Oo baya uzun zaman geçmiş. C2 bunca zaman içinde çok değişikliğe uğramadı aslında, bir kısım arıza silsilesi yaşadık.
Arabanızı dışarıda yıkatmayın. Yıkatıyorsanız da kapı içlerine su tutturmayın. Bu sebeple aracımın sol cam krikosu bozuldu ve yine BSi modülünden ilgili tamir yapıldı. Öğrenci adama koyacak bir maliyet ortaya çıktı ama 1 hafta araçsız kalmak daha da kötüydü açıkçası. Neyse ki ustamız kendi C2’sini ikame araç olarak bize emanet etti. Bu bahsettiğim durum Ekim ayının ortalarında vuku buldu.
Tesisatı komple gözden geçirdik. Kriko motoru arızalı,motorun sürücüsü de arızalı, ancak sağlam sürücü ve motoru takınca da sıkıntı devam edince, BSi içinde ayrı ayrı olan cam modüllerinin tamiri yapıldı.
Geçen bir haftanın sonunda aracımızı sorunsuz teslim aldık. Ustalardan döşemeleri geri takmamalarını istemiştik zira hiçbir klipsi yenilemedikleri ve dan dun vurdukları için trim sesiyle uğraşmak istemedik. Doğu Garaj’a inip Cem ile beraber hem eksilen yalıtımı tamamlayıp, hem de olması gerektiği şekliyle kapıları oturttuk.
Ertesi günlerde kışlık sac jantlarımızı takmadan evvel mat gri olan rengini parlak griye çevirdik.
Kışlıkları takarken çok sorun yaşadım. Yazlıkların ET değeri sebebiyle taktığım spacerlar ve orijinal olmayan bijonlar yenmiş ve arka kampanaların ikisinde de yalama olmuştu. Bir şekilde lastikleri sabitletip o gün eve gelmek zorunda kaldım. Rot ve balans işlemlerini Dayı Rot Balans’ta yaptırdım.
Sonra okuldan önce sanayiye giderek, hurdacıdan temiz durumda sol arka kampanayı aldım ve taktırdım. Sağda ise iki tane delik olduğu için tornacıda bir tık daha kalın bijonla diş açtırarak lastiği taktım. En kısa zamanda sağ arka kampanayı da alacağım.
Tabii bu durum canımı çok sıktı ve bir karar almıştım. Bu jantları değiştirmeliyim. Neden?
Çünkü orijinal Citroen jantları 26 ila 28 Et arasında ve genelde 6, 6.5J değerine sahip. Fakat Peugeot jantları genelde 7J, ve bu elimizdeki jantların ET değeri 32. Yani hem daha kalın, hem de daha içerde duruyor. Bu yüzden ben spacer kullanarak problemi çözmüştüm. Fakat bu problemlerden sonra ivedilikle jantlardan soğudum ve dün takas yoluyla aşağıdaki jantları aldım.
6.5J, 26ET 4x108 citroen c4 jantları ile yaza devam. Her yaz jant değiştirmekten sıkıldım, eminim ki bu son olacak [emoji4]
Bu süreçte tabii ki kara kışa girmeden farlarımızı açıp içlerini temizledik. 4300k ampüle geçtik. Bu kısımda ikinci evim DBY’den Berkay abim çok yardımcı oldu sağolsun, eksik olmasın [emoji4]
Sonra ne zamandır yapalım dediğimiz kaliper boyama işini yaptık. Cem’le aracı krikoya alıp kaliperleri önce temizledikten, 400 grit ile zımparaladıktan ve astarladıktan sonra Estoril Mavi’ye boyadık. İki kat ta vernik atıp hava tabancasıyla kuruttuk. Tabii saç janttan belli olmayacak ama yukarıda gördüğünüz jantlar ile harika duracağını düşünerek heyecanlanıyorum [emoji4]
Hazır sökmüşken bijonları da boyadık. Arkaları daha sonra kampanayı değiştirirken halledeceğiz [emoji4]
Orta saat ekranımda bir dijit eksilmişti. Yıl kısmında 2017 değil 20 7 şeklinde görünüyordu. Ali İlhan abimiz sağolsun eski 206+ aracındaki eski ekranı bize verdi. Ben de hemen rengini maviye çevirerek taktım. Ekran’ın Türkçe olması şansımızaydı. Şu an bu Türkçe ekrana sahip tek C2 bizde [emoji4] Kapı açık ve buz uyarıları Türkçe olarak gösteriliyor.
Dodi’ye selam [emoji4]
Haa, tabii devletimiz polisi sağolsun üniversitemin çıkışlarına kadar çevirme kurmaya başladığı ve o dönemde kesif cezalar yazıldığı için DBY Salih ustamın yaptığı cam filmlerini ağlayarak sökmek zorunda kaldım. Isı tabancası ile sakız gibi geldi problemsiz.
Akvaryum mübarek. Aracın içi zaten küçük, arkadan gelen en ufak bir ışıkta ne kadar rahatsız olduğumu fark ettim malesef..
Kış sert geldi ve yollar tuzla doldu. Leş gibi çok uzun süre gezdikten sonra artık bir gece yağmur çamur dinlemedim ve yıkadım. Garibim Pedermobil günlük minimum 100km kullanıldığı için leşlikten hiç taviz vermiyor [emoji4]
İçerisinde de fırçayla taban halısındaki taşları kaldırıp süpürdüm. Orange degreaser ile plastikleri temizledim. Spritz ile tekrar geçtim ve Würth Klima Temizleyici patlattım. Kışlık kauçuk paspaslarımızı serdim.
Airbag için biraz bekleyecek ama çok uygun bir fiyata çıkma 2012 c3 direksiyon simidi aldım [emoji4] Kendi direksiyonumu orijinaliyle değiştirmek istedim ancak hem pahalıydı hem de artık plastik ömrünü doldurmuş olsa gerek sıktığımda garip şekilde oynuyor ve ses yapıyor olması rahatsız etti. Bu direksiyon daha sert bir yapıya sahip ve küçük. Ds3 direksiyon uygulanmış c2 örnekleri var ancak c3 nasıl olacak göreceğiz. Tek farkı altında metal olmaması. Maddi durumuma göre deri kaplatacağım. Çok yakışacağını öngörüyorum.
Yürüyen bakımı geldi. Burçlar, amortisör takozları, motor takozları ve salıncakların değişimi onarımı sağlanacak. Periyodik bakıma bekleyebilir aslında ama bilemiyorum. Egr iptalini de yaptıracağım, bir türlü vakit bulamıyorum okul sebebiyle. Şimdilik garajda bekliyor Kerata [emoji4]
Uzun yazı için kusura bakmayın, okuyanlara teşekkürler [emoji4]
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi