Stinger'ın yurtdışı testlerindeki rakibi olarak 430i xDrive Gran Coupe gösteriliyor. M Sport paketi aynı motor hacmi, aynı güç ile 1.000 TL daha ucuz. Biraz daha aşağı inip Sport Line seçersek aradaki fiyat farkı 21.000 TL oluyor.
Su yazidan sonra satis mudurune “neden Kia alayim ?” diye sorsan o da alma der aususushhsh
Bir de luks sedanmis. Madem luks ureteceksin farkli bir marka adi altinda uret. Kia’nin luks algisi nedir ki ? Sokakta 10 kisiye sorsan Kia luks mu diye en fazla bu vergilerle bize luks derler..
Vw nasıl Toureg yapıyorsa bu da Kia nın denemesi. Normalde lüks markası Genesis ama sportif araba ürün gamına gitmez diye düşünmüş olabilirler genelde lüks-konfor arabası üretiyorlar
Vw de luks degil, Peugeot da (bkz : yeni 508), Kia da..Bu neyin zorlamasi anlamis degilim. 3 gunde premium olup Bmw’den rol calinabilecek olsaydi bunu herkes yapardi..
Her ne uretiyorsan uret, ne kadar kaliteli yaparsan yap marka algisinin onune gecemezsin, karsindaki markanin know-how’unu yok sayarak rekabet edemezsin
Vw de luks degil, Peugeot da (bkz : yeni 508), Kia da..Bu neyin zorlamasi anlamis degilim. 3 gunde premium olup Bmw’den rol calinabilecek olsaydi bunu herkes yapardi..
Her ne uretiyorsan uret, ne kadar kaliteli yaparsan yap marka algisinin onune gecemezsin, karsindaki markanin know-how’unu yok sayarak rekabet edemezsin
sadece turkiye icin degil avrupa pazarinda da 430i xdrive varken kia alinmaz. Amerika avustralya pazarinda satarlar. O taraflarda avrupa markalarinin servis bakim ucreti cok pahali oldugundan japon koreli araclara kayiyor satislar.Stinger'ın yurtdışı testlerindeki rakibi olarak 430i xDrive Gran Coupe gösteriliyor. M Sport paketi aynı motor hacmi, aynı güç ile 1.000 TL daha ucuz. Biraz daha aşağı inip Sport Line seçersek aradaki fiyat farkı 21.000 TL oluyor. Bu fiyat ile ülkemizde satması çok zor.
Bkz. Phaeton, Touareg. Bir daha da kaliteli araba üretmeye tövbe ettiler. Üreteceksek Audi'de üretiriz dediler.Tamam da olay lüksden çok biz bunu yapabiliyoruz imajı verip onu geliştirmek işte 2000-2007 dönemin aynısında Vw de yapıp algı ve imajı baya geliştirdi.
Buradaki asıl problemlerden birisi kia nın daha ceed i bile oturtamamış olması. Tamam vw marka imajını diğerlerinin üzerine getirdi ama vw zaten saygın bir markaydı. Ben bırakın 430 BMW yi ;i30 yerine ceed almak için bile bir neden bulamıyorum. Markaların öyle ya da böyle bir gelenek oluşturmaları şart. İsimlerde bile bunu yapamayanlar var. Mesela insignia opc şimdi oldu gsi. Bir sonraki modelde vectra opc mi olur belli değil. Peugeot desen herbir modelin adı bile farklı bir numarayla adlandırılıyor. Sonra vw daha saygın olur tabi. E ürünleri de genelde zirveye oynuyor. Çok normal olarak pazarın hakimi
Bkz. Phaeton, Touareg. Bir daha da kaliteli araba üretmeye tövbe ettiler. Üreteceksek Audi'de üretiriz dediler.
https://www.motor1.com/news/268634/second-generation-kia-stinger-undecided/
Yav altı üstü Kia'nın bile 2. neslini üretip üretmeyeceğini bilmediği, VW'nin zamanında zarar etmeyi göze alıp ürettiği Pheaton/Tuareg mantığında üretilmiş, Kia'nın biz böyle bir araç üretebiliyoruz dediği ve aslında müşterinin gözünü boyama amaçlı bir araç işte. Kimse böyle bir aracı ülkemizde almaz. Şahsen ben Avrupa'da ABD'de yaşasam bile almam.
Bkz. Phaeton, Touareg. Bir daha da kaliteli araba üretmeye tövbe ettiler. Üreteceksek Audi'de üretiriz dediler.
Tamam da olay lüksden çok biz bunu yapabiliyoruz imajı verip onu geliştirmek işte 2000-2007 dönemin aynısında Vw de yapıp algı ve imajı baya geliştirdi.
Dur abi sakin.. A8'e fırlama, A6'ya karşılık yaptı onu Hakikaten denk arabaydı, vw olmasının avantajıyla çok göz önünde pazarlandığı için çok da sattı ama çok üretilmedi VW'in kâr maksimizasyonu anlayışını karşılayacak bir araç değildi. Ha, biz onu gördük dedik ki "vw çok kaliteli araba yapıyor aabi" Bunun ekmeğini de hala yiyor.Anlattığım olay tam olarak bu aslinda. Phaeton kötü bir araç miydi ? Kim kötü diyebilir ? Peki A8 varken bu aracı kac kisi alır?
Direk olarak spor premium D sedan üretmiş. Giulia ve 3 serisine rakip diye düşünüyorum. Kia uzun yıllardır üst segmente hiç çıkmıyordu, o yüzden D spor sedan, marka imajındaki eksikleri dolduracak doğru tercih bence. Araba gerçekten iyiyse TR dışında satış rekorları kırmasa bile bir miktar satar. Yıllar sonra "yaa kia, stinger diye bir araba yapmıştı bir ara, çok iyiydi be" dedirtir. O fiyatlarda o segmentte arabalar alıp sık sık değiştiren birisi olsam, Stinger'ı da alıp en az 1 sene kullanırdım.Otomotiv sektöründe herkes her şeyi yapabilir. Iyi arabayı herkes üretir ama ona göre de maliyeti olur. Sorun burada insanlarin o arabaya o maliyete katlanarak binmeyi isteyip istememesinde.
Vw aynı dönem bunu yaptı fakat F segment olarak yaptı. O segmentte de oyuncular belli. Ama sen bunu D segmentte konumlandirirsan orada işler karışır. Orada yıllarca ne kaliteli arabalar tutunamadı, Kia direk D premium rakibi olarak mi tutunacak veya marka algısını gelistirecek ?
Neee 301 c sınıfı mıMerakımdan soruyorum hiç ceed ve i30 kullandınız mı? Çünkü arada Ceed lehine ciddi fark var.
Opc-Gsi ilişkisi opel den çok PSA nın Gm izlerini kaldırmak için yaptığı bir iş. O da zamanla oturur. Ayrıca İnsignia direk olarak Vectra nın yerine gelmedi. İnsignia Vectra ile Omega nın arasında konumlanmış bir model. O dönem için direk Passat CC nin rakibi. O dönem vectra nın satışı durduruldu ve ekonomik krizden dolayı devamı gelmedi.Aynı şuanda sedan insignia nın olmayışı gibi. Hatta yeni şase maliyeti yüzünden Saab 9-5, Cadillac XTS gibi E sınıfı arabalarla ortak şase kullanıldı.
Peugeot gelirsek. 1960 lardan beri A sınıfına 1xx B sınıfına 2xx C sınıfına 3xx gibi isimleri istikrarlı bir şekilde kullanıyor.
Arada tabiki istisnalar var mesela 407 den sonra 508 geçtiler ve 408 ismini c sınıfı sedana verdiler. Eğer böyle istisnaları kabul etmeyeceksek Vw de yıllarca Golf ü bir çok markette Vw Rabbit olarak sattıNeee 301 c sınıfı mı
Dur abi sakin.. A8'e fırlama, A6'ya karşılık yaptı onu Hakikaten denk arabaydı, vw olmasının avantajıyla çok göz önünde pazarlandığı için çok da sattı ama çok üretilmedi VW'in kâr maksimizasyonu anlayışını karşılayacak bir araç değildi. Ha, biz onu gördük dedik ki "vw çok kaliteli araba yapıyor aabi" Bunun ekmeğini de hala yiyor.
Doğruymuşsun. Sınıfı konusunda hatalıymışım. Ama kâr maksimizasyonu konusunda haklıymışım, fazlasıyla kaliteliymiş. Araba başına tam olarak 38.252 $ zarar etmişlerA6 değil A8'e denk geliyor Phaeton. V10, V12 kullandılar