Zaten ortada mevcut bir kaza var. Şasi ucu ekstradan değerini düşürmez. Tampon demiri hasar almış çoğu aracın şasi ucunda düzeltme işlemi de oluyor. Rijitlik meselesinden ziyade tampon demirinin ve dolayısıyla tamponun doğru düzgün durması için yapılan bir işlem.
Ama ölücüler için güzel malzemedir. İlerde satarken kaza fotoğraflarını ve değişen parçaların faturasını vs. gösterseniz yeter, ek olarak şasi ucunun düzeltilmesi meselesini dile getirmemekte fayda var.
Şasiden sorgulamıştım hasar kaydı yok aracın zaten. Ben de aynı şekilde şasi ucundan bahsetmem ne yapayım. Ben aracı aldım neler keşfettim neler. Koltuğun yatar kısmı bozuktu kaynak yapmışlar. Çıkma koltuk iskeleti buldum. Üst kapak contasından yağ kaçırıyordu onu yaptırdım. Benzinde tekleme yapıyordu. Potansiyometre aldım, üstüne enjektöre ayar yaptım. Motoru benzin bastı. Yağ değişince 10bin bakımı da çıksın dedim. Yağ filtresi ve hava filtresi değiştirttim. Sonra usta demez mi yağ filteresini düzgün sıkmamışlar ve aradan hep kaçırıyormuş. Neler neler ya.
Bunlar bittikten sonra aracın üstünde pioneerın kronik sıkıntılı olan tek modelini bulup takmışlar, o da aküyü bitiriyordu. Kontağa bağlattım,bu sefer de açılmadı. Gittim teyp değiştim.
Kemerler düzgün sarmıyordu. Würth silikon spreyi ile çözdüm sorunu. Onda da öyle kemer kendine gelmiş ki bir çektim sonuna kadar, öyle hız sardı ki kemer cama vurdu, cam patlıyordu az kala.
Ardından şehir içi aldım, araç 45 50 krş tüketiyordu. Paliolarda genel sorunmuş. 1.4 unolardaki tamamen karbüratörlü olan motorun aynısı var benim araçta ve mikser ile kapağı arasında conta varmış ama paliolarda yokmuş ve 1.4 paliolar bundan çok yakıyormuş. Gittim ustaya zorla direte direre oraya conta taktırdım. Haba kaçıyormuş meğersem, şimdi şehir içi opetten aldığım gazla 30-32 krşlara düştü. Eskiden bunu uzun yolda yakardı.
Kapı gergilerinde sıkıntı vardı, baya ses yapıyordu. Gittim orijinalleri ile değiştim.
Sonrasında birşey daha eklemek isterim. Çok acayip bir olay geldi başıma. Opetten yine motor temizleme spreyi alacaktım. O ara aracın etrafında biri geziyor. Beni gçrünce hayırlı olsun dedi. Bu aracı aldığın kişiden önce bendeydi dedi. O ara kişinin babası geldi. Meğersem aldığım kişiye satan kişiyle de tanışmışız ve aynı lisede okumuşuz, o bir üst dönemmiş. Neyse biz bu arabanın yürürüne 6500 tl masraf ettik. İlk arabam diye güzel olsun diye uğraştık. Gönül rahatlığıyla binebilirsin dediler. Sonra dedim ki abi herşeyi revizyon ettirmişsiniz(motor içi,motor kulakları falan siz düşünün neler neler,sonrasında ustalar da söyledi hep yenilenmiş gibisinden) de niye üst kapak contasını yan sanayi taktınız dedim. Oğluna baktı ve dedi ki seni birşey için görevlendirdim, onda da kazıklamışlar, yollamışlar seni dedi oğluna. Ben içimden gülüyorum tabi. Meğersem adam maliye de çalışıyormuş ve baya usta tanıdığı varmış, daha az maliyetle yaptırmış eş,dost,tanıdık muhabbetine. Oğlunu da sadece conta alsın diye yollamış, değiştirince eski kullanılan yan sanayi contayı taktırmış. Düşünün 4 bin km geçmiş ve yağ kaçırmaya başlamış.
Bu kaçanyağ trigere bulaşmış ve ordaki keçe de tahrip olmuş. Triger + keçeyi de değiştirdim. Bu aralarda motor ustamı da keşfettim.
Bir güzel haber daha 182 binde, şubat ayında aldım. Karantina falan olmasına rağmen 5 bin km koydum üstüne.
Buna benzer böyle çok anısı oldu. Otomobilim seviyorum ve elimden geldiğince güzelleştirmekten haz alıyorum...
Bu arada ustam sürekli wpden yaptıklarını atıyor bana, o da ayrı sevindirici haber.