Karşınızda Yeni BMW 1 Serisi

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,994
Panpa puanı
31,066
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Bu yoruma kesin katiliyorum, fakat sunu cok net bir sekilde soyleyebilirim ki Getrag DCT, Mini ve BMW'deki kalibrasyonlariyla cift kavramali gibi degil aksine tork konvertorlu gibi hissettiriyor. X1, X2 , 2 active tourer yeni Countryman, yeni Cooper'da kullanma firsati buldum. Renault ve VW grubunun dusuk motorlu cift kavramalari gibi hissettirmediklerini soyleyebilirim. 2.0 TDI A5 kullandim mesela, onda da ayni hissi almistim.
Zaten bu Bmw. Adamlar Zf gibi bir şanzımanı C liginde bırakmayı göze alıyorlarsa hangi şanzımanı koyarlarsa koysunlar iyi olacağı belli bir şey. Ama işte yerine geldiği Zf şanzımanın hem kalibrasyonu, hem uzun dönem dayanıklılığı, hem tüketim - performans eğrisinde ki başarısı düşünülünce insanın içi burulmuyor değil. Acaba soruları aklından geçmiyor değil. Bakalım, testler bir gelmeye başlasın ne yorumlar yapılacak göreceğiz. İnşaallah Ford, Vw, Hyundai v.b markaların kullandığı çift kavramaların kısa sayılabilecek aralıklarla çıkardığı kavrama maliyeti sorununu bu yeni Getrag üretimli makineyle yaşamaz kullanıcılar.
 

Ozgur Gunes

Panpa
Katılım
7 Eyl 2016
Mesajlar
3,843
Panpa puanı
7,099
Yaş
24
Konum
Ankara
Marka
Volkswagen
i30 N e yandan bi benzeten ben miyim acaba? Olmadı bmw, yakışmadı, ama eminim çok satacak.
 

Porsche

GALERİCİ
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
11,202
Panpa puanı
16,007
Konum
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Bence artık yavaştan önden çekişli araçlara alışsak iyi olur nitekim diğer markalar da buna ayak uyduracaktır :( Ama modelin arkası gerçekten ‘that ass tho’
Hayır önden çeker araçlara alışmamıza gerek yok EV'ler arkadan itiş seçenekleri ile sunuluyorlar. Buna en büyük örnek VW I.D.3
 

boraata

Düz Yol Gazcısı
Katılım
10 May 2019
Mesajlar
6
Panpa puanı
7
Yaş
36
Marka
BMW
Olmamis bence.. o izgaralar zaten kotu tum yeni tasarimlarda. Zevk meselesi ayri tabi ama tuhaf acayip birsey olmus.
 

Sirius

Profesör
Katılım
18 Eyl 2016
Mesajlar
679
Panpa puanı
1,889
Pitbull bir köpektir ancak yanlış bir şeyler vardır, olması gerektiği gibi değildir; vücuduna oranla büyük bir kafası ve ağzı vardır, görüntüsü tamamen bir kas yığınıdır, doğal bir köpekten beklenen özellikleri göstermez. Yeni 1 serisine baktığımda da bunu görüyorum: gösteriş katmak için boyutuna oranla büyük bir ızgara, kaslı göstermek için orasında burasında çıkıntılar, çizgiler ve BMW dnasına ters biçimde arkadan çekiş yerine önden çekişle üretilmesi...
 

tequila

Profesör
Katılım
12 Kas 2017
Mesajlar
1,089
Panpa puanı
704
bmw motorları diğer alman rakiplerine oranla yakıt tüketimi yüksek ve trim sesi başlıyor kısa süreçlerde şahsi görüşüm
rhino nun bmw ile ilgili 5 kötü özelliği
 

halilcan.oksuzer

Düz Yol Gazcısı
Katılım
28 May 2019
Mesajlar
30
Panpa puanı
23
Yaş
22
Marka
Volkswagen
i30 N e yandan bi benzeten ben miyim acaba? Olmadı bmw, yakışmadı, ama eminim çok satacak.
Ben de baya benzettim hocam, ayrıca 1 serisinin albenisi arkadan itişli olmasıydı sanki ya da benim düşüncem öyle ama tabi ki satışı Türkiye'de gene tutulacağını düşünüyorum
 

Mt.Akina

Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,446
Panpa puanı
8,953
Marka
Renault
Ne anlamı kaldı şimdi Mercedes A-Audi A3 premium da varken kusura bakmayın ama harcarlar çünkü madem arkadan itişi kaldırdın teknolojik bir şeyler koy değil mi?Yani en kötü git 4WS koy, reklam yap.İki tane tablet ekranı koyup boş yapmak BMW ye yakışmadı.

Bir sonraki nesilde hatalarını anlayıp geri döneceklerini düşünüyorum.Ya da makyajlı versiyonlarında arkadan itişli modeller çıkarırlar.

Reklam filminden de anlaşılacağı üzere premium a binen sosyetik ablalara yönelik bir çalışma olmuş.İlk defa bir reklam filminde BMW yan yan gitmiyor. :D. Artık Sheer Driving Pleasure sloganını da kullanmasın bence.

Açıkcası benim için C segmentinde arkadan itişin bitmesiyle o segmentteki tüm araçlar seçilebilir hale gelmiştir.

BMW nin gözümdeki değeri önceleri X serisiyle sonraları 2 Grand Tourer la şimdi de 1 serisiyle iyiden iyiye azalmıştır. 3 ile 5 serisi de ülkemiz için hayal!

Arkadaşlar elinizde bu böbreklere geçilmeden evvel temiz BMW leriniz varsa satmayın.Sonra ararsınız söyleyim.

Bakalım, ben o segmentte araç üretici olsam arkadan itişli bir araç üretmenin tam zamanı.Potansiyel 1 serisi müşterilerinin bir kısmının pazarını kapabilir.Bunu yapabilecek ise Alfa Guiletta olabilir.
 
Son düzenleme:

PULAT

Profesör
Katılım
21 Eyl 2016
Mesajlar
678
Panpa puanı
1,739
Yaş
37
Konum
Trabzon
Marka
Renault
bence mercedes ve bmw hb karoserli araç yapmasınlar yaa gözüm alışamadı bir türlü bi banamı çirkin geliyorlar acaba :rolleyes:
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,994
Panpa puanı
31,066
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Ic mekan albenisinden baska hic bir halt sunamayan A serisinin boylesine elestirildigini gormemistim. Torsiyona gectiler ses cikaran olmadi, geyik testi tarihinin en kotu ornekleri arasina girecek bir performans gosterdi boyle ses cikaran olmadi.

Evet, bmw kendi ruhuna aykiri isler yapiyor bu dogru. Ama sanki a3, merc. A cok mu iyi durumda ? Daha ustun ne sunuyorlar da butun acimasiz elestiriler bmw'ye gidiyor anlamadim. Sanirim digerlerinden degil ama bmw'den beklenti yuksek olup karsilanamayinca hayalkirikligi fazla oldu insanlarda. Ama once bir bekleyin. Arac ciksin, neymis anlasilsin.
 

Mt.Akina

Panpa
Katılım
18 Ocak 2017
Mesajlar
2,446
Panpa puanı
8,953
Marka
Renault
Ic mekan albenisinden baska hic bir halt sunamayan A serisinin boylesine elestirildigini gormemistim. Torsiyona gectiler ses cikaran olmadi, geyik testi tarihinin en kotu ornekleri arasina girecek bir performans gosterdi boyle ses cikaran olmadi.

Evet, bmw kendi ruhuna aykiri isler yapiyor bu dogru. Ama sanki a3, merc. A cok mu iyi durumda ? Daha ustun ne sunuyorlar da butun acimasiz elestiriler bmw'ye gidiyor anlamadim. Sanirim digerlerinden degil ama bmw'den beklenti yuksek olup karsilanamayinca hayalkirikligi fazla oldu insanlarda. Ama once bir bekleyin. Arac ciksin, neymis anlasilsin.
Beklenti yüksek beklenti, yoksa A3 ün Golfün torsiyonunu zaten kabul ettik :)
 

alptamer

Profesör
Katılım
26 Eki 2016
Mesajlar
993
Panpa puanı
1,883
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Ic mekan albenisinden baska hic bir halt sunamayan A serisinin boylesine elestirildigini gormemistim. Torsiyona gectiler ses cikaran olmadi, geyik testi tarihinin en kotu ornekleri arasina girecek bir performans gosterdi boyle ses cikaran olmadi.

Evet, bmw kendi ruhuna aykiri isler yapiyor bu dogru. Ama sanki a3, merc. A cok mu iyi durumda ? Daha ustun ne sunuyorlar da butun acimasiz elestiriler bmw'ye gidiyor anlamadim. Sanirim digerlerinden degil ama bmw'den beklenti yuksek olup karsilanamayinca hayalkirikligi fazla oldu insanlarda. Ama once bir bekleyin. Arac ciksin, neymis anlasilsin.
Agzinla bin yasa hocam. Daha dun tanitildi, ortada test yok. A3 torsiyon , A serisi torsiyon fakat BMW bagimsiz. Teknolojik bir seyler eklenmemis yorumuna da katilmiyorum. BMW'nin yeni iDrive sistemi de asagi yukari MBUX'in yaptigi seyleri yapabiliyor.

Arkadan itisten vazgecilmesi bence de cok uzucu bir durum, surusun eskisinden daha keyifsiz olacagi asikar ama kullanicilarin ne kadari otomobili arkadan itis oldugu icin aliyor ki? Ozellikle kucuk segmentlerde bunun onemi gittikce azaldigi icin, onden cekise gecmeleri normal.

Ben de arkadan itis devam etsin isterdim fakat hacim olarak rekabet etmeleri gereken A3 , A ve premium olmasalar da Focus ve Golf var. Adamlar artik sadece surus zevki isteyenleri degil, Golf veya Focus alacak insanlari da cekmek istiyorlar.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,994
Panpa puanı
31,066
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Beklenti yüksek beklenti, yoksa A3 ün Golfün torsiyonunu zaten kabul ettik :)
Agzinla bin yasa hocam. Daha dun tanitildi, ortada test yok. A3 torsiyon , A serisi torsiyon fakat BMW bagimsiz. Teknolojik bir seyler eklenmemis yorumuna da katilmiyorum. BMW'nin yeni iDrive sistemi de asagi yukari MBUXkin yaptigi seyleri yapabiliyor.

Arkadan itisten vazgecilmesi bence de cok uzucu bir durum, surusun eskisinden daha keyifsiz olacagi asikar ama kullanicilarin ne kadari otomobili arkadan itis oldugu icin aliyor ki? Ozellikle kucuk segmentlerde bunun onemi gittikce azaldigi icin, onden cekise gecmeleri normal.

Ben de arkadan itis devam etsin isterdim fakat hacim olarak rekabet etmeleri gereken A3 , A ve premium olmasalar da Focus ve Golf var. Adamlar artik sadece surus zevki isteyenleri degil, Golf veya Focus alacak insanlari da cekmek istiyorlar.
Normal şartlarda benim bir duygusal beklentim vardır, bir de rakiplerinin neler yapıp yapamadığı konusuna göre bir beklentim vardır. Duygusal beklentini karşılayamaz ve serzenişte bulunabilirsin bunu anlarım. Ama rakiplerine kıyasla beklentini ne oranda karşılıyor bunu belirtmeden, yoruma katmadan objektif davranmış olmazsın.

Şuan araç daha çıkmadı. Belki leş bir sürüşü olacak, belki çok güzel bir sürüşü bilemiyorum. Ama illa ön yargılı bakmak gerekiyorsa haydi ne olduğunu bildiğimiz güncel rakiplerinden bir premium araç koyun karşıma bakalım yeni bmw 1'den her alanda çok daha iyi olan ? Kimse bunu koyamıyor. O zaman demek ki rakiplerine kıyasla bu araç henüz başarısız bir noktada diye değerlendirilimez. Ön yargıyla bakılsa bile böyle düşünülemez.

Premium markalar bu değişimleri keyiflerinden yapmıyor. Mecbur kalıyorlar. Golf, Focus, Civic, Corolla v.b normal markalar artık güzel şanzımanlar, motorlar, gelişmiş teknolojiler, pratik hacimler ve en önemlisi de zevkli ve konforlu sürüşler sunabiliyorlar. Premium C ligi sadece kendi içinde yarışmıyor, alttan gelen normal markalarla da yarışıyorlar. Üstelik bu normal markalar daha uygun fiyattan araç sunabilme avantajına da sahipler. Hal böyle olunca bmw'nin yaptığını mantıksız bulmuyorum. Duygusal olarak üzücü ama mantık olarak kabul edilemez bir noktada değil.

Ve yine tekrar ediyorum, Bmw'yi savunuyor değilim. Ama Mercedes A'ya sesini çıkarmayıp Bmw'ye bu kadar ağır eleştiride bulunmak da hiç objektif bir davranış değil. Üstelik aracın henüz neler sunabileceği belli değilken. Çıksın, kötüyse ben de en ağır eleştirilerimi yaparım tıpkı A serisine yaptığım gibi.
 
Son düzenleme:

Sirius

Profesör
Katılım
18 Eyl 2016
Mesajlar
679
Panpa puanı
1,889
Ic mekan albenisinden baska hic bir halt sunamayan A serisinin boylesine elestirildigini gormemistim. Torsiyona gectiler ses cikaran olmadi, geyik testi tarihinin en kotu ornekleri arasina girecek bir performans gosterdi boyle ses cikaran olmadi.

Evet, bmw kendi ruhuna aykiri isler yapiyor bu dogru. Ama sanki a3, merc. A cok mu iyi durumda ? Daha ustun ne sunuyorlar da butun acimasiz elestiriler bmw'ye gidiyor anlamadim. Sanirim digerlerinden degil ama bmw'den beklenti yuksek olup karsilanamayinca hayalkirikligi fazla oldu insanlarda. Ama once bir bekleyin. Arac ciksin, neymis anlasilsin.

Mercedes-Audi ezelden beri öyle de BMW zaten düzgün olan aracın seviyesini düşürüyor. Ondan bu kadar eleştiri.
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
12,994
Panpa puanı
31,066
Konum
İstanbul
Marka
Ford

Mercedes-Audi ezelden beri öyle de BMW zaten düzgün olan aracın seviyesini düşürüyor. Ondan bu kadar eleştiri.
Bmw kendi ekosistemi içinde düşüş gösteriyor orası zaten su götürmez bir gerçek hocam ama rakipleriyle kıyaslandığında hala ne noktada önemli olan soru bence bu. Yani tamam, bmw 1 çok kötü oldu dedik ve almaktan vazgeçtik. Rakiplerine dönüp baktığımızda da dişe dokunur, bariz şekilde şusu busu daha üstün diye gönül rahatlığıyla seçebileceğimiz bir araç yok. Sürüş zevki beklentisinden dolayı Bmw 1'den vazgeçenler, hangi premium rakibinde sürüş zevki bulacak da onu seçecek bunu merak ediyorum.
 
Üst