KAPALI LEON 1.0 EcoTSI 115 HP DSG Ecomotive hakkında

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan weah
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

weah

Asfalt Kurutucu
17
LEON 1.0 EcoTSI 115 HP DSG Ecomotive hakkında bilgisi olan yada aracı kullanmış olan arkadaşlardan olumlu&olumsuz yorumları alabilir miyim? Eylül ayında bu aracı almayı planlıyorum tavsiye eder misiniz? Bu motorun çok yeni olması sebebi ile çok fazla bilgiye ulaşamadım.
 
Dizelinden iyi yürüyor bu araç. Ayrıca tüketimi de neredeyse dizel ayarında (ayak terbiyesi şart tabii malum turbo motor)
130 km/h ile giderken devir 2500-2600 rpm'i gösteriyor. 6 aylık MTV'si 323 tl..Gayet başarılı bir motor ve şanzıman kombinasyonu, gönül rahatlığı ile alabilirsin..Benim tek canımı sıkan start-stop sisteminin gecikmeli çalışması
 
Motor iyi ama araba için aynı şeyi söyleyemeyeceğim eğer arabadan çok bir beklentiniz yok yakıt/düz yol performansı bekliyorsanız gayet yeterli olur.
 
Leon iyidir ama ne beklediğinize bağlı. Sadece platformu ve ebatlarına bakarak C sınıfı olarak düşünürseniz berbat dedirtir. Yol konforu ve sürüşü B sınıfıdır. Arabaya geniş bir B sınıfı denebilir. Hemen hemen aynı fiyat aralığında olduğu için de fonksiyonellik, iç hacim ve donanım olarak B sınıfından daha avantajlı oluyor. Bir de TSI kullanıyorsanız 3000 devirden yukarı çıkmadan ortalama performansla gayet ekonomik sürüşler elde edebilirsiniz. Ama yüksek devirlerde motor narindir. O yüzden, genel kullanıcı profilinin aksine ben emekli arabası olarak görüyorum 1.0 ve 1.2 tsi motorlu vag araçlarını. :) Yoğun ve yokuşlu şehir içi trafiğine maruz kalacaksa dsg şanzımanı hiç önermem.
Edit: Ailede Leon 1.2TSI var. Zamanında Clio alınacakken üstüne 1-2 bin lira ekleyerek Leon tercih edilmişti. :)
 
Son düzenleme:
leonu b segmentine koyup düşüneceksek yeni kasa ibiza da bagaj 350 lt ye gelmiş leonla(380) neredeyse aynı.
yol konforu/sürüş dinamiği konusunda corsa-i20..., fiesta haricinde karşılaştırmak büyük yanılgı olur kanımca.
lakin bu fiyatlarla c segmenti bir araç almak yerine b segmenti yeni vag grubu araçlar daha akılcı gibi.
 
Ben ilk Mk3 lerden kullandım iki yıl kadar...Genel olarak memnundum.. o zaman için (2013) donanımı zngin, şeklide hayli çekiciydi (bence halen güZel ayrı) ... aracın iş mekan tasarımı özgün olsada genel malzeme kalitesi yüksek değil.. bu konuda sınıf ortalamsının bir tık altında denebilir.. ben rafinelik konusunda, özellikle yol sesi ve rüzgar sesinde önemli bir problem hatırlamıyorum... o kadar kötü değil.. ama çukur geçişleri pek iyi değildi... iyi değil derken benim şu için referans aldığım araç Golf 7 ... ona göre değil... yol tutuş olarakta kesinlikle güvensiz bir araç değil ..ama böyle rayda döner gibi dönmüyor.. biraz tedirgin edebiliyor gazlayınca...güvenlik sorunu yaratacağını düşünmüyorum..

Öyle kötü bir araç değil.. ortalama bir C sınıfı
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
leonu b segmentine koyup düşüneceksek yeni kasa ibiza da bagaj 350 lt ye gelmiş leonla(380) neredeyse aynı.
yol konforu/sürüş dinamiği konusunda corsa-i20..., fiesta haricinde karşılaştırmak büyük yanılgı olur kanımca.
lakin bu fiyatlarla c segmenti bir araç almak yerine b segmenti yeni vag grubu araçlar daha akılcı gibi.
Binip kullanıp görmek lazım. Bindiğim en geniş 2 B segmenti araç i20 ve Fabia idi. İkisi de Leon kadar geniş iç hacme sahip değildi. O konuda B sınıfı ne yaparsa yapsın B sınıfı olarak kalır :) Ama bozuk yollarda sürüş konforu kesinlikle B sınıfıyla yarışır.
Ben ilk Mk3 lerden kullandım iki yıl kadar...Genel olarak memnundum.. o zaman için (2013) donanımı zngin, şeklide hayli çekiciydi (bence halen güZel ayrı) ... aracın iş mekan tasarımı özgün olsada genel malzeme kalitesi yüksek değil.. bu konuda sınıf ortalamsının bir tık altında denebilir.. ben rafinelik konusunda, özellikle yol sesi ve rüzgar sesinde önemli bir problem hatırlamıyorum... o kadar kötü değil.. ama çukur geçişleri pek iyi değildi... iyi değil derken benim şu için referans aldığım araç Golf 7 ... ona göre değil... yol tutuş olarakta kesinlikle güvensiz bir araç değil ..ama böyle rayda döner gibi dönmüyor.. biraz tedirgin edebiliyor gazlayınca...güvenlik sorunu yaratacağını düşünmüyorum..

Öyle kötü bir araç değil.. ortalama bir C sınıfı
Bizdeki Leon 70bin km'yi geçti ve şaşırtıcı şekilde her gün 6 km kadar tamamen bozuk yolda gitmesine rağmen trim sesi hiç yok. Tasarım ve içindeki 5" boyutundaki ekranı ben de başarılı buluyorum. Yol ve rüzgar sesi sorunsuz ama B sınıfı da çıtayı çok yukarı taşıdı o konuda. Fiyatının karşılığını kesinlikle veriyor Leon. Düzgün kullanımda gayet yeterli bir araba.,
Atmosferik motorlu satsalar vallahi talip olurum :)
 
Binip kullanıp görmek lazım. Bindiğim en geniş 2 B segmenti araç i20 ve Fabia idi. İkisi de Leon kadar geniş iç hacme sahip değildi. O konuda B sınıfı ne yaparsa yapsın B sınıfı olarak kalır :) Ama bozuk yollarda sürüş konforu kesinlikle B sınıfıyla yarışır.

Bizdeki Leon 70bin km'yi geçti ve şaşırtıcı şekilde her gün 6 km kadar tamamen bozuk yolda gitmesine rağmen trim sesi hiç yok. Tasarım ve içindeki 5" boyutundaki ekranı ben de başarılı buluyorum. Yol ve rüzgar sesi sorunsuz ama B sınıfı da çıtayı çok yukarı taşıdı o konuda. Fiyatının karşılığını kesinlikle veriyor Leon. Düzgün kullanımda gayet yeterli bir araba.,
Atmosferik motorlu satsalar vallahi talip olurum :)

Abi b lerle yarışıyor diyorsun da citroen c4 hiç kullanmadın sanırım :)
 
Picasso bir nebze iyi de c4 kullandıktan sonra leon için yeterli kelimesini kullanmayacaksın :p @CenkGs hocam iyi bilir kendilerini :)
Düşmana tavsiye etmem.. Ne şase var ne direksiyon var ne konfor var ne yol tutuş var.. Direksiyon aşırı sert ve bomboş, hissizliğin dibi. Bu sertlik virajda işe yarar diyorsun yok yaramıyor. Sert olunca şehir içi manevralarda bayağı bir kol kası da yapıyorsun. Çukurlardan geçerken otomobilin alt takımlarının her bir yanından ayrı bir ses geliyor. Bütün çalışmayı geçtim her an dağılacak gibi his veriyor. Benden uzak olsun, daha binmem bile o araca :D
 
Bak mesela o C4 ler den iyi leon ..
Şirkette bir arkadaşımızın şirket aracı olarak C4 vardı. bir kaç kez Istanbul-Bursa yaptım ...
Yok yani dedim...

Sonra 2013 yılında Mk3 leon u almadan hemen önce de C4 ve I30 tekrar tekrar test etmiş, takiben mk3 Leon almıştım ... bence onlardan daha iyiydi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Binip kullanıp görmek lazım. Bindiğim en geniş 2 B segmenti araç i20 ve Fabia idi. İkisi de Leon kadar geniş iç hacme sahip değildi. O konuda B sınıfı ne yaparsa yapsın B sınıfı olarak kalır :) Ama bozuk yollarda sürüş konforu kesinlikle B sınıfıyla yarışır.

Bizdeki Leon 70bin km'yi geçti ve şaşırtıcı şekilde her gün 6 km kadar tamamen bozuk yolda gitmesine rağmen trim sesi hiç yok. Tasarım ve içindeki 5" boyutundaki ekranı ben de başarılı buluyorum. Yol ve rüzgar sesi sorunsuz ama B sınıfı da çıtayı çok yukarı taşıdı o konuda. Fiyatının karşılığını kesinlikle veriyor Leon. Düzgün kullanımda gayet yeterli bir araba.,
Atmosferik motorlu satsalar vallahi talip olurum :)
fakirlik ruhuma işlemiş herhalde fabia hariç tüm b segmenti araçları neredeyse uzun yol yaparak kullandım :D sizinle aynı fikirde değilim.
hatta benim için b segmenti demek polo-fiesta haricinde hepsi çukura düşünce arabaya kontrolden çıkacakmış hissi yaratmasıdır. o araçlarda bozuk yollarda asla sollama yapmayı düşünmem. o yüzden leonla mukayase etmem
benim kabusumsa corolla. trim sesinden yalıtımdan biraz yüksek hızlardaki sönümlememesinden bıktım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
fakirlik ruhuma işlemiş herhalde fabia hariç tüm b segmenti araçları neredeyse uzun yol yaparak kullandım :D sizinle aynı fikirde değilim.
hatta benim için b segmenti demek polo-fiesta haricinde hepsi çukura düşünce arabaya kontrolden çıkacakmış hissi yaratmasıdır. o araçlarda bozuk yollarda asla sollama yapmayı düşünmem. o yüzden leonla mukayase etmem
benim kabusumsa corolla. trim sesinden yalıtımdan biraz yüksek hızlardaki sönümlememesinden bıktım :D
Fakirlik ruhunuza tam işlememiş. Fakirlik içinize işlemiş olsa o bozuk yollarda arabayı düz tutmaya alışırdınız. Bünyeniz kabul etmemiş :D Ben de B sınıfıyla uzun yol şoförüyümdür, sizi çok iyi anlıyorum.
Ha, bizde B sınıfının Fiesta'sı da var. Uzun yolda Leon'la aynı seviyedeler işte :)
Corolla'ya da şaşırdım. Ben daha trim sesli Corolla'ya binmedim. Sert plastik gözlere konan eşyalar ses yapıyordu hep :) O konuda siz talihsizlik yaşamışsınız gibi duruyor. Ama darbe sönümleme konusunda hemfikirim.

Tekrar yazayım da konu sapmasın, fiyatına göre Leon gayet alınası arabadır.
 
Leon a kullandığım aynı dönemde 2010 model Corollayı da şirket aracı olarak kullanıyordum (d4d) ... ben 120k km de iken kullanmaya başladım aracı ... 155 gibi de o işten ayrılıp bıraktım ... o zaman gün gibi hatırlıyorum ki o toyota dan gelen trim sesi, benim Leon dan az dı ... ama tabiki dizel motor, aracın genel yalıtım zaafiyeti, lastikleri ve yaşından ötürü araç çok daha sesliydi ve belkide onunda etkisiyle trim sesleri duyulmuyordu ... Leon ise belkide 0km aldığım için biraz kulağıma batıyordu ...

Ama ne olursa olsun taş gibi arabaydı ... hiç bir VAG grubu o tarz kullanıma o kadar sorusuz olamaz... hatta VAG grubunu geçtim, muhtemelen başka markalar dahi o kadar dirayetli kalamaz kullanıma... gerçekten sorunsuzdu .. Gitmezdi, gürültülüydü, az yakardı, frenleri fena değildi ve sağlamdı .. bunlar aklımda kalanlar 2010 corolla ile ilgili .. :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Porsche
Leon a kullandığım aynı dönemde 2010 model Corollayı da şirket aracı olarak kullanıyordum (d4d) ... ben 120k km de iken kullanmaya başladım aracı ... 155 gibi de o işten ayrılıp bıraktım ... o zaman gün gibi hatırlıyorum ki o toyota dan gelen trim sesi, benim Leon dan az dı ... ama tabiki dizel motor, aracın genel yalıtım zaafiyeti, lastikleri ve yaşından ötürü araç çok daha sesliydi ve belkide onunda etkisiyle trim sesleri duyulmuyordu ... Leon ise belkide 0km aldığım için biraz kulağıma batıyordu ...

Ama ne olursa olsun taş gibi arabaydı ... hiç bir VAG grubu o tarz kullanıma o kadar sorusuz olamaz... hatta VAG grubunu geçtim, muhtemelen başka markalar dahi o kadar dirayetli kalamaz kullanıma... gerçekten sorunsuzdu .. Gitmezdi, gürültülüydü, az yakardı, frenleri fena değildi ve sağlamdı .. bunlar aklımda kalanlar 2010 corolla ile ilgili .. :)
Yalnız d4d bayağı sessiz bir motordur.Şirket arabası diye birkaç sorundan olabilir gibi geldi o gürültü
 
evet şirket aracı olarak geldi. 2015 de geldi 2016 da geldi d-4d ikiside trim sesli idi. kullandığım yollar sıfır asfalt değil kabul ediyorum ama yinede o kadar erken sesler beklemiyordum. 2005 model son hatchback corolla var bizde d-4d onunla karşılaştırınca sınıfta kalıyor. her baktığımda corolla gördüğümde üzülüyorum :S
 
Yalnız d4d bayağı sessiz bir motordur.Şirket arabası diye birkaç sorundan olabilir gibi geldi o gürültü

Yok hocam, sıkıntı aslında çok belliydi ama ben kullanmadan anlayamamıştım..
Araba alt devirlerde gitmiyor... 3000 civarında vites atmassanız çekmiyor du.. hal böyle olunca gürültüde artıyor lakin bir şekild az yakıyordu o kadar devre rağmen.. sorunu buydu ..

Ama gitmiyordu yani..
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Yok hocam, sıkıntı aslında çok belliydi ama ben kullanmadan anlayamamıştım..
Araba alt devirlerde gitmiyor... 3000 civarında vites atmassanız çekmiyor du.. hal böyle olunca gürültüde artıyor lakin bir şekild az yakıyordu o kadar devre rağmen.. sorunu buydu ..

Ama gitmiyordu yani..
Aynen öyle o motor o kasayla 1800 de çekmeye başlar 3000 e kadar.Tabi 3000 de bir gürültü hakim olur.Az yakar ama az da gider.
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...