Limitlerde Kullanmayı Öğrenmek İçin 4X4 mü Arkadan Çekermi ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Bana sorarsanız limitlerde kullanılmaya çalışılan araba er ya da geç ufak ya da büyük kazalarla karşılaşacaktır Türkiye şartlarını göz önüne alarak parçası çok ucuz olan bir önden çekişli araba alınarak başlanılabilinir lakin arabanın Ford Fiesta gibi güçlü bir yol tutuş kabiliyeti olmalıdır olmalıdır ki ufak tefek hataları telafi ederek sürücüye kesin ve net geri bildirimi sağlaması gerekir eğer sağlıklı geri bildirim olmazsa kaza yapma ihtimali kat ve kat artar.Arkadan itişli veya 4 çeker konusuna gelince de hepsinin sürüş karakteri farklıdır hatta iki önden çeker ya da arkadan itiş veya 4 çeker aracın karakteri bile birbirini tutmayabilir.Hepsi limitlerde farklı davranışlar sergiler sürücünün kendini neye nasıl alıştırdığına bağlıdır mesela ''understeer'' benim için iğrenç bir yol tutuş kaybetme örneğidir arabanın önü öylesine kayar ve çizgisini buluncaya kadar kesinlikle direksiyon tepkisiz davranır ve hızınız yüksek ise eliniz kolunuz bağlı beklersiniz oysa ''oversteer'' da refleksleriniz yeterince gelişmiş ya da yeterince tecrübeli iseniz çizginizi siz kendiniz çabalayarak da bulabilirsiniz.Şu kesinlikle unutulmamalı ben arkadan itişli araba aldım yani benim understeer'la işim olmaz diyemezsiniz ya da ben önden çeker araba aldım ''oversteer'' kontra ile uğraşmama gerek yok diyemezsiniz.Vesselam her aracın sürüş karakteri farklı aynı yönde itip çekse de;) mesela top gear da FWD(Önden çeker) Vauxhall Vectra önden kaymadan bir tur bile geçiremezken Fiesta veya Focus gibi FWD(önden çeker) araçlar zorlanma durumunda arkasını bırakıp arkadan kaymaya başlarlar bu sebepten dolayı bana göre yeni deneyimleyecek biri için en eğitici araç zorlanmaya başladığında ilk önce arkadan kayma eğilimi gösteren FWD araçlardır.Her araba da bu karakteristiği bulamayabilirsiniz ben kendi FWD(önden çeker) arabamda bu durumu yakalamak için önlere Continental TS800 çıkma kışlık lastik aldım arkalar yazlık bir şekilde koca kışı geçirdim.Islak zeminde ufak çapta kaza ve çeşitli deneyimlere şahit oldum tabii ki kış boyunca
 
Son düzenleme:

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
4 çekerle başlanır mı, akıllı olun. En temizi Arkadan itiş çünkü; FWD ve AWD demek understeer demek, under steer demek kaza demek, ölüm demek, korku demek. Ama arkadan itiş öyle değil virajda hızlı kaldıysan ver ağırlık transferini direksiyon-gaz pedalı ikilisiyle çık sonra devam.
 

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
4 çekerle başlanır mı, akıllı olun. En temizi Arkadan itiş çünkü; FWD ve AWD demek understeer demek, under steer demek kaza demek, ölüm demek, korku demek. Ama arkadan itiş öyle değil virajda hızlı kaldıysan ver ağırlık transferini direksiyon-gaz pedalı ikilisiyle çık sonra devam.
Ama düzgün şasili ve güzel tork veren bi önden çeker de güzel başlangıç olabilir (manuel olcak), Astra J GTC veya Scirocco gibi.
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Hocam arkadan itiş zanaat isteyen bir çekiş sistemi öyleki eğer 250-300 bg üstü arkadan itişli manuel araç da downshift yaparken devri eşitleyip heel and toe tarzı zanaat sergileyemezsen arka tekerlerin kilitlenip kaymaya başlaması an meselesi bu sebepten arkadan itişli kuvvetli araçlar öğretici değil ağlatıcı olur.Hee ağlayarak öğrenmek daha kolay olur orası ayrı tartışma konusu:cool::confused:
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
Önden çeker ile öğrenilir kesinlikle, arkadan itiş risk demektir. Usta pilotların bile yeri geldiğinde spin attığı, patladığı bir olay bu. 4 çeker ile limitlerde dolaşmak (düzgün çalışan 4 çekerde ) ciddi bilek ister bence. Limitleri daha yüksek olduğundan daha büyük çaba ister ve buradaki asıl olay bence şu ki, 4 çekerde hem fwd hem de rwd karakteri sergileyebildiği için her ikisini de kullanmak ve tanımak gerekir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

Kagan

Driver
Panpa
8 Eyl 2016
1,263
2,245
2,570
Ankara
Hocam arkadan itiş zanaat isteyen bir çekiş sistemi öyleki eğer 250-300 bg üstü arkadan itişli manuel araç da downshift yaparken devri eşitleyip heel and toe tarzı zanaat sergileyemezsen arka tekerlerin kilitlenip kaymaya başlaması an meselesi bu sebepten arkadan itişli kuvvetli araçlar öğretici değil ağlatıcı olur.Hee ağlayarak öğrenmek daha kolay olur orası ayrı tartışma konusu:cool::confused:
Arkadan itişle ögrenenler genellikle kitlemiyor, hatta kasıtlı olarak biraz daha az devir çevirip debriyajı sakin bırakmak suretiyle arka lastikleri de frenliyorlar. Ve aklı yerinde olan kimse 250-300 hp arabayla başlamaz, çekiş ne olursa olsun :D
 

Koraykaya

Koray
İcracı
4 Kas 2016
1,977
6,025
5,270
Didim
Marka
Dacia
İlk önce önden çekerle el freni çekmeden yanlamayı öğrenin sonra arkadan itişe falan geçersiniz
bende bunu sorucam en iyi teknik nedir pratik nasıl yapılır bunda aklıma hep takılı bilenden bir fikir alalım bir kaç kere dönerde ve virajda girişimlerim oldu arkayıda açtım biraz topladım ama hebele hübele karambole yaptım yani deneme yanılma
 

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
bende bunu sorucam en iyi teknik nedir pratik nasıl yapılır bunda aklıma hep takılı bilenden bir fikir alalım bir kaç kere dönerde ve virajda girişimlerim oldu arkayıda açtım biraz topladım ama hebele hübele karambole yaptım yani deneme yanılma
Bu konuda @motorsinann efsanedir bak ;) Viraja gaz açık giriyorsun ve virajda gazı kes hafif gelir, kontra ver, toplamak için gaza oturman lazım ama. Ben ilkin gaza oturmayı alıştırdım kendimi, kontra vermeye kendiliğinden alışıyorsun zaten. Ben de çoğu zaman böyle yapmıyorum, çizgide dönmeyi seviyorum ama arkası hafif gelirse de kontra veriyorum :)
 
Son düzenleme:

Koraykaya

Koray
İcracı
4 Kas 2016
1,977
6,025
5,270
Didim
Marka
Dacia
Bu konuda @motorsinann efsanedir bak ;) Viraja gaz açık giriyorsun ve virajda gazı kes hafif gelir, kontra ver, toplamak için gaza oturman lazım ama. Ben ilkin gaza oturmayı alıştırdım kendimi, kontra verme kendiliğinden alışıyorsun zaten. Ben de çoğu zaman böyle yapmıyorum, çizgide dönmeyi seviyorum ama arkası hafif gelirse de kontra veriyorum :)
bende genelde viraja gelirken yüksek hızda gelip gazı dengeleyip kontrayı hafifiten verip ardından gazı arttırarak yapmaya çalışıyorum :) geniş dönerlerde bu daha iyi oluyor ama kısa virajlarda tam oturtamyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Ugur

Ugur

Panpa
Destekçi
Beta Programı
10 Eyl 2016
2,295
6,325
4,270
.
bende genelde viraja gelirken yüksek hızda gelip gazı dengeleyip kontrayı hafifiten verip ardından gazı arttırarak yapmaya çalışıyorum :) geniş dönerlerde bu daha iyi oluyor ama kısa virajlarda tam oturtamyorum
Ben kısa virajlarda mümkün mertebe burnu içeriye sokmaya çalışıyorum sert hareketler yapmadan, bunu yaptığım zaman zaten arka hafif geliyor o zaman da kontra yapacak genişlik varsa yapıyorum yoksa da tekrar hafif hafif burnu içeriye sokuyorum :)
Gazı dengelemek çok önemli zaten, ülkedeki çoğu kişi bunu yapamıyor maalesef, virajlarda bol bol frenler falan...
 

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
bende bunu sorucam en iyi teknik nedir pratik nasıl yapılır bunda aklıma hep takılı bilenden bir fikir alalım bir kaç kere dönerde ve virajda girişimlerim oldu arkayıda açtım biraz topladım ama hebele hübele karambole yaptım yani deneme yanılma
Hocam çoğumuz deneme yanılmadan ve internette ki videolardan gidiyoruz ne yazık ki benim de gelişimim daha çok yeni yeni devam ediyor ilk olarak apaçi modunda boş arazide sürtünmesiz karlı zeminde 5-10 km/h ile handbrake turn yaparak başladım sonra yağmurda ve kuruda sokak arası 20 km/h süratlerinde handbrake turn yaparak devam ettirdim sonra baktım artık el freni zevk vermiyor artık daha başka teknikler denemek istedim yarım yamalak yapılan devrilinmek ve başarısız üzere olunan geri geri J-Turnler :eek:den sonra alınan ilk arkadan itişli araçtan sonra 20-30 km/h hızlarda kuru , kapalı otopark, yağmurlu, ve karlı zemininde arkadan itişle de powersliding gibi tecrübelerim oldu.Lakin bardağı taşıran bu son leylek arabam oldu bozuk olan el freni sonucu bir kaç acı spin tecrübesinden sonra el freni kullanmadan bir şeyler aramaya çalıştım ve karlı zeminde left foot brake drifting ve yağmurlu zeminde 40-50 ile giderken bir ara lift off oversteer'i keşfettim ve bol bol kullanıyorum daha öğrenilecek çok şey var bir çok kez kaza tehlikesi atlattım.Kimseye önermem desem de denemek isteyeceksiniz yollar boşken ve arabada sadece siz varken yapın.He bana sorarsanız en güzeli çizgi kasmak çünkü çizgi kasarken çok doğal bir ortam oluşuyor şu ana kadarki tecrübelerimde çizgi yapmak kadar zevk veren sadece ıslak zeminde lift off oversteer ve karlı zeminde left foot brake drifting.Tabii bunları yazdım yazdım da bunlar benim heyecanlı dakikalar dışarıdan ne kadar amatörce göründüğünü bilmiyorum :D:D:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ugur ve Koraykaya

Koraykaya

Koray
İcracı
4 Kas 2016
1,977
6,025
5,270
Didim
Marka
Dacia
Ben kısa virajlarda mümkün mertebe burnu içeriye sokmaya çalışıyorum sert hareketler yapmadan, bunu yaptığım zaman zaten arka hafif geliyor o zaman da kontra yapacak genişlik varsa yapıyorum yoksa da tekrar hafif hafif burnu içeriye sokuyorum :)
Gazı dengelemek çok önemli zaten, ülkedeki çoğu kişi bunu yapamıyor maalesef, virajlarda bol bol frenler falan...
Hocam çoğumuz deneme yanılmadan ve internette ki videolardan gidiyoruz ne yazık ki benim de gelişimim daha çok yeni yeni devam ediyor ilk olarak apaçi modunda boş arazide sürtünmesiz karlı zeminde 5-10 km/h ile handbrake turn yaparak başladım sonra yağmurda ve kuruda sokak arası 20 km/h süratlerinde handbrake turn yaparak devam ettirdim sonra baktım artık el freni zevk vermiyor artık daha başka teknikler denemek istedim yarım yamalak yapılan devrilinmek ve başarısız üzere olunan geri geri J-Turnler :eek:den sonra alınan ilk arkadan itişli araçtan sonra 20-30 km/h hızlarda kuru , kapalı otopark, yağmurlu, ve karlı zemininde arkadan itişle de powersliding gibi tecrübelerim oldu.Lakin bardağı taşıran bu son leylek arabam oldu bozuk olan el freni sonucu bir kaç acı spin tecrübesinden sonra el freni kullanmadan bir şeyler aramaya çalıştım ve karlı zeminde left foot brake drifting ve yağmurlu zeminde 40-50 ile giderken bir ara lift off oversteer'i keşfettim ve bol bol kullanıyorum daha öğrenilecek çok şey var bir çok kez kaza tehlikesi atlattım.Kimseye önermem desem de denemek isteyeceksiniz yollar boşken ve arabada sadece siz varken yapın.He bana sorarsanız en güzeli çizgi kasmak çünkü çizgi kasarken çok doğal bir ortam oluşuyor şu ana kadarki tecrübelerimde çizgi yapmak kadar zevk veren sadece ıslak zeminde lift off oversteer ve karlı zeminde left foot brake drifting.Tabii bunları yazdım yazdım da bunlar benim heyecanlı dakikalar dışarıdan ne kadar amatörce göründüğünü bilmiyorum :D:D:D
eyvallah beyler bunları uygulamaya çalışcam :D
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,370
46,066
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Hangisi daha çok uyar hangisi uymaz bilemiyorum. Lakin arkadan itiş araçları sevmiyorum hele bir de motoru güçlüyse. Sadece siz istediğinizde arkasını bıraksa iyi, göbek dönerken yeşile yetişeyim diye gazı köklüyorsun direkt arkayı açıveriyor. Hele bir de zemin ıslaksa bırakması kaçınılmaz. Zaten yeni nesil direksiyonlar tepki ve olup biteni anlama açısından berbat, otomobil iyice dengesiz hale geliyor. Limitte viraja giriyorsun, dengeli gazı tutturamayıp biraz fazla basınca yine arkayı açıveriyor. Ciddi alışkanlık ve arabayı tanıma gerektiriyor. Hiç bana göre değil, bir araba yanlayacaksa bunu sadece ben istediğimde yapmalı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Koraykaya ve Ugur

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
29
Ankara
Marka
Yok
Bu konuda @motorsinann efsanedir bak ;) Viraja gaz açık giriyorsun ve virajda gazı kes hafif gelir, kontra ver, toplamak için gaza oturman lazım ama. Ben ilkin gaza oturmayı alıştırdım kendimi, kontra vermeye kendiliğinden alışıyorsun zaten. Ben de çoğu zaman böyle yapmıyorum, çizgide dönmeyi seviyorum ama arkası hafif gelirse de kontra veriyorum :)

@motorsinann oğlum adam ölmeyi bayılmak sanıyor, herkes örnek almamalı onu, gerçekten iyi sürüyor ama başkası denese onun yaptıklarını kesinlikle ciddi kaza yapar, sinanada söylüyorum ama hala yapıyodur o kesin.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
29
Ankara
Marka
Yok
Hangisi daha çok uyar hangisi uymaz bilemiyorum. Lakin arkadan itiş araçları sevmiyorum hele bir de motoru güçlüyse. Sadece siz istediğinizde arkasını bıraksa iyi, göbek dönerken yeşile yetişeyim diye gazı köklüyorsun direkt arkayı açıveriyor. Hele bir de zemin ıslaksa bırakması kaçınılmaz. Zaten yeni nesil direksiyonlar tepki ve olup biteni anlama açısından berbat, otomobil iyice dengesiz hale geliyor. Limitte viraja giriyorsun, dengeli gazı tutturamayıp biraz fazla basınca yine arkayı açıveriyor. Ciddi alışkanlık ve arabayı tanıma gerektiriyor. Hiç bana göre değil, bir araba yanlayacaksa bunu sadece ben istediğimde yapmalı.

Dediğin gibi abi, alışma süreci bence epey zor, alıştırma çok gerekiyor, belkide biz önden çekere alışık olduğumuz için garipsiyoruz.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım