Eğer b segmentten c sedan bir araca geçiliyorsa emin olun zaten içi geniş gelecektir. Bilmiyorum focus 3 veya 3.5 a bindiniz mi ? veya ne kadar bindiniz ama ben c segmentte ki bir çok otomobil ile ciddi anlamda yol yaptım. 1 yılda 100.000 km gibi bir rakam var gerek iş gerek özel nedenlerle böyle bir km oldu. Bu km'yi yaparken de kendi avantajlarım nedeni ile sürekli farklı araçlarda yapabilme imkanım oldu. Focus 3 veya 3.5 ikisi için de konuşuyorum abartıldığı kadar dar bir araç değil bana göre ki polo gibi bir arabadan sonra da dar geleceğini hiç düşünmüyorum.Eğer B segmenti bir otomobil ile hacim nedeniyle yollar ayrılmak isteniyorsa yeni araç Focus olmamalı diye düşünüyorum zira bu alanlarda sınıfında en gerilerde(Focus 3 için)
Jetta bence Octavia'dan daha iyi bir otomobil, Octavia'da bazı ciddi sıkıntılar (konfor, yol tutuş, yalıtım gibi)olduğunu düşünüyorum.
Jetta ve Civic arasında tercih yapın bence. İkisini de inceleyin test edin kararınızı ona göre verin.
Eğer Civic'te 1.6 125 bg atmosferik benzinli tercih ederseniz uzun yolculuklarda performans olarak biraz üzebileceğini düşünüyorum.
Kimse benim yoğurdum ekşi demiyor hocam. Maalesef bu forumumuzda ve diğer forumlarda da olabiliyor. Ben şahsen octaviada öyle aman aman bir eksik görmedim. Tam bir aile aracı, her şeyden az az var. Ne focus gibi yol tutar ne superb gibi konfor sağlar ne de size yalıtılmış sessizlikte bir sürüş sunar ama bu konuları kıyaslarken hangi araçtan hangi araca geçildiğini düşünüp göz önüne almakta fayda var diye düşünüyorum. Çünkü adamı misal veriyorum a6 veya s90 gibi e segmenti otomobilden indirip octaviaya bindirirsen bu yol da tutmuyor, ses de alıyor, konfor da sağlamıyor der ama bence siz pek öyle hissetmeyeceksiniz eğer sürekli olarak daha premium araç kullanmıyorsanız. Siz ne alsanız memnun olacaksınız büyük ihtimalle ama yine de ben şahsen bana yakın gelen ve rakiplerine göre de bir tık önde olduğunu düşündüğüm focus'u öneriyorum.Octavia ile ilgili bu sıkıntıları kullanıcılara sordum ancak abartılacak gibi bi durum olmadığını söylediler.Yoksa yalıtım konusunda bende okumuştum bi kaç yerde.Bilemedim şimdi:₺
Focus 3.5'u 1 sene boyunca hem şoför hem yolcu koltuğunda deneyimledim. Bagajı gerçekten kötü durumda Focus Sedan'ın. Hem derinliği, hem kalın bagaj kapağı kolları, koltuk arkasında kalan kısımların çıkıntılığı ve en önemlisi çok dar bagaj ağzıyla sınıfının en kötüsü diyebilirim deneyimlediklerim arasında. Zaten sayısal olarak da sanırım sınıfının en küçüğü: 421 litre.Eğer b segmentten c sedan bir araca geçiliyorsa emin olun zaten içi geniş gelecektir. Bilmiyorum focus 3 veya 3.5 a bindiniz mi ? veya ne kadar bindiniz ama ben c segmentte ki bir çok otomobil ile ciddi anlamda yol yaptım. 1 yılda 100.000 km gibi bir rakam var gerek iş gerek özel nedenlerle böyle bir km oldu. Bu km'yi yaparken de kendi avantajlarım nedeni ile sürekli farklı araçlarda yapabilme imkanım oldu. Focus 3 veya 3.5 ikisi için de konuşuyorum abartıldığı kadar dar bir araç değil bana göre ki polo gibi bir arabadan sonra da dar geleceğini hiç düşünmüyorum.
@CRA arkadaşımız için de focus öneriyorum çünkü diğer araçlar ile kıyasladığım da (hadi iç hacim dar diyelim) eksileri ve artıları olarak bakıyorum ve focus da bu bariz şekilde daha az.
Kimse benim yoğurdum ekşi demiyor hocam. Maalesef bu forumumuzda ve diğer forumlarda da olabiliyor. Ben şahsen octaviada öyle aman aman bir eksik görmedim. Tam bir aile aracı, her şeyden az az var. Ne focus gibi yol tutar ne superb gibi konfor sağlar ne de size yalıtılmış sessizlikte bir sürüş sunar ama bu konuları kıyaslarken hangi araçtan hangi araca geçildiğini düşünüp göz önüne almakta fayda var diye düşünüyorum. Çünkü adamı misal veriyorum a6 veya s90 gibi e segmenti otomobilden indirip octaviaya bindirirsen bu yol da tutmuyor, ses de alıyor, konfor da sağlamıyor der ama bence siz pek öyle hissetmeyeceksiniz
Kimse benim yoğurdum ekşi demiyor hocam. Maalesef bu forumumuzda ve diğer forumlarda da olabiliyor. Ben şahsen octaviada öyle aman aman bir eksik görmedim. Tam bir aile aracı, her şeyden az az var. Ne focus gibi yol tutar ne superb gibi konfor sağlar ne de size yalıtılmış sessizlikte bir sürüş sunar ama bu konuları kıyaslarken hangi araçtan hangi araca geçildiğini düşünüp göz önüne almakta fayda var diye düşünüyorum. Çünkü adamı misal veriyorum a6 veya s90 gibi e segmenti otomobilden indirip octaviaya bindirirsen bu yol da tutmuyor, ses de alıyor, konfor da sağlamıyor der ama bence siz pek öyle hissetmeyeceksiniz eğer sürekli olarak daha premium araç kullanmıyorsanız. Siz ne alsanız memnun olacaksınız büyük ihtimalle ama yine de ben şahsen bana yakın gelen ve rakiplerine göre de bir tık önde olduğunu düşündüğüm focus'u öneriyorum.
'Hangi araçtan hangi araca geçildiğini de bakmak lazım' fikrine katılmıyorum. Her segmentin belli bir standardı var. Bir araç standartların altındaysa aynı paraya daha iyisini sunan varken neden o tercih edilsin?Kimse benim yoğurdum ekşi demiyor hocam. Maalesef bu forumumuzda ve diğer forumlarda da olabiliyor. Ben şahsen octaviada öyle aman aman bir eksik görmedim. Tam bir aile aracı, her şeyden az az var. Ne focus gibi yol tutar ne superb gibi konfor sağlar ne de size yalıtılmış sessizlikte bir sürüş sunar ama bu konuları kıyaslarken hangi araçtan hangi araca geçildiğini düşünüp göz önüne almakta fayda var diye düşünüyorum. Çünkü adamı misal veriyorum a6 veya s90 gibi e segmenti otomobilden indirip octaviaya bindirirsen bu yol da tutmuyor, ses de alıyor, konfor da sağlamıyor der ama bence siz pek öyle hissetmeyeceksiniz eğer sürekli olarak daha premium araç kullanmıyorsanız. Siz ne alsanız memnun olacaksınız büyük ihtimalle ama yine de ben şahsen bana yakın gelen ve rakiplerine göre de bir tık önde olduğunu düşündüğüm focus'u öneriyorum.
Civic RS'in Türkiye'de satılan hiç bir rakibi yok performansta bu fiyatlarda. 182 beygir. 6.000km ortalamam 6.0lt. Yol tutuşu muazzam. Araca kafayı çevirip bakıyorlar. Diğer hiç bir bahsedilen arabaya bu muamele olacağına inanmıyorum.Yorumlara bakınca focus yerine ghibliden bahsediliyor sandım bir an
Öncelikle b segmentinde polo tercih ettiğinize göre iç mekan kalitesi, işçilik, sürüş kalitesi ve rafineliğe önem veriyorsunuz demektir. Daha önce vw modeli kullanan birisini focusun iç mekanı ve işçiliği tatmin etmez. Yol tutuşu gerçekten iyi bir otomobildir. Kalan kıstaslarda orta; genişlik olarak da vasatın altında bir araç.
Jettadan konuşacak olursak iç mekanı focustan derli toplu, işçiliği daha iyi; fakat aynı markanın golfünden bu konuda geride bir araç. Rafineliği fena değil; yol tutuşu yine oldukça iyi. Genişliği de gayet iyi. Tipik bir vw. İddialı ve bariz bir eksisi olmayan bir araç.
Octavia ise yine işçiliği ve iç mekan kalitesi olarak focusun üstünde. Genişlik segmentin üzerinde. Donanımı gayet iyi. Yol tutuşu da iyi fakat üstteki iki aracın gerisinde (tabii sinan Koç gibi kullanmıyorsanız hepsinin tutuşu normal kullanıcıyı tatmin eder.) kalan konularda orta bir araç.
Honda civic yine uzun ömürlü, yeni kasa olmasının avantajını taşıyor. Yol tutuşu oldukça iyi, genişliği orta bir otomobil. Fakat pek rafine değil. Yani rafinelik anlayışı Alman otomobilleri gibi değil. Bence en büyük eksisi rakiplerinden performansının net düşük olması. Fakat bu eksi LPG ile bir yakıt avantajına da dönüşebilir
Ben olsam jetta, Octavia veya civic alırdım. Tercih sizin
Ama fiyat olarak yüksekCivic RS'in Türkiye'de satılan hiç bir rakibi yok performansta bu fiyatlarda. 182 beygir. 6.000km ortalamam 6.0lt. Yol tutuşu muazzam. Araca kafayı çevirip bakıyorlar. Diğer hiç bir bahsedilen arabaya bu muamele olacağına inanmıyorum.
182 beygir bir araç için ülke standartlarında çok iyi fiyatta. Donanım olarak RS paketin rakibi de az. Bagaj neredeyse rakipsiz C segmentinde Octavia daha büyük olabilir.Ama fiyat olarak yüksek
Hocam bana şahsen tasarımı çok abartı ve çirkin geliyor ikinci olarak böyle bir performansı cvt gibi bir şanzımanla heba etmek büyük eksi benceCivic RS'in Türkiye'de satılan hiç bir rakibi yok performansta bu fiyatlarda. 182 beygir. 6.000km ortalamam 6.0lt. Yol tutuşu muazzam. Araca kafayı çevirip bakıyorlar. Diğer hiç bir bahsedilen arabaya bu muamele olacağına inanmıyorum.
Aaa öyle demeyin hocam Octavia ve leon yol tutmuyor. Başka bir şey tutuyor afedersin sokak arasından dönerken takla atan leonlar varmış ühüüü3 aşağı 5 yukarı aynı otomobiller. Yol tutuş, performans vs.. bunları geçin. Hepsi sınıfı için optimum düzeyde yol tutuş ve performans sunar.
Bana kalırsa hepsini inceleyin, hangisi içinize sinerse onu alın.
Tasarım tamamen göreceli bir kavram. Zevkinize bir şey diyemem.Hocam bana şahsen tasarımı çok abartı ve çirkin geliyor ikinci olarak böyle bir performansı cvt gibi bir şanzımanla heba etmek büyük eksi bence
Hocam nesnel anlamda bakarsak öyle acayip eksisi olan bir şanzıman değil. Zevk unsuru düşük sadece. Ve o unsurun düşüklüğü benim kabul edeceğim sınırın altında. Herkesin tercihine saygım varTasarım tamamen göreceli bir kavram. Zevkinize bir şey diyemem.
0-100 cvt, manuelden hızlı, 0-180 cvt=manuel, daha bir şey demeye gerek yok bence.
Focus 3.5'u 1 sene boyunca hem şoför hem yolcu koltuğunda deneyimledim. Bagajı gerçekten kötü durumda Focus Sedan'ın. Hem derinliği, hem kalın bagaj kapağı kolları, koltuk arkasında kalan kısımların çıkıntılığı ve en önemlisi çok dar bagaj ağzıyla sınıfının en kötüsü diyebilirim deneyimlediklerim arasında. Zaten sayısal olarak da sanırım sınıfının en küçüğü: 421 litre.
İç hacim konusunda da Polo'dan sonra diz mesafesi olarak aman aman bir fark olmayacaktır rakiplerine kıyasla.
'Hangi araçtan hangi araca geçildiğini de bakmak lazım' fikrine katılmıyorum. Her segmentin belli bir standardı var. Bir araç standartların altındaysa aynı paraya daha iyisini sunan varken neden o tercih edilsin?
Yorumlara bakınca focus yerine ghibliden bahsediliyor sandım bir an
Öncelikle b segmentinde polo tercih ettiğinize göre iç mekan kalitesi, işçilik, sürüş kalitesi ve rafineliğe önem veriyorsunuz demektir. Daha önce vw modeli kullanan birisini focusun iç mekanı ve işçiliği tatmin etmez. Yol tutuşu gerçekten iyi bir otomobildir. Kalan kıstaslarda orta; genişlik olarak da vasatın altında bir araç.
Jettadan konuşacak olursak iç mekanı focustan derli toplu, işçiliği daha iyi; fakat aynı markanın golfünden bu konuda geride bir araç. Rafineliği fena değil; yol tutuşu yine oldukça iyi. Genişliği de gayet iyi. Tipik bir vw. İddialı ve bariz bir eksisi olmayan bir araç.
Octavia ise yine işçiliği ve iç mekan kalitesi olarak focusun üstünde. Genişlik segmentin üzerinde. Donanımı gayet iyi. Yol tutuşu da iyi fakat üstteki iki aracın gerisinde (tabii sinan Koç gibi kullanmıyorsanız hepsinin tutuşu normal kullanıcıyı tatmin eder.) kalan konularda orta bir araç.
Honda civic yine uzun ömürlü, yeni kasa olmasının avantajını taşıyor. Yol tutuşu oldukça iyi, genişliği orta bir otomobil. Fakat pek rafine değil. Yani rafinelik anlayışı Alman otomobilleri gibi değil. Bence en büyük eksisi rakiplerinden performansının net düşük olması. Fakat bu eksi LPG ile bir yakıt avantajına da dönüşebilir
Ben olsam jetta, Octavia veya civic alırdım. Tercih sizin
''Aaa öyle demeyin hocam Octavia ve leon yol tutmuyor. ühüü'' Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla yol tutuşu virajlarda atik olması zevk unsuru değil ama hızlı vites atıp düz yolda daha atik olması zevk unsuru.Hocam nesnel anlamda bakarsak öyle acayip eksisi olan bir şanzıman değil. Zevk unsuru düşük sadece. Ve o unsurun düşüklüğü benim kabul edeceğim sınırın altında. Herkesin tercihine saygım var
"Yorumlara bakınca focus yerine ghibliden bahsediliyor sandım bir an "
Aynen kesinlikle Maserati Ghibli'den bahsediyoruz,
"Jettadan konuşacak olursak yol tutuşu yine oldukça iyi." cümlesinden de ben pavyon sevdiğinizi düşünüyorum, zira esp ışığı pek farklı etkiler oluşturmayacaktır.
Ya aşırı kötü değil tamam ama yani ben kullandığımda limitleri epey aşağıda gelmişti. Belki de benim kullandığım araç ile alakalı ama bi tık fazla kaçırdığımda limiti arabanın arkası hafif hafif açılmaya başlayıp daha sonra küt diye esp kesiyor ki s virajlarda biraz zorlayınca cidden esp ışığı pavyon gibi oluyordu ki bence iç kalitesi de öyle aman aman değil birleşim yerlerinde ki oynamalar, trim sesleri epey kötü idi bence. Bir de vw düşünüp otoparkta aracı kolay bulmamız için kapı kilitleyip açınca egeadan farksız bi şekilde kütürt kütürt diye açılıp kapanması da büyük bir nimet tabii ki asla ucuza kaçmak değil. Yani "dsg hızlı fitess atıyor kanka" ile başlayan sohbetin "piste mi giriyoruz ne gerek var o kadar iyi şaseye" ile bitmesinden farksızdır bence. Daha fazla uzatmaya da niyetim yok, konu sahibi arkadaş deneyimleyerek karar vecektir artık..''Aaa öyle demeyin hocam Octavia ve leon yol tutmuyor. ühüü'' Yazdıklarınızdan anladığım kadarıyla yol tutuşu virajlarda atik olması zevk unsuru değil ama hızlı vites atıp düz yolda daha atik olması zevk unsuru.
Jetta bildiğim kadarıyla golf 5 (PQ35) platformunda yol tutuşunun kötü olmadığını duymuştum.