KAPALI Mazda 3 - ve + ları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan KeremDK
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
@bt al sana nasıl sağlıklı downsizing yapılır.Dediğine katılmakla birlikte sağlıklı oturaklı teknolojiler kaçınılmaz.Evet 30 yıldır kullanılan direkt enjeksiyonlu atmosferikler kendilerini kanıtladı ama gelip de aynı motoru ısıtıp ısıtıp 1 milyon km gidecek diye pazarlama yaptırtmamak lazım bana kalırsa.Örnek veriyorum hemen gözümüzün önünde 1,5 atmosferik yarisler.Aldıkları beygir ve yakıt tüketimi belli 1500 rpme kadar atkinson çevirme sonra otto çevirme yapan son derece hafif materyalli ekonomik ve istersen giden bir araba.Yani atmosferik > turbo demek bana gülünç geliyor motoruna göre değişebilecek bir olay gibi. 1460 kg 1,2 82 hp bir motor mu daha sağlıklı kalır yoksa 1200 kg 1,,5 atmosferik yeni argelenen atmosferik mi? Ya da 1,33 bir corolla mı sağlıklıdır 1,2 turbo attığım motor teknolojili bir auris mi? Çok değişkenli bir konu işte bu yüzden bana kalırsa.Hemen atmosferik diyemem cevap olarak
 
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA
@bt al sana nasıl sağlıklı downsizing yapılır.Dediğine katılmakla birlikte sağlıklı oturaklı teknolojiler kaçınılmaz.Evet 30 yıldır kullanılan direkt enjeksiyonlu atmosferikler kendilerini kanıtladı ama gelip de aynı motoru ısıtıp ısıtıp 1 milyon km gidecek diye pazarlama yaptırtmamak lazım bana kalırsa.Örnek veriyorum hemen gözümüzün önünde 1,5 atmosferik yarisler.Aldıkları beygir ve yakıt tüketimi belli 1500 rpme kadar atkinson çevirme sonra otto çevirme yapan son derece hafif materyalli ekonomik ve istersen giden bir araba.Yani atmosferik > turbo demek bana gülünç geliyor motoruna göre değişebilecek bir olay gibi. 1460 kg 1,2 82 hp bir motor mu daha sağlıklı kalır yoksa 1200 kg 1,,5 atmosferik yeni argelenen atmosferik mi? Ya da 1,33 bir corolla mı sağlıklıdır 1,2 turbo attığım motor teknolojili bir auris mi? Çok değişkenli bir konu işte bu yüzden bana kalırsa.Hemen atmosferik diyemem cevap olarak
Öncelikle 30 yıldır kullanılan enjeksiyonlu atmosferikler yerinde saysa şimdi hiç satılamıyor olurdu. Önce değişken supap zamanlaması çıktı, şimdi de Skyactiv teknolojisi, kısmen dizel mantığıyla sıkıştırarak patlama üzerine çalışan Skyactiv-x de yolda. Adamlar çalışıyor :D

Sağlıklı downsizing dediğindeki sağlıklı kısım düşük basınçlı turbo ünitesi ve düşük devirler için atkinson çevirme. Atkinson çevirme işini değişken supap zamanlamasına sahip çoğu motor attığın örnektekine benzer şekilde kısmen yapıyor. Zaten salınım normları vs.ler de böyle aşılabiliyor artık. Uzun ömürden kastım sadece motor bloğu değil. Bugün turbo değişimi gerektiği zaman rektifiyeden daha masraflı oluyor. Taşıdığı tüm yüke rağmen sağlam tasarlanmış 1.33 atm. motor, 1.2 turbodan daha sağlamdır. Tamam, yolladığın örnekteki turbo düşük basınçlıymış eyvallah da, "aabi japon motoru yeaa" dediğimiz milyon km tık demeden gider denen motorlara karşı milyon km gider diyebileceğimiz turbolar üretildi mi? İşte bu sorunun cevabı evet olana kadar atmosferik motor tercihim olur. :)

Benim bu atmosferik güzellemelerime karşı gelip "ama şimdiki arabaların ekonomik ömrü 5yıl/100000km, sonrasında zaten elde tutulmaz" gibi bir sav öne sürersen ona bir şey diyemem kabullenirim tabii :)
 
Benim bu atmosferik güzellemelerime karşı gelip "ama şimdiki arabaların ekonomik ömrü 5yıl/100000km, sonrasında zaten elde tutulmaz" gibi bir sav öne sürersen ona bir şey diyemem kabullenirim tabii :)
Yoo tüketici bizler için bir aletin,motorun adı ne olursa olsun.Çıt kırıldım psikolojili olmasına karşıyım :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...