KAPALI Mazda MX-5 Alınır mı?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

rosel

Profesör
Destekçi
11 Eyl 2016
620
956
2,270
Marka
BMC
Selam arkadaşlar,

Kardeşime ufak çaplı bir araba aldıktan sonra(Nissan Micra 1.2 Benzin), sıra bana geldi. Babam coupe tarzı araçları sevmez fakat şansımı deneyim Mazda MX-5'i göstereyim dedim, çok sevdi. İstediğimiz rengiyle vs araç 160 bin tl. Kafamın karıştığı nokta da burası, sizce bu fiyata değer mi, araç okula git gel de kullanılacak, beni uzun seneler götürür mü, satınca rahat satabilir miyim, daha iyi alternatifleri var mı(sadece roadster olması zorunlu değil) gibi sorulara cevap verebilecek Mazda ve otomobil hastalarını bekliyorum.

Sevgiler.

Aracın resmi internet sitesi: https://www.mazda.com.tr/modeller/mazda-mx-5/
maxresdefault.jpg


03.6_OVERVIEW_Gallery_Highlights_Medium_LHD_468x318px.jpg
 
Son düzenleme:

karyel

Profesör
2 Kas 2016
313
441
1,395
40
Takip ettiğin konuya cevap yazılmış diye mesaj gelince bakayım dedim, ne yazmışım; "alınır" yazmışım. biraz açayım;
Eğer iki kişi olsak (çocuklar olmasaydı, yeni evli çift olarak), tam ege kıyı şeridinde keyifle sürmeye, havadar havadar gezmeye süper. veya yaş kemale erdikten sonra 2. araç olarak keyfine binmelik gayet güzel alınır. Tabi ki 2 lt otomatiğini alırım o ayrı konu. Aracı kullanmadım sadece bayide içine oturdum. Tasarım on numara, malzeme işçilik eh işte, mazda3 kullandıktan sonra şuna eminim, sürüş keyfi 10 üzeri olur. (1.92 boyla tavan kapanınca içine muhtemelen sığamam o ayrı konu) :)
Allah aşkına şu araba alınmaz mı?
2017-mazda-mx-5-miata-rf-hero-0-980x420.jpg 2017-mazda-mx-5-rf-features-fake-quarter-glass-and-redish-brown-leather-105885_1.jpg CAC70MAC251A01300.jpg mazdamx5-rf-03.jpg
şu arka stop grubunun tasarımı bile yeter.;)
 

kadiogluakin

Asfalt Kurutucu
22 Kas 2016
13
112
685
Eylul 2017’den beri gunluk arabam olarak kullaniyorum suan arac 14.000 km’de.
Alana ihtiyaciniz yoksa, bekar ve ogrenciyseniz ve tabii ki surus zevki araniyorsa geriye az secenek kaliyor. Benim boyum 1.86 hafif iri bir adamim ve boy-kilo olarak limit oldugumu dusunuyorum hatta kisin mont-bot giyerek kullanmam iyice zorlasiyor :). Yakit tuketimi otobanda gercekten az. Akici trafikte 100-130 arasi 5.6-5.7 lt/100km gibi bir tuketimi var sehir icinde ise 8.5-9 arasi geziyor. Aracin gunluk kullanimda en buyuk dezavantaji yalitim meselesi. Ozellikle 100 km/s suratlerden itibaren konusurken ses yukseltmek gerekiyor. 2018 modellerinde fabrikadan ufak bir yalitim iyilestirmesi yapildi.

Dikkat edilmesi gereken husus aracin kronik sorunu olarak yumusak tavan acildiginda roll bar kapaklarina surtme yapabiliyor ve tavan kumasi aciliyor. Benim tente garantiden degisti fakat bu aracin 2 tip tentesi bulunuyor. Amerika’da satilan club ve sport modellerinde burada power sense donaniminda bulunan tentenin ic dosemesinde ekstra sunger izolasyonu bulunmuyor ve Mazda Turkiye sark kurnazligi yaparak garantiden ekstra izolasyonu olmayan tente ile degistirdi tavanimi.

Bir diger dusunulmesi gereken nokta parca sikintisi. Benim aracimin arka travers, 5 salincak ve arka sag amortisoru degisti ve 1 ay parca beklemek zorunda kaldim.

Aracimi her calisirtirdigimda yuzumde bir gulumseme beliriyor. Suan bu kadar mekanik, bu kadar surucusu ile iletismde olan baska bir arac bu fiyat noktasinda yok piyasada. Otobanda gucu yetersiz kalmiyor fakat asil parladigi nokta virajli orman ve dag yollari. Gucu bu yollarda son derece yeterli ve 2. Ve 3. Vites arasinda gidip gelmek anlatilamaz derecede zevkli.

Ozellikle stok asiri yumusak yaylarla araba bu hizlarda son derece yeterli ve zevkli hissettiriyor ANCAK, Mazda bu yumusak setupi arac yattikca mekanik tutus artsin diye guzel asfaltlarda kullanilmak uzere tasarlamis. Ulkemizin parlak asfaltlarinda bu govde salinimi tekerlerin surekli kaymasina sebep oluyor. Ben ABD spec Eibach Pro-kit ve 15mm spacerlar taktim, stok 195-50-16 jant lastiklerden Advanti Storm S1 jantlarla 215-40-17 Michelin PS4 lere gectim ve arac cok daha oturakli hissettiriyor ozelikle Hunter Mahmut Usta’nin rot ayarindan sonra.

Son olarak bu aracin sahiplik deneyiminin onemli bir parcasi modifiye etmek. Sadece miata parcalari ureten onlarca firma var ve arabayi kendi zevkine gore ozellestirmek cok mumkun. Otomobil mekanikleriyle ilgili bilgi ogrenmek icin mukemmel bir araba.

Almayi dusunen herkesin almasini tavsiye ettigim, kimseyi uzmeyecek bir araba.

Miata Is the Answer ;)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım