Ne kadar anlatılsa da insanın kendisi kullanması lazım böyle bir arabayı ama hiç olmadı farklı insanların tecrübelerini göreyim diye açtım okudum 7 sayfayı, sonuç hüsran. Test etmeden imkanı yok alamam, test aracı da bulamıyorum ama yine de siz şahsi fikrinizi söyleyebilirsiniz: Özellikle roadster olsun demeyen bir insan için hot hatch'lere göre nispeten kullanışsız ve gücü az olmasına rağmen sürüş keyfi için alınır mı? Yeni bir 320i ED'den inilip binildiğinde de mutlu eder mi?
İlk olarak fiziksel özellikleriniz belirleyici oluyor. Araba hakikaten dar ve ayar aralıkları çok kısıtlı. Bir showroom'a gidip içine binip rahat bir sürüş pozisyonu yakalarsanız, bir de o haldeyken tentesi kapanıyorsa tamamdır, direk alın.
Bu arabanın bence tek kusuru bu. Bagajı filan gayet yeterli. İç mekanda saklama gözü olarak koltuk arası torpido var o kadar. Donanımlarında herhangi bir eksik veya zayıf çalışan bir şey görmedim. Gece sürüşünü bilmem, farların performansı nasıldır hiçbir fikrim yok. Ses sistemi Bose ve kafalıklardaki hoparlörlerle filan gayet başarılı bir performans sunuyor. Geçeyim sürüşle ilgili izlenimlerime.
Araba 1.5 atmosferik kağıt üstünde incelemişsinizdir zaten. Bir vtec değilse de, devir kesiciye kadar iştahlı şekilde devir çevirmesi -ki bu da 7000devri geçiyor- çok keyifli. Manifoltları ve egzoz sistemini revize etmişler ve tatlı spor bir egzoz sesi de var. Warex gibi dışarıdan küfrettiren bir ses de değil, keyif veren bir ses. Vites geçişleri çok çok iyi, vites yolları çok kısa ve net. Hayatımda ilk kez bindiğim bir arabada, pist ortamında bile bir kez olsun vites karıştırmadım. Yol tutuş çok iyi. Kedi gibi. Hem hafif hem küçük hem de arkadan itiş olunca inanılmaz dengeli ve çevik hareket ediyor. Direksiyon da çok hisli ve tepkileri direk. Eski kasa Mk6 Fiesta'mızı hatırlattı bana. Arabanın sürüş konforlu go-kart gibi. Mini Cooper'lara da öyle derler ama muhtemelen bu daha konforludur. Sürüşte zayıf bulduğum tek noktası frenleri olmuştu. O da pist ortamında yetersiz. Yoksa trafiğe açık yol koşullarında şov yapar, 200'le giderken panik fren yapsanız bile başınızı ağrıtmaz. Arabanın yol tutuşunun gölgesinde kaldı diyebilirim, standart arabalardaki frenler gibi diyeyim. Bir Polo veya Fiesta gibi güzel durduran fren, büyüleyen fren değil =)
BMW'den geçersem neyini ararım diye sorarsanız ilk cevabım iç hacmini ararsınız diyorum. Geniş iç hacmini değil, standart bir araba hacmini
Sürüş pozisyonu ve keyfi kesinlikle bir BMW'yi aratmaz. BMW'yi aşırı yanlayarak kullanan biriyseniz ve bunda da aynı şeyleri yapmak istiyorsanız gücü bir noktadan sonra drifte izin vermez. Roll geceleri yapıyorsanız herhangi bir iddianız olamaz. Ama karşılığında şöyle bir güzelliği olur, arabanın bütün yeteneklerini rahatça kullanmanızı sağlar. Arabanın limitlerini görmeniz çok kolay, motor ve yürüyenin üstüne iyice binip %100'ünü kolayca deneyimleyebilirsiniz. Bu arada hata yaparsanız da çok affedici, hataları kolayca tolere ediyor. Ben pistte yorgunluğun da etkisiyle bir kere yaptım, oradan biliyorum
. ESP araba kontrolden çıkma noktasına gelmeden devreye girmiyor. Yani güçlü önden çekerler gibi esp ve çekiş kontrol sistemleri ön düzen ve tekerleklerle mücadele halinde olmuyor. Şerit takip sistemiymiş gibi durumu kotaracak kadar ucundan azıcık müdahaleler yapıp gerisini büyük ölçüde sürücüye bırakıyor.
BMW ile roll yaparsınız, trafikte birileriyle kapışırsınız vs. vs. Bunlar BMW'de keyif verir (...sanırım. Çünkü layığıyla bir BMW deneyimim olmadı, dışarıdan izlediğim kadarıyla yazıyorum) BMW sürücüleri genelde arabalarını ve kendilerini başkalarıyla mücadele ederek kanıtlamaya meyilli oluyor. Challenge'a yatkın oluyor. Mx-5 ile ise önünüzde tatlı virajlar gördüğünüzde tempoyu yükseltip solo yaparak kolayca keyif alabilirsiniz. Hothatch'leri süre olarak geçemez ama daha fazla keyif verebilir. İç mekanı Mazda 3 kadar geniş olsa hayalimdeki araba olurdu.
Anlattıklarımın umarım yardımı olmuştur. Başka spesifik sorularınız varsa cevaplamaya çalışırım.