KAPALI Kaza Sonrası Kaporta Durumu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Sanzeigen

Elit Apaçi
118
28
Marka
Yok
Merhaba, dün yağmurlu havada göz göre göre kaza yaptım. Lastikler kitlendi baya uzun süre araç kaydı. En sonunda da bir aracın arkasında buldum kendimi. Radyatör patladığından aracı çekiciyle sanayide aracın motor tarafıyla ilgilenen ustaya bıraktım. Tanıdık bir kaportacıya göstertecek aracı. Benim buradaki sorum şu resimdeki duruma göre hangi parçaların değişmesi gerekir, neleri tamiri olur ve hemen hemen ne kadar tutar?

Bazı parçaların fiyatlarını araştırdım.
Ön tampon 120 ile 200 TL arası değişiyor.
Sol far ise 200-250 TL arası.
Kaput tamir mi olur değişir mi, bunu da tam bilemedim.
Bir de gördüğüm kadarıyla ön panel yamuldu.

Tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim.
WhatsApp Image 2020-04-23 at 22.29.18.jpeg
WhatsApp Image 2020-04-23 at 22.29.18 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-04-23 at 22.29.18 (2).jpeg
 
Hocam ben şimdi antifriz bakıyorum da internetten. Türleri varmış inorganik ve organik gibi. Aracı eski olanlar inorganik kullansın gibi bir ibare gördüm. Ne kadar doğru bilmiyorum. Aracın kitapçığı da var ama yazmıyor o bilgi. Ayrıca kaç litre alır totalde, onu da bilemedim. 3 lt antifriz + 3 lt saf su demişler. Antifrizi hangi özelliklte almam lazım ve kaç lt ekleyeceğim? Bir de bazıları ek depodan boşaltmış radyatör suyunu. Radyatörün altındanki boruyu söküp boşaltmam daha mı iyi olacaktır? Bilgi verebilirseniz sevinirim. Teşekkürler.
Eski araçlarda inorganik kullanılmasının önerilme sebebi şu: Organik antifrizlerin ömrü daha kısa (2 yıl kadar) ama daha efektifler. Korozyona karşı koruma tarafında da daha keskinler ve birikmiş kireç kalıntılarını filan daha iyi söküyorlar. İnorganikler bu konuda o kadar agresifler. Yılarca eksik antifrizle kullanılıp orası burası kireçlenmiş, soğutma sisteminde sızıntı yapan yerleri kireçle tıkanıp "oyna devam" denmiş araçlar birden organik antifrizi görünce bu kireçleri sökülüyor, hasarlı sızıntı yapacak yerleri ortaya çıkıp sorun haline dönüşüyor. İşin özü bu.

Eğer zamanında benim yaptığım gibi tüm soğutma sistemini (radyatörler, hortumlar, yedek su deposu, hatta eskimişse devirdaim pompası) yenilemişseniz organik antifriz kullanmanızı öneririm, soğutma sistemini daha iyi korur. Aksi takdirde ben de inorganik kullanın derim. Bu arada yüksek oranlı antifriz kullanmanızın maddi külfeti dışında bir zararı yoktur, tam tersine ısı iletkenliği sudan daha iyidir ve kaynama noktasını da yükselteceği için sistemdeki basıncı düşürür.
 
Hocam kafamdaki tek soru şu. Eskiden bu genleşme kabı tertemiz duruyordu ve antifriz de vardı. Usta ilk gittiğim gün sadece su koymuş. Ben dedikten sonra antifriz koydu sonrada kap bir acayip oldu. Umarım pastır, ben contadan da korktum.
sade su hemen kahverengi pis bir hale getirir su kabının rengini. ben full antifrizli sisteme sadece 1 gün 500 km boyunca su eklemek durumunda kaldım, sonrasında hemen arızayı yaptırıp full antifriz doldurdum, o renk bende de biraz bozulmuş oldu. Biraz sinir bozucu bir durum ama çok dert etmeyin derim.
 
sade su hemen kahverengi pis bir hale getirir su kabının rengini. ben full antifrizli sisteme sadece 1 gün 500 km boyunca su eklemek durumunda kaldım, sonrasında hemen arızayı yaptırıp full antifriz doldurdum, o renk bende de biraz bozulmuş oldu. Biraz sinir bozucu bir durum ama çok dert etmeyin derim.
Aslında bir ara demişti usta şimdi hatırladım. Abi senin genleşme deponda hala antifriz vardı ona su koydum dedi. Ona da geldi antifrizli su dedi. Kesinlikle değiştireceğim. İlk önce şu conta testini bir yapayım da ona göre bir yol izleyeceğim.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...