Mazda 3 hidrojenli

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan uluc
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

uluc

Asfalt Kurutucu
31
Aracim 2009 model bl yani 2. Nesil mazda 3 impressive
120 bin km de
Modifikasyon olarak ngk buji spor filtre ve hidrojen yakit sistemi var
20160812_120308_HDR.jpg
 
Adam mühendis beyler çömün. Hocam hidrojen olayı nedir ?

Bir su tankı, birde elektroliz havuzu motora bağlanıyor. Motorun akusunden ve alternatörden besleniyor.
Su elektroliz ile oksijen ve hidrojene ayrıştırılıp motora gönderiliyor. Oksijen havaya, hidrojen ise emme manifordundan içeeriye gönderiliyor.
Motorun ürettiği elektrik ile sudan yakıt elde ediyorsunuz. Gaz halde hidrojen benzinle beraber yanında hem çekişin artıyor hemde %30 yakıt tasarufu sağlıyor. Üretilen Hidrojen çok yüksek miktarlarda değil, ama oktanı yüksek olduğundan benzini iyi teşliyor.

Oksijenide emme namifodundan vermek mümkün. Ama bu sefer saf oksijen krozyonu artırıp ısıyı yükseltiğinden tercih edilmiyor. Yakıt daha iyi yanacak daha cok ısı üretecek ama bunun yarattığı ekonomi, motor bakım masraflarını yükselttiği için tercih edilmiyor.
 
iyiymiş. Hidrojen olayını ilk kez duyduğumdan kendimden utandım valla.
 
Bizim lpg ye Su metanol kiti projesi ne alemde. Birde Honda Civic lpg otomatik alıyoruz bir yakınıma . Tavsiye edermisin. 2014 model
Metanol olayı tam kimyager olayı. Doğrusu kimya bilgim hiç bir zaman iyi olmamıştı ve sevmem de kimyayı. O sebeple bence o iş yaş. Şimdi bu hidrojen konusunu da araştırdım, pek de bir şey vaat etmeyen bir teknolojiye benziyor.
http://www.popularmechanics.com/cars/a3983/4310717/
2014 civic konusunda ise asıl senin konunda onu cevaplayayım, burayı karıştırmayalım fazla...
 
O videoda su atan yuksek ihtimal uretilen oksijende iceri veriliyor uretilen oksijen iceri verildiginde cok fazla guc elde edildigini ama isiyi cok arttirdigini duydum bikiyosunuz bizim mazdalarda celik yerine magnezyum subaplar kullaniliyor yani kuruma daha dayanikli ama isiya daha dayaniksiz yalnis hatirlamiyosam bizim motorlar 550 celikten uretilen subaplar 750 dereceye dayaniyor bu yuzden mazdalar lpg ye uyumsuz isidan dolayi ama bu hidrojeni taktirdim 24 bin km oldu aracimda en ufak sorun yok yag degistirmeyeli 15 ay 14 bin km oldu yag hala kahverengi usta gerek yok degismeye dedi ama malum magazacilik sektoru aralik yogun ocakta gidip yagi degistiricem:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso ve Ugur
Bu arada kacmadim yanlis anlasilmasin msj atmissiniz ama bana mail gelmedi bildirim gelmeyince mazda kimsenin ilgisini cekmedi diye dusunup bende bakmadim kusra bakmayin:) ara ara girip sorularinizi cevaplarim
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
O videoda su atan yuksek ihtimal uretilen oksijende iceri veriliyor uretilen oksijen iceri verildiginde cok fazla guc elde edildigini ama isiyi cok arttirdigini duydum bikiyosunuz bizim mazdalarda celik yerine magnezyum subaplar kullaniliyor yani kuruma daha dayanikli ama isiya daha dayaniksiz yalnis hatirlamiyosam bizim motorlar 550 celikten uretilen subaplar 750 dereceye dayaniyor bu yuzden mazdalar lpg ye uyumsuz isidan dolayi ama bu hidrojeni taktirdim 24 bin km oldu aracimda en ufak sorun yok yag degistirmeyeli 15 ay 14 bin km oldu yag hala kahverengi usta gerek yok degismeye dedi ama malum magazacilik sektoru aralik yogun ocakta gidip yagi degistiricem:)
Hocam video falan varsa atarsanız seviniriz, biraz detaylı açıklayın ve nerede ne kadar maliyetle yaptırdınız? :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso