Karşınızda Yeni BMW 1 Serisi

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,298
Panpa puanı
31,946
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Focus piyasaya çıkana kadar 1'in tasarımı bitmiştir zaten. Bir de aynı renkle ve benzer fotoğraf açısıyla benzemesi normal.
Zaten tasarım mevzusunun projesi en az bir kaç yıl öncesine kadar gidiyordur. O yüzden birinin diğerinden önce veya sonra çıkması benzemeleri, tasarım çalmış olmaları açısından bir anlam teşkil etmiyor da millet profilden birbirine çok benziyor dediği için forumun fikrini alayım dedim bir de.
 

Toprak38

Panpa
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
3,293
Panpa puanı
6,281
Yaş
21
Konum
Ankara
Marka
Skoda

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,298
Panpa puanı
31,946
Konum
İstanbul
Marka
Ford
son 5 senedir tüm hatchbacklerin stopları birbirine benzer hatlarda zaten onun dışında benzerlik yok bence hatta stopların kıvrımı da ters birbirine o bile çok benzemiyo
Aslen @mgdedeoglu dediği gibi fotoğraf açısı, renk ve Hb olmaları münasebetiyle birbirlerini andırıyor gibi gözükseler de senin dediğin gibi detaylara şöyle kabaca bir göz gezdirildiğinde hiç benzemedikleri görülüyor. Marşpiyeller, C sütunu, arka kapı bölgesi, stop grubu, arka cam uzantısı ve spoiler'in bittiği bölge v.b bir bölgede hiç alakaları bile yok.
 

mgdedeoglu

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
2,783
Panpa puanı
8,530
Yaş
32
Konum
İstanbul
Yahu önceden BMW'ler sportif tasarımlı, net çizgili güzel araçlardı. Allah rızası için bu nedir yahu, kazulet dombili bir şey yapmışlar. Bari Kia Ceed'e baksaydınız şu böbrekleri yaparken. Son tasarım dilinde Mercedes de, Audi de BMW'den açık ara iyi iş başarıyorlar.
 

Ekli dosyalar

Pluton

Taklacı Güvercin
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13
Panpa puanı
15
Yandan A Serisi, arkada cam Egea HB, stoplar 5 Serisi için bile büyük, önden çekişli olması maliyeti kısmaksa; ki 200 bin üzeri fiyat garanti olacak. Premium üretici bile fiyatı kıralım diyorsa, sadece çekiş yapan tekerlek değildir değişen.

Ön ızgara çok güzel olmuş, farlar falan mis gibi.

Piyasada tutunamaz. 1 Serisi GG WP.
 

Aguywithtofas

Takipçi
Katılım
28 May 2019
Mesajlar
1
Panpa puanı
0
Yaş
32
Marka
Tofaş
Izgaralar büyüdüğü sürece bizde de kanser olma seviyesi büyüyecek nerede o E34 kasanın ince beyefendi ızgaraları.
 

mburakozgen

Profesör
Katılım
19 Mar 2017
Mesajlar
290
Panpa puanı
366
BMW 1 serisinin bu araçla beraber sıradanlaştığı bir gerçek. Maliyet gerektiren niş noktaları törpüleyip popülist bir yaklaşıma geçilmiş ki bunun en büyük kanıtı aracın kamuflajlı testlerinde vw golf'ün eşlik etmesi. Dışı göreceli bişey diyemem, içide göreceli olsa bile buna bir iki birşey demek istiyorum. O konsol doblo, tepee, caddy gibi niye öyle yüksekte? Orta konsolla ön konsol arası yükseklik ticari gibi ve bence berbat ötesi olmuş. Onun dışında dışıyla ilgili şahsi kanaatim aynadan bakınca arabanın çamurluk çıkıntılarını görmek çok güzel bi his veriyordu, kalçaları epey törpülemişler. Sevmediğim en bariz şey bu oldu bu kasayla ilgili. F20'yle devam. Değiştirmeyi düşünürsemde ve yine C premium alacaksam A200 (özellikle 4matic gelecek gibi bir muhabbet vardı bu motorla beraber) veya C crossover olarak Mini 1.5 countryman All4 alırım en azından ZF 8 hp var. X1 1.5 dizel otomatikte yeni 7 ileriyi kullandım ve ilk kalkışta aşırı titriyor. Aracın ağırlığını taşımadığı içinde olabilir
 

mburakozgen

Profesör
Katılım
19 Mar 2017
Mesajlar
290
Panpa puanı
366
Arka farlar bence direkt Lexus CT200h gibi
Edit: Resim mesajdan sonra yüklendi, silmeye çalışsamda silemediğim bi mesaj oldu bu. Resimle beraber aynı cevap aşağıda :D
 
Son düzenleme:

Alcantara

Yönetim
Editör
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
991
Panpa puanı
1,111
Yaş
23
Konum
İstanbul
Marka
Renault

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,298
Panpa puanı
31,946
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Ben ilk gördüğüm an buna benzetmiştim, yabancı forumlarda da benzer benzetmeler yapılmış. Özellikle o bel çizgisi, arka spoyler yapısı ve kapı kollarının asimetrik hizalanması kopya olmasa da çok anımsatıyor :D

Hb karoserli araçların profilden bakıldığı vakit bazı detayları birbirine gerçekten benzeyebiliyor. Özellikle yeni nesil modellerin artık sık sık kendini tekrarlar hale gelmesiyle bu daha net göze çarpıyor. Neredeyse tamamen birbirine benziyor diyemesek de bazı detaylarda araçlar farklılaşabildiği gibi ortak noktada da buluşabiliyor gerçekten. Geriye son kullanıcıların kişisel göz zevkiyle karar vermesi kalıyor.
 
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
1,428
Panpa puanı
2,430
Konum
Ankara
Marka
BMW
Ya tam emin değilim ama galiba 8 ileri otomatiğin hala ZF üretimi olduğunu söylüyorlar. Aisin'in tork konvertörlü şanzımanı var mıydı hatırlamıyorum.
Hiçbir bilgim yok bu konu hakkında ve açıkçası ilgilenmiyorum.

Üstünden geçmiş 7 sene hala 1.5 lt 140 bg, 220 nm tork... Komik. Downsize konusunu anlıyorum da geliştirme ya da iyileştirme yok.

Önden çeker konusu tartışmaya bile açık değil bence.

Şanzıman faul.

Buna yurtiçinde, yurtdışında farketmez onca parayı vermenin bir anlamı yok. Belki yarı fiyatına aynı performansı ve sürüş stilini veren başka marka araç alınır.
 

by

Panpa
Katılım
17 Kas 2016
Mesajlar
3,740
Panpa puanı
7,597
Konum
İstanbul
Marka
Audi
Carwowdaki videoyu izledim bugün. Bmw 1 kullanıcılarının büyük çoğunluğunun (buna benim kayınbirader de dahil:) ) aracının arkadan itiş olduğunu bilmediğini ve bilse de umursamadığını söyledi. Bu yüzden satışı pek etkilenmez sanırım.
Ben buna pek katılmıyorum. Her pazarda tüketici davranışı farklıdır. Benim TR piyasasında gördüğüm durum bunun tam tersi. 1 serisinin ülkemizde tercih edilmesinin sebebi işlevselliği değildi ; tüm beklentileri karşılamıyordu, ancak sınıfının en çevik ve en iyi yol tutan otomobiliydi.
Sürüş dinamikleriyle ön plana çıkan otomobilin bu hale gelmesi kullanıcısını üzer. Bana kalırsa G20 ne kadar iyi olduysa F40 bir o kadar kötü olmuş.
 
Üst