Limitlerde Kullanmayı Öğrenmek İçin 4X4 mü Arkadan Çekermi ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,924
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Dediğin gibi abi, alışma süreci bence epey zor, alıştırma çok gerekiyor, belkide biz önden çekere alışık olduğumuz için garipsiyoruz.
Vallahi 5.20i'nin motor güçsüz sayılmaz ama kasa ağır olduğu için kafasına göre yanlama gibi bir durumu pek yok. Yani bırakırsa da ağır ağır gelir diye tahmin ediyorum. Ama c180 1.8 turbo olanı cayır cuyur her göbekte yanlıyor. Göbeğin içinde gaza yükleneyim dedim sağ arka taraftaki adamın ön çamurluğunu öpüyordum neredeyse. Ciddi alışkanlık gerektiriyor. Belki araca ve rwd sürüşüne alıştığın zaman zevkli bile olabilir ama yıllardır fwd kullanmış biri olarak beni tedirgin etmişti ciddi ciddi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve Ugur

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Vallahi 5.20i'nin motor güçsüz sayılmaz ama kasa ağır olduğu için kafasına göre yanlama gibi bir durumu pek yok. Yani bırakırsa da ağır ağır gelir diye tahmin ediyorum. Ama c180 1.8 turbo olanı cayır cuyur her göbekte yanlıyor. Göbeğin içinde gaza yükleneyim dedim sağ arka taraftaki adamın ön çamurluğunu öpüyordum neredeyse. Ciddi alışkanlık gerektiriyor. Belki araca ve rwd sürüşüne alıştığın zaman zevkli bile olabilir ama yıllardır fwd kullanmış biri olarak beni tedirgin etmişti ciddi ciddi.

Bmw istemsiz yanlamaları ciddi çok iyi kontrol ediyor güvenlik sistemleri ile. O yüzden sıkıntı yok, ama yeni bir şey keşfettim; yağmurda yanlamıyordu araba, kafayı yemiştin niye niye niye diye. Herkes aynı sorundan muzdaripmiş, sebebi vw deki xds tarzı tork vektörleme sistemiymiş. Bir teker fazla patinaja düştüğünde gücü dağıtırken aynı zamanda fren yaptığı için dip gazda yanlanmıyormuş, dsc off iken %20-30 arasında gaza basarak tatlı tatlı yanlanıyor.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,924
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
Bmw istemsiz yanlamaları ciddi çok iyi kontrol ediyor güvenlik sistemleri ile. O yüzden sıkıntı yok, ama yeni bir şey keşfettim; yağmurda yanlamıyordu araba, kafayı yemiştin niye niye niye diye. Herkes aynı sorundan muzdaripmiş, sebebi vw deki xds tarzı tork vektörleme sistemiymiş. Bir teker fazla patinaja düştüğünde gücü dağıtırken aynı zamanda fren yaptığı için dip gazda yanlanmıyormuş, dsc off iken %20-30 arasında gaza basarak tatlı tatlı yanlanıyor.
Demek bmw'de bu tarz bir donanımla bunun önüne geçebilmişler, benim c180'i kullandığım yıllarda ( 2012 ) böyle tork vektörleme gibi bir özelliği yoktu. Esp müdahale ediyor ama bir yere kadar, sonuçta alan ve mesafe kısayken yanladığında yeteri kadar vakti olmuyordu esp'nin. Belki 5.20i'yi kolay kolay yanlarken göremememin sebeplerinden biri de senin dediğin tork vektörleme sistemi olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Önden çekerle yarış çizgisi, arkadan itişle de limitler öğrenilir bana kalırsa. Kısacası ilk önce önden çekerle başlayıp sonra arkadan itişe geçmekte yarar var. Yalnız ikisi farklı klasmanlarda olduğu için birinde birine geçmek ciddi anlamda vakit ister bence.

