KAPALI Kaza Sonrası Kaporta Durumu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sanzeigen

Elit Apaçi
118
28
Marka
Yok
Merhaba, dün yağmurlu havada göz göre göre kaza yaptım. Lastikler kitlendi baya uzun süre araç kaydı. En sonunda da bir aracın arkasında buldum kendimi. Radyatör patladığından aracı çekiciyle sanayide aracın motor tarafıyla ilgilenen ustaya bıraktım. Tanıdık bir kaportacıya göstertecek aracı. Benim buradaki sorum şu resimdeki duruma göre hangi parçaların değişmesi gerekir, neleri tamiri olur ve hemen hemen ne kadar tutar?

Bazı parçaların fiyatlarını araştırdım.
Ön tampon 120 ile 200 TL arası değişiyor.
Sol far ise 200-250 TL arası.
Kaput tamir mi olur değişir mi, bunu da tam bilemedim.
Bir de gördüğüm kadarıyla ön panel yamuldu.

Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
WhatsApp Image 2020-04-23 at 22.29.18.jpeg
WhatsApp Image 2020-04-23 at 22.29.18 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-04-23 at 22.29.18 (2).jpeg
 
Ustayla konuştum, motor ustalığı da varmış. Şasiyi düzeltince, rot balansa da götürmüş. Ardından lpg ayarını da yaptırmış. Radyatörü de kendi bağlamış. Ayrıca motoru da temizlemiş.

Ayrıca radyatör değişti diye mi bilmiyorum ama gidişi bir tık iyi gibi hissettim. Bir de radyatör su deposu kirli değildi. Biraz içi kirlenmiş gibi. O depoyu değiştirmeli miyim?

Aracın son hali burada. Ayrıca yan çıtalarda birkaç kırık vardı. Onları da 60-70 TL'ye aldım ve yaptırdım. Şu anlık her şey gayet iyi.
WhatsApp Image 2020-05-15 at 04.09.27 (1).jpegWhatsApp Image 2020-05-15 at 04.09.27 (2).jpegWhatsApp Image 2020-05-15 at 04.09.27.jpeg
 
Son düzenleme:
Ustayla konuştum, motor ustalığı da varmış. Şasiyi düzeltince, rot balansa da götürmüş. Ardından lpg ayarını da yaptırmış. Radyatörü de kendi bağlamış. Ayrıca motoru da temizlemiş.

Ayrıca radyatör değişti diye mi bilmiyorum ama gidişi bir tık iyi gibi hissettim. Bir de radyatör su deposu kirli değildi. Biraz içi kirlenmiş gibi. O depoyu değiştirmeli miyim?
Ekli dosyayı görüntüle 26281Ekli dosyayı görüntüle 26282Ekli dosyayı görüntüle 26280

Tekrar geçmiş olsun , araç gözüme çok güzel göründü , genleşme kabı çok kirli değilse temizleyin devam edin ama ucuz bir parça ise motor tüm pisliğini atana kadar devam edip sonrasında yenileyin , çünkü kirlenme genelde motordaki pastan kaynaklanıyor , antifriz varsa bir müddet sabırlı olun bırakın kirlensin sonrasında ne istiyorsanız o şekilde devam edebilirsiniz , çok kirli değilse temizleyin :)
 
Tekrar geçmiş olsun , araç gözüme çok güzel göründü , genleşme kabı çok kirli değilse temizleyin devam edin ama ucuz bir parça ise motor tüm pisliğini atana kadar devam edip sonrasında yenileyin , çünkü kirlenme genelde motordaki pastan kaynaklanıyor , antifriz varsa bir müddet sabırlı olun bırakın kirlensin sonrasında ne istiyorsanız o şekilde devam edebilirsiniz , çok kirli değilse temizleyin :)
Antifriz koymaya gerek yok dedi usta ama ben çok direttim o da koydu. Eskiden bembeyazdı o kap. Böyle olması kuşkulandırdı beni. Ayrıca ek deponun fiyatı orjinal 85 ile 120 TL arası değişiyor. Kapağı ayrı satılıyor sanırsam. Bu ek depo kapağı da değiştirmeme gerek var mıdır, yoksa kapağı temizlesem yeter mi?

Duruşuna gelirsek baya güzelleşti. Şimdi de değişmeyen parçaların renk tonları kendini çok belli ediyor. En sonunda etek altı boyatacağım o olacak :)
 
Son düzenleme:
Antifriz koymaya gerek yok dedi usta ama ben çok direttim o da koydu. Eskiden bembeyazdı o kap. Böyle olması kuşkulandırdı beni. Ayrıca ek deponun fiyatı orjinal 85 ile 120 TL arası değişiyor. Kapağı ayrı satılıyor sanırsam. Bu ek depo kapağı da değiştirmeme gerek var mıdır, yoksa kapağı temizlesem yeter mi?

Duruşuna gelirsek baya güzelleşti. Şimdi de değişmeyen parçaların renk tonları kendini çok belli ediyor. En sonunda etek altı boyatacağım o olacak :)

Antifriz koyduğunuz için görevi olan şeyi yapıyor şu an ve o yüzden genleşme kabınız kirleniyor bırakın antifriz görevini yapsın , sonrasında depoyu temizlersiniz olmadı değiştirirsiniz , kapak önemli çünkü tankın basıncını düzenleyen tek şey kapak :) Suyu bir müddet boyunca yenilemeniz durumunu izlemeniz konusundan size fikir verebilir buda küçük bir not olsun :)
 
Ustayla konuştum, motor ustalığı da varmış. Şasiyi düzeltince, rot balansa da götürmüş. Ardından lpg ayarını da yaptırmış. Radyatörü de kendi bağlamış. Ayrıca motoru da temizlemiş.

Ayrıca radyatör değişti diye mi bilmiyorum ama gidişi bir tık iyi gibi hissettim. Bir de radyatör su deposu kirli değildi. Biraz içi kirlenmiş gibi. O depoyu değiştirmeli miyim?

Aracın son hali burada. Ayrıca yan çıtalarda birkaç kırık vardı. Onları da 60-70 TL'ye aldım ve yaptırdım. Şu anlık her şey gayet iyi.
Ekli dosyayı görüntüle 26281Ekli dosyayı görüntüle 26282Ekli dosyayı görüntüle 26280
Maşallah tertemiz olmuş araba, kazasız belasız nice yolculuklara :)

Hatırlarsanız ilk mesajlarımda demiştim size, radyatör eskiyor, paslanıyor sizdeki durum da aynı şekilde olmuştur ve değiştirince farkı göreceksiniz.
Su kabını da değiştirirseniz iyi olur tabi, plastik bir malzeme ve asıl önemlisi arkadaşların da dediği gibi kapağı. Değiştirirseniz borular hariç soğutma sisteminiz sıfır olacak ki bir arabadaki en önemli şeylerden biri soğutma sistemidir.
 
Maşallah tertemiz olmuş araba, kazasız belasız nice yolculuklara :)

Hatırlarsanız ilk mesajlarımda demiştim size, radyatör eskiyor, paslanıyor sizdeki durum da aynı şekilde olmuştur ve değiştirince farkı göreceksiniz.
Su kabını da değiştirirseniz iyi olur tabi, plastik bir malzeme ve asıl önemlisi arkadaşların da dediği gibi kapağı. Değiştirirseniz borular hariç soğutma sisteminiz sıfır olacak ki bir arabadaki en önemli şeylerden biri soğutma sistemidir.
Evet biliyorum. Özellikle radyatörü orijinal bulmak için uğraştım zaten 😀 Ne zaman değiştirmeliyim sizce suyu ve depoyu 140 km yaptın aldığımdan beri.😄
 
Evet biliyorum. Özellikle radyatörü orijinal bulmak için uğraştım zaten 😀 Ne zaman değiştirmeliyim sizce suyu ve depoyu 140 km yaptın aldığımdan beri.😄
Yani eğer çok da kötü durumda değilse kullanmaya devam edin, değiştirilirse olası bir sorundan kurtulma ve neredeyse tamamen sıfır bir sistem olacağı için demiştim onu :) Şu an giderseniz ekstra işçilik de ödeyeceksiniz yani.
Ayrıca antfriz de kesinlikle kullanın, oranını kış gibi tabii ki yapmayın ancak kullanın. Antifrizin tek işlevi donmak değil aslında paslanmayı önlemek gibi işlevleri de var ve yaz-kış oranları farklı olmak şartıyla kullanmak gerekir.
 
Yani eğer çok da kötü durumda değilse kullanmaya devam edin, değiştirilirse olası bir sorundan kurtulma ve neredeyse tamamen sıfır bir sistem olacağı için demiştim onu :) Şu an giderseniz ekstra işçilik de ödeyeceksiniz yani.
Ayrıca antfriz de kesinlikle kullanın, oranını kış gibi tabii ki yapmayın ancak kullanın. Antifrizin tek işlevi donmak değil aslında paslanmayı önlemek gibi işlevleri de var ve yaz-kış oranları farklı olmak şartıyla kullanmak gerekir.
Biraz kullanayım da öyle giderim o zaman 😄
 
Yani eğer çok da kötü durumda değilse kullanmaya devam edin, değiştirilirse olası bir sorundan kurtulma ve neredeyse tamamen sıfır bir sistem olacağı için demiştim onu :) Şu an giderseniz ekstra işçilik de ödeyeceksiniz yani.
Ayrıca antfriz de kesinlikle kullanın, oranını kış gibi tabii ki yapmayın ancak kullanın. Antifrizin tek işlevi donmak değil aslında paslanmayı önlemek gibi işlevleri de var ve yaz-kış oranları farklı olmak şartıyla kullanmak gerekir.
Hocam ben şimdi antifriz bakıyorum da internetten. Türleri varmış inorganik ve organik gibi. Aracı eski olanlar inorganik kullansın gibi bir ibare gördüm. Ne kadar doğru bilmiyorum. Aracın kitapçığı da var ama yazmıyor o bilgi. Ayrıca kaç litre alır totalde, onu da bilemedim. 3 lt antifriz + 3 lt saf su demişler. Antifrizi hangi özelliklte almam lazım ve kaç lt ekleyeceğim? Bir de bazıları ek depodan boşaltmış radyatör suyunu. Radyatörün altındanki boruyu söküp boşaltmam daha mı iyi olacaktır? Bilgi verebilirseniz sevinirim. Teşekkürler.
 
Hocam ben şimdi antifriz bakıyorum da internetten. Türleri varmış inorganik ve organik gibi. Aracı eski olanlar inorganik kullansın gibi bir ibare gördüm. Ne kadar doğru bilmiyorum. Aracın kitapçığı da var ama yazmıyor o bilgi. Ayrıca kaç litre alır totalde, onu da bilemedim. 3 lt antifriz + 3 lt saf su demişler. Antifrizi hangi özelliklte almam lazım ve kaç lt ekleyeceğim? Bir de bazıları ek depodan boşaltmış radyatör suyunu. Radyatörün altındanki boruyu söküp boşaltmam daha mı iyi olacaktır? Bilgi verebilirseniz sevinirim. Teşekkürler.

Emin olmamakla beraber ben yanıt vereyim istiyorum bu soruya , aracınız tahminen 4500-5000ml soğutma suyuna ihtiyaç duyuyor olması lazım , bu suyu OAT ile tamamlamak bir sorun çıkarmayacaktır ama kaliteli ve prestijli bir OAT kullanmaya dikkat etmelisiniz , her üreticinin karışım yüzdelik kısmı farklıdır , atıyorum Shell OAT %50 karışımda -30 verirken , Total OAT -35 verebilir , yani yazılanlar çokta doğru diyemeyiz . Yaz kış oran değişmeye aslında gerek yoktur , zaten günümüz teknolojik OAT antifrizleri uzun ömürlü ve geniş yelpazeli 4 mevsim kullanımı da sağlıyor kullanıcıya :)

Örnek olarak şunları yazayım ;

GM OAT ; 1 litre + 1 su ile -38
GM OAT RTU ; -27 su eklenmeyen hazır karışım (Ready To Use)

Shell OAT ; 1 litre + 1 su ile -38
Shell OAT RTU ; -40 su eklenmeyen hazır karışım (Ready To Use)
 
Emin olmamakla beraber ben yanıt vereyim istiyorum bu soruya , aracınız tahminen 4500-5000ml soğutma suyuna ihtiyaç duyuyor olması lazım , bu suyu OAT ile tamamlamak bir sorun çıkarmayacaktır ama kaliteli ve prestijli bir OAT kullanmaya dikkat etmelisiniz , her üreticinin karışım yüzdelik kısmı farklıdır , atıyorum Shell OAT %50 karışımda -30 verirken , Total OAT -35 verebilir , yani yazılanlar çokta doğru diyemeyiz . Yaz kış oran değişmeye aslında gerek yoktur , zaten günümüz teknolojik OAT antifrizleri uzun ömürlü ve geniş yelpazeli 4 mevsim kullanımı da sağlıyor kullanıcıya :)

Örnek olarak şunları yazayım ;

GM OAT ; 1 litre + 1 su ile -38
GM OAT RTU ; -27 su eklenmeyen hazır karışım (Ready To Use)

Shell OAT ; 1 litre + 1 su ile -38
Shell OAT RTU ; -40 su eklenmeyen hazır karışım (Ready To Use)
Shell OAT RTU ; -40 su eklenmeyen hazır karışım (Ready To Use) bu karışım gayet iyi duruyor. 2 tane alırım o zaman. Çok teşekkürler gerçekten.
 
Emin olmamakla beraber ben yanıt vereyim istiyorum bu soruya , aracınız tahminen 4500-5000ml soğutma suyuna ihtiyaç duyuyor olması lazım , bu suyu OAT ile tamamlamak bir sorun çıkarmayacaktır ama kaliteli ve prestijli bir OAT kullanmaya dikkat etmelisiniz , her üreticinin karışım yüzdelik kısmı farklıdır , atıyorum Shell OAT %50 karışımda -30 verirken , Total OAT -35 verebilir , yani yazılanlar çokta doğru diyemeyiz . Yaz kış oran değişmeye aslında gerek yoktur , zaten günümüz teknolojik OAT antifrizleri uzun ömürlü ve geniş yelpazeli 4 mevsim kullanımı da sağlıyor kullanıcıya :)

Örnek olarak şunları yazayım ;

GM OAT ; 1 litre + 1 su ile -38
GM OAT RTU ; -27 su eklenmeyen hazır karışım (Ready To Use)

Shell OAT ; 1 litre + 1 su ile -38
Shell OAT RTU ; -40 su eklenmeyen hazır karışım (Ready To Use)
Hocam birşey daha soracaktım. Bu pas radyatör borularında falan da kalmışsa var mıdır bir çözümü, usta ayarlar mı bunu?
 
Hocam birşey daha soracaktım. Bu pas radyatör borularında falan da kalmışsa var mıdır bir çözümü, usta ayarlar mı bunu?

Antifrizlerin görevinden birisi genel soğutma sisteminde oluşacak pasları engellemek ve çözmektir , zaten siz kendiniz söylediniz genleşme kabım kirleniyor diye , tam anlamıyla bir değişim yapmadan bir miktar antifriz kullanın bırakın görevini başarıyla yapsın ama aracınızı dikkatlice izleyin çünkü antifriz tüm sistemdeki pası kireçlenmeyi vb. sisteme negatif etkisi olan her şeyi çözecektir , kaçaklar varsa ortaya çıkaracaktır , hatta devirdaim gibi yorulmuş bir sistem varsa onu patlatabilir ve işlevsiz kılabilir.

Kısacası pasın çözülmesini istiyorsanız sisteme antifriz ekleyip aracı kullanın su döndükçe antifriz görevini yapsın :)

2. öneri olarak ise bizzat kullandığım vakitten tasarruf edip aynı gün işi halletmek amaçlı yaptığım şu yönteme de yönelebilirsiniz ;

Bir çok firmanın "radyatör temizleyici" ismi altında sattığı ürünler var belki gözünüze çarpmıştır ben bizzat kullanıp deneyimledim . Kullandığım ürün " Liqui Moly Kühler Reiniger" sistemdeki suyu yeniledim ve bunu ekleyip arabayı çalışır vaziyette bıraktım ara sıra sistemi hızlandırması için gaz verip ileri geri yaptım , motor tahminimce 45 dakika civarı çalışır vaziyette bekledi , sonrasında sistemdeki suyu boşaltım taze su ile sistemi tekrar doldurup bir müddet daha çalıştırdım aracı buda hemen hemen 30 dakikamı aldı , sonrasında bildiğiniz gibi antifriz karışımı yapıp motora ekledim ve genleşme kabım asla tekrar kirlenmedi :) Ama bu ürün gerçekten kuvvetli olduğundan çıkan su leş gibiydi , hortumlara yada radyatörüme bir zarar gelmedi fakat olmayacak diye bir durumda yok :) Ocak Şubat aylarında Erzuruma dayandı araç siz anlayın :D
 
Antifrizlerin görevinden birisi genel soğutma sisteminde oluşacak pasları engellemek ve çözmektir , zaten siz kendiniz söylediniz genleşme kabım kirleniyor diye , tam anlamıyla bir değişim yapmadan bir miktar antifriz kullanın bırakın görevini başarıyla yapsın ama aracınızı dikkatlice izleyin çünkü antifriz tüm sistemdeki pası kireçlenmeyi vb. sisteme negatif etkisi olan her şeyi çözecektir , kaçaklar varsa ortaya çıkaracaktır , hatta devirdaim gibi yorulmuş bir sistem varsa onu patlatabilir ve işlevsiz kılabilir.

Kısacası pasın çözülmesini istiyorsanız sisteme antifriz ekleyip aracı kullanın su döndükçe antifriz görevini yapsın :)

2. öneri olarak ise bizzat kullandığım vakitten tasarruf edip aynı gün işi halletmek amaçlı yaptığım şu yönteme de yönelebilirsiniz ;

Bir çok firmanın "radyatör temizleyici" ismi altında sattığı ürünler var belki gözünüze çarpmıştır ben bizzat kullanıp deneyimledim . Kullandığım ürün " Liqui Moly Kühler Reiniger" sistemdeki suyu yeniledim ve bunu ekleyip arabayı çalışır vaziyette bıraktım ara sıra sistemi hızlandırması için gaz verip ileri geri yaptım , motor tahminimce 45 dakika civarı çalışır vaziyette bekledi , sonrasında sistemdeki suyu boşaltım taze su ile sistemi tekrar doldurup bir müddet daha çalıştırdım aracı buda hemen hemen 30 dakikamı aldı , sonrasında bildiğiniz gibi antifriz karışımı yapıp motora ekledim ve genleşme kabım asla tekrar kirlenmedi :) Ama bu ürün gerçekten kuvvetli olduğundan çıkan su leş gibiydi , hortumlara yada radyatörüme bir zarar gelmedi fakat olmayacak diye bir durumda yok :) Ocak Şubat aylarında Erzuruma dayandı araç siz anlayın :D
Bu ürünü sistemdeki suyu boşalttıp koydunuz. 30 40 dk civarı çalışır vaziyette bıraktınız. Ardından kirli suyu boşaltıp tekrardan su koydunuz ki pis su tamamen boşalsın diye. Ardından antifrizli karışımı yaptınız doğru mu anladım? Bunları kendim yapabilir miyim? Hava alma işi falan zor mu?
 
Bu ürünü sistemdeki suyu boşalttıp koydunuz. 30 40 dk civarı çalışır vaziyette bıraktınız. Ardından kirli suyu boşaltıp tekrardan su koydunuz ki pis su tamamen boşalsın diye. Ardından antifrizli karışımı yaptınız doğru mu anladım? Bunları kendim yapabilir miyim? Hava alma işi falan zor mu?

Her araçta hava alma olayı farklı olduğu için bir şey diyemiyorum bu konuda üzgünüm ama kesinlikle zor olduğunu sanmıyorum :) En basitinden ben şu şekilde yapmıştım sistemi komple kapatıp sadece genleşme tankının kapağı açık bir şekilde ağzına kadar doldurduktan sonra suyu tamamlaya tamamlaya devam etmiştim (Araç Çalışır Halde):)

Yöntem 1 ;

1-Sistemdeki Suya Direkt Ürün Dökülür. 2-Ürün İşlevinden Sonra Sistem Tahliye Edilir. 3-Yeni Su İle Sistem Durulanır. 4- Durulama Sonrası Sistem Tahliye Edilir. 5- Hazırlanan Antifrizli Temiz Karışım Sisteme Katılır.

Yöntem 2 ;

1-Sistem Suyu Tahliye Edilir . 2-Yeni Su İle Ürün Koyulur. (Geri Kalan Adımlar Yöntem 1 İle (2-3-4-5) Aynı Özellikler Taşır)
 
Hocam kafamdaki tek soru şu. Eskiden bu genleşme kabı tertemiz duruyordu ve antifriz de vardı. Usta ilk gittiğim gün sadece su koymuş. Ben dedikten sonra antifriz koydu sonrada kap bir acayip oldu. Umarım pastır, ben contadan da korktum.

Geri dönüş hortumunu söküp pet şişeye biraz akıtıp bakabilirsiniz göz kararı bakabilirsiniz yağ olup olmadığına yada ustaya gösterebilirsiniz :)

Antifriz ömrünü tamamlamışsa rengi kalmıştır kendisini o şekilde görüyor olabilirsiniz yani ihtimaller çoğalır :) En iyisi geri dönüşü söküp pet şişeye biraz akıtıp bakın kontrol edin ettirin :)
 
Geri dönüş hortumunu söküp pet şişeye biraz akıtıp bakabilirsiniz göz kararı bakabilirsiniz yağ olup olmadığına yada ustaya gösterebilirsiniz :)

Antifriz ömrünü tamamlamışsa rengi kalmıştır kendisini o şekilde görüyor olabilirsiniz yani ihtimaller çoğalır :) En iyisi geri dönüşü söküp pet şişeye biraz akıtıp bakın kontrol edin ettirin :)
Ben en iyisi bi kontrol ettireyim, hiç içime sinmiyor 😄😄
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...