saracer

Panpa
Destekçi
1,239
40
Marka
Lexus
Arkadaslar yaklasik 3-4 aylik bir sure icin arac temin etmem gerekti, oncelikle kiralama opsiyonunu dusundum ama toplam maliyetin en azindan 10-12 bin tl gibi bi rakam olacagini dusununce, 2. el bi araba alip daha dusuk zararla hatta belki zarar bile etmeden elden cikarabilecegimi dusundum.
Kriterlerim cok basit: Otomatik ve kolay satilacak ve cok zarar ettirmeyecek, premium olmasa da kaliteli bir arac. Fiyat konusunda zarar etmeyecegime ikna oldugum surece limit yok.
Oncelikle en cok satan arabalardan Megane sedana baktim, cok icime sinmese de hala opsiyon olarak kenarda bekliyor. Egea yi direk eledim, ama Clio hala olabilir.
Bu arada simdilik bi arkadasimin sirketi icin aldigi 0 km Kadjar i kullaniyorum, eywallah arac cok teknolojik ve donanimli ama konfor, izolasyon ve kalitede vasatin uzerine cikamiyor.
Aslinda cok sevmesem de yeni Corolla yi da merak etmiyor degilim, fakat piyasasi oturana kadar biraz riskli diye dusunuyorum.
Butun bu nedenleri goz onunde bulundurunca aklima PASSAT geldi,
Sizden ricam benimle goruslerinizi paylasip bana yardimci olmaniz, yeni arac tavsiyesi olur, es dost tanidik arac tavsiyesi olur vs vs
 
Ooooo çift kırmızı, hayırlı olsun. Çok güzel tercih. Satacağın zaman haberim olsun ama :D
Hayırlı olsun, kazasız belasız.
Tekrar hayırlı olsun abi :). Artık sonunda yanlız değilim :Do_O.
Hayırlı olsun kazasız belasız kullanmanız dileğiyle
Hayırlı olsun hocam iyi günlerde kullanman dileğiyle inşaallah :)
Tekrar tesekkurler, daha iyisi sizlerin olsun insallah
Bu arada birsey farkettim, biliyorsunuz ben VAG la pek ilgilenen biri degildim aslinda. Forumdaki yorumlardan ve mantigimla hareket ederek 1.4 ACT 150 lik versiyon Golf aldim ama edindigim duyumlar ve son 1 haftadir satis sitesinde yapmis oldugum gozlemlere gore bu motor VW in en az giden versiyonu olup bir nevi fiyasko olarak nitelendiriliyormus. Galiba ACT ile beklenen ekonomi saglanamamis vs vs
Dogrusu 2 gundur yakin mesafe, dur kalk olmasa da yogun trafikte kullaniyorum araci, henuz E5-E6 ya hic cikmadan, kirmizi isiklar kasisler vs 8 lt nin altindayim hala. Performans ta gayet yeterli. Neden piyasasi diger versiyonlara gore daha az hareketli anlayamadim !
Edit: Bu arada benden önceki son 1900 km nin tüketim ortalaması 6.8 lt.
 
Son düzenleme:
Tekrar tesekkurler, daha iyisi sizlerin olsun insallah
Bu arada birsey farkettim, biliyorsunuz ben VAG la pek ilgilenen biri degildim aslinda. Forumdaki yorumlardan ve mantigimla hareket ederek 1.4 ACT 150 lik versiyon Golf aldim ama edindigim duyumlar ve son 1 haftadir satis sitesinde yapmis oldugum gozlemlere gore bu motor VW in en az giden versiyonu olup bir nevi fiyasko olarak nitelendiriliyormus. Galiba ACT ile beklenen ekonomi saglanamamis vs vs
Dogrusu 2 gundur yakin mesafe, dur kalk olmasa da yogun trafikte kullaniyorum araci, henuz E5-E6 ya hic cikmadan, kirmizi isiklar kasisler vs 8 lt nin altindayim hala. Performans ta gayet yeterli. Neden piyasasi diger versiyonlara gore daha az hareketli anlayamadim !
Edit: Bu arada benden önceki son 1900 km nin tüketim ortalaması 6.8 lt.

Golfler de, daha çok 1.4 tsi 125 hp lik versiyon satılıyordu. Leonlara bakarsanız çoğu 1.4 tsi act motordur.
Hatta çevremdeki arabalara bakarak, tsi act motor, neredeyse tdi'yla aynı yakıyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Tekrar tesekkurler, daha iyisi sizlerin olsun insallah
Bu arada birsey farkettim, biliyorsunuz ben VAG la pek ilgilenen biri degildim aslinda. Forumdaki yorumlardan ve mantigimla hareket ederek 1.4 ACT 150 lik versiyon Golf aldim ama edindigim duyumlar ve son 1 haftadir satis sitesinde yapmis oldugum gozlemlere gore bu motor VW in en az giden versiyonu olup bir nevi fiyasko olarak nitelendiriliyormus. Galiba ACT ile beklenen ekonomi saglanamamis vs vs
Dogrusu 2 gundur yakin mesafe, dur kalk olmasa da yogun trafikte kullaniyorum araci, henuz E5-E6 ya hic cikmadan, kirmizi isiklar kasisler vs 8 lt nin altindayim hala. Performans ta gayet yeterli. Neden piyasasi diger versiyonlara gore daha az hareketli anlayamadim !
Edit: Bu arada benden önceki son 1900 km nin tüketim ortalaması 6.8 lt.

Sebebini hemen açıklıyorum, bayide yaşadığımız durum, arkadaşa ötv muafiyetinden 150 lik passat alcaz geçen sene, konuşmamız aynen şöyle:

-merhaba, 150 lik passat alcaz highline
-efendim, ne gerek var, 125 lik verelim. Daha ucuz hem, 10 bin daha koyup 150 lik alacağınıza 125 lik alın cepte kalsın
-yok ya, 125 çekmez, 150 alalım
-efendim 10 bin koyacağınıza 20 daha koyun dizel alın

Şimdi durum şöyle:

Türk milletinin performans beklentisi yok, olmayınca da dizel olmadığı sürece ekstra para ödemiyor güç için. Bayilerde bu yüzden 150 lik motoru çok az getirdi. Satış stratejisi de bu yüzden böyleydi. Daha 1.4 motor passatı çekmez diyip 1.6 dizel passat alan insan sürüyle var... şimdi bu adam 150 lik 125 ten çok yakar diyip tabi almaz. Başka bir opel bayisinde kulak misarifi olduğum durumu anlatayım:

-hoşgeldiniz beyfendi
- hoşbulduk, astra bahıyoduhta
-tabi, 1.4 turbo model elimizde mevxut
-yohh, 1.4 çekmez, 1.6 ları varmış, ondan alah biz
-beyfendi 1.4 motorlar turbo olduğu için çekişi daha iyi
-heee, olsun, çekmez 1.4, biz 1.6 alalım

Zihniyet bu kadarcık...

Ama gel gör ki DSG nin fiyat farkı 30 bin tl, herkes alıyor paşa paşa, yok iyi niyetmiş falan... zatwn baştan 3 tane şanzıöan parası alıyo senden
 
Son düzenleme:
Hayırlısı olsun abi çok iyi bi araç almışsın allah kaza bela vermesin. Bizim Türkiye zihniyetimiz artık büyük motor veya beygiri yüksek olunca çok yakar yönünde oluyor. Misal babama 1.6 thp alalım dediğimde ooooo 1.6 mı çok yakar o millet küçük motor alıyo artık sen büyük istiyosun diyor ( 1.6 ne kadar büyükse artık :D ) Önüne geçemiyorsun o yüzden. 150 ACT benimde hayalim valla güzel motor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: saracer
Eywallah beyler
Sebebini hemen açıklıyorum, bayide yaşadığımız durum, arkadaşa ötv muafiyetinden 150 lik passat alcaz geçen sene, konuşmamız aynen şöyle:

-merhaba, 150 lik passat alcaz highline
-efendim, ne gerek var, 125 lik verelim. Daha ucuz hem, 10 bin daha koyup 150 lik alacağınıza 125 lik alın cepte kalsın
-yok ya, 125 çekmez, 150 alalım
-efendim 10 bin koyacağınıza 20 daha koyun dizel alın

Şimdi durum şöyle:

Türk milletinin performans beklentisi yok, olmayınca da dizel olmadığı sürece ekstra para ödemiyor güç için. Bayilerde bu yüzden 150 lik motoru çok az getirdi. Satış stratejisi de bu yüzden böyleydi. Daha 1.4 motor passatı çekmez diyip 1.6 dizel passat alan insan sürüyle var... şimdi bu adam 150 lik 125 ten çok yakar diyip tabi almaz. Başka bir opel bayisinde kulak misarifi olduğum durumu anlatayım:

-hoşgeldiniz beyfendi
- hoşbulduk, astra bahıyoduhta
-tabi, 1.4 turbo model elimizde mevxut
-yohh, 1.4 çekmez, 1.6 ları varmış, ondan alah biz
-beyfendi 1.4 motorlar turbo olduğu için çekişi daha iyi
-heee, olsun, çekmez 1.4, biz 1.6 alalım

Zihniyet bu kadarcık...

Ama gel gör ki DSG nin fiyat farkı 30 bin tl, herkes alıyor paşa paşa, yok iyi niyetmiş falan... zatwn baştan 3 tane şanzıöan parası alıyo senden
Tahmin edebiliyorum, malum piyasada 100binlerce lira para verip aracinin kac vites oldugunu yada torkunu bilmeyen insanlar varken !!!
Misal babama 1.6 thp alalım dediğimde ooooo 1.6 mı çok yakar o millet küçük motor alıyo artık sen büyük istiyosun diyor ( 1.6 ne kadar büyükse artık :D )
Irakta konusurken, tr de araclarin ekseriyetinin 1.6 lt motora sahip oldugunu soyledigimde hayretle bakiyor insanlar !!!
 
  • Beğeni
Tepkiler: RYAN7R ve Porsche