İkizler - Citroen C2 1.4HDI SX Pack (KOTA DÜŞMANI)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan cemdogu
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bugün iç temizliğini bitirdim :)

Dün tavanı taktıktan sonra plastikleri temizlemiştim. Bugün direkt koltuklarla başladım.
Renkten ötürü flaşla gösterebildim kirleri. Güneş ışığında da gayet belli oluyorlardı :)


89c09d91ce7b74718d889e033028c115.jpg


eacca3a5231cf34f63cbd1f16bff370c.jpg


Bagajın taban halısını çıkartıp dışarıda yıkadım.

80c92e3543eea8eb59f2200f1b541c69.jpg


Koltuklara kafama göre sulandırdığım Valet Pro Carpet Cleaner'ı basınçlı sprey ile fısfısladıktan sonra sert bir fırça ile bastırmadan fırçaladım.

00554c4df4acbe183d66bcacf7ce6282.jpg


Ardından Philips halı yıkama makinemle durulayarak çektim.

58553f391506341d82701a0c5741d620.jpg


Şoför koltuğuna geçtiğimde fark bariz ortadaydı.

8644ed94fb079448f6f5ebaf79dc9b38.jpg


Sadece ön koltuklar ve ön kısmın taban halısından kirli su bu şekildeydi.

3bdcddef7233deac6948e1da5b0a66b6.jpg


Tüm taban halısını Valet Pro Carpet Cleaner ile temizledim aynı şekilde.

Arka koltukları dışarıda yaptıktan sonra yerleştirdim. Hava da kararınca garajın aydınlatmasına kaldım :)

0ede332162a5240d0e34484cd71f0667.jpg


Ardından plastikleri tekrar 3D orange degreaser ile tekrar temizledim. Koltukların raylarına Berner Sıvı Gres yağ sıktım. Arka koltuk mekanizmasının plastiklerine ve aracın tüm fitillerine Würth Silikon Sprey uyguladım.

5663a9ad50010497d1e9d2c25b0cdcd5.jpg


55c1349739c93e75216462356be8860e.jpg


Aracı bu gece camları açık şekilde garajda bırakacağım. Yarın gün ışığında fotoğrafları gelecek :)



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bugün C2'nin (aslında seneler önce yapmam gereken) polisaj ve boya koruma uygulamalarını yaptım sonunda! :)


Aracı zaten yıkamıştım. Kapı çıtaları vs. Yeniden boyanmak üzere sökülmüştü. Direkt kil temizliğine geçtim :)


853ed2b7aca5e22efb002c0bdf04e0f7.jpg



6d8c6b2b2dd8ef900d31ec70712c8bb2.jpg



Ardından maskeledim. Aracın aslında durumu kötü değildi. Zaten bir kaç paneli sonradan boyattık,yapacağımız polisaj bunlardaki zımpara çiziklerini de giderecekti. Ama en kötü paneli tavanıydı. Sanırım dal,yaprak gibi cisimler uzun ve derin çizikler oluşturmuş.


dea575eed293ce9f61351c8bdfab3bf5.jpg



Menzerna HCC400,Befar Yün ped ile önce yüksek devir hafif baskı,derin çiziklerin olduğu yere de düşük devir,nispeten daha ağır bir baskı uyguladım. Çok büyük oranda düzeldi.


bd68ab43286701ab2189011a0c0c1b9f.jpg



Yan paneller ise genel olarak bu şekildeydi.


7fc4c27506858e4253cbf274fdca535d.jpg



HCC400 ile tek geçiş,hafif hologram kaldı tabii.


4b592c940f5e2d682c2250cab1e88dfc.jpg



3085010d4a4549b9044c02a6c0ad7d2d.jpg



Ardından Befar mavi polishing pedi ile menzerna mcp2500 geçtim.


e579f8a3b39d81c8dedfab9aa92facb5.jpg



Polisaj işlemi bittikten sonra aracı dışarı alıp yıkadım. Yıkarken Foam Lance Plenty'nin Fırçasız Oto Yıkama Şampuanı'nı kullandım. Ph değeri 7'ye yakın,temizleme özelliği de güzel. Tavsiye ederim.


Çift kovada da Pril kullandım,maksadım polisaj yağlarından arındırmaktı.


6ebeea94d0a73eddbcb050409a9ed8da.jpg



Kuruladıktan sonra güneş ışığı altında yaptığım polisajı kontrol ettim :)


347c908279c9aa3e2c1f0ab39ca1fa50.jpg



0f529bc1a23a945c5a22c185583e1bf2.jpg



Özellikle tavandaki çizikler hep gözüme batardı. Büyük oranda düzelmiş,pek sevindim :) dolu göçüklerine artık sonra müdahale ettireceğiz :)


b6d39971b7ca20d48dc6dfc6cd3f0652.jpg



eb5497e20e95abc4870e696164165620.jpg



Sonra aracı içeri aldım. Kenarlarda kalan polisaj tozlarını vs temizledikten sonra Soft99 Fusso Coat Wax uygulamaya başladım.


166bca164ba4ed5251a9c6e5cd57ac48.jpg



43902c8ac2a583bffa1b31ed12aef99a.jpg



İşlemler bittikten sonra aracın içindeki plastiklere tekrar AutoFinesse Spritz ile giriştim. Koltuklara servis kılıfı taktım ve halı paspaslarımızı serdim.


84786046beb646d792dc842a20a1b30c.jpg



f8f87762445dd558ca634629faf6ded3.jpg



Son olarak aracı batmak üzere olan güneş ışığı altına tekrar aldım. Böyle güzel parlaması beni çok mutlu etti,özellikle aracını seven biri olduğum için,senelerce bunu yapamamış olmak üzüyordu açıkçası. Bundan sonra korumaya gayret edeceğim :)


356d87f4591dee99ddaff36d7ae17382.jpg



04e5ef05a543e367e419e51a53f7ae91.jpg



dabb3e12d29c8a2c205f8d1b249d14bb.jpg



10a299d473df1c3dbe7ec17df1e0e497.jpg



5f8f7634c8fc96af85c5b595a26eebff.jpg




Aracın içi de bu şekilde tertemiz oldu :) Trim sesi yok,tertemiz tavan döşemesi,mis gibi koltuklar. İçeride temizlik kokusu :)


37e849ae3bb08de0ac0c377ca82741c9.jpg



b421264673346fbea838417923e8e99f.jpg



5b010293f78e0ee3b31cabe5caa44fd3.jpg



Ardından arabayı tekrar içeri alıp,camlarını temizledim. Lastiklere Meguiar's Endurance sürdüm ve bendeyken ilk pasparlak uykusuna bıraktım :)


f8f64f261f0b1afcc893521958796581.jpg



bbd93cec3200b55921b104c6e9b030d2.jpg



32c2a82a27c6f047772b850353343a4e.jpg




Uygulamamda bana tavsiyeleriyle ve kazandırdığı tecrübelerle yardımcı olan DBY Detailing ekibine,ürün tedariği için Detailing Dükkanı'na,sürekli fotoğraflar gönderip fikir aldığım DT Yönetim Ekibi'ne ve makina gürültüsüne rağmen gıklarını çıkarmayan komşularıma çok teşekkür ederim :D
 
MAŞALLAH :) Elinizdeki imkanları çok iyi değerlendiriyosunuz before/after mükemmel olmuş ayrıca elinize sağlık hem garaj hemde araç için :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: emre16
Herkese selam.

Boya koruma aşamasında kapı çıtalarını ve ayna kapaklarını tekrar boyamak üzere söküp zımparalamıştık. Şans eseri aldığımız sprey tüpler bozuk çıktı. Satın aldığımız boyacı da iade almayı reddedince,vaktim yetmediği için boyacıya verdim.

Her zamanki boyacıma malesef ulaşamadığım için bu parçaları biraz pahalıya boyattım. Ama sonucunda temiz iş oldu. Montajını da Cem yaptı.

7c59212120645950f70f39aeed16483f.jpg


f35b0d4ccaf7876f7cbbc09de1a56638.jpg


Ertesi gün araba tozlandığı için yıkamak istedim. Saat te geç olduğundan benzinliğe kova ve şampuan götürüp yıkadım. Korumamız halen yerli yerinde.

dad4fb5c874c07a2c40218df413a69fd.jpg


f70a21511e007e4fd0de437c0efd1211.jpg


Garajın ışık sorunundan dolayı atladığım çizikler kalmış. Her birini sokak lambası altında not aldım. Sömestre tatilinde veya önümüzdeki yaz çözüm bulacağım hepsine. Şimdilik çok güzel parladığını düşünüyorum ve memnunum :) Yakın zamanda 210bin bakımımız olacak,fren bakımı da yapılmalı. Uzun süredir ertelediğim EGR iptal işlemini de yapabiliriz.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bugün Kerata'ya 210 bin bakımı yapıldı. Motor yağı Total Ineo 5w40 ile değişti. Mazot filtresini son bakımda değiştirmişiz,gerek duyulmadı. Kalan tüm filtreler orjinali ile değişti. Ek olarak fren balataları her ne kadar geçmişteki tecrübemde memnun kalmasam da sessiz olması sebebiyle Kale ile değiştirdik.

Cemal abi ve ekibi sağolsun çok temiz iş yaptılar her zamanki gibi. Haftaya bir gün de EGR iptali için kendisini rahatsız edeceğim.
 
merhaba bende sizin gibi öğrenciyim 4 ay kadar(kış ayları) 2006 c3 1.4 hdi deneyimleyen ve aracın 4 fren kampana ve abs siz olması nedeniyle vede o çirkin mavi renge sahip olması nedeniyle illallah etmiş birisiyim ama bana bile ön yargılı olduğum c2 yi sevdirdiniz hatta almayı ciddi ciddi düşünüyorum c3 den sonra(her ne kadar kullanırken arabayı sevmesemde) kullanmaya başladığımız 2006 corsa 1.3 cdti enjoy hiç içime sinmiyo sevemedim bi türlü arabayı galiba cidden c2 bakmaya başlıycam :D bi kaç sorum olucak performans olarak araca bişeyler yapmayı düşündünüzmü ve bu konu hakkında bilginiz var mı?
ek:sx ve x pack arasındaki farklar neler?
 
Son düzenleme:
merhaba bende sizin gibi öğrenciyim 4 ay kadar(kış ayları) 2006 c3 1.4 hdi deneyimleyen ve aracın 4 fren kampana ve abs siz olması nedeniyle vede o çirkin mavi renge sahip olması nedeniyle illallah etmiş birisiyim ama bana bile ön yargılı olduğum c2 yi sevdirdiniz hatta almayı ciddi ciddi düşünüyorum c3 den sonra(her ne kadar kullanırken arabayı sevmesemde) kullanmaya başladığımız 2006 corsa 1.3 cdti enjoy hiç içime sinmiyo sevemedim bi türlü arabayı galiba cidden c2 bakmaya başlıycam :D bi kaç sorum olucak performans olarak araca bişeyler yapmayı düşündünüzmü ve bu konu hakkında bilginiz var mı?
ek:sx ve x pack arasındaki farklar neler?

Selamlar, güzel yorumlarınız için çok teşekkürler.

SX Pack'te sellektörde follow me home, klimaya göre torpido soğutma ve ısıtma, sis farları, arka koltuklarda isofix bağlantısı, (2005 ve öncesinde) otomatik camlar (tek basışta açılıp kapanma) gibi özellikler geliyor. Genelde Türkiye'deki tüm C2'ler, donanımdaki minimal değişiklikler ile (sis farının olmaması ve yalnızca sağ camın otomatik olmaması gibi) SX Pack'tir zaten. 1.4 benzin olanlarında ise X pack görülebilir. Ufak tefek eklemelerle aslında aralarında pek fazla fark olduğunu söyleyemem, sis farı orjinal şekilde Lexia aracılığı ile açılabilir, follow me home'da olduğu gibi. Bir nev-i VW'lerdeki gizli özellik muhabbeti var aslında. Bu arada ABS mevcut, olmayan C2 yok Türkiye'de. Klima da öyle.

Performans olarak elbette ki düşündük ama aracın geldiği kilometre sebebi ile yapmamayı düşündüğümüz de pek çok şey oldu. 220bin'e yaklaştığımız şu günlerde ciddi anlamda EGR ve katalizör iptalini düşünüyoruz. Bunun dışında olur da motoru rektefiye ettirmemiz gerekirse (şimdilik esamesi bile okunmuyor çok şükür) , enjektörlerin büyütülmesi ve intercooler desteği ile yeni yazılım ve büyük turbo gibi şeyler rahatlıkla yapılabilir. Konya'dan bunu yapıp son derece stabil şekilde yürüyen C2'ci bir arkadaşımız var. 140 beygir civarlarına kadar hiç bir sorun olmadan kullanabildi, şimdi de aracını sattığı kişi kullanıyor.
 
Oo baya uzun zaman geçmiş. C2 bunca zaman içinde çok değişikliğe uğramadı aslında, bir kısım arıza silsilesi yaşadık.

Arabanızı dışarıda yıkatmayın. Yıkatıyorsanız da kapı içlerine su tutturmayın. Bu sebeple aracımın sol cam krikosu bozuldu ve yine BSi modülünden ilgili tamir yapıldı. Öğrenci adama koyacak bir maliyet ortaya çıktı ama 1 hafta araçsız kalmak daha da kötüydü açıkçası. Neyse ki ustamız kendi C2’sini ikame araç olarak bize emanet etti. Bu bahsettiğim durum Ekim ayının ortalarında vuku buldu.

Tesisatı komple gözden geçirdik. Kriko motoru arızalı,motorun sürücüsü de arızalı, ancak sağlam sürücü ve motoru takınca da sıkıntı devam edince, BSi içinde ayrı ayrı olan cam modüllerinin tamiri yapıldı.

e77a1442f276759825e5ad520cdfd801.jpg


Geçen bir haftanın sonunda aracımızı sorunsuz teslim aldık. Ustalardan döşemeleri geri takmamalarını istemiştik zira hiçbir klipsi yenilemedikleri ve dan dun vurdukları için trim sesiyle uğraşmak istemedik. Doğu Garaj’a inip Cem ile beraber hem eksilen yalıtımı tamamlayıp, hem de olması gerektiği şekliyle kapıları oturttuk.

222c56fc7132f217e42b7d9d64ae036a.jpg


Ertesi günlerde kışlık sac jantlarımızı takmadan evvel mat gri olan rengini parlak griye çevirdik.

57bcfd06c7e49c84b49a7be93b8e0685.jpg


Kışlıkları takarken çok sorun yaşadım. Yazlıkların ET değeri sebebiyle taktığım spacerlar ve orijinal olmayan bijonlar yenmiş ve arka kampanaların ikisinde de yalama olmuştu. Bir şekilde lastikleri sabitletip o gün eve gelmek zorunda kaldım. Rot ve balans işlemlerini Dayı Rot Balans’ta yaptırdım.

362fdce97a05442631f04b1f19983c5a.jpg


Sonra okuldan önce sanayiye giderek, hurdacıdan temiz durumda sol arka kampanayı aldım ve taktırdım. Sağda ise iki tane delik olduğu için tornacıda bir tık daha kalın bijonla diş açtırarak lastiği taktım. En kısa zamanda sağ arka kampanayı da alacağım.

fbd6d2f5f3b1a4a9a73eca3970724119.jpg


Tabii bu durum canımı çok sıktı ve bir karar almıştım. Bu jantları değiştirmeliyim. Neden?

Çünkü orijinal Citroen jantları 26 ila 28 Et arasında ve genelde 6, 6.5J değerine sahip. Fakat Peugeot jantları genelde 7J, ve bu elimizdeki jantların ET değeri 32. Yani hem daha kalın, hem de daha içerde duruyor. Bu yüzden ben spacer kullanarak problemi çözmüştüm. Fakat bu problemlerden sonra ivedilikle jantlardan soğudum ve dün takas yoluyla aşağıdaki jantları aldım.

6c7b2a1fea09a8051632ce977b6bec90.jpg


6.5J, 26ET 4x108 citroen c4 jantları ile yaza devam. Her yaz jant değiştirmekten sıkıldım, eminim ki bu son olacak [emoji4]

Bu süreçte tabii ki kara kışa girmeden farlarımızı açıp içlerini temizledik. 4300k ampüle geçtik. Bu kısımda ikinci evim DBY’den Berkay abim çok yardımcı oldu sağolsun, eksik olmasın [emoji4]

65883126e5f8da3a4e4e02b2d1253bf1.jpg


f314e423c3c8c5f1cbe511fe87ad6ede.jpg


Sonra ne zamandır yapalım dediğimiz kaliper boyama işini yaptık. Cem’le aracı krikoya alıp kaliperleri önce temizledikten, 400 grit ile zımparaladıktan ve astarladıktan sonra Estoril Mavi’ye boyadık. İki kat ta vernik atıp hava tabancasıyla kuruttuk. Tabii saç janttan belli olmayacak ama yukarıda gördüğünüz jantlar ile harika duracağını düşünerek heyecanlanıyorum [emoji4]

288ee2df2eecbda9e300a7e7bda8660b.jpg


9c7850cf618573aa2e39d65a37c52af2.jpg


Hazır sökmüşken bijonları da boyadık. Arkaları daha sonra kampanayı değiştirirken halledeceğiz [emoji4]

a45577dc08e90bd18296ffedb86651af.jpg


Orta saat ekranımda bir dijit eksilmişti. Yıl kısmında 2017 değil 20 7 şeklinde görünüyordu. Ali İlhan abimiz sağolsun eski 206+ aracındaki eski ekranı bize verdi. Ben de hemen rengini maviye çevirerek taktım. Ekran’ın Türkçe olması şansımızaydı. Şu an bu Türkçe ekrana sahip tek C2 bizde [emoji4] Kapı açık ve buz uyarıları Türkçe olarak gösteriliyor.

18d0152963c8abb6fd35be93e481b599.jpg


Dodi’ye selam [emoji4]

3b46fc1022886a2006576adfc232b4db.jpg


Haa, tabii devletimiz polisi sağolsun üniversitemin çıkışlarına kadar çevirme kurmaya başladığı ve o dönemde kesif cezalar yazıldığı için DBY Salih ustamın yaptığı cam filmlerini ağlayarak sökmek zorunda kaldım. Isı tabancası ile sakız gibi geldi problemsiz.

38cc548d3897c287827a1499e51498fb.jpg


Akvaryum mübarek. Aracın içi zaten küçük, arkadan gelen en ufak bir ışıkta ne kadar rahatsız olduğumu fark ettim malesef..

0f60e86b81bf4a28a990e3282fe0afbe.jpg


Kış sert geldi ve yollar tuzla doldu. Leş gibi çok uzun süre gezdikten sonra artık bir gece yağmur çamur dinlemedim ve yıkadım. Garibim Pedermobil günlük minimum 100km kullanıldığı için leşlikten hiç taviz vermiyor [emoji4]

a4e920cb09bf9256f35f77dc48943cb9.jpg


İçerisinde de fırçayla taban halısındaki taşları kaldırıp süpürdüm. Orange degreaser ile plastikleri temizledim. Spritz ile tekrar geçtim ve Würth Klima Temizleyici patlattım. Kışlık kauçuk paspaslarımızı serdim.

55b0ab04e79dee1d4843ee9fe31ace7c.jpg


Airbag için biraz bekleyecek ama çok uygun bir fiyata çıkma 2012 c3 direksiyon simidi aldım [emoji4] Kendi direksiyonumu orijinaliyle değiştirmek istedim ancak hem pahalıydı hem de artık plastik ömrünü doldurmuş olsa gerek sıktığımda garip şekilde oynuyor ve ses yapıyor olması rahatsız etti. Bu direksiyon daha sert bir yapıya sahip ve küçük. Ds3 direksiyon uygulanmış c2 örnekleri var ancak c3 nasıl olacak göreceğiz. Tek farkı altında metal olmaması. Maddi durumuma göre deri kaplatacağım. Çok yakışacağını öngörüyorum.

46d330edc1f290ddeeb623f5b61c9de1.jpg


Yürüyen bakımı geldi. Burçlar, amortisör takozları, motor takozları ve salıncakların değişimi onarımı sağlanacak. Periyodik bakıma bekleyebilir aslında ama bilemiyorum. Egr iptalini de yaptıracağım, bir türlü vakit bulamıyorum okul sebebiyle. Şimdilik garajda bekliyor Kerata [emoji4]

Uzun yazı için kusura bakmayın, okuyanlara teşekkürler [emoji4]



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Son düzenleme:
Beğenilecek gelişmeee...

Yeni kasa C3 Direksiyon Simidi ve Airbag montajı tamamlandı efem.

Eski direksiyonu söktük ve satış için ilana koyduk. C3 Airbag'ini Ankara'da bir yedek parçacıdan kampanyalı fiyatlarla aldık. 375 TL'ye geldi. Gerçekten bedavaya geldi. Direksiyon simidini de 75 TL gibi komik bir rakama almıştık. Airbag sıfır. Direksiyon simidi çıkma. Deri kaplatacağız elbette.

Airbag'e ilk bakış :

D73zXm.jpg


Direksiyon simidini takarken soketlerde minik bir farklılık tespit ettik. C2 ve eski kasa c3 direksiyonlarında korna tertibatının tüm parçaları, temas eden herşey direksiyon simidi üzerindeydi. Airbag'de ise sadece airbag'in soketi takılıyordu. Ancak yeni kasa c3 direksiyonunda işler değişmiş. Airbag'in arkasında metal bir plaka var ve bu plaka direksiyon simidindeki noktalara temas ettiği zaman korna çalıyor. Bu sebeple direksiyon simidindeki metal plakaya bir kablo, airbagin arkasındaki plakaya 1 kablo bağlanmalıydı. Biz de böyle yaptık, bilgisayar kasalarında kullanılan tam iletken civata başlı vidayla kabloyu direksiyon simidine sabitledik. Diğer kablonun soketi zaten airbag'e uyuyor, metal plakaya takıldı. Airbag soketinde ise hiçbir değişiklik yok, zaten olmaması da lazım güvenlik açısından.

m2EOlZ.jpg


Sonra verdik mehteri. Eski direksiyondan gelen gıtır gıtır ses yok artık çünkü bu direksiyon daha rijit. Oturma kolaylığı sağlıyor çünkü altı kesik. Dizler çok rahat. 1,82 vücudum bunu çok sevdi.

jyB0JD.jpg


BL8JXQ.jpg


Elde tutuş hiss muazzam. Çevirmeler falan fişman harika. Korna çalış ise diğer direksiyona ve airbage göre bammbaşka. Diğer korna sadece aşağıdan çalıyordu. Bunda ise sağ ve solda korna ikonu olan heryerden rahatça korna çalınabiliyor. Diğer direksiyondan çıkan sesler beni fitil ediyordu, bu direksiyon sapasağlam duruyor ve sıfır ses.

Tabi ki iç görüntüye kattığı paha da cabası...

2JjL7d.jpg



Direksiyonu taktırmadan önceki gün arabanın şerit içerisinde anormal bir şekilde gezdiğini, bazı virajlarda kayıyormuş gibi bir his yarattığını fark ettim. Bu 50 kilometreli hızların üzerinde gerçekleşiyor ve can sıkıyordu. 1 gün sabredebildik. Dayı Rot Balans'ta aldık soluğu. Alt takıma baktı. Sol rot başı işlevini yitirdiği için olduğu anlaşıldı ve parça sipariş edildi. Parçacının tavsiyesiyle yerli malı ürün aldık zira orjinalinin de sık sık arızalandığı söylendi. 20 TL fiyatı olan birşey için pek te önemsemedik açıkçası. Dayı parçayı alıp taktı ve rot ayarını yine kusursuzca yaptı. Yeni direksiyonla beraber ok gibi gidiyor araba, sıfır titreşim. Mis.

6Jmg5W.jpg


Yani C2'nin keyfi yerinde. Dodi bile yeni direksiyonu çok beğenmiş gibi duruyor...

y0VYLa.jpg



Eee tabii 2005 model araba. Cam fitilleri inceden sızlanmaya başlamıştı. Sol ön cam fitili kapanırken içeri katlanma yapıp camı sıkıştırıyordu. Cengo sağolsun silikon sprey sipariş edip sorunu halletti. Parça fiyatı dış için 180 iç için 55 TL olunca ve geri kalan tüm problemler giderilince şahane oldu.

N11'den paçalık sipariş ettim. Ayrıca TRCitroen ve bizim garajın logosunun bulunduğu takmatik plakalıklardan sipariş ettim. Geldiklerinde muhakkak paylaşırım.
 
Bugün C2'nin (aslında seneler önce yapmam gereken) polisaj ve boya koruma uygulamalarını yaptım sonunda! :)


Aracı zaten yıkamıştım. Kapı çıtaları vs. Yeniden boyanmak üzere sökülmüştü. Direkt kil temizliğine geçtim :)


853ed2b7aca5e22efb002c0bdf04e0f7.jpg



6d8c6b2b2dd8ef900d31ec70712c8bb2.jpg



Ardından maskeledim. Aracın aslında durumu kötü değildi. Zaten bir kaç paneli sonradan boyattık,yapacağımız polisaj bunlardaki zımpara çiziklerini de giderecekti. Ama en kötü paneli tavanıydı. Sanırım dal,yaprak gibi cisimler uzun ve derin çizikler oluşturmuş.


dea575eed293ce9f61351c8bdfab3bf5.jpg



Menzerna HCC400,Befar Yün ped ile önce yüksek devir hafif baskı,derin çiziklerin olduğu yere de düşük devir,nispeten daha ağır bir baskı uyguladım. Çok büyük oranda düzeldi.


bd68ab43286701ab2189011a0c0c1b9f.jpg



Yan paneller ise genel olarak bu şekildeydi.


7fc4c27506858e4253cbf274fdca535d.jpg



HCC400 ile tek geçiş,hafif hologram kaldı tabii.


4b592c940f5e2d682c2250cab1e88dfc.jpg



3085010d4a4549b9044c02a6c0ad7d2d.jpg



Ardından Befar mavi polishing pedi ile menzerna mcp2500 geçtim.


e579f8a3b39d81c8dedfab9aa92facb5.jpg



Polisaj işlemi bittikten sonra aracı dışarı alıp yıkadım. Yıkarken Foam Lance Plenty'nin Fırçasız Oto Yıkama Şampuanı'nı kullandım. Ph değeri 7'ye yakın,temizleme özelliği de güzel. Tavsiye ederim.


Çift kovada da Pril kullandım,maksadım polisaj yağlarından arındırmaktı.


6ebeea94d0a73eddbcb050409a9ed8da.jpg



Kuruladıktan sonra güneş ışığı altında yaptığım polisajı kontrol ettim :)


347c908279c9aa3e2c1f0ab39ca1fa50.jpg



0f529bc1a23a945c5a22c185583e1bf2.jpg



Özellikle tavandaki çizikler hep gözüme batardı. Büyük oranda düzelmiş,pek sevindim :) dolu göçüklerine artık sonra müdahale ettireceğiz :)


b6d39971b7ca20d48dc6dfc6cd3f0652.jpg



eb5497e20e95abc4870e696164165620.jpg



Sonra aracı içeri aldım. Kenarlarda kalan polisaj tozlarını vs temizledikten sonra Soft99 Fusso Coat Wax uygulamaya başladım.


166bca164ba4ed5251a9c6e5cd57ac48.jpg



43902c8ac2a583bffa1b31ed12aef99a.jpg



İşlemler bittikten sonra aracın içindeki plastiklere tekrar AutoFinesse Spritz ile giriştim. Koltuklara servis kılıfı taktım ve halı paspaslarımızı serdim.


84786046beb646d792dc842a20a1b30c.jpg



f8f87762445dd558ca634629faf6ded3.jpg



Son olarak aracı batmak üzere olan güneş ışığı altına tekrar aldım. Böyle güzel parlaması beni çok mutlu etti,özellikle aracını seven biri olduğum için,senelerce bunu yapamamış olmak üzüyordu açıkçası. Bundan sonra korumaya gayret edeceğim :)


356d87f4591dee99ddaff36d7ae17382.jpg



04e5ef05a543e367e419e51a53f7ae91.jpg



dabb3e12d29c8a2c205f8d1b249d14bb.jpg



10a299d473df1c3dbe7ec17df1e0e497.jpg



5f8f7634c8fc96af85c5b595a26eebff.jpg




Aracın içi de bu şekilde tertemiz oldu :) Trim sesi yok,tertemiz tavan döşemesi,mis gibi koltuklar. İçeride temizlik kokusu :)


37e849ae3bb08de0ac0c377ca82741c9.jpg



b421264673346fbea838417923e8e99f.jpg



5b010293f78e0ee3b31cabe5caa44fd3.jpg



Ardından arabayı tekrar içeri alıp,camlarını temizledim. Lastiklere Meguiar's Endurance sürdüm ve bendeyken ilk pasparlak uykusuna bıraktım :)


f8f64f261f0b1afcc893521958796581.jpg



bbd93cec3200b55921b104c6e9b030d2.jpg



32c2a82a27c6f047772b850353343a4e.jpg




Uygulamamda bana tavsiyeleriyle ve kazandırdığı tecrübelerle yardımcı olan DBY Detailing ekibine,ürün tedariği için Detailing Dükkanı'na,sürekli fotoğraflar gönderip fikir aldığım DT Yönetim Ekibi'ne ve makina gürültüsüne rağmen gıklarını çıkarmayan komşularıma çok teşekkür ederim :D
Eline sağlık çok iyi olmuş.
 
Paçalık taktık. N11den aldım ama zormuş takması. C2 araca özel üretim diye satıyorlar yemeyin..Resmen hammaddeyi satıyorlar, araca özel üretimi maket bıçağı ve ısıtıcıyla siz yapıyorsunuz. Neyse ki elimiz yattı bu işe.

Evvela tamponu sildim. Çok kirliydi. Aracı tekerlekli krikomuzla kaldırdık ve arka lastikleri söktük. Tamponun tam paçalığa denk gelen alt kısmında davlumbaz için klipsi vardı. Bunu çıkardım ve paçalığı oturttuktan sonra orjinal deliğine takmak için paçalığa delik açtım. Tampon içerisinden tek üst vida, davlumbaza 2 vida, alta klips şeklinde oldu. Sonrasında cenk elektirikli ısıtıcımızla kauçuğu ısıtarak aşağı doğru bakmasını ve eşit olmasını sağladı. Son olarak ben de tamponun kıvrımıyla uyumlu bir şekilde iç kısmını maket bıçağıyla kestim.

0fb184f8ed1b723eef2ff180dc038590.jpg

71ea0c5aa4e8c470a91960a86f757acb.jpg
6354e82129c602a33823b95a99e85924.jpg


Ben bir kısım kablolamayı yalıtırken Cenk te Vts pedal takımını montajladı.

041fa6d5b21e5d13e6704af8d7b2df5c.jpg


Yarın doğu garage logolu plakalığımız gelir. ayrıca ayarlanır amerikan park ta sipariş ettim. önceki arızalandığı için parksız geziyoruz, cumartesi elimde olacak diye umuyorum.

GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Paçalık taktık. N11den aldım ama zormuş takması. C2 araca özel üretim diye satıyorlar yemeyin..Resmen hammaddeyi satıyorlar, araca özel üretimi maket bıçağı ve ısıtıcıyla siz yapıyorsunuz. Neyse ki elimiz yattı bu işe.

Evvela tamponu sildim. Çok kirliydi. Aracı tekerlekli krikomuzla kaldırdık ve arka lastikleri söktük. Tamponun tam paçalığa denk gelen alt kısmında davlumbaz için klipsi vardı. Bunu çıkardım ve paçalığı oturttuktan sonra orjinal deliğine takmak için paçalığa delik açtım. Tampon içerisinden tek üst vida, davlumbaza 2 vida, alta klips şeklinde oldu. Sonrasında cenk elektirikli ısıtıcımızla kauçuğu ısıtarak aşağı doğru bakmasını ve eşit olmasını sağladı. Son olarak ben de tamponun kıvrımıyla uyumlu bir şekilde iç kısmını maket bıçağıyla kestim.

0fb184f8ed1b723eef2ff180dc038590.jpg

71ea0c5aa4e8c470a91960a86f757acb.jpg
6354e82129c602a33823b95a99e85924.jpg


Ben bir kısım kablolamayı yalıtırken Cenk te Vts pedal takımını montajladı.

041fa6d5b21e5d13e6704af8d7b2df5c.jpg


Yarın doğu garage logolu plakalığımız gelir. ayrıca ayarlanır amerikan park ta sipariş ettim. önceki arızalandığı için parksız geziyoruz, cumartesi elimde olacak diye umuyorum.

GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ufak bir eleştirim olacak, paçalıklar biraz daha dışarı doğru olsa bence daha güzel olurdu, spacer var mıydı sizin arabada hatırlamayamadım ama lastik bayağı dışta kalmış gibi. Genişlik olarak paçalık müsait miydi bunu bilmiyorum tabii bu yorumu yaptım ama.
 
Ufak bir eleştirim olacak, paçalıklar biraz daha dışarı doğru olsa bence daha güzel olurdu, spacer var mıydı sizin arabada hatırlamayamadım ama lastik bayağı dışta kalmış gibi. Genişlik olarak paçalık müsait miydi bunu bilmiyorum tabii bu yorumu yaptım ama.
Yan tarafları pek ellemedik. Paçalık bu boyuttaydı. Sadece sabitledikten sonra alt kısmını yere parelel hale getirdik ve içerde uzun kalan kısmı kestik. Ben özellikle küçük olmasını istedim zira kalın ve büyük olanlar hoşuma gitmiyor pek :)

GM 5 Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi