KAPALI Makyajlı C200d (160 hp)

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Oguzhan_Toretto

Profesör
55
Arkadaşlar İyi Pazarlar,

Premium araçların en azından düşük hacimde de olsa premium bir motora sahip olması gerektiğini savunurum. Bu sebepten CLA ve türevlerinde kullanılan 1.5 dci veya C200 d'de kullanılan 1.6 dci'ya karşı hep eleştri getirdim. Eleştirilerimin sebebi motorların Renault motoru olmasından çok, araçların premium gibi gitmesini sağlayacak motor olmamaları. 250 bin liralık CLA'nın 50 bin TL'lik Accent Blue'dan selektör yemesi gibi v.b.

Mercedes düşük hacimli dizel konusunda gelen eleştirileri dikkate almış olacak ki, makyajlı C200d'de geliştirdiği yeni 1.6 dizeli kullanmaya başladı. 160 hp gücündeki çif turbo dizel motor, 360 nm tork üretiyor. Şimdi ama Renault'un da 1.6 160'lık dizeli var, o olmasın dediğinizi duyar gibiyim :D Bu motor E220 d'de kullanılan motor parçalarının küçültülmesiyle elde edilmiş. Bu yeni motora 9G-Tronic şanzıman eşlik ediyor. Artık C200d hakettiği motora kavuştu diyebiliriz. 0-100 8,5 saniye, son sürat 225 km/h.

Konuyu dizel için açtım fakat yeni 1.5 litre turbo benzinli C200, hibrit motoruyla 198 hp güce sahip.

En kötüyü en sona bıraktım, C200d AMG satış fiyatı şu an için 332.900 TL :(
 
mercedes aynı paraya aynı donanıma bmwden 20 beygir daha fazla sunsun ben yine bmw'yi seçerim,bmw'nin motor karakteri daha farklı çünkü,motorun bir karakteri var,diğerleri sıradan dizel,gidiyor ama bir zevk almıyorsun.

Bence dizel motorlarin hepsi hikaye..Eski atmosferik bmw’lerde karakteristik tinili bir motor sesi vardi artik o da kalmadi..İste o motor karakteriydi
 
  • Beğeni
Tepkiler: At ve HAKANBURSA
Audi'nin iç tasarımı benim de hoşuma gidiyor. O konuda hiçbir sıkıntısı yok birkaç saçma hatası dışında, ki bunların en başında sağ dış aynanın alt yarısını oturduğum yerden görememe gibi kusura bakmayın gerzekçe bir ergonomi problemi geliyor. BMW'nin koltukları konfor açısından olmasa da destek açısından rezalet lakin Recaro koltuklar sadece M pakette değil Sport pakette de geliyor, isterseniz herhangi bir pakete de opsiyonlatabiliyorsunuz. Bu bence BMW'nin baz koltuğu kötü yaparak opsiyon satma stratejisi. Oturduğum konfor/destek dengesini en iyi sağlayan da A serisinin AMG koltuğuydu sanırım. Neyse, çok uzaklaşmadan; Audi'nin dış tasarımı ne BMW ne C kadar iyi. Çok düz. Bence tercih edilmemesinin başlıca sebebi bu. İkincisiyse kesinlikle hiçbir şekilde zevk vermeyen sürüşü. Burada kasıt önden çeker arkadan itiş farkı değil, motor ve şanzıman fazla konfor odaklı. Motor 6000 devri bile çevirmiyor en basitinden. Ses deseniz güzel değil. Şanzımanın tepkileri de benim hiç hoşuma gitmemişti kullanırken, özellikle bir DSG'ye göre. Ama şehir içi veya uzun yol kullanımında tatmin ediyor.

Özetlemek gerekirse, D+ daha genç bir kitleye hitap ettiği için insanlar özellikle görünüş olarak sportifliğe önem veriyor. Konfora önem veren üst kitleyse A6'ya yöneldiği için A4'ün satışları haliyle az kalıyor. Tahmin ediyorum ki A6, 5 ve E serilerinin satışları hemen hemen aynıdır.
Aynen katılıyorum,bizde A3 vardı,araç baktığımızda a4 e bakmıştık babam bu arabanın a3 le farkı yok ki dedi,aslında var tabi ama albenisi yok arabanın,çekiciliği yok hele ki arkası bence çok kötü,ve a4 ve a3ün yol tutuşu çok iyi ona lafımız yok ama eğlence faktörü az,motor seslerinden bahsetmiyorum bile benzinlisi eh işte,dizeli rezalet zaten.
 
Bence dizel motorlarin hepsi hikaye..Eski atmosferik bmw’lerde karakteristik tinili bir motor sesi vardi artik o da kalmadi..İste o motor karakteriydi
bmw'de dizel motorlarda diğerlerine göre daha devir çevirme isteği var sesi DİĞERLERİNE göre daha iyi,bak iyi demiyorum diğerlerine göre,mesela bence piyasadaki en iyi dizellerden biri amarokda ki V6 TDI'dır.
 
mercedes aynı paraya aynı donanıma bmwden 20 beygir daha fazla sunsun ben yine bmw'yi seçerim,bmw'nin motor karakteri daha farklı çünkü,motorun bir karakteri var,diğerleri sıradan dizel,gidiyor ama bir zevk almıyorsun.
Şu an sıfır alacak olsam C alırdım. 2.0 dizel ayrı ama 1.5 motor 3 serisinde pek bir BMW lik sunamıyor. Bunu F20 kullanıcısı olarak söylüyorum. Yeni gelecek 3 ü merakla bekliyorum :)
 
Ergonomi problemi dikkatimi çekmedi, yani kullanırken bir sorun yaşamadım, bilemiyorum..Tabi olmadığını da iddia etmiyorum.
Dış tasarım göreceli, ama genel olarak Bmw'nin tasarımları daha sportif olduğu için insanların gözüne güzel geliyor. Mercedes'i de beğeniyorum. Audi'de tasarım biraz daha muhafazakar. Bana sorarsan da diğer ikisi göze çok daha hoş geliyor ancak bu konuda da teknik verileri karşılaştırdım. A4 sınıfının en iyi sürtünme katsayısına sahip. Aerodinamik olarak aralarındaki en başarılı tasarım. Araç ayak gazdan çekilip silindirleri kapadığında yolda baya baya süzülüyor.
Şanzıman konfor odaklı doğru, hatta çift kavrama olmasına rağmen ilginçtir tork konvertörlü gibi çalışıyor D modunda. Çok net söyleyebilirim ki A3'ün kuru kavrama şanzımanı bundan çok daha iyi çalışıyordu D modunda, enteresan..6000 deviri S modunda çeviriyor, devir çevirmesinde sorun yok, D modunda çevirmek istersen orada müdahale ediyor, 6000 deviri görmene pek izin vermiyor.
Benim aldığım dönemde Bmw'nin 3 silindirli 136hp motoru vardı, C segmentte 3 silindirli makine kullandım ve D segmentte bana saçma geldi açıkçası. Motoru iyidir o konuda eleştirmiyorum ancak D segmentine çıkınca 3 silindirli makineyi yadırgıyorum.. Mercedes'in ise milattan kalma 156 hp makinesi vardı..156hp motoru kullandım, gerçekten beğendiğim bir motor. Ancak yıllardır aynı motor, bir gelişim yok ki 2018 model araçta 2011 modelinden farklı bir motor arıyorsun.. Şu anda alacak olsaydım kesinlikle 1.5 184hp 4matic olan C200'ü seçerdim. Aldığım dönemde ise en mantıklısı A4 gelmişti ki ACT motor diğerlerinden 1-1,5 lt az yakıyor.
Sürüş olarak konforlu olduğu için diğerlerine kıyasla hissiyat zayıf, spor modunda hissiyat farklılaşıyor. Bunun farklılaşmasının sebebi süspansiyon ve direksiyon sistemi. Çok öyle performans'tan uzak veya salt konfor arabası değil, launch control sadece bunda vardı mesela. Kaç sefer kullanacaksın ayrı mesele ama insanı cezbediyor. Yol tutuş limitlerinde herhangi bir sorunu yok, baya iyi o konuda..
Bmw sürüş konusunda başarılı, zaten sürüş dinamiklerinde bir adım öne çıkıyor, her zaman vurguladıkları şey de bu. Ama gel gelelim kütük gibi araba.
Bu iş kişisel tercih meselesi tabi. Benim kriterlerime göre değerlendirdim en mantıklısı bu geldi açıkçası, benin için hissiyatı çok önemli değil, bir Bmw gibi olsun istemiyorum zaten. Bmw sürüş hissiyatı için çok şeyden feragat ediyor. Audi'ye gitmeden Mercedes ve Bmw'nin yollarını çok aşındırdım, Audi'ye gidince karar vermek çok zor olmadı. Audi alanların çok büyük bir kısmı eski Bmw müşterisi bu arada..
Not : Audi'nin MMI sistemi Idrive'a kıyasla baya kötü..
Ekstra bilgi notu : Genelde yazdıklarımdan Vag sever olarak biliniyorum ancak ben Vag grubuyla çok geç tanıştım. Bmw sahibi değildim fakat 2010 öncesi premium olarak kullandığım araçlar E46 ve E36 idi
Abi belli başlı kriterler sonrasında iş zaten kişisel tercihe bakıyor, orada hiçbir sıkıntı yok. Bu üç firma da baktığın zaman Avrupa'daki en iyi premium firmalar, araçlarının birbirlerine göre eksi ve artı yönleri illa ki olacak ama hiçbiri birbirinden çok uzak araçlar değil. Ben bu arabaları ülkemizde pek göremesek de 1.4, 1.5 ya da 1.6 motorlarıyla değil 1.8 ve üstü "hacimli" motorlarıyla kıyaslamayı isterim. Bizim gibi pazarlar yüzünden üretilmiş, tedarik edilmiş motorlar bu arabaların hakları değil bence en başından.

3 silindirli motor pek ahım şahım değil. Ha ne şehir içinde ne uzun yol sollamalarında üzmüyor ama özellikle D segmenti araçlarda olmaması gerekiyor. Yeni modellerde beygir arttırımı söz konusu, 160 hp'lerden bahsediliyor ki fena bir değer değil.

Şu sağ ayna mevzusu da şöyle; ben olabildiğince koltuğu indirip kullanmayı seviyorum. Kuzenin yeni A4'ünü kullanırken de aynı pozisyona getirdim koltuğu, bir baktım sağ aynanın alt 3'te 1'lik bölümü yok, gözükmüyor. Haliyle ayna bayağı bir ufaldı boyut olarak. Çok saçma bulmuştum, hiç mi kontrol edilmedi merak ediyorum açıkçası. Boyum kısa olsa yine anlayacağım. Fotoğraf kalitesi çok leş olsa da göz hizamdan çektiğim fotoğraf mesela;
BzWoQQ.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Abi belli başlı kriterler sonrasında iş zaten kişisel tercihe bakıyor, orada hiçbir sıkıntı yok. Bu üç firma da baktığın zaman Avrupa'daki en iyi premium firmalar, araçlarının birbirlerine göre eksi ve artı yönleri illa ki olacak ama hiçbiri birbirinden çok uzak araçlar değil. Ben bu arabaları ülkemizde pek göremesek de 1.4, 1.5 ya da 1.6 motorlarıyla değil 1.8 ve üstü "hacimli" motorlarıyla kıyaslamayı isterim. Bizim gibi pazarlar yüzünden üretilmiş, tedarik edilmiş motorlar bu arabaların hakları değil bence en başından.

3 silindirli motor pek ahım şahım değil. Ha ne şehir içinde ne uzun yol sollamalarında üzmüyor ama özellikle D segmenti araçlarda olmaması gerekiyor. Yeni modellerde beygir arttırımı söz konusu, 160 hp'lerden bahsediliyor ki fena bir değer değil.

Şu sağ ayna mevzusu da şöyle; ben olabildiğince koltuğu indirip kullanmayı seviyorum. Kuzenin yeni A4'ünü kullanırken de aynı pozisyona getirdim koltuğu, bir baktım sağ aynanın alt 3'te 1'lik bölümü yok, gözükmüyor. Haliyle ayna bayağı bir ufaldı boyut olarak. Çok saçma bulmuştum, hiç mi kontrol edilmedi merak ediyorum açıkçası. Boyum kısa olsa yine anlayacağım. Fotoğraf kalitesi çok leş olsa da göz hizamdan çektiğim fotoğraf mesela;
BzWoQQ.jpg

asduhasuhduashfa efsaneymiş bu..Aracı farklı oturuş pozisyonlarında kullanıyoruz, benim için sorun olmadı. Ama bahsettiğin sorun şundan kaynaklanıyor, B8 kasada ayna köşeye konumlandırılmıştı ki Mercedes ve Bmw'de de bu şekilde, B9 ile birlikte aerodinamik kaygılarla aynayı gövdeye konumlandırdılar. Bu konumlandırma ile birlikte aynanın bir kısmı kapı hizasının altında kalıyor, senin oturma pozisyonunda aşağısını görememen çok normal..Ve bahsettiğin gibi bu ciddi bir problem. Anlatamamış olabilirim görseli paylaşıyorum fark bariz belli oluyor..
Benim yaşadığım farklı bir durum var, daha önce paylaşmıştım arada kaynamıştır, görmemiş olabilirsin. Güneş yukarıdan dik vururken klima kontrolleri öyle bir parlıyor ki aracın içinde geçici körlük yaşıyorsun, korkunç bir şey. Görseli ekledim, fotoda parlaklık net belli olmuyor olabilir ama tam bir facia..Güneş gözlüğün yoksa imkanı yok klima kontrollerine bakamıyorsun..Hiç mi test etmemişler bu durumu çok merak ediyorum.
Ben kendi kriterlerime göre bir seçim yaptım. Bahsettiğin üzere birbirlerinin üstünde bariz üstünlük kuran firmalar değil, hepsi birbirine yakın. 3 silindirli motoru o segmente yakıştıramadığım için yazdım, deneyimlemedim fakat kötü olduğunu düşünmüyorum. A3 bile 3 silindir 1 litre üniteyle 1.6 TDI'dan iyi giderken Bmw'nin gitmemesi düşünülemez :). Bir F30 kullanıcısı gelse benim kriterlerim muhtemelen ona uymaz, o da A4 için eleştirecek veya hoşuna gitmeyecek bir sürü şey söyler :D
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1934.JPG
    IMG_1934.JPG
    266.2 KB · Görüntüleme: 85
  • a4-b9-b8-final10.jpg
    a4-b9-b8-final10.jpg
    89 KB · Görüntüleme: 194
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: fksarall
asduhasuhduashfa efsaneymiş bu..Aracı farklı oturuş pozisyonlarında kullanıyoruz, benim için sorun olmadı. Ama bahsettiğin sorun şundan kaynaklanıyor, B8 kasada ayna köşeye konumlandırılmıştı ki Mercedes ve Bmw'de de bu şekilde, B9 ile birlikte aerodinamik kaygılarla aynayı gövdeye konumlandırdılar. Bu konumlandırma ile birlikte aynanın bir kısmı kapı hizasının altında kalıyor, senin oturma pozisyonunda aşağısını görememen çok normal..Ve bahsettiğin gibi bu ciddi bir problem. Anlatamamış olabilirim görseli paylaşıyorum fark bariz belli oluyor..
Benim yaşadığım farklı bir durum var, daha önce paylaşmıştım arada kaynamıştır, görmemiş olabilirsin. Güneş yukarıdan dik vururken klima kontrolleri öyle bir parlıyor ki aracın içinde geçici körlük yaşıyorsun, korkunç bir şey. Görseli ekledim, fotoda parlaklık net belli olmuyor olabilir ama tam bir facia..Güneş gözlüğün yoksa imkanı yok klima kontrollerine bakamıyorsun..Hiç mi test etmemişler bu durumu çok merak ediyorum.
Ben kendi kriterlerime göre bir seçim yaptım. Bahsettiğin üzere birbirlerinin üstünde bariz üstünlük kuran firmalar değil, hepsi birbirine yakın. 3 silindirli motoru o segmente yakıştıramadığım için yazdım, deneyimlemedim fakat kötü olduğunu düşünmüyorum. A3 bile 3 silindir 1 litre üniteyle 1.6 TDI'dan iyi giderken Bmw'nin gitmemesi düşünülemez :). Bir F30 kullanıcısı gelse benim kriterlerim muhtemelen ona uymaz, o da A4 için eleştirecek veya hoşuna gitmeyecek bir sürü şey söyler :D
Abi aynası kapıda kullandığım tek araba bu değil ama bu sorunu yaşadığım tek araba bu oldu, ciddi garibime gitmişti, kendimi bayağı güvensiz hissetmiştim falan :D

Ben gece kullandım, hiç öğle güneşinde falan sürme fırsatım olmadı da o tuş takımı da fiyasko olmuş. Ben gece kullanırken de zorluk çekmiştim hangisi hangisi diye. B9'da bunları kontrol eden adam iyi çuvallamış gibi :D

Ya sıkıntı gitmemesi falan değil de, o arabaların hakkı o motorlar değil bana kalırsa.
 
  • Beğeni
Tepkiler: by
Abi aynası kapıda kullandığım tek araba bu değil ama bu sorunu yaşadığım tek araba bu oldu, ciddi garibime gitmişti, kendimi bayağı güvensiz hissetmiştim falan :D

Ben gece kullandım, hiç öğle güneşinde falan sürme fırsatım olmadı da o tuş takımı da fiyasko olmuş. Ben gece kullanırken de zorluk çekmiştim hangisi hangisi diye. B9'da bunları kontrol eden adam iyi çuvallamış gibi :D

Ya sıkıntı gitmemesi falan değil de, o arabaların hakkı o motorlar değil bana kalırsa.

Bu arabaların hakkı bence de 1.4 veya 1.6 motorlar değil..Ama maalesef erişebildiğimiz onlar
 
Abi aynası kapıda kullandığım tek araba bu değil ama bu sorunu yaşadığım tek araba bu oldu, ciddi garibime gitmişti, kendimi bayağı güvensiz hissetmiştim falan :D

Ben gece kullandım, hiç öğle güneşinde falan sürme fırsatım olmadı da o tuş takımı da fiyasko olmuş. Ben gece kullanırken de zorluk çekmiştim hangisi hangisi diye. B9'da bunları kontrol eden adam iyi çuvallamış gibi :D

Ya sıkıntı gitmemesi falan değil de, o arabaların hakkı o motorlar değil bana kalırsa.

Ya zaten vergiler yüzünden türkiyede çoğu araba hakettiğini alamıyor ki ?
318i kullanıcısı olarak bence 1.5 3 silindir iyi olmuş tabi ki doğal olarak 1.6 170lik kadar gitmiyor ama beygirinin hakkını veriyor sesinden bahsetmiyorum bile sırf sesi için gazlayasım geliyor,bu kasa için hakkı değil ama üzmüyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...