KAPALI İlk Arabam

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Rothen
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Rothen

Asfalt Kurutucu
7
40
Merhaba arkadaşlar,

62000 tl ye kadar B segment araç istiyorum.

Yılda tahminen yapacağım kilometre sayısı 10000 civarı olur.

Kriterlerim
- Az yakması, Dizel veya benzinli önemli değil. (ama pompa başında stres istemiyorum :))
- Cruise control bulunması,
- Yıl ve kilometrenin olabildiğince genç olması. İki sene sonra ev almak için satma ihtimalim var.
- Kolay satılabilir olması.

Şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Hyundai, arabalarını ağır yapan bir marka. 1.6 crdi sw dct i30 8.5 yakıyor sıfır trafikli yerde. Neden dizel alınsın ki? Hyundai dışında dizel alinabiliyorsa 1.3 mjet veya dci ben de tavsiye edebilirdim.

Hyundai İ20 1.4 CRDi 1165 kg
https://www.auto-data.net/tr/hyundai-i20-gb-1.4-crdi-90hp-23618

Volkswagen Polo 1.4 TDİ 1151 kg
https://www.auto-data.net/tr/volkswagen-polo-v-facelift-2014-1.4-tdi-90hp-bmt-19691

Ford Fiesta 1.5 TDCi 1118 kg
http://www.arabalar.com.tr/ford/fiesta/2017/1-5-tdci-titanium


Boyut olarak en büyük olan İ20 bu arada.
Fiesta ise bariz daha küçük diğerlerine göre.
 
İlk arabam derken benim adıma olacak ilk arabam yoksa sürüş deneyimim baya var. Arkadaşlar limiti 65000 e çektim. B segment isteme sebebim geniş bir ailem yok 2 kişiyiz. Sürekli şehir içindeyim (Adapazari) ihtiyacım yok C ye açıkcası.

Dizeli de düşünme sebebim yakıtla daha çok yol gidebilmek 10000 demişim ama hesapladım ben 15000 civarı kullanırım.

Dizel i20 ağırlık sebebiyle ne kadar mantıklı bilmem amma dci clio baya az yakıyor diyorlar ?

Wolkswagen düşündüm ama comfortline da bile cruise control yok belki dert etmeyebilirim ama tüm markalarda bulunmakta :)

Az yakıt konusunda dci ve mjet önde sanırım. Temmuz sonuna kadar araştıracağım. Dolu, olabildiğince temiz ve az yakan bir marka tercih edeceğim.
 
Polo mu B sınıfının en geniş aracı? :eek:
Jazz, Yaris, Corsa, Punto, i20. Bunların hepsi daha geniş Polo'dan. Polo'dan dar hatırladığım tek B sınıfı araba İbiza.
Yazdıklarının sadece 1'i belki 2'si polo ile rekabet edecek arabalar yukarıdaki kriterler ele alındığında biri i20 diğeri corsa
1-Arabanın benzinli olacağını var sayarsak Jazz,Yaris,corsa 1300cc küsür olduğundan üst vergi dilimine giriyor 1.2 punto 69 beygir i20 ise ağır bir araba olduğu için gitmediğini hepimiz biliyoruz. arabanın az yakmasını isteyen biri ekonomiye dikkat edeceği için MTV önemlidir herhalde
2-Yazdığın 5 aracın 2'si hariç hiçbirinin piyasası çok sorunlu olmasa da iyi değil
3-Yukarıdaki araçların hepsi düşük hacimli atmosferik,polo turbo
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bence yeni kasa chevrolet aveo al geri kalan parayı da döviz yap ev alırken dövizle evini al araba kalsın.zamanında sahip olduğum arabada hız sabitleme sınırlama 10 hava yastığı gibi donanımlar var 40 bin civarına bulabiliyorsun.dizellerinde ltz donanımı 95 beygir 195 torktu sanırım.motor tamamen astra corsa linea da kullanılan motor ve zatrn kasko yaptırısan parça sıkıntısını sen çekmiyorsun.tipi güzel direksiyonu ağır ufak bir araba.istersen sedanıda var.ama otomatik dersen pompa başında stres yaratır lakin uzun yolda bile 5.5 in altını görmüyor şehir içi dur kalkarda 10 normal istanbıl trafiğinde 8.5 iyimser rakamlar
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
i20 gitmiyor yazan arkadaşlar muhtemelen arabayı hiç kullanmamış. Ben çok net söyleyebilirim ki gayet iyi yürüyor. Sıkıntısı sınıfına göre bir tık fazla yakması. İstanbul şehir içinde 1.2mpi motorla arasında 1lt kadar fark vardı. O yüzden 1.2 motorlusunu önermiştim. @Rothen Adapazarı içerisinde serilik olarak hiçbir sorun yaşatmaz emin olun çünkü şanzıman oranları çok doğru ayarlanmış.
Bence yeni kasa chevrolet aveo al geri kalan parayı da döviz yap ev alırken dövizle evini al araba kalsın.zamanında sahip olduğum arabada hız sabitleme sınırlama 10 hava yastığı gibi donanımlar var 40 bin civarına bulabiliyorsun.dizellerinde ltz donanımı 95 beygir 195 torktu sanırım.motor tamamen astra corsa linea da kullanılan motor ve zatrn kasko yaptırısan parça sıkıntısını sen çekmiyorsun.tipi güzel direksiyonu ağır ufak bir araba.istersen sedanıda var.ama otomatik dersen pompa başında stres yaratır lakin uzun yolda bile 5.5 in altını görmüyor şehir içi dur kalkarda 10 normal istanbıl trafiğinde 8.5 iyimser rakamlar
Arabadan önce iyi bir Opel ustası bulunursa Aveo LTZ de düşünülebilir. Ama elden çıkarması sıkıntı olabilir, mevcut piyasası ne kadar hareketli bilmiyorum.

Bu arada, şu anda kapının önünde Leon 1.2 Style duran biri olarak söylüyorum, 2. elde 1.2 tsi bir arabayı kimselere öneremem. Araba 90bin km'ye geldi, kondisyonu gayet iyi olmasına ve neredeyse redline görmemiş olmasına rağmen elimizde patlamasa bari diye sayıklamaya başladık =) TSI araba alacak olan 0 km alsın.
 
Yazdıklarının sadece 1'i belki 2'si polo ile rekabet edecek arabalar yukarıdaki kriterler ele alındığında biri i20 diğeri corsa
1-Arabanın benzinli olacağını var sayarsak Jazz,Yaris,corsa 1300cc küsür olduğundan üst vergi dilimine giriyor 1.2 punto 69 beygir i20 ise ağır bir araba olduğu için gitmediğini hepimiz biliyoruz. arabanın az yakmasını isteyen biri ekonomiye dikkat edeceği için MTV önemlidir herhalde
2-Yazdığın 5 aracın 2'si hariç hiçbirinin piyasası çok sorunlu olmasa da iyi değil
3-Yukarıdaki araçların hepsi düşük hacimli atmosferik,polo turbo

Eee yani? Polo hepsinden geniş mi oluyor bu durumda?
Genişlik ayrı kriter, sizin saydıklarınız ayrı kriter. Ben sizin "B sınıfının en genişi Polo" sözünüze karşı çıktım. Deneyimlediğim B sınıfı arabaları yazdım, arzu ederseniz siz de deneyimlersiniz, onların hepsi Polo'dan geniş.

Rekabet konusuna girmiyorum. B sınıfı araba hepsi, ne amaçla, ne şartlarda kullanılacağı önemli olan. Herkesin beklentisi, zevki farklı. Ben sizin gibi düşünmüyorum, görüş farkı, üstünde durmak yersiz, ortayı bulamayız. A kişisi 1.2 TSI Jetta tercih ederim der, B kişisi LPGli 1.6 Civic alırım der vs., görüş ve tercih farkı.

Türkiye'de çekmiyor-gitmiyor-itmiyor muhabbetleri hiç bitmiyor. Dikkate almıyorum şahsen. 1.3 mjet kullanan adam, daha performanslı olan atmosferik benzinli motorları o turbo hissi yok diye, atmosferik kullanmayı bilmiyor diye çekmiyor, gitmiyor diyor.
1.2 TSI o 1.2 atmosferiklerden iyi gidecektir orası muhakkak, ama diğerleri böyle bir kalemde silinemez. Kullanmadım ama kimilerinin çekmez dediği 1.2 i20 ile çok memnun olanlar, az yaktığını söyleyenler var. Burası Türkiye, herkes usta sürücü olduğunu iddia ediyor. Kullandığım süreçte uzun dönemde 7,5lt yaktığım X bir araba ile 10lt yakıp, bu ne biçim araba ya diyen kişi dolu internette, bilse sorun arabada değil kendinde...

Piyasası sorunlu sözünün de zaman içinde gerçek olmadığı gördüm (Rover vs. eski bir araba alınıyorsa başka olabilir, bilgim yok-bu üstteki mesajımda yazan B sınıfı arabaların tamamı araç iyiyse çok beklemeden gider). Yaris'im var, satmaya niyetim yok, 2 talibi var arabanın. Araba düzgünse, satmak isteyince satılıyor. Hatta şöyle diyeyim, çevremden bir gözlem. Polo'yu falan laf olsun diye arayıp soranlarda oluyor (piyasa aracı olmanın yan etkisi), "piyasası yok" denen arabaları arayanların büyük çoğunluğu ciddi alıcı oluyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve lozlevent
2018 polo 2012 de üretime başlayan cliodan hala 1 cm kısa insanlardaki vag sevgisini anlamıyorum(2018 1.0 tsi polom var daha doğrusu eşime aldık tipinden dolayı).2012 cliomuza göre hız sabitleyici yok navigasyon yok 2 hava yastığı eksik.İstanbulda özel bir hastanede çalışıyorum ve dün öğrendiğim kadarıyla hastanede 10. Doktorun dsgsi patlamış dün tahir abinin 1.6tdi a3 ünde dsgde mekatronik değişti birsürü masraf çıktı ben ise kendi arabamdan soğudum daha 2 bin kmde .düz vites olucaksa fluence falan da olabilir tamam c sınıfı ama.chevrolet aveo aldığımda bana herkes 2. Elde sıkıntı olur demişti.ben kolay sattım tabi öyle olucak diyr bi şart yok ama 5 bin altına verdiniz mi her türlü gider çok para bağlamaktansa
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich
Gitmiyor, itmiyor denilen arabalar o turbo dizel araçları yer bitirir :) Ford fiesta 1.25 ile İstanbul içinde çok rahat, kendimi hiç sıkmadan ilerleyebiliyordum. Çoğu insan hiç bir kaynağa ve tecrübeye dayanmadan sallıyor. Öncelikli sizin düşünceniz ve araştırma sonuçlarınız olsun.
Aveo konusunda da satılmayacağını düşünmüyorum. Türkiye piyasasında her aracın bir alıcısı vardır. Yeter ki bakımlı bir araç olsun. İlk araç alacaklar için biçilmiş kaftandır aveo. Bence de aveo alınıp bir iki yıl sonra aynı paralara çok rahatlıkla satarsınız.
 
İlk arabam corsaydı
Sonra symbol
Sırasıyla clio
Bide aveo aldım
Derken sattım fiesta aldım
Şimdide polom var
Haa 1.5 senede micra kullandım
Sanırım b segmentin de açılın ben geldim
diyebilirim. Bence clio fk şampiyonu ama kişisel görrüşüm fiesta segmentinin en güzeliydi.ne biliyim a6 sı olan bir abi bindiğimde nerdeyse benim araba kadar yalıtımı var demişti.ön konsol yumuşak plastik mesela 2011 audide yol bilgisayarı yok .fiesta iyiydi fiesta candı boşuna sattım.
Bu arada bir sorumda otopark yönetimine neden yeni ibiza fiesta polo arasında gidip geliyorsunuzki vidyolarda tamam hepsi yeni
çıktı ama hala clio diye bir gerçek var 2012 modeli bile modern arabalar kadar iddialı duruyor(kişisel görüşüm kişisel sitemimdir)
fiesta trend x lerde hız sabitleyici de standart.
Yine daldan dala atlıcam ama babamda astra varken aveonun kapısınındaha sağlam durduğunu ve hissettirdiğini söylemişti.

Bence sıralama fiesta aveo clio micra corsa diye gider poloyu listede herhangi bir yere koymuyorum ama fiesta daha kaliteli hissettiriyor aveo daha özellikli clio daha az yakıyor daha fazla özellik var ama bende polo var ne tezat dimi.
Gelebilicek cevaplara istinaden yazıyorum şu araba kağıt laflarına inanmıyorum zira uçurumdan clio ile yuvarlanan arkadaşımı tabiki Allah korudu ama hiçde kağt değil burnu bile kanamadı çok şükür
 
1.2 Nissan Pulsar. C sınıfı ve gerçekten geniş arka diz ve bagaj kapasitesi var. 1.2 turbo motordan kullanıcılar memnun. Tek dezavantaj cvt o da şehiriçi kullanımda sıkıntı yaratmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Bence de b segmentine sınırlamayın kendinizi, c segmentinde hem konfor hem malzeme kalitesi hem de güvenlik açısından bütün arabalar belli bir standartı yakalamış durumda. Focus hb olur, Astra hb olur.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...