KAPALI Kaza Sonrası Kaporta Durumu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sanzeigen

Elit Apaçi
118
28
Marka
Yok
Merhaba, dün yağmurlu havada göz göre göre kaza yaptım. Lastikler kitlendi baya uzun süre araç kaydı. En sonunda da bir aracın arkasında buldum kendimi. Radyatör patladığından aracı çekiciyle sanayide aracın motor tarafıyla ilgilenen ustaya bıraktım. Tanıdık bir kaportacıya göstertecek aracı. Benim buradaki sorum şu resimdeki duruma göre hangi parçaların değişmesi gerekir, neleri tamiri olur ve hemen hemen ne kadar tutar?

Bazı parçaların fiyatlarını araştırdım.
Ön tampon 120 ile 200 TL arası değişiyor.
Sol far ise 200-250 TL arası.
Kaput tamir mi olur değişir mi, bunu da tam bilemedim.
Bir de gördüğüm kadarıyla ön panel yamuldu.

Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
WhatsApp Image 2020-04-23 at 22.29.18.jpeg
WhatsApp Image 2020-04-23 at 22.29.18 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-04-23 at 22.29.18 (2).jpeg
 
Sağ olun tek şansımız herhalde motorun zarar görmemiş olması. Çok bilgilendirdiniz beni teşekkür ederim.
Rica ederim, tekrardan çok geçmiş olsun. Sormak istediğiniz, kafanıza takılan bir şey olursa sorabilirsiniz, bildiğimiz, yaşadığımız kadarıyla yardımcı oluruz size :)
Kasım ayında ben de benzer senaryoda kaza yaptım ancak benim kaput arabanın da bayağı kemikli olmasından dolayı boyasız düzeltildi ancak benim dezavantajım da panjur, tampon değişiminde parça fiyatlarının sizinkine göre çok daha yüksek olmasıydı :)
 
Rica ederim, tekrardan çok geçmiş olsun. Sormak istediğiniz, kafanıza takılan bir şey olursa sorabilirsiniz, bildiğimiz, yaşadığımız kadarıyla yardımcı oluruz size :)
Kasım ayında ben de benzer senaryoda kaza yaptım ancak benim kaput arabanın da bayağı kemikli olmasından dolayı boyasız düzeltildi ancak benim dezavantajım da panjur, tampon değişiminde parça fiyatlarının sizinkine göre çok daha yüksek olmasıydı :)
Dediğim gibi aslında tampon ve far ucuz ikisi toplam 350 400 lira civarı ama kaput sıkıntı. Radyatör ile deposu da 250 lira olsa işçilik vb. dediğiniz gibi 2bin civarı kurtulunur sanırsam.
 
Dediğim gibi aslında tampon ve far ucuz ikisi toplam 350 400 lira civarı ama kaput sıkıntı. Radyatör ile deposu da 250 lira olsa işçilik vb. dediğiniz gibi 2bin civarı kurtulunur sanırsam.
Şu an en maliyetli parça radyatör ve kaput ikilisi olur. Harici parça da çok kolay bulunur, işçilik de çok rahat olur fiyat da diğerlerine göre uygun olur. Yani başta dediğim gibi bazı parçalara ucuza kaçmamaya çalışın, onlar arabanın her şeyi olacak.
 
Geçmiş olsun. Olur öyle...

Kaput, ön panel, far değişecek. Belki tampon demirini de doğrultmak gerekir emin değilim. Davlumbazda ve kaputta çatlayan kırılan plastik parçalar varsa onarılması veya duruma göre değişmesi gerekebilir. Kaputu ve paneli tamir ettirmekle uğraşmayın, emin olun yenisi (veya çıkması) daha ucuza gelir. Palio bu, en iyi tarafı yedek parçasının ucuz olması :)
 
Geçmiş olsun. Olur öyle...

Kaput, ön panel, far değişecek. Belki tampon demirini de doğrultmak gerekir emin değilim. Davlumbazda ve kaputta çatlayan kırılan plastik parçalar varsa onarılması veya duruma göre değişmesi gerekebilir. Kaputu ve paneli tamir ettirmekle uğraşmayın, emin olun yenisi (veya çıkması) daha ucuza gelir. Palio bu, en iyi tarafı yedek parçasının ucuz olması :)
Ben de ona güveniyordum ama yine de parçalar pahalı geldi 😄
 
kazanın sebebi alt takımda yanlış bir şeylerden olabilir, lastikteki aşınmalar anormalse bi düşünün derim dediğimi.
Corsa'da çok benzer durumlar yaşamıştım, yağmurda 1 2 3 4 sarıyodu falan hatta lastikler yeni olmasına rağmen.
 
kazanın sebebi alt takımda yanlış bir şeylerden olabilir, lastikteki aşınmalar anormalse bi düşünün derim dediğimi.
Corsa'da çok benzer durumlar yaşamıştım, yağmurda 1 2 3 4 sarıyodu falan hatta lastikler yeni olmasına rağmen.
Lastiklerin durumu gayet iyi de acaba ıslak zeminde performansımı düşük. Kalkışlarda da çok sarabiliyor. 4 mevsim lastik bu arada.
 
Arkadaşlar kaza sonrası bilgi vermek amaçlı yazayım dedim. Aracın kaput ve tampon değişmesi gerektiğini söylediler. Ön panel ve alt travers düzeltilebilecekmiş. Bir de sağ şase ucu biraz aşağı yamulmuş onu düzelteceklermiş. 2 far da kırılmış. Biri gözüküyor da diğerinin iç kısmı kırılmış. Radyatör delinmiş. Motor fanı kırılmış. Bir de araçtan inerken fark etmiştim kaza olduğundan, ön kapı gergisinden ses geliyordu. Onu aldım.

Farları,radyatörü ve kapı gergisini orijinal aldım. Kaput,tampon,sinyal ve motor fanını(orijinali bulunmadığından) yan sanayi aldım. Aynı şekilde farların ampüllerini de bosch marka, h4 ve h7 aldım.

Fiyat listesini ekledim.

Kaportacı da şaşırdı parçaları bu denli ucuz bulmama. Şehir merkezine uzak bir opar yedek parçacıdan aldım. Parçalar 1791 lira tuttu. Kaportacıyla da 1500 liraya anlaştık. Durum vaziyet bu, ıslak zeminden dersimiz ağır oldu...
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2020-05-04 at 00.02.51.jpeg
    WhatsApp Image 2020-05-04 at 00.02.51.jpeg
    96.8 KB · Görüntüleme: 0
Arkadaşlar kaza sonrası bilgi vermek amaçlı yazayım dedim. Aracın kaput ve tampon değişmesi gerektiğini söylediler. Ön panel ve alt travers düzeltilebilecekmiş. Bir de sağ şase ucu biraz aşağı yamulmuş onu düzelteceklermiş. 2 far da kırılmış. Biri gözüküyor da diğerinin iç kısmı kırılmış. Radyatör delinmiş. Motor fanı kırılmış. Bir de araçtan inerken fark etmiştim kaza olduğundan, ön kapı gergisinden ses geliyordu. Onu aldım.

Farları,radyatörü ve kapı gergisini orijinal aldım. Kaput,tampon,sinyal ve motor fanını(orijinali bulunmadığından) yan sanayi aldım. Aynı şekilde farların ampüllerini de bosch marka, h4 ve h7 aldım.

Fiyat listesini ekledim.

Kaportacı da şaşırdı parçaları bu denli ucuz bulmama. Şehir merkezine uzak bir opar yedek parçacıdan aldım. Parçalar 1791 lira tuttu. Kaportacıyla da 1500 liraya anlaştık. Durum vaziyet bu, ıslak zeminden dersimiz ağır oldu...
Geçmiş olsun,

böyle günlerde iyi ki Fiat/Reno dedirtiyor, can sağlığını tehdit etmediği sürece tabii, size tavsiyem eğer Albea’daki düzende travers takımlara bağlı ise traversi değiştirmeniz olacak, eski aracım da travers takımlara bağlıydı ve düzeltildi inanın eski verim alamıyorsunuz, direk değiştirin traversi kafanız rahatlar :)

Kolay gelsin tekrardan geçmiş olsun.
 
Son düzenleme:
Geçmiş olsun,

böyle günlerde iyi ki Fiat/Reno dedirtiyor, can sağlığını tehdit etmediği sürece tabii, size tavsiyem eğer Albea’daki düzende travers takımlara bağlı ise traversi değiştirmeniz olacak, eski aracım da travers takımlara bağlıydı ve düzeltildi inanın eski verim alamıyorsunuz, direk değiştirin traversi kafanız rahatlar :)

Kolay gelsin tekrardan geçmiş olsun.
Size tampon sökülmüş fotoğrafı atayım. Aslında değiştirmem iyi olurdu da vallahi durum da kalmadı. Öğrenciyim param da ucu ucuna yetti :)
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2020-05-04 at 00.35.59 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-05-04 at 00.35.59 (1).jpeg
    175.4 KB · Görüntüleme: 0
  • WhatsApp Image 2020-05-04 at 00.35.59.jpeg
    WhatsApp Image 2020-05-04 at 00.35.59.jpeg
    68.4 KB · Görüntüleme: 0
Arkadaşlar kaza sonrası bilgi vermek amaçlı yazayım dedim. Aracın kaput ve tampon değişmesi gerektiğini söylediler. Ön panel ve alt travers düzeltilebilecekmiş. Bir de sağ şase ucu biraz aşağı yamulmuş onu düzelteceklermiş. 2 far da kırılmış. Biri gözüküyor da diğerinin iç kısmı kırılmış. Radyatör delinmiş. Motor fanı kırılmış. Bir de araçtan inerken fark etmiştim kaza olduğundan, ön kapı gergisinden ses geliyordu. Onu aldım.

Farları,radyatörü ve kapı gergisini orijinal aldım. Kaput,tampon,sinyal ve motor fanını(orijinali bulunmadığından) yan sanayi aldım. Aynı şekilde farların ampüllerini de bosch marka, h4 ve h7 aldım.

Fiyat listesini ekledim.

Kaportacı da şaşırdı parçaları bu denli ucuz bulmama. Şehir merkezine uzak bir opar yedek parçacıdan aldım. Parçalar 1791 lira tuttu. Kaportacıyla da 1500 liraya anlaştık. Durum vaziyet bu, ıslak zeminden dersimiz ağır oldu...
Kaputu değiştirmekle en sağlıklı olanı yapmışsınız, eskisinin düzeltilebilecek bir durumu kalmamıştı.

Radyatör konusunda da başta dediğim gibi orjinal seçerek en doğru olanı yapmışsınız. Eğer kullanma imkanınız olduysa arabanın kaderinin yani çekişinin nasıl arttığını siz de göreceksiniz. Aslında radyatörleri de belirli bir süre zarfında kontrol ettirip paslanma varsa ki çoğunda hele de 10 yaştan büyük arabalarda çok görülür, değiştirmek çok daha sağlıklı olur. Antifrize milletimiz alışalı pek de uzun bir dönem olmadı çünkü.

Farların orjinal bu paralarda olması çok iyi, ampul olarak da kaliteli kullanırsanız görüşünüz biraz daha güzelleşir hele ki kozmetik olarak çok şık duracaktır.

Şasi ucu ön panelin aldığı darbeden dolayı yamulmuş dediğiniz gibi, yapacak bir şey yok yani şaside çok ufak bir işlem ki piyasadaki 10 yaş üstü arabalarda çok olan bir durum bu, düzgün işçilikle düzgün ayarla uzun yıllar sorun olmadan binilebilir.

Tek kafamı kurcalayan şey ön panel oldu hala. Ustanız düzeltilebilir dediyse iyi işçilikle yapılırsa ne olur bilemem ama ben onu da değiştirme taraftarı olurdum galiba keza travers de öyle. Ön düzene gittiğinizde ustaya özellikle bastıra bastıra söyleyin travers ve ön şasi durumunu. Yapılan işçilik nasıl diye onun da bir fikrini alın.

Tekrardan geçmiş olsun. Fiyatlar çok çok iyiymiş bu arada bununla geçmiş olsun :)
 
Geçmiş olsun ıslak zemin dersi en azından bunlarla size göstermiş kendisini , tavsiyem bu işlemler yapılırken bi fren hidroliğine el atmanız olacak , tekrardan geçmiş olsun.
 
Kaputu değiştirmekle en sağlıklı olanı yapmışsınız, eskisinin düzeltilebilecek bir durumu kalmamıştı.

Radyatör konusunda da başta dediğim gibi orjinal seçerek en doğru olanı yapmışsınız. Eğer kullanma imkanınız olduysa arabanın kaderinin yani çekişinin nasıl arttığını siz de göreceksiniz. Aslında radyatörleri de belirli bir süre zarfında kontrol ettirip paslanma varsa ki çoğunda hele de 10 yaştan büyük arabalarda çok görülür, değiştirmek çok daha sağlıklı olur. Antifrize milletimiz alışalı pek de uzun bir dönem olmadı çünkü.

Farların orjinal bu paralarda olması çok iyi, ampul olarak da kaliteli kullanırsanız görüşünüz biraz daha güzelleşir hele ki kozmetik olarak çok şık duracaktır.

Şasi ucu ön panelin aldığı darbeden dolayı yamulmuş dediğiniz gibi, yapacak bir şey yok yani şaside çok ufak bir işlem ki piyasadaki 10 yaş üstü arabalarda çok olan bir durum bu, düzgün işçilikle düzgün ayarla uzun yıllar sorun olmadan binilebilir.

Tek kafamı kurcalayan şey ön panel oldu hala. Ustanız düzeltilebilir dediyse iyi işçilikle yapılırsa ne olur bilemem ama ben onu da değiştirme taraftarı olurdum galiba keza travers de öyle. Ön düzene gittiğinizde ustaya özellikle bastıra bastıra söyleyin travers ve ön şasi durumunu. Yapılan işçilik nasıl diye onun da bir fikrini alın.

Tekrardan geçmiş olsun. Fiyatlar çok çok iyiymiş bu arada bununla geçmiş olsun :)
Ustamın iyi olduğunu düşünüyorum. Bir tane w210 kasa mercedes vardı. Telefonundan ilk halini gösterdi. Böyle bir dirilik görmedim. Tabi ona 11 bin tl işçilik almış orası ayrı 😅

İşlemler komple bitince rot balansa gideceğim. Öncesinde de direksiyonu bırakınca düz yolda biraz sola kayıyordu. Ayrıca el frenine ayar yaptıracağım. Eksper uyarmıştı arka sağ el freni iyi tutmuyor demişti.

Kafamdaki tek soru bu sağ şasi ucunun yukarı çektirilme işlemi aracın satışını veya değerini düşürür mü?
 
Ustamın iyi olduğunu düşünüyorum. Bir tane w210 kasa mercedes vardı. Telefonundan ilk halini gösterdi. Böyle bir dirilik görmedim. Tabi ona 11 bin tl işçilik almış orası ayrı 😅

İşlemler komple bitince rot balansa gideceğim. Öncesinde de direksiyonu bırakınca düz yolda biraz sola kayıyordu. Ayrıca el frenine ayar yaptıracağım. Eksper uyarmıştı arka sağ el freni iyi tutmuyor demişti.

Kafamdaki tek soru bu sağ şasi ucunun yukarı çektirilme işlemi aracın satışını veya değerini düşürür mü?
Satışını aman aman etkileyecek bir durum olmaz ama değerini biraz daha düşürebilir. Düzgün işlem yapılması ve düz gidebilmesi önemli. Sonuçta yaşlı sayılabilecek bir araba ama müşteriler de hiçbir işlem olmamış olan tercih etmek ister ilk başta.

Çok ciddi bir işlem değil sonuç olarak da şasi ucu ve bunu da belirtirseniz herhangibir sorunu olmadığına da inandırırsanız sıkıntı çekeceğinizi sanmam. Ama araba al-sat işleri biraz da kader, nasip işleri tabi.
 
...

Kafamdaki tek soru bu sağ şasi ucunun yukarı çektirilme işlemi aracın satışını veya değerini düşürür mü?
Zaten ortada mevcut bir kaza var. Şasi ucu ekstradan değerini düşürmez. Tampon demiri hasar almış çoğu aracın şasi ucunda düzeltme işlemi de oluyor. Rijitlik meselesinden ziyade tampon demirinin ve dolayısıyla tamponun doğru düzgün durması için yapılan bir işlem.
Ama ölücüler için güzel malzemedir. İlerde satarken kaza fotoğraflarını ve değişen parçaların faturasını vs. gösterseniz yeter, ek olarak şasi ucunun düzeltilmesi meselesini dile getirmemekte fayda var.
 
Zaten ortada mevcut bir kaza var. Şasi ucu ekstradan değerini düşürmez. Tampon demiri hasar almış çoğu aracın şasi ucunda düzeltme işlemi de oluyor. Rijitlik meselesinden ziyade tampon demirinin ve dolayısıyla tamponun doğru düzgün durması için yapılan bir işlem.
Ama ölücüler için güzel malzemedir. İlerde satarken kaza fotoğraflarını ve değişen parçaların faturasını vs. gösterseniz yeter, ek olarak şasi ucunun düzeltilmesi meselesini dile getirmemekte fayda var.
Şasiden sorgulamıştım hasar kaydı yok aracın zaten. Ben de aynı şekilde şasi ucundan bahsetmem ne yapayım. Ben aracı aldım neler keşfettim neler. Koltuğun yatar kısmı bozuktu kaynak yapmışlar. Çıkma koltuk iskeleti buldum. Üst kapak contasından yağ kaçırıyordu onu yaptırdım. Benzinde tekleme yapıyordu. Potansiyometre aldım, üstüne enjektöre ayar yaptım. Motoru benzin bastı. Yağ değişince 10bin bakımı da çıksın dedim. Yağ filtresi ve hava filtresi değiştirttim. Sonra usta demez mi yağ filteresini düzgün sıkmamışlar ve aradan hep kaçırıyormuş. Neler neler ya.

Bunlar bittikten sonra aracın üstünde pioneerın kronik sıkıntılı olan tek modelini bulup takmışlar, o da aküyü bitiriyordu. Kontağa bağlattım,bu sefer de açılmadı. Gittim teyp değiştim.

Kemerler düzgün sarmıyordu. Würth silikon spreyi ile çözdüm sorunu. Onda da öyle kemer kendine gelmiş ki bir çektim sonuna kadar, öyle hız sardı ki kemer cama vurdu, cam patlıyordu az kala.

Ardından şehir içi aldım, araç 45 50 krş tüketiyordu. Paliolarda genel sorunmuş. 1.4 unolardaki tamamen karbüratörlü olan motorun aynısı var benim araçta ve mikser ile kapağı arasında conta varmış ama paliolarda yokmuş ve 1.4 paliolar bundan çok yakıyormuş. Gittim ustaya zorla direte direre oraya conta taktırdım. Haba kaçıyormuş meğersem, şimdi şehir içi opetten aldığım gazla 30-32 krşlara düştü. Eskiden bunu uzun yolda yakardı.

Kapı gergilerinde sıkıntı vardı, baya ses yapıyordu. Gittim orijinalleri ile değiştim.

Sonrasında birşey daha eklemek isterim. Çok acayip bir olay geldi başıma. Opetten yine motor temizleme spreyi alacaktım. O ara aracın etrafında biri geziyor. Beni gçrünce hayırlı olsun dedi. Bu aracı aldığın kişiden önce bendeydi dedi. O ara kişinin babası geldi. Meğersem aldığım kişiye satan kişiyle de tanışmışız ve aynı lisede okumuşuz, o bir üst dönemmiş. Neyse biz bu arabanın yürürüne 6500 tl masraf ettik. İlk arabam diye güzel olsun diye uğraştık. Gönül rahatlığıyla binebilirsin dediler. Sonra dedim ki abi herşeyi revizyon ettirmişsiniz(motor içi,motor kulakları falan siz düşünün neler neler,sonrasında ustalar da söyledi hep yenilenmiş gibisinden) de niye üst kapak contasını yan sanayi taktınız dedim. Oğluna baktı ve dedi ki seni birşey için görevlendirdim, onda da kazıklamışlar, yollamışlar seni dedi oğluna. Ben içimden gülüyorum tabi. Meğersem adam maliye de çalışıyormuş ve baya usta tanıdığı varmış, daha az maliyetle yaptırmış eş,dost,tanıdık muhabbetine. Oğlunu da sadece conta alsın diye yollamış, değiştirince eski kullanılan yan sanayi contayı taktırmış. Düşünün 4 bin km geçmiş ve yağ kaçırmaya başlamış.

Bu kaçanyağ trigere bulaşmış ve ordaki keçe de tahrip olmuş. Triger + keçeyi de değiştirdim. Bu aralarda motor ustamı da keşfettim.

Bir güzel haber daha 182 binde, şubat ayında aldım. Karantina falan olmasına rağmen 5 bin km koydum üstüne.

Buna benzer böyle çok anısı oldu. Otomobilim seviyorum ve elimden geldiğince güzelleştirmekten haz alıyorum...

Bu arada ustam sürekli wpden yaptıklarını atıyor bana, o da ayrı sevindirici haber.
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20200504-WA0017.jpg
    IMG-20200504-WA0017.jpg
    207.4 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG-20200504-WA0018.jpg
    IMG-20200504-WA0018.jpg
    200 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG-20200504-WA0015.jpg
    IMG-20200504-WA0015.jpg
    139.3 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG-20200504-WA0016.jpg
    IMG-20200504-WA0016.jpg
    209.6 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...