KAPALI Mercedes mi, BMW mi, Audi mi.

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Mesela VW grubunda Scirocco bence essiz, cunku ayni havayi solutan ne bir audi var ne seat ne skoda, Golf altyapisi olmasina ragmen psikopat bir alet, ailecek seviyoruz :)
Bence boyle bir sanat eseri audi catisinda cikmayi hak ederdi. Bu arada forumun engelleme ozelligi ise yariyormus bu cok hosuma gitti, arada ergen mesajlari olunca engelleyebiliyoruz.
 
audinin dikkat çekmeye yönelik bir tasarım anlayışı yok normal modellerde bunu beğenmeyebilirsiniz ve eleştirebilirsiniz de. ama audi a3 golf e tasarım olarak benziyor demek garip olur. veyahut passat a4 e. her şeyiyle 2 seviye üstte bir marka en az. yani nasıl ki volvo ford şasesine kendinden şeyler ekliyorsa audi de ortak kullanılan şasilerin en muntazam hale getirilmiş versiyonlarını kullanıyor. audiyi de geçelim. onda kullanılan şanzıman da pdk porsche nin bir versiyonu. o zaman da porsche audiyle ortak kullanıyor diye aşırı hızlı bir audi. ayrıca siz m serilerinden bahsetmişsiniz. rakibi olan audi rs3. quattro teknolojisinin geldiği yer ortada ve şanzıman ve quattrodan dolayı tutuş ve hızlanması da 135 i den daha iyi testlerde gördüğüm kadarıyla. üzerine bir de iç mekan kalitesi audilerin bmw lerden bir çıt iyi yerde olduğunu herkes söylüyor. yani bunlar da çok önemli değil dediğiniz kriterlere göre marka premiumluktan çıkmıyor. o zaman tır yapan marka da benim gözümde premium değildir desek dikkate almamız gerekir. premium bir arabanın hissettirdiği lüks seviyedir. bunu da audi yapmıyor demek bana kalırsa abes olur. ha siz sevmezsiniz ayrı konu ama premium değil demek doğru olmaz bana göre.

Ortada bir yanlis anlasilma var ben tasarimdan bahsetmiyorum, teknik altyapinin ayni olmasindan bahsediyorum. Audi skodadaki motora hirbisey eklememis gibi gorunuyor teknik detaylarina bakarsaniz, Seat Skoda Vw nin hallicesi derken Audinin ucuz versiyonlarindan bahsediyorum, Quattrolar farkli tabi ki, onlara lafim yok. Baya bir yanlis anlasildim sanirim eksik anlattim toparlayayim..

Volvonun V40 gibi ford sasesi kullanan modelleri de Audinin Skoda Seat VW ile ortak kullandigi motor saseleri de Bmw nin peugeot motorlu araci da Volvonun ford motorlu araci da benim gozumde premium etiketini zedeleyen bir durum, burada audiye fazla yuklenmemin sebebi bu tarz iliskinin en cok audi tarafinda olmasi..

Ben arabam premium diyebilmem icin (Bence, benim kendi gorusum) ayni motorun ayni sasenin baska bir aracta yari fiyatina piyasada olmamasi lazim, bence maserati ferrari rollce royse gibi lambo gibi ozenilmese de olabildigince ozel olmasi lazim aracin, motoruyla sasesiyle :) sanirim onlar luxury olarak geciyor bilen varsa aydinlatsin, zaten bindigimiz araclarin hepsi seri uretim,

premium denilince sanki el yapimi limited edition gibi kasilan araba sahipleri var ya o da ayri bir olay...
 
dediğinizi anladım aslında :) her ne kadar kullanımda audinin çok seviye yukarıda olduğunu görseniz de kağıt üzerinde aynı platformu paylaşıyor gibi şeyleri görmek güzel olmuyor. o dediğiniz de markanın durumu netice itibariyle. vw şu anda ne durumda bilmiyorum ama mercedes ve bmw den firma olarak daha zengin ve bu yüzden de daha çok markayı altında bulunduruyor. öyle olunca ortak şeyler artıyor tabi.

bu ticari anlamda buyuk basari olsa da beni pek mutlu etmiyor cunku ilerde birgun piyasayi domine eden 2 farkli sase iki farkli motor secenegi iki de sanziman olacak hangi markayi alirsak alalim ayni arava binecez, bu alinabilirligi artirsa da istedigimiz araca ulasamayacaz. wv grubu cok basarili ona lafim yok, ama ben sahsen 67 mustang gorunce ic geciriyorsam 10 sene sonrada bugunku arabalara ic gecirecegimizi saniyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
tartışmaya bende gireyim..

vw grubunun 1.4 150 beygir motoru evet birçok aracında kullanılıyor.. aynı motoru hem audi a4 hem golf'te görebiliyorsunuz..

yalnız, burda gözardı ettiğiniz husus şu, bizim gibi saçma vergiler olmayan normal ülkelerde kimse audi a4'ü 1.4 motorla almıyor.. 2.0 252 beygir o arabanın en çok satan motoru, onun ardından 3.0 tdi motoru..

adamlar geri kalmış ülkelere ayak uydurmak için çıkarıyor bu motorları.. avrupa'da, amerika'da 1.4 motorla a4 ve hatta a5 satmaya çalışsan insanlar şaka falan sanabilirler..

yani özetle markaları değerlendirirken sadece kendi ufak ülkemizin şartlarıyla değerlendirmeye kalkarsak eksik kalır..

vw grubu nasıl çalışır, olayı nedir biraz araştırmak lazım.. bizde sanılıyor ki hepsi aynı fabrikadan çıkıyor arabaların, hiçbir markanın kendi fabrikası, kendi mühendis ordusu yok..

audi'nin merkezi neresi, seat'ın neresi bir bakmak lazım.. lambo'yu alalı kaç sene oldu audi, bakın vw değil audi aldı lambo'yu.. eee sonuçta hepsi vw denip geçilemez, öyle değil o işler..
 
  • Beğeni
Tepkiler: hikmetkara
tartışmaya bende gireyim..

vw grubunun 1.4 150 beygir motoru evet birçok aracında kullanılıyor.. aynı motoru hem audi a4 hem golf'te görebiliyorsunuz..

yalnız, burda gözardı ettiğiniz husus şu, bizim gibi saçma vergiler olmayan normal ülkelerde kimse audi a4'ü 1.4 motorla almıyor.. 2.0 252 beygir o arabanın en çok satan motoru, onun ardından 3.0 tdi motoru..

adamlar geri kalmış ülkelere ayak uydurmak için çıkarıyor bu motorları.. avrupa'da, amerika'da 1.4 motorla a4 ve hatta a5 satmaya çalışsan insanlar şaka falan sanabilirler..

yani özetle markaları değerlendirirken sadece kendi ufak ülkemizin şartlarıyla değerlendirmeye kalkarsak eksik kalır..

vw grubu nasıl çalışır, olayı nedir biraz araştırmak lazım.. bizde sanılıyor ki hepsi aynı fabrikadan çıkıyor arabaların, hiçbir markanın kendi fabrikası, kendi mühendis ordusu yok..

audi'nin merkezi neresi, seat'ın neresi bir bakmak lazım.. lambo'yu alalı kaç sene oldu audi, bakın vw değil audi aldı lambo'yu.. eee sonuçta hepsi vw denip geçilemez, öyle değil o işler..

Kismen katiliyorum, eskisi gibi hicbir marka %100 ozgun arac yapamayacak, nedeni ise cok acik maaliyetleri dusurmek. Bu acikcasi hosuma gitmiyor, ve bunu her marka yapiyor ama en cok yapan VW. Piyasa git gide tekel olmaya basliyor, birtakim firmalar iflas verirken diger firmalar ayni cati altinda birlesmek yada bir takim ortakliklar yapmak zorunda kaliyor.

Bilgisayar sektorunden ornek verirsem, eskiden MAC kendi islemcisini yapardi IBM de oyle suan hangi bilgisayari alirsaniz alin icinde intel yada amd islemci olmasi gibi. Yani cok bir seceneginiz yok, tercih hakkiniz iki uretici ile limitlenmis durumda.
 
audi kesinlikle almanlarda ilk 3'e girmez at gitsin

bmw ve mercedes'e gelince...

klasik otomobil koleksiyonlarına bakarsanız, mercedes tüm arabaların tasarımların mühendisliğin örneğidir.

kesinlikle mercedes-benz, bmw'den çok çok daha kalitelidir.

ama iki araçta günümüzde çok yakın birbirine.

seçim şuanda sadece tasarıma kalmış
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
audi kesinlikle almanlarda ilk 3'e girmez at gitsin

bmw ve mercedes'e gelince...

klasik otomobil koleksiyonlarına bakarsanız, mercedes tüm arabaların tasarımların mühendisliğin örneğidir.

kesinlikle mercedes-benz, bmw'den çok çok daha kalitelidir.

ama iki araçta günümüzde çok yakın birbirine.

seçim şuanda sadece tasarıma kalmış
audi giremeyecekse kim girecek opel mi?
 
siz benzerlik derken alman tutumundan bahsediyorsunuz ki bu japon fransizlarda yok ama bir vw ve audide de var, simdi bmw 3 serisi 5 serisine benziyorsa bunun nesi elestirilebilir ki sonucta marka izlerini tasiyacak.. i8 almaniza gerek yok benim imzamdaki bmw de bulunan motoru da saseyide bmw olmayan bir aracta goremezsiniz, benim demek istedigim tamamen budur, bence markayi premium yapan sey budur, benim icin motor teknolojisi, sanzimani, yurur aksami onemli, dosemesi plastik kalitesi cok umrumda olmaz http://www.carlexdesign.com/ veririm arabayi daha da iyisi olur custom , individual yada adina ne derseniz. :)

En azindan audi gibi tutupta yari fiyatina satilan skoda ile ayni altyapiyi paylasmiyor. Simdi vw icin audi altyapisina sahip oldugu icin iyi diyorsunuz ya iste burada audi kalitesini kaybediyor cunku kendinden daha ucuz arabalari besliyor, dolayisiyla premium havasi kayboluyor.

Hocam audi nin altyapısını eleştirmişsiniz de sadece bildiğim kadarıyla a3 mqb kullanıyor a4 filan mlb de hep ve a3 aynı altyapıyı kullanan leon,golften daha iyi olduğu markanın aracına güvenip esp kapanma tuşu koyması (esp kapanıyor diye biliyorum) diğerlerine koymaması ile gösteriyorlar bence.
 
Hocam audi nin altyapısını eleştirmişsiniz de sadece bildiğim kadarıyla a3 mqb kullanıyor a4 filan mlb de hep ve a3 aynı altyapıyı kullanan leon,golften daha iyi olduğu markanın aracına güvenip esp kapanma tuşu koyması (esp kapanıyor diye biliyorum) diğerlerine koymaması ile gösteriyorlar bence.

q1,q3 filan da var onların içerisinde.

3 üde çok güzel arabalar yapıyor hepsini test edip görmek lazım ama ben mercedes ve bmw arasında modele bağlı olarak gider gelirdim
 
  • Beğeni
Tepkiler: inzfatih
Bu premium markaların hepsi birbirinden güzel. Bu mevzuda şu daha kötü, bu daha iyi diye eleme yapabilmemiz için hepsinin farklı farklı modellerini ciddi yol koşulları ve km'ler boyunca test etmiş olmamız gerekir.
Ben premium markaların mühendislik başarılarını kıyaslarken mutlaka prestij için ürettikleri modellerinin baz alınmasından yanayım. Daha alt modelleri ne kadar premium olsa da hepsinin maliyet / satış oranı ikileminde taviz verdikleri noktalar var. Bu markaların hiç bir masraftan kaçmayıp, ellerindeki en iyi tecrübeleri ve bilgi birikimlerini uyguladıkları modellerin tek tek testini izleyip, artı ve eksilerini gözden geçirip, hangisinin daha ileri seviyede bir mühendislik uyguladığını değerlendirmek gerek. Çünkü işin içine maliyet korkusuyla üretime sundukları modeller girdiğinde karşılaştırabileceğimiz tek şey, mühendislik başarısından öte üretimde hangisinin daha az taviz verip vermediği mevzusudur.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...