KAPALI Insignia Mı Passat Mı ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan melih398
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

melih398

Düz Yol Gazcısı
9
Herkese merhabalar ötv indirimi ile 2 araç buldum ikisi de hemen hemen aynı rakam birisi insignia gs 1.6 cdti exelence paket diğeri 1.6 bluemotion comfortline passat ikiside rakam olarak hemen hemen aynı siz olsanız hangisini tercih edersiniz teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: FurkanKarka
Otomobilden beklentiniz nedir bilemiyorum ama Passat serte dönük bir otomobil, özellikle arka süspansiyonları sesli çalışıyor, üstelik 100-120 gibi hızlarda A sütunu cam taraflarından anlamsız bir rüzgar sesi almaya başlıyor. Kötü arabadır demiyorum. Özellikle hızlı sürüşlerde ve virajlarda zevkli bir otomobil ama piyasa algısına kapılıp ' direkt passat, tartışmam bile ' yorumları sizi yanıltabilir. Konfor, yalıtım ve donanım konularında insignia daha önde diye düşünüyorum. Viraj kabiliyetleri ve sürüş sevki açısından passat biraz daha ileridedir belki ama arada ki fark bariz değil. İnsignia da bu hususta kullanıcıları tatmin edebilecek düzeyde. Kısa zamanda al - sat yapma fikriniz yoksa ( ki ötv indiriminiz sanırım engelli raporu ile olacak ve 5 yıl satamayacaksınız ) insignia tercih ederim.
 
Otomobilden beklentiniz nedir bilemiyorum ama Passat serte dönük bir otomobil, özellikle arka süspansiyonları sesli çalışıyor, üstelik 100-120 gibi hızlarda A sütunu cam taraflarından anlamsız bir rüzgar sesi almaya başlıyor. Kötü arabadır demiyorum. Özellikle hızlı sürüşlerde ve virajlarda zevkli bir otomobil ama piyasa algısına kapılıp ' direkt passat, tartışmam bile ' yorumları sizi yanıltabilir. Konfor, yalıtım ve donanım konularında insignia daha önde diye düşünüyorum. Viraj kabiliyetleri ve sürüş sevki açısından passat biraz daha ileridedir belki ama arada ki fark bariz değil. İnsignia da bu hususta kullanıcıları tatmin edebilecek düzeyde. Kısa zamanda al - sat yapma fikriniz yoksa ( ki ötv indiriminiz sanırım engelli raporu ile olacak ve 5 yıl satamayacaksınız ) insignia tercih ederim.
Hocam açıkcası artık parayı korumak daha önemli diye düşünüyorum. 5 sene sonra bile Insignia'lara baktım 2013 modelleri 60-70 bin iken, 2013 Passatlar 70-80 seviyesinde. Passat dediğin gibi belki bazı kalemlerde daha geride olabilir fakat yine de biri diğerinden bariz derecede üstün değil gibi. Ben tercihimi bu piyasa koşullarında Passat'tan yana yapardım. Her ne kadar Insignia'nın iyi bir otomobil olduğunu bilsem de.
 
Açıkcası yılda 1 kere tatil dışında şehir dışına çıkmıyorum bile bütün günüm şehir içinde geçiyor aracıda çok kullanan birisi değilim benim için öncelik yakıt konfor ve uzun süre kullanılabilirliği bunu baz alarak yorumlarsanız sevinirim normalde passata yakındım ama bu dsg şanzıman çok sorunlu deniyor aklımda soru işaretini yaratan o aracı al-sat yapma gibi bi durumum yok aldığım aracı 10-15 yıl rahat bi şekilde binmek amaçlı alacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
Hocam açıkcası artık parayı korumak daha önemli diye düşünüyorum. 5 sene sonra bile Insignia'lara baktım 2013 modelleri 60-70 bin iken, 2013 Passatlar 70-80 seviyesinde. Passat dediğin gibi belki bazı kalemlerde daha geride olabilir fakat yine de biri diğerinden bariz derecede üstün değil gibi. Ben tercihimi bu piyasa koşullarında Passat'tan yana yapardım. Her ne kadar Insignia'nın iyi bir otomobil olduğunu bilsem de.
2013 yılın da insignialar 60-70 arasında satılıyordu zaten.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve alptamer
Hocam açıkcası artık parayı korumak daha önemli diye düşünüyorum. 5 sene sonra bile Insignia'lara baktım 2013 modelleri 60-70 bin iken, 2013 Passatlar 70-80 seviyesinde. Passat dediğin gibi belki bazı kalemlerde daha geride olabilir fakat yine de biri diğerinden bariz derecede üstün değil gibi. Ben tercihimi bu piyasa koşullarında Passat'tan yana yapardım. Her ne kadar Insignia'nın iyi bir otomobil olduğunu bilsem de.
Parayı koruma mevzusuna girersek zaten tercihler çok daha farklı yerlere yönelir. Ben 5 sene boyunca kullanılacak bir aracı salt otomobil kriterlerine göre değerlendirmeye çalıştım. Neticede 5 sene çok uzun bir rakam. O yıllara gelene kadar ülkede ne değişir, neler farklılaşır bir tahmin yürütmek zor. Mevzu parayı korumaksa zaten D segmente bile bakmamak gerek. Madem ötv indirimi var, gırtlak dolu makyajlı golf alınıp hem para korunur hem de iyi bir otomobile de binilmiş olur mesela. Yani para koruma meselesine pek giremiyorum o yüzden.
 
2013 yılın da insignialar 60-70 arasında satılıyordu zaten.
O zaman Euro 2.5'tu yani, 26-30 bin Euro idi. Şimdi ise ikinci eli 9-10 bin Euro.

Passatlar ise o zamanlar 30 bin Euro idi, şimdi ise ikinci eli 10-12 bin Euro.

Neden mi doviz konuşuyorum? Çünkü otomobil fiyatları sadece vergi değiştiği zaman değişiyor. Yani 2013'te 35 bin Euro'ya 3 serisi alabiliyorken, Şimdi de 42-43 bin Euro'ya 3 serisi alabilirsiniz. Normalde yine 35 bin Euro'ya alabilecektiniz, fakat vergi sistemi değişti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R
Ne aradığınıza bağlı; Nerede kullanacağınıza bağlı?
Kaç kişilik bir ekip binecek arabaya buna bağlı?
Daha sportif bir şasesi var daha performanslı ---> Insignia
Genelde şehir içi yokuşlu vs yollarda kullanılacaksa ---> Insignia
Aileyle uzun yola çıkacağım, Arkaya 3 kişi bindireceğim rahatça diyorsanız--->Passat
Konfor açısından ufak bir tık iyi olan, arka baş mesafesi ve emniyet kemeri yükseklik ayarı olmasıyla ---> Passat
Ne olursa olsun Opel'den arabayı çıkartmadan daha galeride ekspertize göstertirdim.Opel türkiye izmir test arabasının bagaj kapağı çok kötü boyalıydı ve 400 km deydi daha.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Parayı koruma mevzusuna girersek zaten tercihler çok daha farklı yerlere yönelir. Ben 5 sene boyunca kullanılacak bir aracı salt otomobil kriterlerine göre değerlendirmeye çalıştım. Neticede 5 sene çok uzun bir rakam. O yıllara gelene kadar ülkede ne değişir, neler farklılaşır bir tahmin yürütmek zor. Mevzu parayı korumaksa zaten D segmente bile bakmamak gerek. Madem ötv indirimi var, gırtlak dolu makyajlı golf alınıp hem para korunur hem de iyi bir otomobile de binilmiş olur mesela. Yani para koruma meselesine pek giremiyorum o yüzden.
Orası öyle, fakat arkadaş tercihlerini yapmış. Bu sebeple Passat Insignia arasından daha fazla para korunabilecek seçeneği düşündüm...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aracı en az 10 yıl kullanma isteğiyle alacağım satmak gibi bi düşüncem yok.Sorun çıkarmasın az yaksın konforlu olsun önceliğim bunlar ve bunlara sanki insignia daha uygun gibi görünüyor passatın şu dsg şanzımanı düzeldiyse bu konu hakkında bilgim yok passat alırım daha az yakıyor daha konforlu çünkü ama sorun çıkarmaması benim için çok önemli kriter araştırmalarım insignianın daha sorunsuz bir araç olduğunu gösteriyor.
 
O zaman Euro 2.5'tu yani, 26-30 bin Euro idi. Şimdi ise ikinci eli 9-10 bin Euro.

Passatlar ise o zamanlar 30 bin Euro idi, şimdi ise ikinci eli 10-12 bin Euro.

Neden mi doviz konuşuyorum? Çünkü otomobil fiyatları sadece vergi değiştiği zaman değişiyor. Yani 2013'te 35 bin Euro'ya 3 serisi alabiliyorken, Şimdi de 42-43 bin Euro'ya 3 serisi alabilirsiniz. Normalde yine 35 bin Euro'ya alabilecektiniz, fakat vergi sistemi değişti.

Valla abi 2013 fiyatlarını bilmiyorum. Biz 2014 mayısın da aldık. Bayi fiyatları 1.4 tsi dsg comfortline+geri görüş için 90k fiyat çektiler. 1.6t at6 edition elegance+stil paketi+geri görüş 80k aldık. Şuan bizim araba 80-85 arasına satılıyor ama Passat ne durumda bilmiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Ben sürüş keyfi ve piyasası sebebiyle passat tercih ederdim. Hocam 10 yıl kullanacağınızı belirtmişsiniz. Şimdi bu süre zarfında baktığımız zaman passat ta sorun çıkarma ihtimali olan şey dsg şanzıman. Onu da bakımları için servise götürürseniz iyi niyet garantisine sokuyorlar. Opel tarafına baktığımızda ise evet dsg gibi net bir arıza potansiyelinden bahsetmiyoruz fakat siz de takdir edersiniz ki Opel, Peugeot, citröen gibi markaların negatif algısının başlıca sebeplerinden birisi yaşlandıkları zaman farklı farklı yerlerden sık arıza vermeleri. Bunu da göz önünde bulundurmak lazım
 
  • Beğeni
Tepkiler: Basri Amca