Karda yanlamak

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
El freni çekik 200 metre yanlayarak gittim abs ışığım yandı altıma ediyodum.. Allahtan bir süre sonra kendiliğinden söndü :rolleyes:
Ben de yanladıktan sonra eve geldim, bir süre sonra arabaya binip bir yere gittim ve araba titremeye başladı. Noluyor falan derken servisi aradım, arabayı bir yıkatın dediler. Neyse ki yıkattıktan sonra düzeldi. Jantın içine dolan karlar donup balansı bozmuş, araba seke seke gidiyordu, aklım çıktı :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve yaso
Ben de yanladıktan sonra eve geldim, bir süre sonra arabaya binip bir yere gittim ve araba titremeye başladı. Noluyor falan derken servisi aradım, arabayı bir yıkatın dediler. Neyse ki yıkattıktan sonra düzeldi. Jantın içine dolan karlar donup balansı bozmuş, araba seke seke gidiyordu, aklım çıktı :D
Abs sensörlerine kar dolmuş da olabilir malum her tekerde 1 er tane bu zımbırtılardan var :D Mümkün olduğu kadar el freni çekmeden vitese sokup da parkediyorum. Malum hava sıcaklığı - lerde balatalar donup kilitlenmesin
 
Abs sensörlerine kar dolmuş da olabilir malum her tekerde 1 er tane bu zımbırtılardan var :D Mümkün olduğu kadar el freni çekmeden vitese sokup da parkediyorum. Malum hava sıcaklığı - lerde balatalar donup kilitlenmesin
Süspansiyon yaylarının içine de kar dolmuştu. Bunlardan birisi neden oldu titremeye ama arabanın içinde sekiyordum resmen :D
 
Bu gece bir yere gitmem gerekti ve geçerken dayanamayıp tekrar karlara attım kendimi :) Daha öncekileri teknik sıkıntılar sebebiyle videoya çekememiştim fakat bu sefer kısa da olsa video çekebildim. Bir daha fırsatım olursa daha iyi anlaşılması açısından dış çekim yapmayı düşünüyorum :)

 
Son düzenleme:
Birşey diycem, lastik basıncını arttırmak daha güzel yanlarmı araç, sadece arkalar için diyorum
Hocam lastik basıncı artınca lastiğin yere temas eden yüzeyi azalacağı için birim yüzeye düşen ağırlık yani aracın yere uyguladığı basınç artacaktır. Yanlamak istiyorsanız tam tersini yapmalı, lastik basıncını düşürmelisiniz lastiğin yere temas eden yüzeyi artmalı ve kızak etkisi yapmalı
 
Hocam lastik basıncı artınca lastiğin yere temas eden yüzeyi azalacağı için birim yüzeye düşen ağırlık yani aracın yere uyguladığı basınç artacaktır. Yanlamak istiyorsanız tam tersini yapmalı, lastik basıncını düşürmelisiniz lastiğin yere temas eden yüzeyi artmalı ve kızak etkisi yapmalı
Anladım hocam teşekkürler, ama şöyle birşey var azaltırsam busefer de yanaklara zarar verebilir die düşündüm şuan 30 da duruyor zaten 1 saatlik işim var geri eski haline getiririm
 
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
Bu gece bir yere gitmem gerekti ve geçerken dayanamayıp tekrar karlara attım kendimi :) Daha öncekileri teknik sıkıntılar sebebiyle videoya çekememiştim fakat bu sefer kısa da olsa video çekebildim. Bir daha fırsatım olursa daha iyi anlaşılması açısından dış çekim yapmayı düşünüyorum :)

Tır Tır die ses geliyor espmi tam kapanmıyor yoksa başka bir sesmi :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Gene izin vermiş baya ya :D benim arabam espsiz çok memnunum valla
Çok daha iyisini çekecektim aslında da kaydetme tuşuna basmayı unutmuşum, eve geldim ve şok :D Bunu çektiğimde karlar bayağı azaldığı için dün sabahki kadar yanlayamadım fakat çıktı gene bir şeyler :)
 
Son düzenleme:
Bu gece bir yere gitmem gerekti ve geçerken dayanamayıp tekrar karlara attım kendimi :) Daha öncekileri teknik sıkıntılar sebebiyle videoya çekememiştim fakat bu sefer kısa da olsa video çekebildim. Bir daha fırsatım olursa daha iyi anlaşılması açısından dış çekim yapmayı düşünüyorum :)

Güzel video olmuş ama sanki arabaya kiyamamissiniz Gazi verip kesmişsiniz bu arkayı atıp bırakmışsınız biraz daha devamı getirmeliydiniz bence bu yerde yuvarlak çizmeye çalışmışsınız orada çok bişey gozlemiyemedim
 
Güzel video olmuş ama sanki arabaya kiyamamissiniz Gazi verip kesmişsiniz bu arkayı atıp bırakmışsınız biraz daha devamı getirmeliydiniz bence bu yerde yuvarlak çizmeye çalışmışsınız orada çok bişey gozlemiyemedim
Manuelde olmasına rağmen gazdan hiç çekmeyince 2. vitese atıyor. Yine de 2. vitese attığı oldu, sonrasında devir düşüp önden kaymaya başladı. Yerde de karlar bayağı azalmıştı. Cumartesi sabahı asfalt hiç gözükmüyordu ve hiçbir araba da yoktu, çekmeyi unutmasaydım bayağı uzun yanlamalar vardı. Bu videoyu başka bir yere giderken arada aceleyle çektim elimde bir video olsun diye. İlk fırsatta 2 kamerayla hem iç hem dış açıdan çekim yapmayı düşüyorum.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yaso
İnce yağınca biraz sıkıntılı kayganlık oluyor. Yine de ilk yağdığı zamanki gibi değil ama. O gün araba kayınca durmuyordu resmen, hiçbir şekilde komut almıyordu çok kötüydü yollar.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Onay Kalkan
Evet, un gibi yağdığında yere düşen kar taneleri daha sıkı tutunuyor birbirlerine. Daha beter kayıyor o zaman.

Yok hocam yok, ben arabayı yolda bulmadım, sapıtıp çarparız marparız bir yere, hiç uğraşamam. :)
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...