KAPALI Makyajlı C200d (160 hp)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Oguzhan_Toretto

Profesör
55
Arkadaşlar İyi Pazarlar,

Premium araçların en azından düşük hacimde de olsa premium bir motora sahip olması gerektiğini savunurum. Bu sebepten CLA ve türevlerinde kullanılan 1.5 dci veya C200 d'de kullanılan 1.6 dci'ya karşı hep eleştri getirdim. Eleştirilerimin sebebi motorların Renault motoru olmasından çok, araçların premium gibi gitmesini sağlayacak motor olmamaları. 250 bin liralık CLA'nın 50 bin TL'lik Accent Blue'dan selektör yemesi gibi v.b.

Mercedes düşük hacimli dizel konusunda gelen eleştirileri dikkate almış olacak ki, makyajlı C200d'de geliştirdiği yeni 1.6 dizeli kullanmaya başladı. 160 hp gücündeki çif turbo dizel motor, 360 nm tork üretiyor. Şimdi ama Renault'un da 1.6 160'lık dizeli var, o olmasın dediğinizi duyar gibiyim :D Bu motor E220 d'de kullanılan motor parçalarının küçültülmesiyle elde edilmiş. Bu yeni motora 9G-Tronic şanzıman eşlik ediyor. Artık C200d hakettiği motora kavuştu diyebiliriz. 0-100 8,5 saniye, son sürat 225 km/h.

Konuyu dizel için açtım fakat yeni 1.5 litre turbo benzinli C200, hibrit motoruyla 198 hp güce sahip.

En kötüyü en sona bıraktım, C200d AMG satış fiyatı şu an için 332.900 TL :(
 
Ben açıkcası C+ sınıfı diye bir şeyi çok göremiyorum. Tabii gidip kullanmadım ama şuan piyasadaki c sınıfları ile çok farklı olduğunu sanmıyorum
Ağırlık diyoruz da C serisi olsun 3 serisi olsun sınıfının en hafif arabaları.
Eski premium demek kalite ile birlikte teknoloji de demekti. Motor-şanzıman teknolojisi de buna dahil ama artık herkes arabalarını teknoloji ile donatıyor ve herkes bu teknolojileri ortak kullanıyor 100 lerce örneği var sıralamaya gerek bile yok o yüzden premium kavramı geçmişe göre çok değiştiğini düşünüyorum. Artık premium demek görülmeyen kısım altyapı ve süspansiyon kalitesi demek sadece torsiyon bağımsız olarak da bakmamak lazım. Çünkü her bağımsız da kaliteli olmuyor (bkz:vectra tersi örneği: ford fiesta) . Ben mesela süspansiyon dengesine çok önem veriyorum. Bir araba benim için hem köpek gibi yol tutuyor hem de konfor sunuyorsa premium sınıfa adım atmış demektir. Mesela yeni fiesta içini beğenmesem de bence şuan b sınıfının premium arabasıdır.
Ağırlığı sınıfa göre kıyaslamıyorum. Neticede 1.5 dci motoru 1300 kg'lık araçta da kullanıyorsun 1500 kg'lık c serisinde de kullanıyorsun. O zaman olmuyor işte o iş. Hadi gücü de geçtim, bu motorlar başarılı dizeller arasına girebilecek motorlar falan da değildi. Tek esprisi rakip dizellerden daha az yakabiliyor olmalarıydı.

Mercedes kendi dizelini geliştirir, ona da koyar 136 hp yahut 110 hp ve gitmez ama en azından titreşimi az olur, gürültüsü az olur, bmw dizelleri gibi nispeten devir çevirmeyi seven bir hali olur. O zaman yine performans eksiğini kabul ederim.

Sürüş konusunda ki kaliteye zaten hiç değinmedim. Başlık motor mevzusu olunca premium'ların o kısmına hiç girmedim ki oraya girersek işin içinden çıkamayız. Premiumlar kadar iyi sürüş sunan marka ve modeller olabiliyor. O bakımdan karışır orada vaziyet.
 
Ağırlığı sınıfa göre kıyaslamıyorum. Neticede 1.5 dci motoru 1300 kg'lık araçta da kullanıyorsun 1500 kg'lık c serisinde de kullanıyorsun. O zaman olmuyor işte o iş. Hadi gücü de geçtim, bu motorlar başarılı dizeller arasına girebilecek motorlar falan da değildi. Tek esprisi rakip dizellerden daha az yakabiliyor olmalarıydı.

Mercedes kendi dizelini geliştirir, ona da koyar 136 hp yahut 110 hp ve gitmez ama en azından titreşimi az olur, gürültüsü az olur, bmw dizelleri gibi nispeten devir çevirmeyi seven bir hali olur. O zaman yine performans eksiğini kabul ederim.

Sürüş konusunda ki kaliteye zaten hiç değinmedim. Başlık motor mevzusu olunca premium'ların o kısmına hiç girmedim ki oraya girersek işin içinden çıkamayız. Premiumlar kadar iyi sürüş sunan marka ve modeller olabiliyor. O bakımdan karışır orada vaziyet.

Yalnız mercedes o motoru revize edip kullanıyor. O yüzden reno da 130 bg mercedes de 136 bg diye biliyorum.
Ben de sürüş mevzusuna şuradan girdim artık motor teknolojisi konusunda premiumların eli eskisi kadar güçlü değil. O yüzden motor ile premium kavramı yapmak biraz yanlış olduğunu düşünüyorum
 
Yalnız mercedes o motoru revize edip kullanıyor. O yüzden reno da 130 bg mercedes de 136 bg diye biliyorum.
Ben de sürüş mevzusuna şuradan girdim artık motor teknolojisi konusunda premiumların eli eskisi kadar güçlü değil. O yüzden motor ile premium kavramı yapmak biraz yanlış olduğunu düşünüyorum
Tek bir kusuru olsa ve o da performans olsa ben de yapmam. Ama dediğim gibi dci motor zaten kaliteli bir dizel ünite değil. Mercedes'e koyuyorsun renault'tan farksız çalışmıyor. Cla'ya koyuyorsun 80'den sonra gitmediği gibi saçma sapan sesi, titreşimi hala devam ediyor. Benim için motor, premium kavramıyla eş değerdir. Bir otomobilin kaç tane önemli kısmı var ki motoru es geçip premium aracı ona göre değerlendireyim ? He normal bir markanın gerçekten her anlamda başarılı bir motorunu alır koyarsın o zaman yine laf etmem.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve GARAJ TV
Tek bir kusuru olsa ve o da performans olsa ben de yapmam. Ama dediğim gibi dci motor zaten kaliteli bir dizel ünite değil. Mercedes'e koyuyorsun renault'tan farksız çalışmıyor. Cla'ya koyuyorsun 80'den sonra gitmediği gibi saçma sapan sesi, titreşimi hala devam ediyor. Benim için motor, premium kavramıyla eş değerdir. Bir otomobilin kaç tane önemli kısmı var ki motoru es geçip premium aracı ona göre değerlendireyim ? He normal bir markanın gerçekten her anlamda başarılı bir motorunu alır koyarsın o zaman yine laf etmem.

c serisindeki motor ile cla daki 1.5 farklı. 1.5 dediğin gibi premium havası yok zaten cla nın premium havası var mı tartışılır.
 
Tek bir kusuru olsa ve o da performans olsa ben de yapmam. Ama dediğim gibi dci motor zaten kaliteli bir dizel ünite değil. Mercedes'e koyuyorsun renault'tan farksız çalışmıyor. Cla'ya koyuyorsun 80'den sonra gitmediği gibi saçma sapan sesi, titreşimi hala devam ediyor. Benim için motor, premium kavramıyla eş değerdir. Bir otomobilin kaç tane önemli kısmı var ki motoru es geçip premium aracı ona göre değerlendireyim ? He normal bir markanın gerçekten her anlamda başarılı bir motorunu alır koyarsın o zaman yine laf etmem.
Orada Mercedes 130 bg lik makineyi 136 ya çıkardığında hararet sorunu baş göstermişti. O yüzden hiç karışmasın veyahut şimdi ki gibi hakkını versin :D Ancak şu da bir gerçek ki bu araçlar dışarıda çok tercih edilmiyor. Hybrid motorda kullanmak için alt yapı olarak ürettiklerini zannediyorum. Yoksa 2-3 asya ülkesi için bu kadar yatırımı neden yaptığını anlamış değilim.
 
Mercedes şu an ki motorlarla 2-3 sene önce çıkmış olsaydı Türkiye de ne 3.20d nin ne 3.18i nin (3.20i nin şansı olurdu) ne de A4 ün esamesi okunmazdı tahminimce. Araba alacak param olsa 1.5 4matic C yi düşünürdüm ciddi ciddi. 170 bg lik N13 ün yokluğunda iyi iş yapacak gibi duruyor
Zaten C Serisi A4 ve 3'ün toplamı kadar sattı. Demek bu motorlar olsaydı fatality yapacaktı direkt :D
 
Orada Mercedes 130 bg lik makineyi 136 ya çıkardığında hararet sorunu baş göstermişti. O yüzden hiç karışmasın veyahut şimdi ki gibi hakkını versin :D Ancak şu da bir gerçek ki bu araçlar dışarıda çok tercih edilmiyor. Hybrid motorda kullanmak için alt yapı olarak ürettiklerini zannediyorum. Yoksa 2-3 asya ülkesi için bu kadar yatırımı neden yaptığını anlamış değilim.
Artık ne için ürettiler onu bilmiyorum ama dediğin gibi hakkını vererek üretsinler bana yeterli :D
 
c serisindeki motor ile cla daki 1.5 farklı. 1.5 dediğin gibi premium havası yok zaten cla nın premium havası var mı tartışılır.
C ve Cla'da ki motorun teknik ayrıntısında değilim. Neticede bunlar dci motor. Üstelik 160 dci ünite gibi fazlaca üzerinde durularak üretilmiş motorlar değildi. Ben c ve cla'da ki motorları da denedim. Hissettirdikleri aynı şeyin laciverti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: GARAJ TV
C ve Cla'da ki motorun teknik ayrıntısında değilim. Neticede bunlar dci motor. Üstelik 160 dci ünite gibi fazlaca üzerinde durularak üretilmiş motorlar değildi. Ben c ve cla'da ki motorları da denedim. Hissettirdikleri aynı şeyin laciverti.
Burada katılmadığım bir nokta var. 130 luk ünite A serisi türevlerinde çok başarılı olabilirdi. Renault sport tarafından geliştirilmiş bir motordu. 1.5 kötü bir tercihti ama 1.6 yı stratejik olarak yanlış araca koyduklarını düşünüyorum ben
 
Burada katılmadığım bir nokta var. 130 luk ünite A serisi türevlerinde çok başarılı olabilirdi. Renault sport tarafından geliştirilmiş bir motordu. 1.5 kötü bir tercihti ama 1.6 yı stratejik olarak yanlış araca koyduklarını düşünüyorum ben
Deminden beri ondan bahsediyorum ben de. Burada motor ayrımı yapmaya gerek yok. Ağırlık ve seçilmiş motor ikileminde baktığında dci ünite mercedes için tam bir felaketti. 130'luk üniteyi A serisine koymayıp 1500 küsür kiloluk C'ye koyduğun vakit motorun renault sport tarafından üretilmiş olmasının bir anlamı kalmıyor. 160'lık 160'lık diye ondan dolayı sürekli söylüyorum; bu üniteyle beraber ağırlık sorunu dizelin performansı adına bir sıkıntı çıkarmayacaktır. Mevcut ağırlıklarla 160'lık ünite gayet tatminkar değerler sunacaktır 1.5 ve 1.6 düşük hacim dizeller dahilinde. Sizler motorları 105-110-130'luk diye ayırıyorsunuz bense bu motorların kullanıldığı araçların ağırlığıyla doğru orantılı olmadığını söylüyorum. 115'lik tdci motoru focus'a koyunca sırıtmıyor ama mondeo'ya koyunca yüz buruşturuyorsun. Fakat mondeo premium olmadığından bunu göz ardı edebiliyorsun. Ama mercedes'te bunu edemezsin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: 123456mtn ve Bilal
Deminden beri ondan bahsediyorum ben de. Burada motor ayrımı yapmaya gerek yok. Ağırlık ve seçilmiş motor ikileminde baktığında dci ünite mercedes için tam bir felaketti. 130'luk üniteyi A serisine koymayıp 1500 küsür kiloluk C'ye koyduğun vakit motorun renault sport tarafından üretilmiş olmasının bir anlamı kalmıyor. 160'lık 160'lık diye ondan dolayı sürekli söylüyorum; bu üniteyle beraber ağırlık sorunu dizelin performansı adına bir sıkıntı çıkarmayacaktır. Mevcut ağırlıklarla 160'lık ünite gayet tatminkar değerler sunacaktır 1.5 ve 1.6 düşük hacim dizeller dahilinde. Sizler motorları 105-110-130'luk diye ayırıyorsunuz bense bu motorların kullanıldığı araçların ağırlığıyla doğru orantılı olmadığını söylüyorum. 115'lik tdci motoru focus'a koyunca sırıtmıyor ama mondeo'ya koyunca yüz buruşturuyorsun. Fakat mondeo premium olmadığından bunu göz ardı edebiliyorsun. Ama mercedes'te bunu edemezsin.
Sizler bizlerlik bir durum yok. Benim için olmayan şeyi söylüyorum ve okuduğumu anlayabildiğim kadarıyla aynı şeyden bahsediyoruz. Yüksek perdeden sizler demenize gerek yok :)
 
Sizler bizlerlik bir durum yok. Benim için olmayan şeyi söylüyorum ve okuduğumu anlayabildiğim kadarıyla aynı şeyden bahsediyoruz. Yüksek perdeden sizler demenize gerek yok :)
' Sizlerden ' yüksek perdeyi nasıl çıkardın ? @Garaj TV de hemen yukarıda motor farklılığından bahsetti senin gibi. Bundan dolayı ikinizin yorumuna cevap diye siz dedim. Malum, ikinizi betimlemek için ' siz ' dışında bir zamir kullanamam :)
 
3.18i deki komik motorun BMW kimliğiyle çelişmesiyle zaten direkt meydan C ye kalmış oldu. A4 testlerde çok sevildi ama hiç kimse de ya gidip şundan alalım demiyor bende demezdim. A4 ilginç.

Sline olmayan donanimi dahi digerlerinden cok daha fazla opsiyon sunuyor. İc mekan kalitesi ikisinin de icinden gecer. Suspansiyon sistemi cok daha iyi. Digerlerinden dusuk hacimli olmasina ragmen daha fazla guc uretiyor, onlar kadar gidiyor. Act motor sayesinde dizel kadar yakabiliyor. Mercedes’ten de Bmw’den de daha genis. Launch control 1.4 unitede bile default geliyor. Fren mesafesi daha iyi. Teknoloji olarak digerlerinin otesinde..2016 yilinda herkes analog kullanirken adamlar standart olarak virtual cockpit kullaniyordu sport modelde..Simdi vergiden dolayi ozellikle getirmiyorlar o ayri..
Ben de tum bunlari goz onunde bulundurarak sirf arkadan itisli diye Mercedes veya Bmw almadim (Daha once F30 ve w204 kullandim)
İyi ki A4 alalim demiyorlar, w205 kullanan arkadasim benim aracin icine binince sok olmustu aushauzhahs
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...