Karşınızda Yeni BMW 1 Serisi

babayimben

Profesör
Katılım
4 Eki 2018
Mesajlar
331
Panpa puanı
778
Yaş
42
Konum
istanbul
Marka
BMW
Ben buna pek katılmıyorum. Her pazarda tüketici davranışı farklıdır. Benim TR piyasasında gördüğüm durum bunun tam tersi. 1 serisinin ülkemizde tercih edilmesinin sebebi işlevselliği değildi ; tüm beklentileri karşılamıyordu, ancak sınıfının en çevik ve en iyi yol tutan otomobiliydi.
Sürüş dinamikleriyle ön plana çıkan otomobilin bu hale gelmesi kullanıcısını üzer. Bana kalırsa G20 ne kadar iyi olduysa F40 bir o kadar kötü olmuş.
Biz İngilizlerden daha bilinçliyiz demek ki :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: EOK

by

Panpa
Katılım
17 Kas 2016
Mesajlar
3,873
Panpa puanı
7,598
Konum
İstanbul
Marka
Audi
Biz İngilizlerden daha bilinçliyiz demek ki :)
Orasını bilemem. Fakat otomobilin şanzımanına, motoruna, çekiş sistemine bakmayan veya bunları önemsemeyen insan ; otomobilde optimum fayda arayan standart kullanıcıdır. Bir otomobili satın alması için markasının Bmw olması yeterli olabileceği gibi aynı optimum faydayı x markası da sunabilir.
Mesela bu forumdaki F20 kullanıcılarına sorsak aynı soruyu eminim F40 için benzer şeyleri söyleyeceklerdir :)
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,208
Panpa puanı
31,635
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Ya tam emin değilim ama galiba 8 ileri otomatiğin hala ZF üretimi olduğunu söylüyorlar. Aisin'in tork konvertörlü şanzımanı var mıydı hatırlamıyorum.
Detayli anlatimin oldugu yabanci bir sitede ' bmw'nin 8 ilerisi ' diye bahsediyordu bu sanzimandan. Yeni olanin ise cift kavramali 7 ileri oldugunu soyluyordu. 8 ileri muhtemelen hala zf.

Ek olarak ilk kez 3 farklı şanzıman tipi kullanıldığını söylüyordu. Yani 7 ve 8 ileri birbirinden farklı türde şanzıman anlaşılan o ki.


First ever deployment of three different transmission technologies
The arrival of the new BMW 1-Series marks the first time three different transmission technologies have been employed in the range.

In the BMW 116d, BMW 118d and BMW 118i, the engine's power is relayed as standard via an upgraded six-speed manual gearbox. New to the BMW 1-Series line-up is the highly sophisticated seven-speed Steptronic dual-clutch transmission, which can be specified as an option for the BMW 116d and the BMW 118i. This transfers drive power to the wheels by means of two sub-transmissions (each with its own clutch), one of which is engaged and the other disengaged at all times. This allows the gears to be changed in a fraction of a second without any interruption in the flow of power - either by the automated control system or using the shift paddles on the steering wheel. The quick-shift control has been updated once again in the interests of rapid manual gear changes. The long seventh gear keeps revs low, helping to lower fuel consumption when out of town or on the motorway. The transmission can also let the car coast in neutral in certain situations, while a special low-viscosity oil brings about a further reduction in CO2 emissions.

Further improvements have been made to the shift comfort and acoustic properties of both the eight-speed Steptronic transmission fitted as an option in the BMW 118d (and as standard in the BMW 120d xDrive) and the eightspeed Steptronic Sport transmission in the BMW M135i xDrive. Swift, automatic gear changes make sure the car is driving in the highest possible gear, even when travelling at low speeds. The driver can also change gear manually using the shift paddles on the steering wheel.


Ayrıca bizim focus forumlarından birinin haber portalında da 8 ileri için zf üretimli, 7 ileri için getrag çift kavrama diye bahsetmişler. Onlar da zaten yabancı sitelerden almıştır haberi.

Sanırım bu kadar kaynak bize yeterli gelecektir :D
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
1,428
Panpa puanı
2,430
Konum
Ankara
Marka
BMW
ZF8 sadece arkadan itiş ve dört çekerlerde kullanılmıyor muydu?

Ben mi yanlış hatırlıyorum? Yoksa bilmediğim bir şey mi var? Yeni bir şey varsa bilgilendirin lütfen.

Yurtdışı kaynaklarda 116d ve 118i için 7 ileri DCT'ten bahsediyor. Diğerleri hayal bizde malumunuz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,208
Panpa puanı
31,635
Konum
İstanbul
Marka
Ford
ZF8 sadece arkadan itiş ve dört çekerlerde kullanılmıyor muydu?

Ben mi yanlış hatırlıyorum? Yoksa bilmediğim bir şey mi var? Yeni bir şey varsa bilgilendirin lütfen.

Yurtdışı kaynaklarda 116d ve 118i için 7 ileri DCT'ten bahsediyor. Diğerleri hayal bizde malumunuz.
Vallahi 1.18i ve 1.16d versiyonlarda 7 ileri çift kavrama var onu anladık. 1.20d xdrive ve 1.35i xdrive 4 tekerlekten çekiş olduğu için zf8 kullanılabiliyor onu da anladık. Ama önden tahrikli 1.18d versiyonunda 8 ileri tam otomatik zf ise nasıl kullanılıyor onu ben de anlamadım. Sanırım 1.18d'nin de xdrive opsiyonuyla alınması durumunda Zf kullanılıyordur.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by

EOK

Asfalt Kurutucu
Katılım
26 Şub 2019
Mesajlar
150
Panpa puanı
171
Yaş
18
Konum
İstanbul
Marka
Peugeot
Vallahi 1.18i ve 1.16d versiyonlarda 7 ileri çift kavrama var onu anladık. 1.20d xdrive ve 1.35i xdrive 4 tekerlekten çekiş olduğu için zf8 kullanılabiliyor onu da anladık. Ama önden tahrikli 1.18d versiyonunda 8 ileri tam otomatik zf ise nasıl kullanılıyor onu ben de anlamadım. Sanırım 1.18d'nin de xdrive opsiyonuyla alınması durumunda Zf kullanılıyordur.
Abi sanırım sadece 116D'de XDrive olacakmış.
 

alptamer

Profesör
Katılım
26 Eki 2016
Mesajlar
993
Panpa puanı
1,883
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Geyik başlığında ki soruyu buraya yazayım bari. 7 ve 8 ileri olmak üzere iki tip şanzıman var. 7 ilerinin Getrag üretimi steptronic çift kavrama bir şanzıman olduğu söyleniyor. 8 ileri şanzımana da steptronic demişler. Zf8 artık tamamen bırakıldı mı bmw 1'de ?
Şu şanzıman işine bir açıklık getireyim:

2.0 altı bütün modeller (şu anlık sadece 118i, 116d) Getrag markalı, 7 ileri çift kavramalı olacak.
2.0 ve üstü modeller ( şu anlık 118d 2.0 dizel 150HP, 120d 2.0 dizel 190HP ve M135i 2.0 benzin 306 hp) Aisin 8 ileri kullanacak. Bunlar zaten avrupada X1 sDrive18d , X2 sDrive 18d vs gibi UKL platormundaki 4 çeker olmayan otomobillerde kullanılıyordu. Çok da iyi çalışan bir şanzıman.

7 ileri Getrag gerçekten çok çok iyi bir çift kavramalı şanzıman. Aisin de, ZF kadar olmasa da gayet iyi bir tork konvertörlü diyebilirim. Kodu da Aisin AWF8F35.

ZF arkadan tahrikli otomobillerle kullanılıyor, Aisin önden tahrikli otomobillerde kullanılıyor. Tekrar ediyorum, bu yeni bir durum değil; X1, X2, 2 Active/Gran Tourer gibi UKL platformunda üretilen araçlarda zaten var.

Eğer 4 çeker olacaksa, şanzıman Aisin 8 ileri olacaktır. Fakat 4 çeker düşük hacimli motorlarda olmayacak gibi gözüküyor. Türkiye'de 1 serisi sadece 7 ileri Getrag ile gelecek.
 
Son düzenleme:

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,208
Panpa puanı
31,635
Konum
İstanbul
Marka
Ford
Eğer 4 çeker olacaksa, şanzıman ZF8 ileri olacaktır. Fakat 4 çeker düşük hacimli motorlarda olmayacak gibi gözüküyor.
İşte 1.20d xdrive ve 1.35i xdrive gibi versiyonlarda bahsedilen Zf8 mi yoksa Aisin'in 8 ilerisi mi onu anlayamadık. 4 çekerde zf de kullanılabildiği için kafa karışıyor.

Ayrıca 1.18d versiyonu da 2 litre dizel. Ama bunda da 8 ileri otomatik kullanılıyor denmiş. Önden tahrikli versiyonunda mı kullanılıyor yoksa xdrive opsiyonuyla alınca mı kullanılıyor onu da anlayamadık. Önden tahrikli halinde kullanılıyorsa dediğin gibi şanzıman aisin, awd opsiyonuyla kullanılıyorsa o zaman zf olma ihtimali de var.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Eyl 2016
Mesajlar
1,428
Panpa puanı
2,430
Konum
Ankara
Marka
BMW
İşte 1.20d xdrive ve 1.35i xdrive gibi versiyonlarda bahsedilen Zf8 mi yoksa Aisin'in 8 ilerisi mi onu anlayamadık. 4 çekerde zf de kullanılabildiği için kafa karışıyor.

Ayrıca 1.18d versiyonu da 2 litre dizel. Ama bunda da 8 ileri otomatik kullanılıyor denmiş. Önden tahrikli versiyonunda mı kullanılıyor yoksa xdrive opsiyonuyla alınca mı kullanılıyor onu da anlayamadık. Önden tahrikli halinde kullanılıyorsa dediğin gibi şanzıman aisin, awd opsiyonuyla kullanılıyorsa o zaman zf olma ihtimali de var.
Aisinmiş.
 

RBP53

Takipçi
Katılım
28 May 2019
Mesajlar
3
Panpa puanı
0
Yaş
23
Marka
BMW
f20 kullanıcısı olarak hiç beğenmedim malesef, önden çeker olması da ayrı bi kusur benim gözümde. arabanın ne anlamı kaldı ki? 1 kasa diye direk poloyu alıp satsalarmış
 

alptamer

Profesör
Katılım
26 Eki 2016
Mesajlar
993
Panpa puanı
1,883
Konum
İstanbul
Marka
BMW
İşte 1.20d xdrive ve 1.35i xdrive gibi versiyonlarda bahsedilen Zf8 mi yoksa Aisin'in 8 ilerisi mi onu anlayamadık. 4 çekerde zf de kullanılabildiği için kafa karışıyor.

Ayrıca 1.18d versiyonu da 2 litre dizel. Ama bunda da 8 ileri otomatik kullanılıyor denmiş. Önden tahrikli versiyonunda mı kullanılıyor yoksa xdrive opsiyonuyla alınca mı kullanılıyor onu da anlayamadık. Önden tahrikli halinde kullanılıyorsa dediğin gibi şanzıman aisin, awd opsiyonuyla kullanılıyorsa o zaman zf olma ihtimali de var.
Yanlis yazmisim, UKL platformunda olan otomobiller 4 ceker olsalar bile ZF degil, Aisin kullaniliyor.


Yani alinabilecek 3 sanziman var ;

1. Manuel ( her motor secenegi)
2. 7 ileri Getrag DCT ( onden cekisli dusuk hacimliler)
3. 8 ileri tork konvertorlu Aisin ( 2.0 motorlar icin, 4 cekerde de bu sanziman kullaniliyor)
 

Cenk

Galatasaray
Katılım
8 Eyl 2016
Mesajlar
13,208
Panpa puanı
31,635
Konum
İstanbul
Marka
Ford
1. Manuel ( her motor secenegi)
2. 7 ileri Getrag DCT ( onden cekisli dusuk hacimliler)
3. 8 ileri tork konvertorlu Aisin ( 2.0 motorlar icin, 4 cekerde de bu sanziman kullaniliyor)
Teşekkürler hocam..

Madem Aisin 8 ileri kullanılabiliyordu o zaman keşke düşük hacimlilerde 7 ileri çift kavrama kullanılmasaydı. Güçlü araçlar tork konvertörlü, güçsüzler çift kavrama olunca benim midem bulanıyor. Bu Getrag DCT eminim başarılıdır ama neticede gelişmiş bir tk'nın verdiği güveni vermeyecektir. Benim açımdan bu yeni kasada ne önden çeker olması ne tasarımı, sadece şanzıman olayı canımı sıktı.
 

alptamer

Profesör
Katılım
26 Eki 2016
Mesajlar
993
Panpa puanı
1,883
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Teşekkürler hocam..

Madem Aisin 8 ileri kullanılabiliyordu o zaman keşke düşük hacimlilerde 7 ileri çift kavrama kullanılmasaydı. Güçlü araçlar tork konvertörlü, güçsüzler çift kavrama olunca benim midem bulanıyor. Bu Getrag DCT eminim başarılıdır ama neticede gelişmiş bir tk'nın verdiği güveni vermeyecektir. Benim açımdan bu yeni kasada ne önden çeker olması ne tasarımı, sadece şanzıman olayı canımı sıktı.
Bu yoruma kesin katiliyorum, fakat sunu cok net bir sekilde soyleyebilirim ki Getrag DCT, Mini ve BMW'deki kalibrasyonlariyla cift kavramali gibi degil aksine tork konvertorlu gibi hissettiriyor. X1, X2 , 2 active tourer yeni Countryman, yeni Cooper'da kullanma firsati buldum. Renault ve VW grubunun dusuk motorlu cift kavramalari gibi hissettirmediklerini soyleyebilirim. 2.0 TDI A5 kullandim mesela, onda da ayni hissi almistim.
 
Üst