KAPALI LEON 1.0 EcoTSI 115 HP DSG Ecomotive hakkında

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan weah
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

weah

Asfalt Kurutucu
17
LEON 1.0 EcoTSI 115 HP DSG Ecomotive hakkında bilgisi olan yada aracı kullanmış olan arkadaşlardan olumlu&olumsuz yorumları alabilir miyim? Eylül ayında bu aracı almayı planlıyorum tavsiye eder misiniz? Bu motorun çok yeni olması sebebi ile çok fazla bilgiye ulaşamadım.
 
toyota-corolla-diesel-hatchback-14-d-4d-t3-5dr-mmt-34192_large_cut.jpg
bu model malzeme kalitesi,trimler ağırlık olarak bence ideal d-4d için
toyota 90 bg de bırakması dizelleri daha çok NOx salınımları yüzünden diye düşünüyorum. adamlar karşı.
hibrite baya bir ağırlık verdiler. fiyatlarıda uygun.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve DouglasAdams
Arkadaşlar bilgiler için teşekkürler.1.2 EDC Clio IV kullanıcısıyım ve yakın zamanda aracımı satıp biraz daha geniş bir araç almayı düşünüyorum. Şuan için ~80K bandında sıfır km'de otomatik benzinli araç olarak Leon 1.0 TSI DSG en mantıklısı gibi olarak görünüyor, muadilleri çok yüksek fiyattalar.
Bunun dışında önereceğiniz bir araç var mıdır?
 
Arkadaşlar bilgiler için teşekkürler.1.2 EDC Clio IV kullanıcısıyım ve yakın zamanda aracımı satıp biraz daha geniş bir araç almayı düşünüyorum. Şuan için ~80K bandında sıfır km'de otomatik benzinli araç olarak Leon 1.0 TSI DSG en mantıklısı gibi olarak görünüyor, muadilleri çok yüksek fiyattalar.
Bunun dışında önereceğiniz bir araç var mıdır?
Vallahi ne önereyim... Bizimkiler de aynısını yaptı işte. :) Clio yerine Leon tercih etmişlerdi :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Evet,
Toyota dizel defterini kapattı gibi birşey.. zaten Avensis üzerindeki motorda BMW ile ortak geliştirilendi diye hatırlıyorum .. satışı falanda iyi olmadı o aracın .. biraz laf olsun diye getirmişler gibi.. Neredeyse tüm modellerinde Hybrid e geçti... dizel konusunda çok eleştirdiğim Toyota yı bu vesile ile kutluyorum..
 
Öncelikle hayırlısı olsun, araç görsel olarak güzel ama geri kalan alt yapı motor vs nedir ne değildir soru işareti.

@Yasin Aygun 'in arkadaşı 1.0 alıp taksi yapmıştı sanırım bi dürtelim kendisini
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve yaso
Geçen gün Toyota bayii ile görüştüm ve 1.6 Active CVT Auris için ~80K dedi. Bu araç ile 1.0 TSI Leon için kıyas yapıldığında tercihiniz ne olur? Bu iki aracın fiyatları hemen hemen aynı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Geçen gün Toyota bayii ile görüştüm ve 1.6 Active CVT Auris için ~80K dedi. Bu araç ile 1.0 TSI Leon için kıyas yapıldığında tercihiniz ne olur? Bu iki aracın fiyatları hemen hemen aynı.
Beklentinize göre değişir. Eğer otomatik olacaksa ben asla çift kavramalı almam. O yüzden Auris tercih ederdim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: DouglasAdams
Çok net auris eğer ki donanımlar ve tasarıma tamamsanız.Bir de sorum biraz ayıp olacak ama 82.500 kampanyalı fiyat diyorlar.Galeriden üzerine ekstra indirim alabildiniz mi?
 
Son düzenleme:
Geçen gün Toyota bayii ile görüştüm ve 1.6 Active CVT Auris için ~80K dedi. Bu araç ile 1.0 TSI Leon için kıyas yapıldığında tercihiniz ne olur? Bu iki aracın fiyatları hemen hemen aynı.
Bir tarafta;
1.6 atmosferik ve cvt şanzıman...
Mağaradan biraz üstün iç mekan tasarımı ve malzeme kalitesi...
Diğer tarafta;
Çağa ayak uydurmuş çevreci bir turbo motor ve çift kavrama şanzıman. Araç 0 alınacak bu yüzden bu kadar korkmaya gerek yok dsg'den zaten bakımları içeride yapılırsa iyi niyet garantisinde kalmaya devam edecek. Kullanımı bence cvt ile kıyas dahi edilemez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Renard ve Porsche
Geçen gün Toyota bayii ile görüştüm ve 1.6 Active CVT Auris için ~80K dedi. Bu araç ile 1.0 TSI Leon için kıyas yapıldığında tercihiniz ne olur? Bu iki aracın fiyatları hemen hemen aynı.

Auris'in Active donanımı 1.6 ve 1.4d4'ün başlangıç donanımı. 1.33 kadar kalitesizde değil, üst donanım kadar kalitelide değil. Vasat diyebiliriz. Tabi bu bahsettiğim "kalite" yumuşak doku, his vs. gibi şeyler için.

Auris, Leon'dan fazla yakacaktır orası kesin. Leon'u bilmiyorum ama Auris'in şehiriçinde 8.5lt/100km yakması sürpriz olmayacaktır. Auris'e LPG takma şansınız var tabii eğer ilgileniyorsanız, kimileri için önemli bir şey o.

Vergide de üst dilimde. Leon alırsanız 646 lira ödeyeceksiniz, Auris alırsanız 1035 lira ödeyeceksiniz.

Otomatik düşünüyor olsam ve arabayı uzun süre kullanacak olsam, garanti bitmeden satma durumum olmayacak olsa Auris alırdım. VW grubunun araçlarına alıp uzun süre kullanacak kadar güvenmiyorum. Leon turbolu olduğundan dolayı daha atik olacaktır ancak güç olarak Auris daha güçlü (132bg 160nm tork var Toyota 1.6larda), Leon'unkiler haram beygir. :D

Servis konusunu Seat'ta bilmiyorum. Toyota benzinli araçlarını 10.000km/1yıl aralıklarla servise çağırıyor, tahmini ücret 400 lira civarı.
 
Bir tarafta;
1.6 atmosferik ve cvt şanzıman...
Mağaradan biraz üstün iç mekan tasarımı ve malzeme kalitesi...
Diğer tarafta;
Çağa ayak uydurmuş çevreci bir turbo motor ve çift kavrama şanzıman. Araç 0 alınacak bu yüzden bu kadar korkmaya gerek yok dsg'den zaten bakımları içeride yapılırsa iyi niyet garantisinde kalmaya devam edecek. Kullanımı bence cvt ile kıyas dahi edilemez.
Auris'in Active donanımı 1.6 ve 1.4d4'ün başlangıç donanımı. 1.33 kadar kalitesizde değil, üst donanım kadar kalitelide değil. Vasat diyebiliriz. Tabi bu bahsettiğim "kalite" yumuşak doku, his vs. gibi şeyler için.

Auris, Leon'dan fazla yakacaktır orası kesin. Leon'u bilmiyorum ama Auris'in şehiriçinde 8.5lt/100km yakması sürpriz olmayacaktır. Auris'e LPG takma şansınız var tabii eğer ilgileniyorsanız, kimileri için önemli bir şey o.

Vergide de üst dilimde. Leon alırsanız 646 lira ödeyeceksiniz, Auris alırsanız 1035 lira ödeyeceksiniz.

Otomatik düşünüyor olsam ve arabayı uzun süre kullanacak olsam, garanti bitmeden satma durumum olmayacak olsa Auris alırdım. VW grubunun araçlarına alıp uzun süre kullanacak kadar güvenmiyorum. Leon turbolu olduğundan dolayı daha atik olacaktır ancak güç olarak Auris daha güçlü (132bg 160nm tork var Toyota 1.6larda), Leon'unkiler haram beygir. :D

Servis konusunu Seat'ta bilmiyorum. Toyota benzinli araçlarını 10.000km/1yıl aralıklarla servise çağırıyor, tahmini ücret 400 lira civarı.
Auris'in kalitesi dokunma hissinde değil, uzun ömürde var. Dokununca marangozhaneden çıkmış gibi bir iç mekan olduğu doğrudur.
Yakıt tüketimi konusu biraz esnek. Eğer iki motor da sıkılarak kullanılırsa 1.0tsi açık ara fazla yakacaktır. En azından 1.2tsi tecrübelerim bunu söylüyor. =) Ama sakin yoğun şehir içi kullanımında tabii ki 1.6 Auris 7'nin altına düşmez. Aynı koşullarda Leon yaklaşık 5.5 filan yakar. Auris'in 1.6 motoru lpg ile sorunsuz çalışıyor diye biliyorum. Bu arada Auris'in 1.6 atmosferikten aldığı güç hiç fena değil. Saygı duyulası bir motordur.
Servis konusu Seat'ta 1.2tsi için konuşursam 1yıl/15000km ve standart bakımı 650'den aşağı çıkmaz. 30000de bir bujiler değişecek olursa ekstradan en az 150 lira daha artar. TSI motorların bakım masrafı yüksek. Servis kalitesi olarak en azından Kocaeli'dekinden çok memnunuz. Diğerlerini bilemem.
 
Leon C segmentte ortalamanın altında bir araba. Özellikle süspansiyonları çok sert, konfor olarak ciddi anlamda kötü.
1.2 tsi 16'' jantlarla bile çok sert insan gerçekten rahatsız oluyor, incelediğim kadarıyla direksiyon ve kapı üstleri makyajlı kasayla aynı ve kolay deforme oluyor. Donanımsal arıza riski az değil, arkadaşımın 30.000 kmdeki 2016 leonunda şimdiye kadar yaşadığı sorunlar; Start-stop arızası (çalışmıyor), klima arızası (4000 tl), farlar su alıyor, süspansiyonlar ses yapıyor. Tüm bunlara kullanıcı hatası diyen yetkili servis arkadaşın sesini yükseltmesi sonucu garanti kapsamında onarım yaptı çok şükür.
Yine başka bir arkadaşımın 1.6 tdi 2015 45.000 kmdeki leonu farlara su alma şikayeti, fren şikayeti, aydınlatma şikayeti ve birkaç donanımsal arıza için servise gitti.
Belki makyajla arıza riskleri azaltılmış olabilir bilemiyorum ama yine de alınabilir bir araba. Tabi konfor ve kalite olarak bir beklentiniz yoksa..
 
Auris'in kalitesi dokunma hissinde değil, uzun ömürde var. Dokununca marangozhaneden çıkmış gibi bir iç mekan olduğu doğrudur.
Yakıt tüketimi konusu biraz esnek. Eğer iki motor da sıkılarak kullanılırsa 1.0tsi açık ara fazla yakacaktır. En azından 1.2tsi tecrübelerim bunu söylüyor. =) Ama sakin yoğun şehir içi kullanımında tabii ki 1.6 Auris 7'nin altına düşmez. Aynı koşullarda Leon yaklaşık 5.5 filan yakar. Auris'in 1.6 motoru lpg ile sorunsuz çalışıyor diye biliyorum. Bu arada Auris'in 1.6 atmosferikten aldığı güç hiç fena değil. Saygı duyulası bir motordur.
Servis konusu Seat'ta 1.2tsi için konuşursam 1yıl/15000km ve standart bakımı 650'den aşağı çıkmaz. 30000de bir bujiler değişecek olursa ekstradan en az 150 lira daha artar. TSI motorların bakım masrafı yüksek. Servis kalitesi olarak en azından Kocaeli'dekinden çok memnunuz. Diğerlerini bilemem.

Onda hemfikirim zaten. :) Belirtme amacım oydu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve bt
Auris kullanmadım maalesef ama 1.6 atmosferik cvt alınabilir araba gayet hafif ve tüp ile performans/yakıt dengesi iyi olacağına eminim. Hem öyle sorun çıkarma potansiyeli de yok. Araba hakkında söyleyebileceğim en büyük olumsuzluk iç tasarımı beğenmiyorum ama sırf içi kötü diye araba elemek çok amatörce olur önemli olan altyapı kalitesi araba alıyoruz burada mobilya değil

Leon Test sürüşü yapma fırsatım oldu motor gayet iyi. Bir tek anlamadığım kickdown yapınca araba vites değiştirirken çok öne yığılıyordu dsg den daha pürüzsüz beklerdim o geçişi. Bide iç kalitesi hakkında şüphem var 6000 km deki test arabası dümdüz olan test parkurunda 70 ile giderken sağ kapının oradan ses yapıyordu. Otopark ın testini de bir daha izledim altyapı olarak ta çok iyi gözükmüyor ben olsam düşünmez. Ama arabayı sakin kullanacaksanız alt yapı eksikliği çokta sorun olmayabilir. Eğer leon alacaksanız kesinlikle 8 inç opsiyon ekranı alın değeceğine eminim. Test güzergahı bu yoldu.
WhatsApp Image 2017-07-16 at 13.56.35.jpeg


Astra 1.4t 150bg at enjoy paketin liste fiyatı 82k gözüküyor enjoy stil paketi ile alırsanız (1800 tl) 7 inç ekran,16 inç jant gibi güzel donanımlar sunuyor. Araba burada herkesinde bana onay vereceği gibi sert ama bu yol tutuş olarak geri dönüyor bide 16 inç ile daha yumuşak olacaktır. Arka hacmi de bildiğim kadarıyla sınıfının en iyilerinden. 150 bg performans olarakta kıyasladığınız arabalardan çok daha güçlü ama yakıt olarak nasıl olur kestiremiyorum açıkcası. Eksileri de var tabii ki araba bu sertlik ve ülkemizin yolları sağ olsun trim sesi yapmaya meyilli olduğu söyleniyor.

Pulsar Araba ile ilgili maalesef hiç bir bilgim yok ama 1.2t cvt visia donanımı 80k belki ilginizi çeker diye önerdim :)

Bundan sonra aklıma b suvlar geliyor ama onlarında çoğu c hb hacmini sunmuyor.
 
Auris kullanmadım maalesef ama 1.6 atmosferik cvt alınabilir araba gayet hafif ve tüp ile performans/yakıt dengesi iyi olacağına eminim. Hem öyle sorun çıkarma potansiyeli de yok. Araba hakkında söyleyebileceğim en büyük olumsuzluk iç tasarımı beğenmiyorum ama sırf içi kötü diye araba elemek çok amatörce olur önemli olan altyapı kalitesi araba alıyoruz burada mobilya değil

Leon Test sürüşü yapma fırsatım oldu motor gayet iyi. Bir tek anlamadığım kickdown yapınca araba vites değiştirirken çok öne yığılıyordu dsg den daha pürüzsüz beklerdim o geçişi. Bide iç kalitesi hakkında şüphem var 6000 km deki test arabası dümdüz olan test parkurunda 70 ile giderken sağ kapının oradan ses yapıyordu. Otopark ın testini de bir daha izledim altyapı olarak ta çok iyi gözükmüyor ben olsam düşünmez. Ama arabayı sakin kullanacaksanız alt yapı eksikliği çokta sorun olmayabilir. Eğer leon alacaksanız kesinlikle 8 inç opsiyon ekranı alın değeceğine eminim. Test güzergahı bu yoldu.
Ekli dosyayı görüntüle 8296

Astra 1.4t 150bg at enjoy paketin liste fiyatı 82k gözüküyor enjoy stil paketi ile alırsanız (1800 tl) 7 inç ekran,16 inç jant gibi güzel donanımlar sunuyor. Araba burada herkesinde bana onay vereceği gibi sert ama bu yol tutuş olarak geri dönüyor bide 16 inç ile daha yumuşak olacaktır. Arka hacmi de bildiğim kadarıyla sınıfının en iyilerinden. 150 bg performans olarakta kıyasladığınız arabalardan çok daha güçlü ama yakıt olarak nasıl olur kestiremiyorum açıkcası. Eksileri de var tabii ki araba bu sertlik ve ülkemizin yolları sağ olsun trim sesi yapmaya meyilli olduğu söyleniyor.

Pulsar Araba ile ilgili maalesef hiç bir bilgim yok ama 1.2t cvt visia donanımı 80k belki ilginizi çeker diye önerdim :)

Bundan sonra aklıma b suvlar geliyor ama onlarında çoğu c hb hacmini sunmuyor.
Pulsar test etmiş biri olarak aman diyim :D.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...