KAPALI Mazda MX-5 Alınır mı?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan rosel
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

rosel

Profesör
Destekçi
620
Marka
BMC
Selam arkadaşlar,

Kardeşime ufak çaplı bir araba aldıktan sonra(Nissan Micra 1.2 Benzin), sıra bana geldi. Babam coupe tarzı araçları sevmez fakat şansımı deneyim Mazda MX-5'i göstereyim dedim, çok sevdi. İstediğimiz rengiyle vs araç 160 bin tl. Kafamın karıştığı nokta da burası, sizce bu fiyata değer mi, araç okula git gel de kullanılacak, beni uzun seneler götürür mü, satınca rahat satabilir miyim, daha iyi alternatifleri var mı(sadece roadster olması zorunlu değil) gibi sorulara cevap verebilecek Mazda ve otomobil hastalarını bekliyorum.

Sevgiler.

Aracın resmi internet sitesi: https://www.mazda.com.tr/modeller/mazda-mx-5/
maxresdefault.jpg


03.6_OVERVIEW_Gallery_Highlights_Medium_LHD_468x318px.jpg
 
Son düzenleme:
Arabanin hacim olarak biraz sikintisi var onun harici o fiyata gunumuzde bedava resmen.
Aslında Cenk haklı böyle bir eğlence arabası biraz daha ciğerli olmalı. (-meli -malı ama bir de İkametgah MTVsiz bir ülke olmalı hatta mümkünse euro/dolar cinsinden kazancı olmalı. )

Ama ben yine de gerek 0-100 değeri, gerek rakiplerine göre nispeten kısıtlı bütçesine rağmen sundukları gerekse istendiğinde 5 litrelere düşen yakıt tüketimi ile çok saygı duyuyorum Mx-5 mühendislerine.
 
Zaten problem de budur.. Gürültülü dizellere, çoğunlukla sıradan b ve c segmentlere mahkum edildiğimiz için ne paranın kıymeti kaldı ne de idrak yeteneğimiz.. 1.5 atmosferik bir araca 160 bin lira bayılmanın ne anlama geldiğini fark edemeyecek konuma geldik. Zorunlu ihtiyaçlarımızı karşılamak için aldığımız otomobillere ödediğimiz bedelleri el mecbur ödüyoruz ama iş fantazi ve zevke geldiğinde benim için zorunlu ihtiyaç diye bir şey kalmaz. İlla roadster istiyorum diyenin zaten fazla yapacak bir şeyi yok ama 160 bin lira bayılıyorsam 208 gti by ps veya yeni fiesta st alır geçerim. Mx-5'den alacağım zevki de bunlardan alamayacağımı düşünmüyorum. Üstelik daha güçlü motorla beraber.
Ben mx5 e bindim digerlerine binmedim abi ama sinan in testlerini izledikten sonra mx5 ten nasik keyif aldigini gorduk bence hersey turbodan ibaret degil son mx5 testinde kendiside belirtti ha zevkler ve renkler tabiki ama kesinlikle 160 atmosferige su gunde verilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Aslında Cenk haklı böyle bir eğlence arabası biraz daha ciğerli olmalı. (-meli -malı ama bir de İkametgah MTVsiz bir ülke olmalı hatta mümkünse euro/dolar cinsinden kazancı olmalı. )

Ama ben yine de gerek 0-100 değeri, gerek rakiplerine göre nispeten kısıtlı bütçesine rağmen sundukları gerekse istendiğinde 5 litrelere düşen yakıt tüketimi ile çok saygı duyuyorum Mx-5 mühendislerine.
Arabanin hacim olarak biraz sikintisi var onun harici o fiyata gunumuzde bedava resmen.
Zaten mx-5'ten yana en ufak bir şüphem yok. @sputnik alınası araçlar başlığında 2.0 mx-5'i 2.el 147 bin lira olarak ilanını gönderdi. O aracı o motor ve paraya alırım. Dediğim gibi iş benim için artık fantazi ve zevk meselesi haline geldiğinden vereceğim mtv farkını seve seve gözden çıkarırım. Ha paran yoksa, hiç bir şekilde çıkışmıyorsa o zaman zaten yapacak bir şey yok. Ama kendimi zorlayabiliyorsam zorlar alırım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil ve Sailor
Aslında Cenk haklı böyle bir eğlence arabası biraz daha ciğerli olmalı. (-meli -malı ama bir de İkametgah MTVsiz bir ülke olmalı hatta mümkünse euro/dolar cinsinden kazancı olmalı. )
Ama ben yine de gerek 0-100 değeri, gerek rakiplerine göre nispeten kısıtlı bütçesine rağmen sundukları gerekse istendiğinde 5 litrelere düşen yakıt tüketimi ile çok saygı duyuyorum Mx-5 mühendislerine.
hafif arabaya kısa oranlı şanzıman takınca iyi bir 0-100 almak çok zor değil. Ama uzun yolda giderken az daha hızlanayım dediğinizde üzer bu motor. Beni üzen tarafı o. Gönül ister ki hep atmosferik olsun ama 1.5 motorda aşırı besleme olmadığında maalesef yetersiz. benim arabaya kısa oranlı şanzıman taksam 1lt motorla daha ağır olmasına rağmen aynı hızlanma değerlerini almam çok zor değil. Mevcut haliyle bile 9sn veriyor ki, en azından 120-130 ile giderken bastığımda da gayet seri bir şekilde hızlanabiliyor. max hızdan bahsetmiyorum bile. Fiesta ve mx5 kıyaslamak için demiyorum fakat bahsedilen fiyatın 3te 1ine aldığım arabanın performansı kafa kafaya ise geri kalan tarafları için 100 bin liradan fazla para bence absürd
 
Son düzenleme:
Ben mx5 e bindim digerlerine binmedim abi ama sinan in testlerini izledikten sonra mx5 ten nasik keyif aldigini gorduk bence hersey turbodan ibaret degil son mx5 testinde kendiside belirtti ha zevkler ve renkler tabiki ama kesinlikle 160 atmosferige su gunde verilir.
Zaten mevzu 1.5'in yetersiz olması değil. Benim ' yeterli ' den fazlasını istiyor olmam 160 bin lira bedele. Ben sürüş zevki konusuna zaten takık bir adamım. Öyle olmasa sıradan bir dizel otomobilde bile gidip dizel golf'ü alır geçerdim focus alacağıma. Ama iş 160 bin lira bayılma olunca bastığımda yapıştırsın isterim o koltuğa. Hem sürüş zevki hem de ' yeterli 'den fazla performans isterim. Beklenti meselesi işte.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil ve Sailor
Zaten mx-5'ten yana en ufak bir şüphem yok. @sputnik alınası araçlar başlığında 2.0 mx-5'i 2.el 147 bin lira olarak ilanını gönderdi. O aracı o motor ve paraya alırım. Dediğim gibi iş benim için artık fantazi ve zevk meselesi haline geldiğinden vereceğim mtv farkını seve seve gözden çıkarırım. Ha paran yoksa, hiç bir şekilde çıkışmıyorsa o zaman zaten yapacak bir şey yok. Ama kendimi zorlayabiliyorsam zorlar alırım.
Valla soyle bir durum var sinan hard top mx5 ile neler yapti videoda kendiside belirtti o dolulukta bu kadar iyi yol tutan eglenceli ustu acilir baska araba yok.
Kaldiki bugun agir bir c segmenti aracin uzerindeki 1.6 atmosferikten bahsetmiyoruz. Araba 950 kilo civari 1.5 yeni tip atmosferik. Videodaki cigeri hepimiz duyduk. Evet ust seviye performansi yok ama yakit ekonomisi bile yapabilen bir atmosferikten bahsediyorsak yine dedigim gibi parasini sonuna kadar hak ediyor demektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich ve Cenk
Zaten mevzu 1.5'in yetersiz olması değil. Benim ' yeterli ' den fazlasını istiyor olmam 160 bin lira bedele. Ben sürüş zevki konusuna zaten takık bir adamım. Öyle olmasa sıradan bir dizel otomobilde bile gidip dizel golf'ü alır geçerdim focus alacağıma. Ama iş 160 bin lira bayılma olunca bastığımda yapıştırsın isterim o koltuğa. Hem sürüş zevki hem de ' yeterli 'den fazla performans isterim. Beklenti meselesi işte.
Abi 0 km 160 milyara ustu acilir yapistiran baska araba yok ki. Arabanin en yakin rakibi fiat . Oda mx5 benzeri zaten. Hani bunu begenmezsek baska secenek zaten yok :D
 
hafif arabaya kısa oranlı şanzıman takınca iyi bir 0-100 almak çok zor değil. Ama uzun yolda giderken az daha hızlanayım dediğinizde üzer bu motor. Beni üzen tarafı o. Gönül ister ki hep atmosferik olsun ama 1.5 motorda aşırı besleme olmadığında maalesef yetersiz. benim arabaya kısa oranlı şanzıman taksam 1lt motorla daha ağır olmasına rağmen aynı hızlanma değerlerini almam çok zor değil. Mevcut haliyle bile 9sn veriyor ki, en azından 120-130 ile giderken bastığımda da gayet seri bir şekilde hızlanabiliyor. max hızdan bahsetmiyorum bile. Fiesta ve mx5 kıyaslamak için demiyorum fakat bahsedilen fiyatın 3te 1ine aldığım arabanın performansı kafa kafaya ise geri kalan tarafları için 100 bin liradan fazla para bence absürd
Yani 1.6 motor 4 ileri atmosferik kullaniyorum uzun yolada ciktim bir kere uzulmedim nasil oluyor 1.5 uzuyor ben bilmiyorum acikcasi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich
Zaten mx-5'ten yana en ufak bir şüphem yok. @sputnik alınası araçlar başlığında 2.0 mx-5'i 2.el 147 bin lira olarak ilanını gönderdi. O aracı o motor ve paraya alırım. Dediğim gibi iş benim için artık fantazi ve zevk meselesi haline geldiğinden vereceğim mtv farkını seve seve gözden çıkarırım. Ha paran yoksa, hiç bir şekilde çıkışmıyorsa o zaman zaten yapacak bir şey yok. Ama kendimi zorlayabiliyorsam zorlar alırım.
işte buna da aynen katılıyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Valla soyle bir durum var sinan hard top mx5 ile neler yapti videoda kendiside belirtti o dolulukta bu kadar iyi yol tutan eglenceli ustu acilir baska araba yok.
Kaldiki bugun agir bir c segmenti aracin uzerindeki 1.6 atmosferikten bahsetmiyoruz. Araba 950 kilo civari 1.5 yeni tip atmosferik. Videodaki cigeri hepimiz duyduk. Evet ust seviye performansi yok ama yakit ekonomisi bile yapabilen bir atmosferikten bahsediyorsak yine dedigim gibi parasini sonuna kadar hak ediyor demektir.
Abi 0 km 160 milyara ustu acilir yapistiran baska araba yok ki. Arabanin en yakin rakibi fiat . Oda mx5 benzeri zaten. Hani bunu begenmezsek baska secenek zaten yok :D
Söylediğim gibi illa roadster istiyorum diyenin zaten yapacak bir şeyi yok. Ama benim öyle bir kriterim yok. 160 bin liraya 1.5 atmosferik araç alıp otobanda 3.20 dizelden tokat yiyemem ben. Tamam ben virajcı adamım, düzde deli gibi gitsin diye bir ısrarım yok ama o kadar da değil yani :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor ve mecagil
beklenti meselesi. demem o ki, bir araca bindiğim aracın 3 katı para ödeyeceksem keyfinin yanında daha hızlı olmasını da beklemem normal diye düşünüyorum
Tabiki normal ama elma ile armut olayina girersek zaten icinden cikamayiz. Mx5 in amaci basit en hizlisi olayim demiyor ustu acilabilir ,ulasilabilir ,yol tutus limitleri yuksek cok geride kalmayan , tasarimi donanimi ust seviyede olan ,yakit ekonomisi bile yapilabilen ucuz arac olmak. Zaten hali hazirda en cok satan ustu acilir arac mx5. O yuzden dedigim gibi kendi klasmaninda bu fiyatlara pek rakibi yok. Ama konu daha guclusu var denirse elbetteki her zaman daha guclusu var ornegin kardesi fiat . Alt yapi ic mekan mazda ama fiat turbo koyup satiyor. Yinede sinan mx5 i daha guzel buldu .
 
Söylediğim gibi illa roadster istiyorum diyenin zaten yapacak bir şeyi yok. Ama benim öyle bir kriterim yok. 160 bin liraya 1.5 atmosferik araç alıp otobanda 3.20 dizelden tokat yiyemem ben. Tamam ben virajcı adamım, düzde deli gibi gitsin diye bir ısrarım yok ama o kadar da değil yani :D
Abi bana bir tane arac goster 0 km 3.20 dizel tokatlayacak 160 milyar alti tamam olur diyim
 
Tabiki normal ama elma ile armut olayina girersek zaten icinden cikamayiz. Mx5 in amaci basit en hizlisi olayim demiyor ustu acilabilir ,ulasilabilir ,yol tutus limitleri yuksek cok geride kalmayan , tasarimi donanimi ust seviyede olan ,yakit ekonomisi bile yapilabilen ucuz arac olmak. Zaten hali hazirda en cok satan ustu acilir arac mx5. O yuzden dedigim gibi kendi klasmaninda bu fiyatlara pek rakibi yok. Ama konu daha guclusu var denirse elbetteki her zaman daha guclusu var ornegin kardesi fiat . Alt yapi ic mekan mazda ama fiat turbo koyup satiyor. Yinede sinan mx5 i daha guzel buldu .
aynen doğru. Ucuz araç olması. 160 bin liraya satıldığı için değil, 25 bin dolara satıldığı için en çok satan cabrio ama bu araç :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sailor
aynen doğru. Ucuz araç olması. 160 bin liraya satıldığı için değil, 25 bin dolara satıldığı için en çok satan cabrio ama bu araç :)
Turkiyede her arac oyle fiyatlara geliyor hocam. 2.0 motorlu mazda cx5 i 200 milyara satmayi basardi mazda turkiye. Daha ucuza getirebilseler yaparlardi satis rakamlari dusuk cunku. Dedigim gibi muadili piyasada yok benim icin mx5 bu fiyata mantikli.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mecagil
128 bin liraya 208 hp'lik 208 gti by ps var.. 32 bin lirayı da bakım, yakıt, lastik, gezme tozma parası diye kenara ayırırsın. Hem virajda mutlu eder, hem pistte, hem düzde..
Orasi ayri konu ama dedigim gibi 160 milyar altina 320 dizel tokatlayacak babayigit zaten yok kimisi gider pejo alir kimisi mx5 ama kesinlikle degmez diyemem kendi acimdan.
 
  • Beğeni
Tepkiler: petrich ve Cenk
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...