İkizler - Citroen C2 1.4HDI SX Pack (KOTA DÜŞMANI)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan cemdogu
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
@cdogu emeklerinizi ve yakışıklı citroeni ilgiyle takip ediyorum tekerinize taş değmesin, yalnız sizleri diğer başlıklarda da görmek forum içersinde daha sık sohbet etmek ve daha farklı deneyimlerinizden de faydalanmak isterim. :)
Teşekkürler :)

Teşekkürler. Mümkün olduğunca aktif olmaya çalışacağız :)

Debimtre nedir hocam. birde herpsi toplam ne kadar tuttu.
Debi metre Maf sensoru imiş :)

Parçaları kendim aldım. 230 lira baskı balata setine,periyodik bakım parçalarının tümünü de (mazot filtresi,hava filtresi,polen filtresi,Total Ineo 5w40 yağ,iki adet aks keçesi) 240 liraya aldım.

Volan tornalandı bu yüzden tornacıya 50 tl verdik. 250 lira da tüm işçilik için ödedim. Total masraf 770 lira oldu.

Debimetre için ustamız çıkma parça temin etti,deneme sürecinde olduğumuz için henüz bir ücret ödemedim. 1 ay kadar deneyip,duruma göre ustayla anlaşıp ücretini ödeyeceğim. Muhtemelen 50-100 bir şeyler öderim. Orjinal bir parça ve durumu gayet temizdi. Sıfırının 330 lira civarı olduğunu düşünürsek,güzel bir alışveriş olacaktır.
 
@cdoga valla sudan ucuz olmuş herşey, Ustan adresi nedir. Tavsiye edeceğin birimi

Eğer aracın Citroen Peugeot grubu ise kesinlikle tavsiye edeceğim birisi. Otosay yetkili servis'ten ayrılmış,kendi yerini açmış bi ustamız. Vatan Peugeot-Citroen Cemal usta. Başkent sanayi sitesi'nde Volvo'nun arkasında. Şahsen benim aracımda çözemediği bir probleme hiç rastlamadım.

Bu arada biz Ankara'dayız hocam :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Eğer aracın Citroen Peugeot grubu ise kesinlikle tavsiye edeceğim birisi. Otosay yetkili servis'ten ayrılmış,kendi yerini açmış bi ustamız. Vatan Peugeot-Citroen Cemal usta. Başkent sanayi sitesi'nde Volvo'nun arkasında. Şahsen benim aracımda çözemediği bir probleme hiç rastlamadım.

Bu arada biz Ankara'dayız hocam :)

Forumda Ankaralı çok, adamı aratan googleden bu sayafaya yönelir. İyi usta bulmak zor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: cdogu
Neredeyse iki ay olmuş :) Güncelleyelim.

Elektriksel tüm tesisatı tekrar düzenledik. Cem aracın koltuklarını sökerek yaptığı bağlantıların kontrolcülerini koltuğun altına aldı. Ayak aydınlatmalarımızın ve ayna altı ledlerin parlaklık ayarını oradaki kutudan yapabiliyoruz. Subwoofer'ın da kablosunu oraya aldık.

Sırada ;

Boyadığımız VTR Jantlarını satmıştık. Yerine çok temiz başka jantlar geçti aynı ebatta,şimdilik süpriz olsun. Aldığımız sıfır lastiklere geçirip 1 Nisan itibarıyla takacağız. DBY Detailing Berkay abimize teşekkürler :)
Aracın iç kısmıyla biraz daha ilgileneceğim ve detaylı temizlikten evvel değiştireceğim parçaları sipariş ettim. VTS'lerdeki vites topuzundan aldım. Peugeot RC topuzu diye geçiyor her yerde.
Direksiyon kaplamasını yenilemek icap ediyor. Berkay abiyle yapacağım bir istişareyle ya boyayacağız,ya da değiştireceğim. Vites körüğü de hoşuma gitmemeye başladı. Sonrası iç temizlik zaten.
Aracın teybinden ön konsola,iptal olan ikinci çakmaklığın yerine usb ve aux soketi buldum,orjinal. Oraya usb ve auxu uzatacağım. Kullanmayacak olsam da (Bluetooth) dolu olması güzel.

Son olarak,Cem dün iki tane c2'yi daha aynı bizim yöntemle mercekledi. Araçlardan gri olanı mekanik ustamız Cemal abinin,siyah olan ise C2 grubumuzdan Bahri abimizin. :) En sağdaki de bizim kerata :)

a3f8d466c488ec45a39f545cfa20640f.jpg


8eb74bf2edfc4f19a05419871cf9b0c5.jpg


Bu da Cem'in yaptığı Devil Eye. Merceğin içine dizilmiş ledlerden oluşuyor. Parklar ile beraber yanıyor.

Amerikan park modülümüz değişeceği için bizden çıkanı oraya aktardık. Kendime alengirli bir tane aldım. Düğmesiz,sinyal ile ayarlanan tiplerden.

d536c49a5cf7ec76c4dd18d87df20120.jpg


8136058132a09a7f14d44cfbdc9d016f.jpg
 
Garajda yıkama sezonunu açmış bulunuyorum :) Makinanın hortumu fırlatma sorununa çözüm buldum. Dolabı yerleştirdim. Ev sahibiyle de elektrik kullanımı konusunda anlaştık. Halı yıkama makinemi de aşağı indirdim.

Artık sadece bir hortum sallayarak arabamı yıkayabilirim :)

6beda790c4dbed2d04271df36a210a00.jpg


d80b9f3630ac8b9d12866a281fb127c3.jpg


eb74d720d171ad598fca130112eabb9b.jpg


Güzelce yıkadıktan sonra BSD uyguladım. Lastiklerde de Endurance var. Baya hamlamışım,içini temizlerken fark ettim :)

014dc7db28dd8816f14cd44a6610a657.jpg



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Garajda yıkama sezonunu açmış bulunuyorum :) Makinanın hortumu fırlatma sorununa çözüm buldum. Dolabı yerleştirdim. Ev sahibiyle de elektrik kullanımı konusunda anlaştık. Halı yıkama makinemi de aşağı indirdim.

Artık sadece bir hortum sallayarak arabamı yıkayabilirim :)

6beda790c4dbed2d04271df36a210a00.jpg


d80b9f3630ac8b9d12866a281fb127c3.jpg


eb74d720d171ad598fca130112eabb9b.jpg


Güzelce yıkadıktan sonra BSD uyguladım. Lastiklerde de Endurance var. Baya hamlamışım,içini temizlerken fark ettim :)

014dc7db28dd8816f14cd44a6610a657.jpg



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Bijonları değiştirin ya da boyayın bence :)
Aracın maşallahı var Allah kaza bela vermesin


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bijonları değiştirin ya da boyayın bence :)
Aracın maşallahı var Allah kaza bela vermesin


Tapatalk kullanılarak Tapatalk aracılığıyla gönderildi

Haftaya yeni jantlarımız takılacak. Yüksek ihtimalle kapak takacağımız için şimdilik bu şekilde duruyorlar. Birazcık Valet Pro Dragons Breath ve fırça ile temizlenebilirler :) Çok teşekkür ederim,cümlemize inşallah
 
Devam edelim. Araca VTS vitez topuzlarından aldım. Peugeot'larda da RC ve Gti'larda bu topuzdan mevcut. Aliexpress'ten 16 dolara aldım ve tam olarak 1 haftada elime geçti.


4PM6Z7.jpg


JalP75.jpg


Nisan ayının başı geldiğine göre,yeni jant ve lastiklerimizi takmanın vakti gelmiştir, Peugeot 308 Premium Pack jantları edindik. Desteği ve yardımları için DBY Detailing'e çok teşekkür ederim.

Elimizdeki VTR jantları başka bir C2'ci kardeşimize sattık,kazasız belasız kullanır inşallah :)

Dayı Rot Balans'a geldik,kışlık saç jantlarımız çıkıp paketlendi.



Ardından balans yapılan jantlar araca takıldı. Rot ayarı için çıktık lifte.





Mutlu mesut ayrıldık,dönüş yolunda arka taraftan sürtme sesi olduğunu fark edince hemen arabanın arkasını krikoyla kaldırıp,garajda davlumbazın sürten kısımlarını çok ince traşlamak durumunda kaldık. En kısa zamanda ön 1.5 arka 2 cm spacer takacağız.











Lastiklerimiz de Kumho Ecsta HS51 , 195 50 16 boyutlarında. Görüntü olarak çamurluk arasındaki boşluğu çok güzel doldurdu,yorumlamak için henüz erken. Biraz tecrübe edindikten sonra yorumlarımı iletirim.
 
Son düzenleme:
Garaj guzelmis imkanlar elverisli artik kirli gezmemen lazim

Garaj,yıkama techizatı açısından sıkıntım kalmadı amma velakin vakit eksikliği yüzünden malesef kirleniyoruz. Bir de şansımıza aracı yıkadıktan bir gün sonra yağmur yağdığı için.. :)


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Ooo baya olmuş :) Bir iki ufak güncelleme mevcut Kerata'da.

Jantları taktığımız ilk gün ufak bir sürtme sorunu yaşamıştık. Her ne kadar arka kısmın sürtmesini düzeltmiş olsak ta,ön tarafta tam turda fena sürtüyordu. Spacer üretimi yapan kişilerle görüştük,minimum 15 milimetre bulabildik. Bu durumda da lastik çamurluğun ağzına sürtecekti. Hurda iki adet fren diskinin orta göbek kısmını kestik,balanslı tornada çapaklarını alarak dümdüz ettirdik. Böylece jantlar 0.7 milimetre daha dışarı çıkarak hem çamurluğa sürtmedi,hem de tam turda sürtme sorunu geçti.

Aşağıdaki fotoğraf jant ilk takıldığı zaman. Görüldüğü gibi baya içerde kalıyor.



Bu da aparat takıldıktan sonraki hali.








Sonrasında bijon uzatmak gerekti tabii,onu da baya bir süre sonra,orjinalinden 1cm daha uzun bijon alarak tamamladık. Kestirmeyi düşünüyorduk ama poryanın arkasından herhangi bir şey çıkmadı,sıkıntı yaratmadı.






Yarın da arka kısım için 15mm spacer ve ona göre hazırlanmış bijonları alarak ön ve arka lastiklerdeki görüntüyü toparlayacağım. Göbek bulduğumda da jant lastikle işimi bitirip artık iç temizlik,polisaj ve boya koruma gibi işlere hazırlık yapacağım. En son yıkamamdan bir kare,şimdi leş gibi tabii.



Bir yandan da garajı toparlamaya çalışıyorum. En son aldığım alet edevat vs. dizelim diye hurdadan bir dolap çözmüştük. Onu içeri taşıyıp,eşyaları koydum. Şimdilik şu şekilde. Bir katlanır masa da koyduktan sonra,ucuzundan bir duvar boyası edinip duvarları boyayacağım.

IMG_0465_zpskbzx13ig.jpg
 
7 mm dir 0.7 kalem ucu kalınlığı kadardır bi değişiklik yapmaz bide aparatın yapıldığı malzeme nedir aliminyum ve titanyum tavsiye ediliyor genelde @cdogu

Yaptığı değişiklik fotoğraflarla sabit hocam. Benim ifade yanlış olmuş. 0.7 santimetre yazmam gerekir.

Aparatın yapıldığı malzeme fren diski hocam.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Yaptığı değişiklik fotoğraflarla sabit hocam. Benim ifade yanlış olmuş. 0.7 santimetre yazmam gerekir.

Aparatın yapıldığı malzeme fren diski hocam.
spacerı okuyunca benim aklım onda kaldı o yüzden sordum fren diskini değiştirmiş mi oldunuz nasıl ekleme yapıldı ?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
spacerı okuyunca benim aklım onda kaldı o yüzden sordum fren diskini değiştirmiş mi oldunuz nasıl ekleme yapıldı ?

Şöyle ki,hurda bir fren diski edinerek onu tornacıda göbek kısmından kestirdik. Böylece 7 milimetre kalınlığında,üzerinde 4x108 delikleri mevcut olan bir plakamız oldu. Daha sonra üzerindeki çapakları temizlettik. Tıpkı spacer gibi jant ve porya arasına taktık ve 1 cm daha uzun bijonlarla sabitlemiş olduk.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Şöyle ki,hurda bir fren diski edinerek onu tornacıda göbek kısmından kestirdik. Böylece 7 milimetre kalınlığında,üzerinde 4x108 delikleri mevcut olan bir plakamız oldu. Daha sonra üzerindeki çapakları temizlettik. Tıpkı spacer gibi jant ve porya arasına taktık ve 1 cm daha uzun bijonlarla sabitlemiş olduk.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
herhangi bir riski var mıdır spacerdan daha mantıklı gibi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur