Otto Çevrimi

Panpa
Destekçi
3 Eki 2016
1,632
1
5,123
4,070
Kocaeli
Marka
Alfa Romeo
Piyasada malum şahıslar tarafından kullanılan araçların ikinci elleri, 150 binde bile olsa alınmaz.

Genel bmw, Honda civic veya bazı accord'lar, bazı vw modelleri, seat leon fr, maalesef mitsubishi lancer vs örnek verilebilir.

Renault-fiat tarzı arabaları adamlar "parçası ucuz" diye alıyor. Bu insan çok büyük ihtimalle "bakım masrafı"ndan kaçacaktır. O arabayı alma amacı o zaten. O yüzden eşek niyetine binilme ihtimali artıyor.

Neler alınabilir ? Sakin sürüş karakteri olan ve belirli bir yaşın üstüne hitap eden araçlar. Mercedes başa oynar. Volvolar, mazda modellerinin bazıları, Toyota corolla, ford mondeo gibi. Vectrayı da örnek verecektim ama elektronik problemleri.. Bu saydığım araçları alan kişiler, genelde gerçekten aile babası oluyor. Volvonun, mondeonun, mazdanın bir apaçinin eline düşme şansı düşük. Yanlayacak adam bmw alır, mercedesle uğraşmaz. Yapan var mı ? Var. Oranını bmw ile kıyaslayalım bakalım manzara ne :)

Aslında corolla da biraz riskli. Neden ? Çünkü madalyonun diğer yüzü var. "Ağbi bu corolla, bir şey olmaz buna" diye bakımları aksatılanlar da var. Yahu sağlam araç da, o kadar da değil yani.
 

yunuscelik29

Yunus Çelik
Profesör
8 Eyl 2016
1,376
987
1,970
25
İstanbul
Marka
Volkswagen
Bu konu o kadar uzun ki, keşke karşılıklı olsakda saatlerce konuşsak, 2-3 cümle ile bitirilecek birşey değil çünkü.
Doğru kullanıldığını bildiyseniz DSG alınabilir hele ki 2015 üstü ise, değilseniz yüksek km DSG'den uzak durun.
Sakın apaçi modifiyeli golf, scirocco, polo almayın.
sakın f30 almayın hele ki em sport pılas ise.
mercedes alın.
audi iyidir pek apaçisine rastlamadım.
japon alın japon, yağ koymasanız bile çalışır.
:d
 

mazda323hb

Profesör
27 Eki 2018
233
319
1,335
Denizli
Marka
Peugeot
  • Beğeni
Tepkiler: JoJo59TR

quattroportem90

Asfalt Kurutucu
21 Kas 2019
124
97
560
34
İzmir
Marka
Aixam
Ekonomik gücümüz çok olsa ucuz araba mı sorarız? Bi arabaya 20-30 verebilen insanın ortalama gücü bellidir eğer garajına 27. Arabayı falan almıyorsa
Önerdiğim marka araçların değeri 20-30 bin bandının üzerinde olması gerekiyorken ülke piyasasında tutulmamalarından ötürü bu fiyatlara satılıyor. Bu yüzden yürütme maliyetleri de bu bandın hakkı olan otomobillerden bir çıt yüksek. Ama incir ağacı diker muhabbetinde de değil. Ferrari almıyorsunuz sonuçta. Bu yüzden ben olsam kötü bir araca bineceğime bunları tercih ederdim
 
  • Beğeni
Tepkiler: Munferit

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,496
1
4,807
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Her türlü takıntıya saygı duyarım hele ki mevcut ülke şartları söz konusu ise. Lakin şu da var hiç kimse ben bunu sürerim satışını düşünmem zararım da olsa bindiğime sayarım demiyor. Herkes galerici kafasıyla araç aldığından İlk kaygı satarken kolay satılır mı ya da zarar ettirir mi oluyor. Tamamen iyiliğiniz için ömründe 25 ten fazla araç almış satmış biri olarak söylüyorum; mevcut bütçeniz ile araç alıyorsanız bakacağınız son şey km olmalı. Ondan bir önce ağır kaza. Boya vs zaten takıntı etmeyin zira ben olsam o fiyat bandında sattığım araca boya sorana sen git sıfır al derim zira bahsettiğiniz bütçe ile 20 yaş civarı araçlar alınabiliyor.

Bir diğer tavsiyem bütçeniz 35bin ise siz 25bin lik araçlara bakın. Emin olun 25-35 bandındakilerin birbirlerinden pekte farkları yok. Satan hemen herkesin sizin gibi birisi olduğunu aynı mantıkla hareket ettiğini unutmayın. Gerçek bir sürücü iseniz ve hakikaten aracınızı keyif almak amaçlı alıyorsanız yani önceliğiniz ulaşım değil hobi tarzı ise alacağınız aracı baştan sona yapın. Ben yaptım, akıl işi mi değil elbette ama ben aracımı seviyorum ve enteresan bir durum olmadıkça da satma gibi bir niyetim hiç yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Munferit

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,011
7
51,335
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Selamünaleykum Beyler :)

Malum piyasanın durumuna göre belirli bütçelere (örneğin 30-35k aralığı) uygun araçların kilometreleri hep yüksek.

Buna binaen hangi modeller hangi şartlar altında yüksek kilometrelerde alınabilir, bu tabuyu yıkmak için tezleriniz nelerdir?
Çünkü artık kafayı kıracağım sanırım :D
Öncelikle belirtmeliyim ki, araba sadece motor şanzıman yürüyen üçlüsünden oluşmuyor. Yani km'ye bağlı olarak sadece bunlar eskimiyor.

Cam krikoları
kapı kilitleri
menteşeler
kaportada, şaside, kulelerde paslanmalar, çürümeler
muhtelif beyinler
her türlü sensör, müşür, termostat vb. algılayıcılar
oto elektrikçilerin ilgileneceği her türlü buton, kol, kumanda vs.
silecek motoru, kalorifer motoru, kalorifer yönlendirme kumandaları ve kolları, klima manyetiği vb elektrikli ve mekanik parçalar
motor soğutma sisteminin her parçası
ve daha aklıma gelmeyen bir sürü şey arabalarda zamanla eskiyor. Bunların hepsi, zaman içerisinde en kaliteli arabada bile masraf kalemi olarak sahibinin yüzüne sıra sıra tokat gibi çarpacaktır. O yüzden düşük bütçeyle araba alınacaksa, bütçenin en az 10k altında almakta fayda var. Yani 35k bütçe varsa 25k'lik araba bakmak en doğrusu olacaktır. Kalan bütçeyi ihtiyarın ilk bakım onarımına ve devamında gelebilecek olası arızalara ayırmak gerek.

Ha, eski arabalarda neler edilesi diye sorarsanız aklıma gelen örneklerden sıralayayım:
w201 ve w124 kasa Mercedes'ler
1999-2010 arası jenerasyon Ford'lar
Üzerinde Hitler motor taşıyan jenerasyon VAG grubu. Sadece motor değil, tüm aksamları şimdikilerden çok daha kaliteli ve uzun ömürlüdür.
Tabii ki Toyota, Honda, japon Nissan'ları, Mazda, Daihatsu vb Japon arabaları
Sahibini şımartmayan ama uzun ömürlü G.Kore arabaları Hyundai & Kia

Bu sıraladığım arabalarda motor-şanzıman-yürüyen dışındaki aksamlar da uzun ömürlüdür. Hangisinin temizi bulunursa alınasıdır.

Bu arada o bütçelere iniliyorsa dizeller ve lpg görmüş motorlar saatli bombadır. Her an yüklü masraflar açabilirler. Kişisel görüşüm, düz atmosferik benzinli motorlar tercih edilmeli ki masrafı daha makul bütçeyle onarılsın ve yıpranması daha az olsun.
 

mazda323hb

Profesör
27 Eki 2018
233
319
1,335
Denizli
Marka
Peugeot
Öncelikle belirtmeliyim ki, araba sadece motor şanzıman yürüyen üçlüsünden oluşmuyor. Yani km'ye bağlı olarak sadece bunlar eskimiyor.

Cam krikoları
kapı kilitleri
menteşeler
kaportada, şaside, kulelerde paslanmalar, çürümeler
muhtelif beyinler
her türlü sensör, müşür, termostat vb. algılayıcılar
oto elektrikçilerin ilgileneceği her türlü buton, kol, kumanda vs.
silecek motoru, kalorifer motoru, kalorifer yönlendirme kumandaları ve kolları, klima manyetiği vb elektrikli ve mekanik parçalar
motor soğutma sisteminin her parçası
ve daha aklıma gelmeyen bir sürü şey arabalarda zamanla eskiyor. Bunların hepsi, zaman içerisinde en kaliteli arabada bile masraf kalemi olarak sahibinin yüzüne sıra sıra tokat gibi çarpacaktır. O yüzden düşük bütçeyle araba alınacaksa, bütçenin en az 10k altında almakta fayda var. Yani 35k bütçe varsa 25k'lik araba bakmak en doğrusu olacaktır. Kalan bütçeyi ihtiyarın ilk bakım onarımına ve devamında gelebilecek olası arızalara ayırmak gerek.

Ha, eski arabalarda neler edilesi diye sorarsanız aklıma gelen örneklerden sıralayayım:
w201 ve w124 kasa Mercedes'ler
1999-2010 arası jenerasyon Ford'lar
Üzerinde Hitler motor taşıyan jenerasyon VAG grubu. Sadece motor değil, tüm aksamları şimdikilerden çok daha kaliteli ve uzun ömürlüdür.
Tabii ki Toyota, Honda, japon Nissan'ları, Mazda, Daihatsu vb Japon arabaları
Sahibini şımartmayan ama uzun ömürlü G.Kore arabaları Hyundai & Kia

Bu sıraladığım arabalarda motor-şanzıman-yürüyen dışındaki aksamlar da uzun ömürlüdür. Hangisinin temizi bulunursa alınasıdır.

Bu arada o bütçelere iniliyorsa dizeller ve lpg görmüş motorlar saatli bombadır. Her an yüklü masraflar açabilirler. Kişisel görüşüm, düz atmosferik benzinli motorlar tercih edilmeli ki masrafı daha makul bütçeyle onarılsın ve yıpranması daha az olsun.
35 binlik bütçenin tamamını araca ayırmak mantıklı değil,mutabikiz ancak 25 bini araca ayırıp kalan 10 bini masraflara ayırmak da hiç mantıklı değil,toplam butcenin yüzde 30 u demek hemen hemen.
10 binlik masraf edilecek bir araba alindiysa bunun arızaları major arizalar olur.
Dizelse turbo,enjektör vs gibi.
Bu kadar masraflı bir araç hem dıştan hem experde kendini belli eder.

35 binlik bütçeden 5 lira kenarda bırakmak,aracın çoğu masrafını karşılar. Triger,yag bakimi,lastik vs. Geri kalan kozmetik detaylar ise zamanla çözülür.

35 bin bütçenin 10 bini ayrılırsa kalan 25 bine alınacak araç yok maalesef piyasada.
 
  • Beğeni
Tepkiler: quattroportem90

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,011
7
51,335
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
35 binlik bütçenin tamamını araca ayırmak mantıklı değil,mutabikiz ancak 25 bini araca ayırıp kalan 10 bini masraflara ayırmak da hiç mantıklı değil,toplam butcenin yüzde 30 u demek hemen hemen.
10 binlik masraf edilecek bir araba alindiysa bunun arızaları major arizalar olur.
Dizelse turbo,enjektör vs gibi.
Bu kadar masraflı bir araç hem dıştan hem experde kendini belli eder.

35 binlik bütçeden 5 lira kenarda bırakmak,aracın çoğu masrafını karşılar. Triger,yag bakimi,lastik vs. Geri kalan kozmetik detaylar ise zamanla çözülür.

35 bin bütçenin 10 bini ayrılırsa kalan 25 bine alınacak araç yok maalesef piyasada.
Arabamı 2013'te aldım. Hafif kaza geçmişi kabarıktı. Bolca boya vs. vardı ama kaportayı hiç önemsemedim, hatta tamponları 6 senedir sarkık onları bile yaptırmadım =). Motoru da çok temizdi, 12 yıllık araba 87500km'deydi. O haldeki bir arabaya bile 12.500'e alıp 4500-5000 civarı masraf etmiştim. Sebep: Bindiğim sürece gün aşırı bana dert açmasın, hararet filan yapıp yolda bırakıp motorumu yemesin. O sayede güncel Opel'lerden daha fazla sorun çıkarmıyor. Eski arabalarda durum maalesef bu. 5.000 lira da günümüzde o kadar büyütülecek bir meblağ değil. Belki Palio gibi Tofaş üretimi arabalarda kısmen iş görür o kadar.
 
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım