HABER Kia Stinger 550 Bin TL Satış Fiyatı İle Ülkemizde

O dediğin başka bir şey, her model için ayrı ayrı ülke kotaları da koyuluyor olabilir, benim bahsettiğim buydu.

Yani varsayımdan başka yapabileceğimiz bir şey olmadığı için eleştirmemek lazım. Soru sormak lazım.
Adamlar da Türkiye'nin ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak isterler herhalde. İşleri bu. Ki ayrıca onlar Türkiye'nin ihtiyaçlarını bizlerden daha iyi biliyorlardır. Sonuçta ellerinde bizden hem nicel hem de nitel olarak çok çok daha fazla veriler var.
Elestirmek olayi herkes yapmali. Yorumlarinizi okudum koca sayfada yaklasik 10 defa elestiremeyiz demissiniz. Kime neye kime gore elestiremiyoruz ? Bizler tuketiciyiz ve elestirebiliriz. Aman onu elestirmeyelim aman suna birsey demeyelim diye ulke ne hale geldi hayir efendim elestirecez bu hepimizin en dogal hakki.
 
Elestirmek olayi herkes yapmali. Yorumlarinizi okudum koca sayfada yaklasik 10 defa elestiremeyiz demissiniz. Kime neye kime gore elestiremiyoruz ? Bizler tuketiciyiz ve elestirebiliriz. Aman onu elestirmeyelim aman suna birsey demeyelim diye ulke ne hale geldi hayir efendim elestirecez bu hepimizin en dogal hakki.
Demek ki okumamışsınız hocam. Eleştiremeyiz demedim, bilmeden eleştiremeyiz dedim. Eleştirmek en doğal hakkımız tabii ki yapacağız dedim. Konu hakkında yeterli bilgimiz yok, yeterli bilgi olmadan eleştiri yapamayız dedim...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
Demek ki okumamışsınız hocam. Eleştiremeyiz demedim, bilmeden eleştiremeyiz dedim. Eleştirmek en doğal hakkımız tabii ki yapacağız dedim. Konu hakkında yeterli bilgimiz yok, yeterli bilgi olmadan eleştiri yapamayız dedim...
Zaten hisseniz yoksa bunu bilmek imkansiz :) o yuzden farazi bakmak lazim haliyle
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Zaten hisseniz yoksa bunu bilmek imkansiz :) o yuzden farazi bakmak lazim haliyle
Yoo değil. Hiç değil hem de. Eğer otomobil medyası işlerini yapıp röportajlar yaparsa, yaptıkları röportajlarda ise gerçekten bu mantıklı soruları sorarlarsa öğrenebiliriz. Hissemizin olmasına hiç gerek yok.

Bilmediğimiz sürece eleştiremeyiz. Neden yok diyebiliriz sadece...
 
Yoo değil. Hiç değil hem de. Eğer otomobil medyası işlerini yapıp röportajlar yaparsa, yaptıkları röportajlarda ise gerçekten bu mantıklı soruları sorarlarsa öğrenebiliriz. Hissemizin olmasına hiç gerek yok.

Bilmediğimiz sürece eleştiremeyiz. Neden yok diyebiliriz sadece...
Ben elestiriyorum valla hocam :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur
Gün gelirde bir otomobile ayıracak bu denli bir param olursa, o otomobilin ülke içindeki prestijinede bakarım. Zira bu kadar para veriyorsam otomobilde konfor, yol tutuş, güç vs. gibi şeylerin yanında prestijde arıyorum demektir. Türkiye sınırları içerisinde o marka Kia mıdır? Hiç sanmıyorum.
 
Merakımdan soruyorum hiç ceed ve i30 kullandınız mı? Çünkü arada Ceed lehine ciddi fark var.
Opc-Gsi ilişkisi opel den çok PSA nın Gm izlerini kaldırmak için yaptığı bir iş. O da zamanla oturur. Ayrıca İnsignia direk olarak Vectra nın yerine gelmedi. İnsignia Vectra ile Omega nın arasında konumlanmış bir model. O dönem için direk Passat CC nin rakibi. O dönem vectra nın satışı durduruldu ve ekonomik krizden dolayı devamı gelmedi.Aynı şuanda sedan insignia nın olmayışı gibi. Hatta yeni şase maliyeti yüzünden Saab 9-5, Cadillac XTS gibi E sınıfı arabalarla ortak şase kullanıldı.
Peugeot gelirsek. 1960 lardan beri A sınıfına 1xx B sınıfına 2xx C sınıfına 3xx gibi isimleri istikrarlı bir şekilde kullanıyor.
Geç yazıyorum kusura bakmayın. Ben araçların hangisi iyi diye kıyaslamadım. Marka değeri konusuna ayak basmak istedim. Bizim gibi hastaları tata nano yu bile gider inceler fakat daha az ilgisi olan birisinin i30 bakarken aklına ceed gelmeyebilir bile. Örneğin yıllardır olan bir gti kültürü var yabancı ülkelerde. Ayrıca dünyada çok sevilen Polo, golf passat 70 lerden beri çizgisini ve ismini koruyan araçlar. Bu sebepten markaların marka değerini arttırmaları için bir gelenek ve kültür oluşturmaları gerektiğini düşünüyorum. Ve bu kültür de bana kalırsa kia vs gibi markalarda yok.
 
Geç yazıyorum kusura bakmayın. Ben araçların hangisi iyi diye kıyaslamadım. Marka değeri konusuna ayak basmak istedim. Bizim gibi hastaları tata nano yu bile gider inceler fakat daha az ilgisi olan birisinin i30 bakarken aklına ceed gelmeyebilir bile. Örneğin yıllardır olan bir gti kültürü var yabancı ülkelerde. Ayrıca dünyada çok sevilen Polo, golf passat 70 lerden beri çizgisini ve ismini koruyan araçlar. Bu sebepten markaların marka değerini arttırmaları için bir gelenek ve kültür oluşturmaları gerektiğini düşünüyorum. Ve bu kültür de bana kalırsa kia vs gibi markalarda yok.

Açıkcası araba fiyatları bu seviyedeyken ben kimsenin (her segment için söylüyorum bunu) bir araba atlayacağını düşünmüyorum.
Kültür dediğiniz kavrama katılıyorum mesela Porsche 911 en büyük örneği. Ama bu kültür olayı bazı durumlarda da ciddi sıkıntılı olabilir. Çünkü markalar bu kültür kavramının arkasına saklanıp kalitelerini düşürebilir. Porsche 911 de bu olmaz ama Golf,Civic gibi arabalarda olur ve maalesef oldu. Şuan Honda hala eski vtec motorlu 5 ve 6. jenerasyon Civic lerin ekmeğini yiyor. Açıkcası Volkwagen e de bakınca B5 ve B5.5 Passat ve Golf 5 çıktığı dönemde ciddi kalitelerini gösterdiler şuanda ise o kalitelerinde uzaklaşıp biraz daha maliyet odaklı arabalar yaptıkları maalesef gözüküyor. İsim konusunda çizgisini korumak güzel bir şey ama daha güzel olanı kalite konusunda korumayı başarmak ve bunu da bence en iyi yapan Corolla :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: spartacus