Piyasada malum şahıslar tarafından kullanılan araçların ikinci elleri, 150 binde bile olsa alınmaz.

Genel bmw, Honda civic veya bazı accord'lar, bazı vw modelleri, seat leon fr, maalesef mitsubishi lancer vs örnek verilebilir.

Renault-fiat tarzı arabaları adamlar "parçası ucuz" diye alıyor. Bu insan çok büyük ihtimalle "bakım masrafı"ndan kaçacaktır. O arabayı alma amacı o zaten. O yüzden eşek niyetine binilme ihtimali artıyor.

Neler alınabilir ? Sakin sürüş karakteri olan ve belirli bir yaşın üstüne hitap eden araçlar. Mercedes başa oynar. Volvolar, mazda modellerinin bazıları, Toyota corolla, ford mondeo gibi. Vectrayı da örnek verecektim ama elektronik problemleri.. Bu saydığım araçları alan kişiler, genelde gerçekten aile babası oluyor. Volvonun, mondeonun, mazdanın bir apaçinin eline düşme şansı düşük. Yanlayacak adam bmw alır, mercedesle uğraşmaz. Yapan var mı ? Var. Oranını bmw ile kıyaslayalım bakalım manzara ne :)

Aslında corolla da biraz riskli. Neden ? Çünkü madalyonun diğer yüzü var. "Ağbi bu corolla, bir şey olmaz buna" diye bakımları aksatılanlar da var. Yahu sağlam araç da, o kadar da değil yani.
https://www.sahibinden.com/ilan/vas...a-3-bk-benzinli-manuel-vites-780627042/detay/
Mazdaya örnek :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Milyon km'leri devirmiş arabalarda motor sıfırlanınca 0 araba diye alanlar var. Belli bütçenin altında bence km'den çok motorun ve alt takımın durumu önemsenmeli.
 
Km işi cidden bakıma göre değişiyor, arkadaşta 575 bin kmde mercedes 190d vardı tıkır tıkır yürüyordu valla
 
ben de yüksek km'de araç alacak olsam atmosferik turbosuz benzinli motorlu araç tercih ederdim. bu da direkt zaten japona götürüyor insanı. mazda ve subaru bu anlamda çok başarılılar. hem daha premium araçlar hem de çok sıkıntısızlar yüksek km'lerde. aynı şekilde malzeme kalitesi tatmin etmese de sorunsuzluk denince suzuki de çok iyidir. motor şanzıman ikilisi çok çok nadir arıza çıkarır zira firmanın asıl işi motor üretimi. japon olmayacaksa mercedes dışındakiler uzun ömürlülük konusunda çok da ünlü değiller. ben çekinirdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
ben de yüksek km'de araç alacak olsam atmosferik turbosuz benzinli motorlu araç tercih ederdim. bu da direkt zaten japona götürüyor insanı. mazda ve subaru bu anlamda çok başarılılar. hem daha premium araçlar hem de çok sıkıntısızlar yüksek km'lerde. aynı şekilde malzeme kalitesi tatmin etmese de sorunsuzluk denince suzuki de çok iyidir. motor şanzıman ikilisi çok çok nadir arıza çıkarır zira firmanın asıl işi motor üretimi. japon olmayacaksa mercedes dışındakiler uzun ömürlülük konusunda çok da ünlü değiller. ben çekinirdim.

Efsane kasa toyota grupları bütün gün arıza, conta yakma ve mekanik problemlerle boğuşuyorlar.. Yani geçen yıllara hiçbirşey dayanamıyor..
 
  • Beğeni
Tepkiler: At ve Toprak
Eski ve yüksek kilometreli araç alacak olsam motoru yeni yapılmış olan bir araç bakardım. İlanda gördüğünüz 260 binde ki araçların hiçbirisi 260 binde değil. İlanda yazanın 2 belki 3 katı daha fazla. Memlekette 300 bin kmnin üstünde araç yok. 4 yaşında ki BMWler bile 120 bine dayanmış 20 yaşında arabaya bakıyorsun 220 bin km yazılmış. 20 yaşında ki aracın 220 binde olabilmesi için 20 yıl boyunca her gün sadece 30km kullanılmış olması gerekiyor ki bu imkansız. Araba bu sonuçta insanın eli ayağı bir parçası oluyor kullanılması kadar normal birşey yok ama ekonomik kullanım ömrünü tamamlamış. o araç artık hurda o yüzden bakımlı olması önemli değil. motorunun yeni yapılmış olması benim için birinci kriter olurdu iç ve dış görünüş kısmı bir şekilde hallolur.