HABER Kia Stinger 550 Bin TL Satış Fiyatı İle Ülkemizde

Doğruymuşsun. Sınıfı konusunda hatalıymışım. :) Ama kâr maksimizasyonu konusunda haklıymışım, fazlasıyla kaliteliymiş. Araba başına tam olarak 38.252 $ zarar etmişler :D

Aga o konuda Kia VW ile kıyaslanamaz. Birincisi adamların vizyonu maksimum D segment ki muhtemelen başarısız olacaklar. Avrupa'da tutma ihtimali zaten yok, ABD veya başka pazarlarda bir nebze satılacak. VW'nin yaptığı direk F segmente yönelikti ve ellerinde know how da vardı. Adamlar zaten A8 üretiyordu, Phaeton'u çok iyi araba yapmak zor bir şey olmadı. Bu adamlar Bugatti denen arabadan sırf sidik yarışı uğruna halen zarar ediyorlar. Ama Kia'nın ne öyle bir gücü var ne öyle bir vizyonu. Phaeton'da tuttular halk arabasına V12 koydular. D segmentte işler öyle ilerlemiyor ama. Aklıma gelen ; Bmw var, Mercedes var, Alfa var, Jaguar var, Audi var..Zamanında Insignia OPC ile S4'e rakip olmuştu. Omega üretti bu adamlar. Kia'nın marka değeri Opel'in yanında nedir ki ? Opel'in başaramadığını Kia mı başaracak ?
O yüzden Kia'yı bu anlamda VW ile kıyaslayamıyorum.
 
Son düzenleme:
Aga o konuda Kia VW ile kıyaslanamaz. Birincisi adamların vizyonu maksimum D segment ki muhtemelen başarısız olacaklar. Avrupa'da tutma ihtimali zaten yok, ABD veya başka pazarlarda bir nebze satılacak. VW'nin yaptığı direk F segmente yönelikti ve ellerinde know how da vardı. Adamlar zaten A8 üretiyordu, Phaeton'u çok iyi araba yapmak zor bir şey olmadı. Bu adamlar Bugatti denen arabadan sırf sidik yarışı uğruna halen zarar ediyorlar. Ama Kia'nın ne öyle bir gücü var ne öyle bir vizyonu. Phaeton'da tuttular halk arabasına V12 koydular. D segmentte işler öyle ilerlemiyor ama. Aklıma gelen ; Bmw var, Mercedes var, Alfa var, Jaguar var, Audi var..Zamanında Insignia OPC ile S4'e rakip olmuştu. Omega üretti bu adamlar. Kia'nın marka değeri Opel'in yanında nedir ki ? Opel'in başaramadığını Kia mı başaracak ?
O yüzden Kia'yı bu anlamda VW ile kıyaslayamıyorum.
Yapma abi yıllardır Hyundai Genesis üretiyor bu adamlar, lüks sedanları ABD pazarında yıllardır satıyorlar. O kadar da gömme Kia'yı
 
Yapma abi yıllardır Hyundai Genesis üretiyor bu adamlar, lüks sedanları ABD pazarında yıllardır satıyorlar. O kadar da gömme Kia'yı

Haklısın bak Hyundai'yi hiç hesaba katmadım :D
Benim amacım gömmek değil bu arada, Kia'nın kötü bir otomobil olduğunu düşünmüyorum. Sadece bu tarz hamleleri gereksiz buluyorum..Bu benim kendimce yorumum, tabi oradaki adamlar benim kadar düşünemiyor mu bir de bu var diimi ? :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Haklısın bak Hyundai'yi hiç hesaba katmadım :D
Benim amacım gömmek değil bu arada, Kia'nın kötü bir otomobil olduğunu düşünmüyorum. Sadece bu tarz hamleleri gereksiz buluyorum..Bu benim kendimce yorumum, tabi oradaki adamlar benim kadar düşünemiyor mu bir de bu var diimi ? :D

Abi birazda ülkemiz pazarı dışında düşünmek lazım. Kia nın şuanda K900 ve Cadenza isimli 2 tane E sınıfı sedan ı var. Ya da mesela Opel in de Amerika-Uzak doğu pazarı için ürettiği Lacrosse isimli E sınıfı arabasi var. Toyota nın Avalon u var. Yani bizim premium demediğimiz markalarda üst sınıfa kafa tutan arabalar yapıyorlar.
 
Bu kia nın başında kim var çok merak ediyorum.Yeni Ceed 1.0t-1.4t ve 1.6 dizel ile satışa çıktı. Üstüne Kia nın eski versiyonunda 1.7 dizel oto vergi mağduru Kia Optima da 1.6 dizel ve 1.6 turbo 180 bg ile satışa çıktı. Bu 2 arabayı getirmeyip. 2.0 stinger niye
Anadolu Grubu var. Özellikle motorlar konusunda distribütörleri eleştirmek bence baya yanlış. Ellerinden gelenleri yaptıklarına eminim, onlar da bizim kadar anlıyordur otomobil pazarından...
Peki A8 varken bu aracı kac kisi alır?
Özellikle Avusturya'da kesinlikle A8'den fazla Phaeton var. Çok daha fazla bir farkla hem de.
Her ne uretiyorsan uret, ne kadar kaliteli yaparsan yap marka algisinin onune gecemezsin, karsindaki markanin know-how’unu yok sayarak rekabet edemezsin
Aracı yapan insan Albert Biermann, eski M otomobillerinin direktörü. i30 N'i de o yapmıştı. Know-How'ı baya baya çaldılar. Hatta tasarım ekibini de Audi'den aldılar.

Bu otomobil i30 N'de savunduğum gibi, büyük bir mühendis ekibi tarafından yapılmış kaliteli bir otomobil. Fiyatı çok, avrupada da çok.
KIA artık Koreli otomobillerin biraz daha premiumu havasını yakalamaya çalışlıyor. Bence de çok yerinde hamlelerle geliyorlar. Mesela Sorento benim için bir çok SUV'dan iyidi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve prnd
Anadolu Grubu var. Özellikle motorlar konusunda distribütörleri eleştirmek bence baya yanlış. Ellerinden gelenleri yaptıklarına eminim, onlar da bizim kadar anlıyordur otomobil pazarından...

Eğer pazarımız için uygun motorlu arabası dururken yüksek vergi dilimine takılan arabayı getirirlerse bence eleştiriyi hak ederler. Eğer her işinde çalışanı onlarda bizim kadar anlıyordur mantığı ile bakarsak şuanda her şeyi mükemmel yapan-sorunsuz bir araba çıkardı. Daha iç mekan yapmayı beceremeyen markalar bile var.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Anadolu Grubu var. Özellikle motorlar konusunda distribütörleri eleştirmek bence baya yanlış. Ellerinden gelenleri yaptıklarına eminim, onlar da bizim kadar anlıyordur otomobil pazarından...
O zaman 1.0-1.4 benzinli ve 1.6 dizel motorları getirip vergiden avantaj sağlayıp satış rakamlarını yükseltebilirlerdi. Özellikle 1.0 benzinlisi şu an ciddi anlamda ihtiyaç olan motorlardan. Şahsi kullanım için küçük hacimli benzinli motorlar popüler oldu ki bunun sebebi turbo benzinli motorların bazılarında daha düşük hacimle benzer güçlerin alınması. Bunun üstüne yürütme maliyetlerinin dizelle çok yakın olması ve genel olarak benzinli motorların daha sorunsuz olması ki buna düşük hacimden dolayı hem sıfır alırkenki fiyat farkını ve yıllık vergi avantajını da eklersek gayet de mantıklı.
Yani işin özü devletleri dahi yöneten insanların eleştirildiği bir dönemde ''ki bu insanların onlarca danışmanı da var'' bırakın da diğer firmaların yaptığını yapmayan bir firmayı eleştirebilelim.
 
Anadolu Grubu var. Özellikle motorlar konusunda distribütörleri eleştirmek bence baya yanlış. Ellerinden gelenleri yaptıklarına eminim, onlar da bizim kadar anlıyordur otomobil pazarından...

Özellikle Avusturya'da kesinlikle A8'den fazla Phaeton var. Çok daha fazla bir farkla hem de.

Aracı yapan insan Albert Biermann, eski M otomobillerinin direktörü. i30 N'i de o yapmıştı. Know-How'ı baya baya çaldılar. Hatta tasarım ekibini de Audi'den aldılar.

Bu otomobil i30 N'de savunduğum gibi, büyük bir mühendis ekibi tarafından yapılmış kaliteli bir otomobil. Fiyatı çok, avrupada da çok.
KIA artık Koreli otomobillerin biraz daha premiumu havasını yakalamaya çalışlıyor. Bence de çok yerinde hamlelerle geliyorlar. Mesela Sorento benim için bir çok SUV'dan iyidi.

Avusturya’da ikinci el satistaki arac olarak A8/Phaeton orani 4/1. Tabi bunu autoscout’u baz alarak soyluyorum. Ayni oran mobile.de uzerinde 2/1. Tabi bunlar uzerinden kesin bir sonuca varilamaz fakat yine de bir fikir verebilir.
Otomobil kaliteli olabilir ona bir sozum yok. Kaliteli otomobili maliyetine katlanabilen her marka uretebilir de bana kalirsa. Ama Kia olarak cikip o pazarda Bmw’den pay kapmak cok cok zor..Otomobil kaliteli buna ok, peki marka algisi ne olacak ? Markalasma veya premium marka olma bu kadar basit bir sey mi ? İyi bir ekip kurup dogru hamle yaparak bir modelle olacak is mi ?
 

Ekli dosyalar

  • 8F9D12CE-63CB-41ED-A999-AF67D187A1FC.png
    8F9D12CE-63CB-41ED-A999-AF67D187A1FC.png
    150.8 KB · Görüntüleme: 77
  • 90278752-C337-4ABC-9303-34DC8CD32A8B.png
    90278752-C337-4ABC-9303-34DC8CD32A8B.png
    169 KB · Görüntüleme: 70
  • B9E78E55-D97D-4759-A71F-B409C5BCC42B.png
    B9E78E55-D97D-4759-A71F-B409C5BCC42B.png
    480.6 KB · Görüntüleme: 65
  • 852C2526-B490-48FE-9D30-444E2BC42891.png
    852C2526-B490-48FE-9D30-444E2BC42891.png
    596.1 KB · Görüntüleme: 71
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Eğer pazarımız için uygun motorlu arabası dururken yüksek vergi dilimine takılan arabayı getirirlerse bence eleştiriyi hak ederler. Eğer her işinde çalışanı onlarda bizim kadar anlıyordur mantığı ile bakarsak şuanda her şeyi mükemmel yapan-sorunsuz bir araba çıkardı. Daha iç mekan yapmayı beceremeyen markalar bile var.

Şimdi şöyle anlatayım, her distribitör her an istediği motor seçeneğini getiremiyor. Kotası var, belki maliyeti daha yüksek oluyor olabilir. Bunları emin olun ki bizden daha da iyi biliyorlardır. Adamlar daha çok satabileceği bir otomobili neden getirmesin ki? Özellikle buna cevabını merak ediyorum.
Bu arada her şeyi mükemmel yapan sorunsuz otomobiller bence var. Yeter ki para olsun, RollsRoyce'da pek hata olduğunu sanmıyorum açıkcası, nedeni ise herhangi bir para ve zaman sınırı olmaması.
Avusturya’da ikinci el satistaki arac olarak A8/Phaeton orani 4/1. Tabi bunu autoscout’u baz alarak soyluyorum. Ayni oran mobile.de uzerinde 2/1. Tabi bunlar uzerinden kesin bir sonuca varilamaz fakat yine de bir fikir verebilir.
Otomobil kaliteli olabilir ona bir sozum yok. Kaliteli otomobili maliyetine katlanabilen her marka uretebilir de bana kalirsa. Ama Kia olarak cikip o pazarda Bmw’den pay kapmak cok cok zor..Otomobil kaliteli buna ok, peki marka algisi ne olacak ? Markalasma veya premium marka olma bu kadar basit bir sey mi ? İyi bir ekip kurup dogru hamle yaparak bir modelle olacak is mi ?
AutoScout ve Mobile.de araştırmalarınızı gördüm hocam, ben sokağa bakarak konuşuyorum açıkcası. Sitelere bakarak söylememiştim. Premium marka algısı olayında dediklerinize katılıyorum fakat iyi ve kaliteli otomobiller üretilmedikçe nasıl bu algı oluşturulsun ki? Onlar da yavaş yavaş premiuma yakın otomobiller üretiyorlar işte.
Mesela Skoda daha alt segment bir segmentteyken şimdi ise Passat ile bile kıyaslayabiliyoruz. Bu da onun gibi bir süreç bence.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve by
O zaman 1.0-1.4 benzinli ve 1.6 dizel motorları getirip vergiden avantaj sağlayıp satış rakamlarını yükseltebilirlerdi. Özellikle 1.0 benzinlisi şu an ciddi anlamda ihtiyaç olan motorlardan. Şahsi kullanım için küçük hacimli benzinli motorlar popüler oldu ki bunun sebebi turbo benzinli motorların bazılarında daha düşük hacimle benzer güçlerin alınması. Bunun üstüne yürütme maliyetlerinin dizelle çok yakın olması ve genel olarak benzinli motorların daha sorunsuz olması ki buna düşük hacimden dolayı hem sıfır alırkenki fiyat farkını ve yıllık vergi avantajını da eklersek gayet de mantıklı.
Yani işin özü devletleri dahi yöneten insanların eleştirildiği bir dönemde ''ki bu insanların onlarca danışmanı da var'' bırakın da diğer firmaların yaptığını yapmayan bir firmayı eleştirebilelim.
Kendimi tekrar ediyorum fakat yine de bir daha size soruyor olayım:
Sizce neden getirmek istemiyorlar, onlar satış rakamlarını artırmak istemezler mi?

Bence distribütörü eleştirebileceğimiz noktalar Türkiye paketinin belirlenmesi vs. konuları olabilir. Fiyat konusu olabilir, fakat özellikle şu motor neden gelmiyorun açıklaması illaki vardır, tek akıllı veya otomobil pazarını bilen biz değiliz değil mi?
 
Kendimi tekrar ediyorum fakat yine de bir daha size soruyor olayım:
Sizce neden getirmek istemiyorlar, onlar satış rakamlarını artırmak istemezler mi?

Bence distribütörü eleştirebileceğimiz noktalar Türkiye paketinin belirlenmesi vs. konuları olabilir. Fiyat konusu olabilir, fakat özellikle şu motor neden gelmiyorun açıklaması illaki vardır, tek akıllı veya otomobil pazarını bilen biz değiliz değil mi?
Paket olarak eleştirilebilir zaten hatta her konuda eleştirilebilir, bu motoru neden getirmiyorsunuz diye sorma hakkına sahip olduğumu ve tavsiye olarak da söyleyebileceğimi düşünüyorum. Çoğu Avrupa ülkesinde bu motorlar varken neden bizim ülkemizde yok diye sorgularım.
Bu arada her şeyi mükemmel yapan sorunsuz otomobiller bence var. Yeter ki para olsun, RollsRoyce'da pek hata olduğunu sanmıyorum açıkcası, nedeni ise herhangi bir para ve zaman sınırı olmaması.
Kusursuz ve her şeyi mükemmel yapan araba diye bir şey yoktur, bunu söylediğinizde ben de hemen kusursuz olmadığını kanıtlamak için yakıt tüketimi derim mesela. İyi ve çok çok iyi araba vardır ama her şeyi yapabilen, hatasız, kusursuz araba yoktur.
 
Paket olarak eleştirilebilir zaten hatta her konuda eleştirilebilir, bu motoru neden getirmiyorsunuz diye sorma hakkına sahip olduğumu ve tavsiye olarak da söyleyebileceğimi düşünüyorum. Çoğu Avrupa ülkesinde bu motorlar varken neden bizim ülkemizde yok diye sorgularım.
Soruya cevap verirseniz daha iyi anlayabilirim demeye çalıştığınız şeyi. Sizce neden getirmek istemiyorlar, herhangi bir sebepleri var mı?
Yani çünkü size göre bilerek getirmiyorlar gibi anlaşılıyor, neden bilerek iyi bir motoru getirmek istemez distribitör?
Kusursuz ve her şeyi mükemmel yapan araba diye bir şey yoktur, bunu söylediğinizde ben de hemen kusursuz olmadığını kanıtlamak için yakıt tüketimi derim mesela. İyi ve çok çok iyi araba vardır ama her şeyi yapabilen, hatasız, kusursuz araba yoktur.
Valla ben üretim aramacına göre mükkemmelleştirilebileceğine inanıyorum araçların. O fiyat seviyesinde yakıt tüketimi önemli olmadığı için pek de önemsemiyorlardır diye düşünüyorum. Ki sonraki de muhtemelen elektrikli olur, onu da çözerler.
 
Soruya cevap verirseniz daha iyi anlayabilirim demeye çalıştığınız şeyi. Sizce neden getirmek istemiyorlar, herhangi bir sebepleri var mı?
Yani çünkü size göre bilerek getirmiyorlar gibi anlaşılıyor, neden bilerek iyi bir motoru getirmek istemez distribitör?
İşte buradaki asıl mesele aslında olayı tam olarak çözememiz. Biz de diyoruz ki buradan bakılınca mantığa sığmadığı için herhalde farkında değiller. Sonuçta getirtirlerse satacak ve bu motorla satıldığı ülkeler varken neden bize gelmiyor yani bu olayı tam olarak çözemiyoruz.
Valla ben üretim aramacına göre mükkemmelleştirilebileceğine inanıyorum araçların. O fiyat seviyesinde yakıt tüketimi önemli olmadığı için pek de önemsemiyorlardır diye düşünüyorum. Ki sonraki de muhtemelen elektrikli olur, onu da çözerler.
Ben de mükemmel denilen şeyin olamayacağını düşündüğüm için burada sizinle çatışıyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
İşte buradaki asıl mesele aslında olayı tam olarak çözememiz. Biz de diyoruz ki buradan bakılınca mantığa sığmadığı için herhalde farkında değiller. Sonuçta getirtirlerse satacak ve bu motorla satıldığı ülkeler varken neden bize gelmiyor yani bu olayı tam olarak çözemiyoruz.
Sizce her gün işe gidip KIA markasının Türkiye'deki operasyonunu en iyi şekilde yapmaya çalışan insanlar, böyle motorların farkında değiller mi? Bence bu yazdığınız daha komik hocam. Hadi butik bir firma olsalar anlayacağım ama koskoca holding bunlar. Türkiye'nin bir çok alanında çalışan bir holding. Ayrıca Türkiye'nin en büyük filo şirketlerinden birine sahip bir holding. Sizce bu insanların KIA motorlarından haberleri yok mudur?


Edit: Demeye çalıştığım şey, bilmediğimiz şeyler var. Bilmediğimiz için yorum yapmamalıyız, kesinlikle bilgilendirilme hakkımız var. Bu konuda kesinlikle bilmemiz gerektiğini düşünüyorum fakat bilmiyoruz. Bilmedikçe yorum yapma hakkımız doğmuyor. Yok yere eleştiriyoruz. Belki de KIA Türkiye'ye kota vermiyor. Ne yapsın adamlar?
 
Son düzenleme:
Sizce her gün işe gidip KIA markasının Türkiye'deki operasyonunu en iyi şekilde yapmaya çalışan insanlar, böyle motorların farkında değiller mi? Bence bu yazdığınız daha komik hocam. Hadi butik bir firma olsalar anlayacağım ama koskoca holding bunlar. Türkiye'nin bir çok alanında çalışan bir holding. Ayrıca Türkiye'nin en büyük filo şirketlerinden birine sahip bir holding. Sizce bu insanların KIA motorlarından haberleri yok mudur?


Edit: Demeye çalıştığım şey, bilmediğimiz şeyler var. Bilmediğimiz için yorum yapmamalıyız, kesinlikle bilgilendirilme hakkımız var. Bu konuda kesinlikle bilmemiz gerektiğini düşünüyorum fakat bilmiyoruz. Bilmedikçe yorum yapma hakkımız doğmuyor. Yok yere eleştiriyoruz. Belki de KIA Türkiye'ye kota vermiyor. Ne yapsın adamlar?
İşte bilgilendirilsek belki de biz müdahale edip durumu düzeltebiliriz. Yani çok büyük bir kitlesi belki olmayabilir ama belki de olay başka boyutlara taşınıp değiştirilebilir, çoğu markada da imrenip de keşke gelse dediğimiz motorlar var ve onlara da belki de ibret olur bu durum. Eleştiri hakkımız her zaman saklı olduğu için ve tüketici olduğumuz için bunun gibi durumlarda sitem etmemiz bence komik değil de acımasız olur biraz ve bazen de bu gerekebiliyor.
İşin özü demek istediğimi tam olarak net söyleyeyim, ben kia Türkiye'nin yerinde olsam en çok bilinen ve bildiğim kadarıyla en çok satılan modeli olan ceed'i bu motorlar ile getirirdim.
Bir de şu da var hocam forum ortamında olduğumuz için acımasız eleştiriler, farklı bakış açıları olması da normal. Sonuçta biz de kendi gördüklerimiz, bildiklerimiz kadarıyla burada yorum yapıyoruz çoğu konuda :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
İşte bilgilendirilsek belki de biz müdahale edip durumu düzeltebiliriz. Yani çok büyük bir kitlesi belki olmayabilir ama belki de olay başka boyutlara taşınıp değiştirilebilir, çoğu markada da imrenip de keşke gelse dediğimiz motorlar var ve onlara da belki de ibret olur bu durum.
Hocam anlatamıyorum, siz diyorsunuz ki bilerek getirmiyorlar. Ben de diyorum ki bunu nereden biliyoruz? Ayrıca neden böyle bir şey yapsınlar. Diyorsanız ki eğer KIA'nın uluslararası operasyonunu gidip baskılarız, bunu yapacak kaç tane insan bulursunuz sizce?
Eleştiri hakkımız her zaman saklı olduğu için ve tüketici olduğumuz için bunun gibi durumlarda sitem etmemiz bence komik değil de acımasız olur biraz ve bazen de bu gerekebiliyor.
Sitem etmiyorsunuz ki hocam, eleştiriyorsunuz. Sitem etmek yakınmaktır, siz getirmiyorlar diye eleştirdiniz. Zaten benim de itirazım buna. Yoksa sitem etmek en büyük hakkımız.
Bir de şu da var hocam forum ortamında olduğumuz için acımasız eleştiriler, farklı bakış açıları olması da normal. Sonuçta biz de kendi gördüklerimiz, bildiklerimiz kadarıyla burada yorum yapıyoruz çoğu konuda :)
Buna da kesinlikle katılıyorum fakat eğer bilmeden eleştiri yaparsak, bulunduğumuz belki de Türkiye'nin en nezih otomobil platformunu da yanlış bilgi forumlarından biri haline getiririz. Acımasız eleştiriyi ben de yapıyorum, fakat elimden geldiğince konuya hakim olarak eleştiriyorum. Bu kısım bence çok önemli...
 
Hocam anlatamıyorum, siz diyorsunuz ki bilerek getirmiyorlar. Ben de diyorum ki bunu nereden biliyoruz? Ayrıca neden böyle bir şey yapsınlar. Diyorsanız ki eğer KIA'nın uluslararası operasyonunu gidip baskılarız, bunu yapacak kaç tane insan bulursunuz sizce?

Hocam bence anlaşamadığımız yer şurası. Kota olayı vardır tabiki buna hak veriyorum ama bu stinger ın kotası yok mu mesela. Açıkcası bizde iç dünya da neler oluyor bilemeyiz ama stinger a kota verebilecek bir marka. Yeni Ceed,Yeni optima ve şimdi baktım 1.6 dizel otomatik kia sportage da çıkmış bunlara kesinlikle kota verir. Ben Ceed ve Sportage için stok bitirmeye çalıştıklarını düşünüyorum mesela ama Optima konusunda benim için büyük bir soru işareti. Bu arada bu bahsettiğim araba 1.7 dizel otomatik kombinasyonu ile zamanında ülkemizde satılmıştı.
 
Açıkcası bizde iç dünya da neler oluyor bilemeyiz ama stinger a kota verebilecek bir marka. Yeni Ceed,Yeni optima ve şimdi baktım 1.6 dizel otomatik kia sportage da çıkmış bunlara kesinlikle kota verir.
Belki dediğin doğru olabilir hocam fakat bu da bir varsayım. Bilmiyoruz...
Bilmediğimiz sürece ise eleştiremeyiz, sadece soru sorabiliriz.

Stinger'a kota vermek bence 1.6 dizel otomatiğe göre daha kolay olsa gerek. Zaten satacakları maksimum 100 araba olacak. Avrupa için 20000 otomobil üretilecek olsa(salladım)100'üne talibiz. Ceed'de talebimiz çok daha fazla olacağı için, bizden daha çok KIA satacak ülkelerden kota çalmamız daha da zor olur gibi düşünüyorum...
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
Belki dediğin doğru olabilir hocam fakat bu da bir varsayım. Bilmiyoruz...
Bilmediğimiz sürece ise eleştiremeyiz, sadece soru sorabiliriz.

Stinger'a kota vermek bence 1.6 dizel otomatiğe göre daha kolay olsa gerek. Zaten satacakları maksimum 100 araba olacak. Avrupa için 20000 otomobil üretilecek olsa(salladım)100'üne talibiz. Ceed'de talebimiz çok daha fazla olacağı için, bizden daha çok KIA satacak ülkelerden kota çalmamız daha da zor olur gibi düşünüyorum...

Yalnız şuan şöyle bir durum var. Bu saydığımız 3 araba Ceed,sportage ve optima ortada yok. Hani kota olayı olabilir ama bu kota 0 olacağını hiç sanmıyorum. Hani isyanımız bu arabalar var ama kota dolduğu için satmıyor olsa (bir ara kodiaq için öyle bir şeyler söylenmişti) doğru olacak ama adının geçmemesi ayrı bir olay.Yanlış bilmiyorsam Mazda da kota durumu var atıyorum yıllık 1000 araba. Sırf bu kota yüzünden yeni mazda 2 (1.5 atmosferik,1.5 dizel-oto 4x4 seçenekleri olan bir araba) getirmeyip o kotayı itibar için mazda 3 kullanıyor. Acaba bu yüzden mi bu saydığım arabalar gelmiyor. Elimizde varsayım yapmaktan başka çare yok :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Sırf bu kota yüzünden yeni mazda 2 (1.5 atmosferik,1.5 dizel-oto 4x4 seçenekleri olan bir araba) getirmeyip o kotayı itibar için mazda 3 kullanıyor.
O dediğin başka bir şey, her model için ayrı ayrı ülke kotaları da koyuluyor olabilir, benim bahsettiğim buydu.
Elimizde varsayım yapmaktan başka çare yok :)
Yani varsayımdan başka yapabileceğimiz bir şey olmadığı için eleştirmemek lazım. Soru sormak lazım.
Adamlar da Türkiye'nin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak isterler herhalde. İşleri bu. Ki ayrıca onlar Türkiye'nin ihtiyaçlarını bizlerden daha iyi biliyorlardır. Sonuçta ellerinde bizden hem nicel hem de nitel olarak çok çok daha fazla veriler var.