1.0 tsi in ara hizlanmalarda ozellikle gecme ihtimali yok. 1.5 atmosferik motoru 1.2 tsi gibi dusunebiliriz
motor ömrüne gibi bir avantaj oluyor ki erken bakımda
Aynen, 10 binde bir bakım mevzusunu yetkili servise daha erken ve sık gitmemiz gerekecek anlamında yaptım. Yani teknik açıdan 10 bin mevzusunu değerlendirmedim Netice itibariyle benim aracımın bakımı da 15 binde bir ama ben 13 binde götürüyorumo zaman bakım aralığı değil servis ağı dezavantaj oluyor desek daha hojjjj olur abim bu erken bakımın avantajını gördğün zamanlarda o amblemi öper insan
Aynen, 10 binde bir bakım mevzusunu yetkili servise daha erken ve sık gitmemiz gerekecek anlamında yaptım. Yani teknik açıdan 10 bin mevzusunu değerlendirmedim Netice itibariyle benim aracımın bakımı da 15 binde bir ama ben 13 binde götürüyorum
servisten çıkan motor yağından numune isteyip koklasana abi an itibari ile 5 bin kmde bir götürme kararı verirsinAynen, 10 binde bir bakım mevzusunu yetkili servise daha erken ve sık gitmemiz gerekecek anlamında yaptım. Yani teknik açıdan 10 bin mevzusunu değerlendirmedim Netice itibariyle benim aracımın bakımı da 15 binde bir ama ben 13 binde götürüyorum
1.0 tsi canavar gibi gidiyor. Hele ara hızlanmaları baya baya iyi. Mazda 3 demiyorum auris deki 1.6 atmosferik zor yetişir1.0 tsi in ara hizlanmalarda ozellikle gecme ihtimali yok. 1.5 atmosferik motoru 1.2 tsi gibi dusunebiliriz
Biz de tam 15 binde götürüyoruz ilk bakımına hatta 15035 km de girdi
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Ben 2 bin km civarı erken götürürüm. Malum dizel motorlar hassas. Bizim de berbat derecede kalitesiz bir yakıtımız var + bizim memleket oldukça kurum dolu. O sebeple erken götürüyorumservisten çıkan motor yağından numune isteyip koklasana abi an itibari ile 5 bin kmde bir götürme kararı verirsin
Valla hocam Mazda temelde stratejik karar alıp olarak turbo beslemeye karşı atmosferik skyactiv motorlarla yürümeyi tercih etmiş, bu yönde geliştirmelere de devam ediyor. Mazda3'e bu 1.5 atmosferik motoru zaten giriş seviyesinde koyuyorlar. Rakipleri 1.0ecotsi, ecoboost, 0.9tce gibi motorlar. Yurtdışında 1.4 tsi gibi rakiplere karşı 2.0 benzinli ve 2.2 dizel motorlar var, ağırlıklı olarak onları satıyorlar. Adamlar Türkiye için sınırlı kota koyuyorlar, bir de yeni motor mu geliştirecekler Performansı kısan temel faktör turbo besleme olmaması değil, ağırkanlı tasarlanmış otomatik şanzıman. Tamam, çok kararlı vites seçimleri var, dayanıklı hissettiriyor, devir kesiciye girmenize izin veriyor, downshift'ler güzel, 4-5-6. viteslerde geçişler daha hızlı, ama yapısı itibarıyla güçten çalıyor tek kusuru o. Manuel şanzımanlı versiyonlarına bakarsanız açık ara daha iyi performansa sahip olduğunu görürsünüz. Türkiye'de de manuel Power donanım yok işte...@bt Bir çok yönüyle o motolar günü kurtarır.. evet gazlanmadığı sürece tüketimi de makul kalabilir .. zaten ben aracın en büyük eksisi olarak bahsetmiştim o unitler için.. yoksa kötü olduklarından değil... ben o benzinliyi büyük atmosferik korelilere ve hatta inadına Civic in atmosferik benzinlisine tercih edebilirim ... ama yani genel olarak bence o araç daha iyisini hak ediyor diye düşünüyorum... mağlesef turbo yu düşük hacimlere koyup lag ı minimize edip hayatımıza soktular... o dakika mertlik bozuldu şu an sanırım bir kaç egzotik araç dışında kendi segmnetinde atmosferik motoruyla kafaya oynayan bir araç yok gibi
Hissiyat olarak bilemem lakin ben teknik verilere bakıyorum aslında.. görünüşe göre 1.0 tsi bile o benzinli motorun içinden geçiyor hızlanmada... dizel de de Golf ile (ki segmentinde Golf den daha hızlıları var...) arasında 1sn den fazla var ki az değil.. son hızlar zaten oldukça vasat benim görüşüme göre...
Neticede günü kurtarır... ama bence o aracın zayıf halkası motorları ...
Ben 2 bin km civarı erken götürürüm. Malum dizel motorlar hassas. Bizim de berbat derecede kalitesiz bir yakıtımız var + bizim memleket oldukça kurum dolu. O sebeple erken götürüyorum
Eee artık o kadar da dayansın, yeterince uzun ömür versin bu araçların motorları. Her bakımı 2 bin km erken yaptırıyorum daha ne yapsın bu müşteri. Bak cumartesi günü 60 bin bakımına 57.500'de gideceğim balata falan değişimi olmazsa kaçtı yine en az bin lira
http://www.automobile-catalog.com/car/2017/2506730/mazda_3_1_5_skyactiv-g_100.htmlPardon, anlayamadım.
Mazdanın Türkiye sitesinde benzinli otomatik için verilen 0-100 değeri 11.9sn... son hız 185kms.
1.0 tsi dsg için bu değer 9.9sn ve 200 küsür km son hız...
Kim neyin içinden geçiyor anlamadım.. belki ben yanlış anladım.. ara hızlanma dediniz turbo bir araç ile atmosferik bir aracı karşılaştırdımız ki bu turbo lehine büyük haksızlık...
Ben anlamadım.. birşeyler karıştı sanki..
Not: verdiğiniz link 100hp lik Versiyonu.. ülkeden ülkeye araçlar çok farklılaşıyor... Türkiye sitelerini referans alalım daha doğru olur
show yapmak ıcın benım eskı motorla aurıs ı koyuyorum http://www.zeperfs.com/en/fiche2946-mazda-3-1-6-cdvi.htm bu mazda ıcın.1.0 tsi canavar gibi gidiyor. Hele ara hızlanmaları baya baya iyi. Mazda 3 demiyorum auris deki 1.6 atmosferik zor yetişir
Atmosferik kararına ve ciddi ArGe yapmalarına saygımız sonsuz. Vardır bir bildikleri... en azından evirip çevirip aynı motoru giydirmiyorlar bazıları gibiValla hocam Mazda temelde stratejik karar alıp olarak turbo beslemeye karşı atmosferik skyactiv motorlarla yürümeyi tercih etmiş, bu yönde geliştirmelere de devam ediyor. Mazda3'e bu 1.5 atmosferik motoru zaten giriş seviyesinde koyuyorlar. Rakipleri 1.0ecotsi, ecoboost, 0.9tce gibi motorlar. Yurtdışında 1.4 tsi gibi rakiplere karşı 2.0 benzinli ve 2.2 dizel motorlar var, ağırlıklı olarak onları satıyorlar. Adamlar Türkiye için sınırlı kota koyuyorlar, bir de yeni motor mu geliştirecekler Performansı kısan temel faktör turbo besleme olmaması değil, ağırkanlı tasarlanmış otomatik şanzıman. Tamam, çok kararlı vites seçimleri var, dayanıklı hissettiriyor, devir kesiciye girmenize izin veriyor, downshift'ler güzel, 4-5-6. viteslerde geçişler daha hızlı, ama yapısı itibarıyla güçten çalıyor tek kusuru o. Manuel şanzımanlı versiyonlarına bakarsanız açık ara daha iyi performansa sahip olduğunu görürsünüz. Türkiye'de de manuel Power donanım yok işte...
Turkıyede vergı sorunu olmasa mazda daha cok satardı. maalesef motorları turkıye ye uyumlu degıl. buraya gelen araclara 20 bg koymalarıda durumu kurtarmadı.Atmosferik kararına ve ciddi ArGe yapmalarına saygımız sonsuz. Vardır bir bildikleri... en azından evirip çevirip aynı motoru giydirmiyorlar bazıları gibi
olur hocam tabıkı ben laflarım havada kalmasın dıye verılerı atayım demıstım ama canınız sagolsun@Sailor Lütfen, teessüf ederim bırakın şu siteyi
Üretici koymuş teknik verileri yazıyor işte.. boşverin gerisini... bende yarın 8.5sn 100km yapar, 220km li son hızlar gösterir, 25-26sn de de 0-160 video su koyarım benim düldülle biri 11.9sn diğer 9.9sn ... yani siz bilirsiniz ne kadar farklı olabileceğini.. 2sn fark... bilemedim bence çok .. son dişlide de bir numara yok.. neyse .. ben daha yazmıyorum .. araba güzel, haksızlık olmasın bu konuya
ınternette yazılanlar dogruysa eger o motor hakkında bır devrım yaparlar ben dıyımVallahi abi her zaman söylüyorum; atmosferik motoru yeterli görenlere saygım sonsuz ama günümüz şartlarında otomobillerin nasıl güçlü motorlara sahip olduğunu gördükçe, vergi mağduru bir ülkede yaşayan mazda sever olarak diğer rakipleri gibi şöyle torku falan bol, basınca alt devirlerde de coşan bir mazda 3 istemek kesinlikle hakkım. Nice dandik arabalara ne motorlar koyuyorlar, mazda gibi altyapısı kuvvetli ve potansiyeli yüksek bir markanın araçlarına 1.5 atmosferik motor az kalıyor. Potansiyeli olmasa zaten bunun gideri bu kadar dersin ama araçlarda altyapı var. O yüzden skyactive x denen teknoloji mazda'nın tam ihtiyacı olan düşük hacim + tork + alt devirlerde daha canlı performans mevzusunu kotaracaktır. Zaten mazda'da 1.5 atmosferik motorların müşteri ihtiyaçları ve çağ gereksinimlerinde eksik kaldığını değerlendirmiş olmasa skyactive x'e onca arge çalışması yapmazdı.
Lazımdı zaten.. Mazda bekledi bekledi sonunda ihtiyaçlara uygun bir üniteyi geliştirdi. Torklu makineleri kullanmak çok zevkli. Hem tüketime, hem performansa, hem psikolojik açıdan tatmine acayip katkı sağlıyor.ınternette yazılanlar dogruysa eger o motor hakkında bır devrım yaparlar ben dıyım
olmazmı canım 1.0 tsı ıle 1.5 atmosferıgın karsılastırılması bıle artık gerıde kalındıgının gostergesı. kı atmosferıkler arasında en ıyı motora su anda mazda sahip mecburlardı degısım yapmaya kım kaldı baska boyle ınatlasanLazımdı zaten.. Mazda bekledi bekledi sonunda ihtiyaçlara uygun bir üniteyi geliştirdi. Torklu makineleri kullanmak çok zevkli. Hem tüketime, hem performansa, hem psikolojik açıdan tatmine acayip katkı sağlıyor.
Mk3,5'a kadar focus modelinde ford'da direndi 125'lik ünitede ama mk4 ile beraber artık onu da bırakacak. Atmosferikleri bir şekilde çağın performans verilerine uyduramadığın vakit satış rakamları bu hususta en az endişe duyan markaları bile etkiliyor. Mazda sahipleri araçlarını çok seviyor, haklılar da. Eminim yolda giderken araçları da yüzlerinde gülümseme oluşturuyordur fakat yine eminim ki otobanda, yokuşta, orada burada yanlarından uzayıp giden bir turbo benzinli görünce içten içe onun üzüntüsünü yaşayıp keşke diyorlardır. Hepsi olmasa bile bir çoğu bunu diyordur eminim.olmazmı canım 1.0 tsı ıle 1.5 atmosferıgın karsılastırılması bıle artık gerıde kalındıgının gostergesı. kı atmosferıkler arasında en ıyı motora su anda mazda sahip mecburlardı degısım yapmaya kım kaldı baska boyle ınatlasan