JoJo59TR

Senkromeççi
45
32
Marka
Renault
Selamünaleykum Beyler :)

Malum piyasanın durumuna göre belirli bütçelere (örneğin 30-35k aralığı) uygun araçların kilometreleri hep yüksek.

Buna binaen hangi modeller hangi şartlar altında yüksek kilometrelerde alınabilir, bu tabuyu yıkmak için tezleriniz nelerdir?
Çünkü artık kafayı kıracağım sanırım :D
 
Son düzenleme:
Merhaba,

Genellikle yüksek km söz konusu olduğunda benzinli araçlar daha çok tercih edilir. Buna paralel olarak, daha basit, geleneksel yapıdaki atmosferik motorların gerek genel ömrü, gerekse onarım maliyetleri daha düşük olur. Bir de tabi şanzıman konusu var. Her ne kadar tam otomatik şanzımanlar “ömürlük” olarak anılsa da, onları da arıza yapan mekanik bileşenleri var. Bazıları gayet maliyetli de oluyor. Bu noktada da en iyisi manuel şanzıman olur. İlla otomatik olacaksa da, Çift kavrama veya tek kavrama denilen, özünde robotize olan şanzımanları tercih etmemek lazım.


Yalnız olaya sadece motor tarafından bakmak da bence çok sağlıklı değil. Çok yüksek km görmüş araçların arıza çıkartabilecek farklı aksamları da var. Bu sebeple çok yüksek km li araç alındığında sanayiye ara ara gidilmesi gerekecek. Buna hazırlıklı olunması lazım.

son olarak bir de yüksek km den kasıt nedir? 50k km için “yüksek” diyen de gördüm, 200k için “ne ki bu” diyen de...
 
Merhaba,

Genellikle yüksek km söz konusu olduğunda benzinli araçlar daha çok tercih edilir. Buna paralel olarak, daha basit, geleneksel yapıdaki atmosferik motorların gerek genel ömrü, gerekse onarım maliyetleri daha düşük olur. Bir de tabi şanzıman konusu var. Her ne kadar tam otomatik şanzımanlar “ömürlük” olarak anılsa da, onları da arıza yapan mekanik bileşenleri var. Bazıları gayet maliyetli de oluyor. Bu noktada da en iyisi manuel şanzıman olur. İlla otomatik olacaksa da, Çift kavrama veya tek kavrama denilen, özünde robotize olan şanzımanları tercih etmemek lazım.


Yalnız olaya sadece motor tarafından bakmak da bence çok sağlıklı değil. Çok yüksek km görmüş araçların arıza çıkartabilecek farklı aksamları da var. Bu sebeple çok yüksek km li araç alındığında sanayiye ara ara gidilmesi gerekecek. Buna hazırlıklı olunması lazım.

son olarak bir de yüksek km den kasıt nedir? 50k km için “yüksek” diyen de gördüm, 200k için “ne ki bu” diyen de...


KM olarak 200 ile 260k aralıklarında diyelim bu değerlere denk geliyorum sürekli kasa olarak gayet diri görünüyorlar fakat
1- motor sorunsalı
2- Alındıktan sonra değer kaybı derecesi ne olur soruları geliyor, malum alınan araç minimum 2-3 yıl kullanılacağı üzere.
En acilinden araç almam gerekiyor bu sebepten tıkanıyorum ...
Teşekkürler bu arada :)
 
Son düzenleme:
A.selam öncelikle...

Piyasada artık etiketlenmiş araçlar var.. mesela linea, egea, clio vb küçük araçlar şirketlerin özellikle tercih ettikleri araçlardır. asıl problem ise bu araçların çok km yapmalarına karşın bakımlarının aksatılmasıdır.. Ayrıca taksi çıkması araçlarda vardır ki yolda Allah a emanet gider birçoğu.. kimlerin kullandığı belli değil.. Ahmet Mehmet e söyler, yarın şunun yağını değiş, 1 hafta sonra Mehmet in aklına gelir sanayiye bırakır.. bir problemleri olduğundada sadece "yürüyecek"
 
  • Beğeni
Tepkiler: JoJo59TR
A.selam öncelikle...

Piyasada artık etiketlenmiş araçlar var.. mesela linea, egea, clio vb küçük araçlar şirketlerin özellikle tercih ettikleri araçlardır. asıl problem ise bu araçların çok km yapmalarına karşın bakımlarının aksatılmasıdır.. Ayrıca taksi çıkması araçlarda vardır ki yolda Allah a emanet gider birçoğu.. kimlerin kullandığı belli değil.. Ahmet Mehmet e söyler, yarın şunun yağını değiş, 1 hafta sonra Mehmet in aklına gelir sanayiye bırakır.. bir problemleri olduğundada sadece "yürüyecek"

kadarı halledilir.. yanlışlıkla böldüm yorumu kusura bakmayın.. ama sıl problem km değil, aracın bakımlı olmasıdır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
A.selam öncelikle...

Piyasada artık etiketlenmiş araçlar var.. mesela linea, egea, clio vb küçük araçlar şirketlerin özellikle tercih ettikleri araçlardır. asıl problem ise bu araçların çok km yapmalarına karşın bakımlarının aksatılmasıdır.. Ayrıca taksi çıkması araçlarda vardır ki yolda Allah a emanet gider birçoğu.. kimlerin kullandığı belli değil.. Ahmet Mehmet e söyler, yarın şunun yağını değiş, 1 hafta sonra Mehmet in aklına gelir sanayiye bırakır.. bir problemleri olduğundada sadece "yürüyecek"

Haklısınız hiç güven olmuyor kesin olarak..Model düşmek zorunda kalıyoruz oldukça ama efsane kasa corollaya da 30K verip 260K km'de almak saflık gibi geliyor. Japondur mapondur okey ama işte o kadar, el kol bağlandı iyice
 
Haklısınız hiç güven olmuyor kesin olarak..Model düşmek zorunda kalıyoruz oldukça ama efsane kasa corollaya da 30K verip 260K km'de almak saflık gibi geliyor. Japondur mapondur okey ama işte o kadar, el kol bağlandı iyice

binicisinden aldıktan sonra bir sıkıntı çıkmaz.. tabi kul yapısıdır ne olacağıda belli değil.. sizin öncelikle araçdan beklentiniz önemli.. konfor ? güç ? canlı 2.el piyasası ? sağlamlık? az yakıt ?

efsane kasaya gelirsek, o da eskide kaldı gruplarında görüyoruz neler olup bittiğini :) o konuda tamamen haklısınız...
 
  • Beğeni
Tepkiler: JoJo59TR
Km yükseldikçe atmosferik benzinli araçların daha güvenli olduğunu düşünüyorum. Onlar arasında da Asya (Japon&Kore) araçları mekanik olarak daha dayanıklı. Tabii yaşlandıkça mekanik ve kozmetik her türlü sorun olabilir, her parçanın kullanım ömrü var. Otomatik olacaksa üstte yazıldığı gibi tork konvertörlüler en sağlamları ancak aracın genel durumunda olduğu gibi şanzımanın durumunda da önceki sahibi veya sahipleri önemli. LPG düşünüyorsanız keza yine Asya arabalarının uyumu (istisnalar var tabii) diğerlerine göre başarılı.

Bu gibi nedenlerle yüksek km araç alacak olsam atmosferik benzinli Asya arabalarına yönelirdim. Aracın piyasada tutulması demek en iyisi o demek değil, ne kadar çok tutuluyorsa fiyatı da o kadar şişiyor. AE101 alacağınız parayla veya biraz ekleyerek 8-10 yaş genç Lancer alabilirsiniz mesela. Tabii olayın dönüp dolaştığı yer, kilit noktası ilgilenilen arabanın durumu.

Düzenleme: Yazarken bir yorum gelmiş ona istinaden ek yapıyorum. Kul yapısı, teknoloji şans işi gibi sözlerden ziyade markaların üretim stratejileri farklı oluyor. Nasıl insanların dünya görüşü farklı oluyorsa, markaların çıktıkları ülkelerden gelen bir dünya görüşü ve düşünce farkı oluyor. Kimi konforlu olsun, hitap ettiğim kitle 5-10 yıl kullanıyor diye düşünürken kimi marka uzun yıllar kullanılıyor, zor coğrafyalarda kullanılıyor vs. diyerek dayanıklılığa önem veriyor. Günümüzde de aynen devam ediyor bu anlayış farkı.
 
Son düzenleme:
Selamünaleykum Beyler :)

Malum piyasanın durumuna göre belirli bütçelere (örneğin 30-35k aralığı) uygun araçların kilometreleri hep yüksek.

Buna binaen hangi modeller hangi şartlar altında yüksek kilometrelerde alınabilir, bu tabuyu yıkmak için tezleriniz nelerdir?
Çünkü artık kafayı kıracağım sanırım :D
Düşük km li Dacia Sandero 1.2 MT 75 bg var, 2012 model 100-150k daki araçlara o parayı yazıp kolaylıkla satıyorlar.

Ha bana derseniz ki o arabalar araba değil yüksek km de olsa daha fazla kalite içeren bir araç lazım derseniz.Size şöyle söyleyebilirim, normal atmosferik motor enjeksiyonlu 90lı yıllar teknolojisine sahip bir motor düzgün kullanılırsa 300.000 e kadar motor rektefiye istemeden kullanılabilir.Hatta şöyle diyeyim bu araç markasına ve kondisyonuna göre bu bant değişir bir Mercedes W124 için 300 bin çok fazla değilken bir Fiesta 1.25 16v için fazla bir km dir.Yine aynı Mercedesin lpgli olup olmaması nasıl kullanıldığı kondisyonu ve kullanıcı profili de bu sınırı arttıran azaltan şeylerdir.Kısacası her araç için km bandı değişir ama küçük motorlu atmosferik küçük şehir otomobilleri için bu düşükken, büyük motorlu araçlarda daha uzun olabiliyor.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Sirius ve JoJo59TR
binicisinden aldıktan sonra bir sıkıntı çıkmaz.. tabi kul yapısıdır ne olacağıda belli değil.. sizin öncelikle araçdan beklentiniz önemli.. konfor ? güç ? canlı 2.el piyasası ? sağlamlık? az yakıt ?

efsane kasaya gelirsek, o da eskide kaldı gruplarında görüyoruz neler olup bittiğini :) o konuda tamamen haklısınız...

Beklentim bir nebze yakıt ve görünüm olur sanırım, twingo sahibiyim p. Tesi satışını gerçekleştiricem onda en rahatsız olduğum konu yalıtım ve klimasızlık idi ☺

@sputnik lancer'lar çok ilgimi çekiyor fakat zorladığım takdirde maks 32k çıkabiliyorum, geriye aldıktan sonra yapılması gereken bakımlar için bir bütçe kalıyor elime. Samimi bir ilgilenen ile karşılaşırsam km yide göz ardı edebilirim de işte pek az..

Kozmetik açıdan biraz eklemwler yapılırsa olabilir aslında aklıma gelmemiş idi sanderolar, dediğiniz gibi büyük motorlu araçlara bakmak daha mantıklı sanırım @Mt.Akina
 
Son düzenleme:
Olay tamamen arabanın bakım geçmişinde bitiyor. Ben 315 bin km'de 20 yaşına merdiven dayamış volvoya biniyorum. Bugüne kadar motorda yaşadığım problemler bir elin parmaklarını geçmez. Çünkü arabaya iyi bakıyorum, önceki sahibi de bakımlarını düzenli takip etmiş.
Ve kompresyon ölçümlerinde silindirlerin bastığı basınç fabrika verisine oranla %96-97 falan çıkıyor. Yani motorun performansı neredeyse ilk günkü gibi denebilir. 0-100 süresi aynı, max hız da aynı hala.

İleride farklı bir araba bakarken de 200-300'lü kilometrelerden korkmam ben araç bakımlı olduğu, ve görünen bariz bir problemi/modele özgü kronikleri olmadığı sürece.
Sadece atmosferik değil turbolar için de bu böyle. Bakımlı olduktan sonra korkacak çok bir şey yok.
Ha bu arada yüksek km'lerde alacağım turbolu bir araç yalnızca volvo olur:p. Çünkü kendilerini kanıtladılar artık. Bloklar volvo, taş gibi. Turbolar da japon, Mitsubishi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: JoJo59TR
2.elde yapılan bence büyük yanlışlardan biri km takıntısıdır.. öncelik aracın geçmişi, aracın bakımı ve sahibinin aracını ne kadar sevdiğidir.
 
Olay tamamen arabanın bakım geçmişinde bitiyor. Ben 315 bin km'de 20 yaşına merdiven dayamış volvoya biniyorum. Bugüne kadar motorda yaşadığım problemler bir elin parmaklarını geçmez. Çünkü arabaya iyi bakıyorum, önceki sahibi de bakımlarını düzenli takip etmiş.
Ve kompresyon ölçümlerinde silindirlerin bastığı basınç fabrika verisine oranla %96-97 falan çıkıyor. Yani motorun performansı neredeyse ilk günkü gibi denebilir. 0-100 süresi aynı, max hız da aynı hala.

İleride farklı bir araba bakarken de 200-300'lü kilometrelerden korkmam ben araç bakımlı olduğu, ve görünen bariz bir problemi/modele özgü kronikleri olmadığı sürece.
Sadece atmosferik değil turbolar için de bu böyle. Bakımlı olduktan sonra korkacak çok bir şey yok.
Ha bu arada yüksek km'lerde alacağım turbolu bir araç yalnızca volvo olur:p. Çünkü kendilerini kanıtladılar artık. Bloklar volvo, taş gibi. Turbolar da japon, Mitsubishi.

Bu yorumdan sonra 300k da volvo bakarım ben ☝🏻😁

Katılıyorum kesinlikle hocam @ercanalhan
 
Son düzenleme:
Bu yorumdan sonra 300k da volvo bakarım ben ☝🏻😁

Katılıyorum kesinlikle hocam @ercanalhan
Bakın da çok titiz olun:). Arabayı direkt sahibinden alın, sürekli bir volvo servisinde bakılmış olsun. Alırken de Volvo servisine götürüp detaylı kontrol ettirin.
Yoksa işin öbür ucundan bakarsak, 200 bin km'yi göremeden motor yaptıran volvlar da mevcut.
 
  • Beğeni
Tepkiler: JoJo59TR
2 ay önce 29.000 TL ye 2004 fiesta aldım 225.000 km de 1.4 TDCI 180 binde turbo değişmiş egr temizlenmiş direksiyon pompası değişmiş klima elden geçmiş debriyaj balatası değişmiş vs motora genel bakım yapılmış bu km ye kadar da 10 binde bakım yapılmış şuan sıkıntısız biniyorum ne yağ ne su eksiltme tekleme vb hiç bir sorun yok istanbul şehir içi 6,5 litre yakıyor alacağınız araba da masraf çıkaracak parçalara baktırırsanız sıkıntı yaşamazsınız bence ille japon mantıklı gelmiyor bana

dizel de
enjektör
egr
o2 sensörü
turbo
klima
direksiyon
balata

benzinde lpgli ise özellikle
kapak contaları
yağ kaçakları
klima
direksiyon

bunlar kendi gördüğüm masraflı parçalar 20 ye yakın arabaya baktım bunu almadan önce hep bu parçalar da sıkıntı oluyordu satıcı da fiyattan düşmeyi kabul etmiyordu ucuz yollu idareten yaptırıp satıyorlar bu durumlarda arabaya ilk baktıran olmakta fayda var
 
  • Beğeni
Tepkiler: JoJo59TR
2 ay önce 29.000 TL ye 2004 fiesta aldım 225.000 km de 1.4 TDCI 180 binde turbo değişmiş egr temizlenmiş direksiyon pompası değişmiş klima elden geçmiş debriyaj balatası değişmiş vs motora genel bakım yapılmış bu km ye kadar da 10 binde bakım yapılmış şuan sıkıntısız biniyorum ne yağ ne su eksiltme tekleme vb hiç bir sorun yok istanbul şehir içi 6,5 litre yakıyor alacağınız araba da masraf çıkaracak parçalara baktırırsanız sıkıntı yaşamazsınız bence ille japon mantıklı gelmiyor bana

dizel de
enjektör
egr
o2 sensörü
turbo
klima
direksiyon
balata

benzinde lpgli ise özellikle
kapak contaları
yağ kaçakları
klima
direksiyon

bunlar kendi gördüğüm masraflı parçalar 20 ye yakın arabaya baktım bunu almadan önce hep bu parçalar da sıkıntı oluyordu satıcı da fiyattan düşmeyi kabul etmiyordu ucuz yollu idareten yaptırıp satıyorlar bu durumlarda arabaya ilk baktıran olmakta fayda var

Çok faydalı bilgiler, teşekkür ederim hocam 🙏
 
  • Beğeni
Tepkiler: LazDriver
Haklısınız hiç güven olmuyor kesin olarak..Model düşmek zorunda kalıyoruz oldukça ama efsane kasa corollaya da 30K verip 260K km'de almak saflık gibi geliyor. Japondur mapondur okey ama işte o kadar, el kol bağlandı iyice
Çözüm basit. Alfa Romeo, Mazda, Subaru gibi tutulmayan markalara yönelmek. Verdiğiniz paranın daha çok karşılığını alırsınız
 
  • Beğeni
Tepkiler: JoJo59TR