Mesela en son dün başıma gelen olayı anlatayim, altımda 136 hp arkadan çeker otomatik bütün güvenlik sistemleri açık bir otomobil var. Islakta dönüş yapmak istedim sert bir şekilde. Araç önden kaydı, esp devreye girmedi, önde güç olmadığı için arkaya güç verip açmam lazım, e güç yok, debriyajda yok, gücü iletebilsem bile güvenlik sistemleri devreye girip beni düz götürmeye çalışacak, işin özü iğrenç bir durum. Oysaki o an elimde eşdeğer güçte önde çeker bir araç olsaydı gaza dengeli bir şekilde basıp arabanın burnunu içeri sokabilirdim ya da aynı durum 4 çeker içinde geçerli, ama 4 çeker içinde ciddi güç lazım.
Hacı o durumda önden çekerde gaza bassan da kurtarmaz, understeerda ön lastiklerin bir işlevi kalmıyor artık. Orada yapılacak şey ya debriyaj tokatlamak, ya frene hafif hafif basarak arkasını getirmeye çalışmak, ya da el freni. El freni ve debriyaj otomatik vitesli arabalarda işe yaramadığı için (hadi canım) frene basmak en iyi çözüm. Buzlu virajlı yolda başıma geldi bu, o an esp de kapalıydı şanssızlığıma, bir baktım araba düz gidiyor. Biraz toplarım büzüldü ama yıllardır simülasyonlarla iç içe olmanın verdiği refleksle yavaştan frene basarak arkasını getirip kontrayla toparladım.

Vallahi 5.20i'nin motor güçsüz sayılmaz ama kasa ağır olduğu için kafasına göre yanlama gibi bir durumu pek yok. Yani bırakırsa da ağır ağır gelir diye tahmin ediyorum. Ama c180 1.8 turbo olanı cayır cuyur her göbekte yanlıyor. Göbeğin içinde gaza yükleneyim dedim sağ arka taraftaki adamın ön çamurluğunu öpüyordum neredeyse. Ciddi alışkanlık gerektiriyor. Belki araca ve rwd sürüşüne alıştığın zaman zevkli bile olabilir ama yıllardır fwd kullanmış biri olarak beni tedirgin etmişti ciddi ciddi.

C serisi biraz dengesiz bir araba BMW'lere kıyasla. Dengesiz demeyeyim de, arkası bir anda geliyor, insan şaşırıyor noldu lan diye.
 

Cenk

Galatasaray
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,282
45,924
6,820
Zonguldak
Marka
Ford
C serisi biraz dengesiz bir araba BMW'lere kıyasla. Dengesiz demeyeyim de, arkası bir anda geliyor, insan şaşırıyor noldu lan diye.
Haklısın hocam doğrudur. Zaten direksiyonu da bayağı ölü hislere sahip, hiç beklemediğin bir anda koparıyor arkayı. Ben daha aracın direksiyonuna ilk oturduğum anda 300 metre ileride bir göbek vardı, gaza da aşırı yüklenmedim ama direkt bıraktı arkayı. Sonraki sürüşlerimde alıştım alışmasına ama hep tedirgin oldum gaza yüklenirken. Sanırım bmw'nin eli bu konuda biraz daha kuvvetli.
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
@fksarall bir kaç ay öncesine kadar bende öyle düşünüyordum fakat istanbul parkta önden çeker aracı ile 2.29 yapan bir abimden aldığım bilgi ile bu bilgimin yanlış olduğunu gördüm. Dengeli gaz önden kopmayı neredeyse sıfıra indiriyor. Heleki aracınız benimki gibi kule gergili ve spor yaya sahip ise bu durum çok tatlı oluyor :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
@fksarall bir kaç ay öncesine kadar bende öyle düşünüyordum fakat istanbul parkta önden çeker aracı ile 2.29 yapan bir abimden aldığım bilgi ile bu bilgimin yanlış olduğunu gördüm. Dengeli gaz önden kopmayı neredeyse sıfıra indiriyor. Heleki aracınız benimki gibi kule gergili ve spor yaya sahip ise bu durum çok tatlı oluyor :)
Bahsettiğim konu pist değil ama, ıslak zemin/buz. Pistte henüz çılgın bir önden çeker kullanamadım :)
 

RYAN7R

Özg
Panpa
7 Eyl 2016
4,159
1
8,086
4,820
28
Ankara
Marka
Yok
Bahsettiğim konu pist değil ama, ıslak zemin/buz. Pistte henüz çılgın bir önden çeker kullanamadım :)

Buzda genelde dua etmek dışında yapacak bir şey kalmıyor ama diğer tüm zeminlerde en iyi yöntem dengeli gaz cidden, iyi lastik bu durumu çok güzel kurtarıyor. Aynı durum arkadan çeker içinde geçerli. Viraj içinde dengeli gaz sizi iyice virajın içine sokup aracın önden arkadan kaymasını kontrol altına alıyor.
 

fksarall

Panpa
8 Eyl 2016
1,548
3,367
3,770
Ankara
Marka
BMW
Buzda genelde dua etmek dışında yapacak bir şey kalmıyor ama diğer tüm zeminlerde en iyi yöntem dengeli gaz cidden, iyi lastik bu durumu çok güzel kurtarıyor. Aynı durum arkadan çeker içinde geçerli. Viraj içinde dengeli gaz sizi iyice virajın içine sokup aracın önden arkadan kaymasını kontrol altına alıyor.
Tabii ki yahu, demeye çalıştığım şey kaygan zeminde ciddi anlamda önden kaymada yaşanan şeyler. Yoksa viraj içi dengeli gaz her çeşit çekişte olmazsa olmaz.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche ve RYAN7R

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Hocam arkadan itişte zemin şartları, lastikler ve motor gücü(devri) çok önemli benim ilk tecrübemde kuru alanda zorlamaya çalıştım ne arkasını bıraktı ne de kayma eğilimi gösteri sonra birkaç kere daha zorladım önden kaydığına şahit oldum sonra dedim ben bunu beceremiyorum tam bunu derken tiptronic şanzıman yardımıma koşup yüksek devir düşük vites dengeli gaz ile kaygan kuru asfalt'ta lastiklerin canını yakmaya başlayarak arkadan itişle limitlerle tanışmam gerçekleşti.:p
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche

Porsche

GALERİCİ
8 Eyl 2016
11,127
23,291
6,520
İstanbul
Marka
Zirai Traktör
Bencede ilk olarak önden çeker ile tanışmalısın. Keza degişken yol koşullarında, çizgi öğrenmekte ve gerçek sürücü olmakta daha faydalı olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina ve Cenk

vwgti

Profesör
15 Eyl 2016
103
298
1,535
Hayırdır hocam önden çekişin pabucu dama mı atıldı :) Hepsinin çizgi tekniği farklı olsa da genel mantık benzerdir. İyi otomobil kullanmak için yapılabilecek en iyi şey espsiz, hatta mümkünse abssiz :) ve manuel araçlarda olabildiğince pratik yapmaktır. Çok görüyoruz sağda solda 3.20 yle kendini schumacher zannedenleri :)
 
Son düzenleme:

Mt.Akina

Reis
Beta Programı
18 Ocak 2017
5,579
1
22,226
5,670
Ankara
Marka
Ford
Hayırdır hocam önden çekişin pabucu dama mı atıldı :) Hepsinin çizgi tekniği farklı olsa da genel mantık benzerdir. İyi otomobil kullanmak için yapılabilecek en iyi şey espsiz, hatta mümkünse abssiz :) ve manuel araçlarda olabildiğince pratik yapmaktır. Çok görüyoruz sağda solda 3.20 yle kendini schumacher zannedenleri :)
Ayıpsınız hocam 208 GTİ, Honda Type-R,Scirocco bunlar tam GRİP makineleri pabucunu dama atamayız.;)Yalnız petrolhead olarak hepimizin içine bir drift kaçıyor :D:D:D
 
  • Beğeni
Tepkiler: vwgti ve Porsche

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Bmw istemsiz yanlamaları ciddi çok iyi kontrol ediyor güvenlik sistemleri ile. O yüzden sıkıntı yok, ama yeni bir şey keşfettim; yağmurda yanlamıyordu araba, kafayı yemiştin niye niye niye diye. Herkes aynı sorundan muzdaripmiş, sebebi vw deki xds tarzı tork vektörleme sistemiymiş. Bir teker fazla patinaja düştüğünde gücü dağıtırken aynı zamanda fren yaptığı için dip gazda yanlanmıyormuş, dsc off iken %20-30 arasında gaza basarak tatlı tatlı yanlanıyor.
ya 5 20i çıldırtıyor beni araba yemin etmiş yanlamamaya anca 60-70le ağırlık transferi üstüne gaza çöküceksin. Sokaktan caddeye çıkarken şöyle koyayım gelsin yapmıyor kasada ağır gaz tepkisininde etkisi var diye düşünüyorum ama dediğiniz gibi tork dağıtması bunun sebebi olabilir
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina

ibougur

Reis
8 Eyl 2016
2,257
4,523
5,020
29
İstanbul
Hayırdır hocam önden çekişin pabucu dama mı atıldı :) Hepsinin çizgi tekniği farklı olsa da genel mantık benzerdir. İyi otomobil kullanmak için yapılabilecek en iyi şey espsiz, hatta mümkünse abssiz :) ve manuel araçlarda olabildiğince pratik yapmaktır. Çok görüyoruz sağda solda 3.20 yle kendini schumacher zannedenleri :)
Cadde delikanlısı onlar hiç birini virajlarda göremiyoruz
 

furkankaya585597

Profesör
8 Eyl 2016
1,778
1,064
2,420
Dört çeker arabayla daha iyi viraj kasılır ama öğrenmek için arkadan itişli daha iyi. Daha çabuk savrulacağından teknikleri ve toplamayı daha çok öğrenirsin. İlknetapta güçlü bir araba olmazsa iyi olur.
 

kerpetenemir

Emir Kerpeten
Panpa
9 Eyl 2016
1,332
2,965
3,770
27
İstanbul
Marka
Opel
bende bunu sorucam en iyi teknik nedir pratik nasıl yapılır bunda aklıma hep takılı bilenden bir fikir alalım bir kaç kere dönerde ve virajda girişimlerim oldu arkayıda açtım biraz topladım ama hebele hübele karambole yaptım yani deneme yanılma

Panpa önden çekerde arkayı getirmek için birazcık limitlere yaklaşman gerek buda biraz daha fazla risk demek , veya benim yaptığım gibi önlere continentalin kışlıklarını arkaya dunlopun spor yaz lastikleri takıp en ufak virajda bile hiç bişey yapmadan arkayı getirebilirsin
 

Koraykaya

Koray
İcracı
4 Kas 2016
1,977
6,025
5,270
Didim
Marka
Dacia
Panpa önden çekerde arkayı getirmek için birazcık limitlere yaklaşman gerek buda biraz daha fazla risk demek , veya benim yaptığım gibi önlere continentalin kışlıklarını arkaya dunlopun spor yaz lastikleri takıp en ufak virajda bile hiç bişey yapmadan arkayı getirebilirsin

Eyvallah panpa sağol [emoji1]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 

Thexxox

Asfalt Kurutucu
25 Eki 2016
18
4
595
Okuduğum mesajlardan çıkardığım şu oldu benim önden çekerle başlamak en mantıklısı araç olarak otomatik seçmeliydim çünkü ayda birde olsa fazla uzun yol yapıyorum model ise ya mercedes a250 sport yada audi a5 2.0 tfsi ikiside önden çeker ama sizin bahsettiğiniz önden çeker galiba hatcback o yüzden mercedes daha mantıklı başlangıç için biraz güçlüler belki ama ben arabayı çabuk değiştirmeyi sevmiyorum en az 4 yıl kullanırım ilerisinde sıkıntı çekmek istemiyorum
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım