cee611fe7d3630b76.jpg



Aracı en son DBY Detailing'de yıkadım. Berkay abimize teşekkür ederiz :)

b44c8d637a72cd8e1ec67ff8e591b064.jpg


Saçta frambuaz macchiato :)

b1265355adf642d5e4241ddc013c8258.jpg


İçinin tozunu da aldım. Detaylı girişmek şartmış,vaktinin geldiğini anladım.

1793f8a6dbedf70b290ab9fcb6f6a615.jpg


Bu arada marşpiyel de taktırdık ama ancak fotoğraflarda ve uzaktan bakınca güzel görünmekte kendisi. Boyasından montajına hatalarla dolu. Taktırdığım yere tekrar götürüp bu ne ulan diyeceğim. Sipariş için üç kere sanayşye gidip elim boş dönmem de cabasıydı üstelik.

d24f9ad7717281fa51eafe9fc15b2e5d.jpg


Würth'ün lastik köpüğünü denedim. Temiz lastiğe uygulamak ve kuruma süresini biraz uzun tutmak lazım. Böylece sıçramıyor. Ben bir gece kurumaya bıraktım.

591e27c32b2a63317665b8fab33327ca.jpg


Pedermobili de yıkadık pakladık garaja aldık.

8cdf1d1cb31d8f122c6859b546f0b490.jpg







Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Gerçekten arabaya çok ilgi göstermişsiniz. Bıkmadan usanmadan devam etmişsiniz ve edeceksiniz de öyle görünüyor. Hasta tabiri vardır ya sizin için o kullanılabilir sanırım. Çok başarılı işler yapmışsınız ve bize de helal olsun demek düşüyor. Hayranlıkla okudum bütün harcadığınız emekleri. Allah kaza bela vermesin, maşallah. Takipteyim :)
 
Gerçekten arabaya çok ilgi göstermişsiniz. Bıkmadan usanmadan devam etmişsiniz ve edeceksiniz de öyle görünüyor. Hasta tabiri vardır ya sizin için o kullanılabilir sanırım. Çok başarılı işler yapmışsınız ve bize de helal olsun demek düşüyor. Hayranlıkla okudum bütün harcadığınız emekleri. Allah kaza bela vermesin, maşallah. Takipteyim :)

Çok teşekkür ederim. Aracı aldığımızda görmekten rahatsız olduğumuz her şeyi yavaş yavaş mümkün olan en uygun bütçeyle düzeltmeye çalıştık. Bugüne kadar yalnızca tek süprizle karşılaştık o da bize acı bir tecrübe oldu ; bahsettiğim gibi aracın konfor beyni arızalandı ve tamir edildi. Bu süreçte kapı kilitleri de tamir edildi. Bu sebeple kilitçi arkadaşın kapı döşemelerini takarken klipslerini kırıp değiştirmemesi gibi ilginç bir huyu olduğu için,arabanın her yeri trim sesinden çıldırtıyor. Okul vs. vakit bulamadığım için katlanmak durumundayım,onları da düzelttiğim zaman gerçekten keyif alacağım :)

çok pis gaza geldim bizde mi girişsek böyle düzeltmelere acaba yav ? :D

Girişin,ne duruyorsunuz ? :) Merak ettiğiniz en ufak soru olursa mutlaka yardımcı olmak isterim.
 
Çok teşekkür ederim. Aracı aldığımızda görmekten rahatsız olduğumuz her şeyi yavaş yavaş mümkün olan en uygun bütçeyle düzeltmeye çalıştık. Bugüne kadar yalnızca tek süprizle karşılaştık o da bize acı bir tecrübe oldu ; bahsettiğim gibi aracın konfor beyni arızalandı ve tamir edildi. Bu süreçte kapı kilitleri de tamir edildi. Bu sebeple kilitçi arkadaşın kapı döşemelerini takarken klipslerini kırıp değiştirmemesi gibi ilginç bir huyu olduğu için,arabanın her yeri trim sesinden çıldırtıyor. Okul vs. vakit bulamadığım için katlanmak durumundayım,onları da düzelttiğim zaman gerçekten keyif alacağım :)



Girişin,ne duruyorsunuz ? :) Merak ettiğiniz en ufak soru olursa mutlaka yardımcı olmak isterim.
ilk sorum o zaman farın yapım hikayesi varmı acaba ya benim corsaya yapsammı diye düşündüm suan :D
 
ilk sorum o zaman farın yapım hikayesi varmı acaba ya benim corsaya yapsammı diye düşündüm suan :D

Var var, olmaz mı?

Mercekler çin sitesinden alındı önce. Sonra gelene kadar xenon balastı ve ampulleri temin edildi. O sırada far karartsak mı dedik, düşündük. Neyse, merceller geldi uygulamayı yaptık ama bir talihsizlik ki, sol mercek sıkıştırma vidası yalama olmuş. Tekrar sipariş edene kadar idare ettik. Farı da bir hata kararttık, hiç güzel olmadı ilk başta. Ne yapsak ne etsek derken sağdan soldan çıkma far toparladık.Hem far motoru ve içindeki klipsleri lazımdı hem de krom plastikleri geri takacaktık. Farları topladık, merceklerin sağlamlarını temin ettik ve krom tabanlı farlara geçiş yaptık. Tabiiki bu sırada yükseklik ayar motorlarını da orjinalleriyle değiştirdik. Farı açmak basit değil. Elektrikli pürmüzle sağlı sollu ısıtıp açtım. Cam büyük olduğu için daha kolay olur sandım ama öyle değilmiş. Eziyet oldu bana. Netekim, işlem bittiğinde görüntü ortada :) Önceki sayfalarda selektör videosu ve yağmurlu hava videosu da yüklemiştim, izlerseniz performansı gayet tatmin edici. Şimdilerde muayene yaklaşıyor, o yüzden h1 halojen soketlerini bekliyoruz.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
ilk sorum o zaman farın yapım hikayesi varmı acaba ya benim corsaya yapsammı diye düşündüm suan :D

Cem'in cevabına ek,gelişmiş versiyon da burada :)

Hikayeden fotoğrafları derlemeye çalışayım hemen. Yalnız hikaye uzun,şimdiden kusura bakma :)

Öncelikle Aliexpress'ten şu mercekleri sipariş ettik,bu merceklere H1 ampul takılabiliyor.

https://www.aliexpress.com/item/Car...t-Projector-Lens-Night-Light/32290777652.html

Farlarımız H4 olduğu için, bu düzene uygun kablo kiti de satın aldık. İçerisindeki röle ve sigorta sayesinde,orjinal far tesisatına dokunmadan,tetik mantığı ile bağlantı yapabilmemizi sağladı bu kablo.

https://www.aliexpress.com/item/1pc...-H13-3-9004-3-9007-3-bixenon/32384257665.html

Xenon Ballast'ları bize bir arkadaşımızdan hediye gelmişti. Kaliteli ve metal kasalı güzel ballastlar. Ancak ampullerimiz yoktu. Biz yine Aliexpress'ten sipariş geçtik. H1 , 4300 Kelvin sıcaklığında,orjinal bixenon araçların üzerinde bulunan ampullerle aynı değerde.

https://www.aliexpress.com/item/DC-...ts-lamp-H1-H3-H8-H10-880-H27/32262224940.html

Biz ilk etapta yukarıda yazdığım linkten farklı bir mercek aldık. Şeklen aynı ancak aydınlatmadan,odak çizgisinden ve merceğin malzeme kalitesinden hiç memnun kalmamıştık. 3 4 dolar daha ucuzdu yalnızca. Onu mecburen,farı açtığımız için geçici olarak takıp,çıkartırken zarar gören far reflektörünü de siyaha boyamıştık.

İlk etapta kromajı hasarlı bırakalım bi bakalım nasıl oluyor dedik.



içimize sinmedi siyaha boyadık







Siyah farı hem sevmedik,hem de performans olunca.. Yukarıda gönderdiğimiz merceği aldık,daha evvel başka bir arkadaşın aracına takmıştık. Ardından bizim C2 grubundan,aracını satan bir arkadaşın elinde iki adet sağlı sollu çıkma far aldık. Bu farı hem ayar motorlarını,dişlilerini kullanmak,hem de reflektörlerini alıp bizim araca takmak,aynı zamanda da camlarını başka bir c2'ci arkadaşa temizleyip göndermek üzere aldık. Yalnızca bize yaramadı iş yani,farlara geri dönüşüm yaptık resmen :)



Kısaca proses şöyle,önce farı ısı tabancasıyla ısıtarak,silikonunu yumuşatıyorsun. Sonra far camını reflektörden ayırıp,temiz ve korunaklı bir yere koyuyorsun. İhtiyacı var ise,temizlik işlemini her zaman en sona bırakıyorsun.

Bu mercekler Retrofit stil. Yani far tasına bir adet somunla sıkıştırılarak oturuyor. Bu sayede kesme biçme derdi olmuyor,far ayar motoru da halojende nasılsa aynı şekilde çalışıyor. Bağlantıyı yaparken merceğin düz bir şekilde oturduğuna emin olmak için dandik bir ışık kaynağını merceğin içine doğru tutup duvardan bile seyredebilirsin. Düz bir çizgi gördüğünde tamam. Ancak tamamen sıkıştırmadan evvel aracın elektrik tesisatını Xenon'a göre düzenlemek gerek. Biz birader Cem'le hemen o işi halletmiştik zaten.



Farları kapatmadan araca koyup merceğin sağlı sollu ayarlarını yapıp,somunları tamamen kapatıyorsun.

Balastları gizleyeceğin yer de önemli. Biz tampon demirine sabitledik. Kaputu açtığında hiç bir kablo,ballast vs. görünmüyor. Kötü yanıysa bir arıza durumunda farları sökmek gerek,bu da tamponun sökülmesi gerekliliğini doğuruyor. Merceğin yanında kablosunu far kapağından geçirmek için bir aparat ta geliyor. Far kapağını deldiğinde içeri su ve pislik girmesine engel oluyor bu sayede.

Sonra,yaklaşık 1 ay sonra sil baştan farları tekrar açıp far tasını orjinal kromla,mercekleri de aldığımız yeni merceklerle değiştirdik. Bu esnada farın ayar dişlileri vs. de değişti. Bu sayede orjinal far motorları ile ayar yapmak çok daha düzgün bir hale geldi.





Sonra tamponlar da boyanınca,daha güzel oldu görüntüsü tabii...

11707cbca5b8387e593e1f70c0ca54d0.jpg


Bu da yağışlı havada görüntüsü , kısalar

593c8763646e50298387c93114abb29d.jpg


8fcd052eab2f2ab41d5eb4b68a188dfc.jpg


Bu da uzun ;

a4b28fb26889a995f44ef77fa48eb375.jpg


Selektör videosu


Şu an gayet memnun bir biçimde kullanıyoruz. Aralık'taki muayene için ise H1 ampul soketi sipariş ettim. Bu sayede merceklerden Xenon tertibatını söküp,orjinal far tesisatını H1'e çevirerek,muayeneden Bi-Halojen olarak geçeceğiz. İnşallah muayeneden önce gelirse tabii,onun da linkini atıyorum. N'olur n'olmaz :)

https://www.aliexpress.com/item/2pc...ter-connector-for-h1-halogen/32682548105.html
 
süpersiniz ikizler ya resmen d.ı.y ansiklopedisi olmuş burada :D ben zenonu pek sevmiyorum mercekli halojenler daha hoşuma gidiyor nedense yaparsam büyük ihtimal halojen olarak kullanıcam birde bende uzun kısa farklı ampullerde h4 gibi değil. tüm linkleri ekledim sağolun :D
 
süpersiniz ikizler ya resmen d.ı.y ansiklopedisi olmuş burada :D ben zenonu pek sevmiyorum mercekli halojenler daha hoşuma gidiyor nedense yaparsam büyük ihtimal halojen olarak kullanıcam birde bende uzun kısa farklı ampullerde h4 gibi değil. tüm linkleri ekledim sağolun :D

Hiç sorun değil. Bu işi yapmak ayrı bir mevzu. nasıl yapıldığını paylaşmak bir o kadar zevkli. :)

Yine yapılabilir bu arada. Uzunların olduğu kısma merceği takıp selektörde kullanabilirsin. Ya da biraz elektronik bilgisiyle,parklar kapalıyken selektörü orjinal halojen kısımdan,parkları açtığındaysa uzunları mercekten verecek şekilde bağlantı yapabilir,bu sayede günün koşullarına adapte olabilecek bir düzenek kurabilirsin.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
süpersiniz ikizler ya resmen d.ı.y ansiklopedisi olmuş burada :D ben zenonu pek sevmiyorum mercekli halojenler daha hoşuma gidiyor nedense yaparsam büyük ihtimal halojen olarak kullanıcam birde bende uzun kısa farklı ampullerde h4 gibi değil. tüm linkleri ekledim sağolun :D

Ben led xenon taktım knki bugün , baya güzel :) 2si 100 lira bi 100 liram daha olsaydı , kısalara h3 takıp yani kısa uzun bir arada olandan , uzunlarada bağlicaktım , selektör verdiğimde hepsi yanıcaktı çok güzel olucaktı ama okadar param yoktu bende sadece uzunları yaptım :) bizim corsa clerde far karartma çok güzel oluyo sinyal kısmınıda boyarsan turuncaya çok güzel oluyo
 
Ben led xenon taktım knki bugün , baya güzel :) 2si 100 lira bi 100 liram daha olsaydı , kısalara h3 takıp yani kısa uzun bir arada olandan , uzunlarada bağlicaktım , selektör verdiğimde hepsi yanıcaktı çok güzel olucaktı ama okadar param yoktu bende sadece uzunları yaptım :) bizim corsa clerde far karartma çok güzel oluyo sinyal kısmınıda boyarsan turuncaya çok güzel oluyo
Ya ben cosmo far almak istiyorum esasında ya çok hoş geliyor gözüme :D
 
Bence önce tamponu beyaz yapın :) Cosmo far da güzel ama bihalojen mercekleri var yani bixenon değil. Aydınlatma performansı babında pek işe yaramayacaktır. Fiyatı ne bilmiyorum Cosmo farların, ama o fiyata benim merceklerden bence takılır :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

beyaz tampon sevmiyorum böyle daha erkeksi duruyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Selamlar. Uzun zaman olmuş paylaşım yapmayalı :)

Aracın en son kırılan sağ ön flap'ini tekrar temin edip,boyatıp taktırdık. Bu sefer işi biz yapamadık,final dönemine denk geldi. Aldığımız flap ikinci el olduğu için macun ve tesviyesini ben yaptım. Boya işini ustaya bıraktım. Bu sırada da bagaj kapağındaki çiziğin tamirini yaptırdık ancak tekrar yapılacak,boya fazla ince atılmış ve macun çekme yapınca çizik tekrar ortaya çıktı. Ayrıca beyin arızası sonucunda cortlayan kapı kilidinin merkezi kilidi çalıştırdığını ama anahtarla açılmadığını fark ettik. Onu da tamir ettirip,yeni aldığım kapı kollarını araç rengine boyatarak taktırdık.

Şimdilik her şey güzel gidiyor,ancak aracın mekanik kısmıyla biraz ilgilenmemiz gerekiyor. Bakım aralığımızı 15 binde bir yapmak pek iyi olmadı sanırım,10 bin periyoduna geri dönmek istiyoruz. Debimetre,debriyaj seti ve şanzıman takozu değiştirilecek. Bunun için şimdiden parçaları toparlamaya başlıyoruz. Aracın son halinin fotoğraflarını atayım,biraz kirli ama ;









En kısa zamanda aracın içine el atacağız,hem trim seslerinin sökülen kapı döşemeleri ve ıvır zıvırlar sebebiyle tekrar artması,hem aydınlatma kısmında yapacağımız düzeltmeler hem de detaylı iç temizlik için kolları sıvayacağız. Mekanik bakım olarak ise sağlam girişeceğiz,EGR iptali,Emme manifoldu temizliği,debriyaj seti değişimi ve şanzıman takozu değişimi listemizin başında yer alıyor.
 
Şanzıman takozu ve kulağı benim 1.7dede patlak verdi , arabada soft yazılım var şuan 130hp civarı debriyajda arada cortluyo tutamıyo :( aynı dertlerden muzdaribiz
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Şanzıman takozu ve kulağı benim 1.7dede patlak verdi , arabada soft yazılım var şuan 130hp civarı debriyajda arada cortluyo tutamıyo :( aynı dertlerden muzdaribiz

Benim araçtaki sorun 2 bin devir civarında sabit gazla giderken arada bir tık tık vurması. Kavramadayken de hem tak diye bi ittirmeye yelteniyor,hem de titretiyor. Aldığımdan beri böyleydi ancak baskı balatanın iyice bitmesini bekledim. Artık girişme vakti :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche