Mitsubishi, Avrupa pazarından çekiliyor!

Baris Inselel

Yönetim
Editör
2,170
Uzun süredir Avrupa pazarında olan Mitsubishi, artık yeni modellerini Güneydoğu Asya’ya sunacağını açıkladı.
Mitsubishi bu karar ile sürdürülebilir bir büyüme gerçekleştirmeyi hedefliyor. Automotive News Europe’un iddialarına göre bu karar ile yeni nesil Outlander modeli 2020’nin ikinci yarısında Avrupa pazarına giriş yapacakken bu karar ile yeni crossover modelinin Avrupa’ya girişi ise iptal edilmiş durumda.
Mitsubishi’nin Güneydoğu Asya’da çok ciddi bir pazar payı bulunuyor. Japon üretici de kendisi için en doğru olanın bu pazara önem vermek olduğuna inanıyor. Gelecekte görebileceğimiz Mitsubishi modellerinin genellikle arazi odaklı olacağı da söyleniyor.
Mitsubishi, maliyet kısmak için de ortakları olan Nissan ve Renault’nun yardımını isteyecek. Ortaklık sayesinde markaların teknolojilerini ve platformlarını kullanacak olan Japon üretici, geliştirme harcamalarını en aza indirgemeye çalışacak.
Yeni Toyota Corolla Hatchback 1.8 Hybrid e-CVT Testimizi izlemek...


Okumaya devam et...


 
  • Üzgün
Tepkiler: fujiwara ve Akın
Ülkemiz de Lancer, L200 ve ticarileri dışında pek göremiyorduk zaten. Ama çekilmesi kötü oldu. Bu karar kullanıcılarına nasıl yansır görücez.
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Zaten mitsubishi 80'lerin ikinci yarisi ve 90'lari kavurdu sonra ise sus pus oldu. Mutlaka yeni bir yapilanmaya girmesi lazimdi.
 
Dacia vari hatta daha da kötü bir görüntü çizmenin ötesine gidememişti doğru karar vermişler. Markayı japon dacia sına çevirdiler
 
Ben biliyorum dacia olmadığını da Türkiyede imajını ona çevirdiler demek istiyorum
TR'de hem kamyonet hem de pickup segmentinde çok iyi konumdalardı. binek tarafın da pazarlamada zayıf kaldılar kastettiğiniz buysa doğru. Ama bu onu yine bir Dacia yapmaz.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Tuncay19
Her gördüğümde tekrar dönüp baktığım , harika modellere sahip bir marka , çocukluktan beri hayalim olan EVO serisinin tasarımcısı sunucu olan bir üretici için ne üzücü bir durum... Güle güle mitsu
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mt.Akina
TR'de hem kamyonet hem de pickup segmentinde çok iyi konumdalardı. binek tarafın da pazarlamada zayıf kaldılar kastettiğiniz buysa doğru. Ama bu onu yine bir Dacia yapmaz.
Ben otomobile ilgisiz çevremdekiler ile konuştuğumda yani Türkiyenin %90 ına baktığımda algı bu demek istiyorum. Mitsubishi'nin bu durumuna ben de üzülüyorum. Gerçekte kaliteli bir marka olsada Türkiyede Dacia ile aynı muameleyi görüyor
 
Ben otomobile ilgisiz çevremdekiler ile konuştuğumda yani Türkiyenin %90 ına baktığımda algı bu demek istiyorum. Mitsubishi'nin bu durumuna ben de üzülüyorum. Gerçekte kaliteli bir marka olsada Türkiyede Dacia ile aynı muameleyi görüyor
O, otomobile ilgisiz %90'lık kesim Alman otomobilleri dışında hepsini el arabası diye gördüğünden bence ciddiye alınacak bir yönleri yok.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve sputnik
Mitsubishinin arazi araçlarına olumsuz yönde söylenebilecek pek birşey yok; ancak iş binek araca gelince yanılmıyorsam son olarak lancerı geliştirmeyi bıraktı ki tabancasıydı
Hiç unutmuyorum bir otomobil fuarında bir çok c segmentini inceleme fırsatım olmuştu ve lancerın iç mekan kaitesi mubağla olmasın dacianın biraz üzerindeydi. Motor ve karoser aksamına olumsuz birşey diyemem. Ama izolasyon ve malzeme kalitesi gerçekten gerideydi. Tabi bu durum kesinlikle markanın kötü olduğj anlamına gelmiyor ancak şu gerçek ki arazi araçlarına verdiği uğraşı keşke evolardaki gibi bineklere de yapsaydı ne yazıkki avrupa pazarında binek daha önemseniyor.
Ciddiye alınacak yönleri olmasaydı şuan Mitsubishi ye Bay Bay demiyor olurduk
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: yaso ve Tuncay19
Mitsubishinin arazi araçlarına olumsuz yönde söylenebilecek pek birşey yok; ancak iş binek araca gelince yanılmıyorsam son olarak lancerı geliştirmeyi bıraktı ki tabancasıydı
Hiç unutmuyorum bir otomobil fuarında bir çok c segmentini inceleme fırsatım olmuştu ve lancerın iç mekan kaitesi mubağla olmasın dacianın biraz üzerindeydi. Motor ve karaser aksamına olumsuz birşey diyemem. Ama izolasyon ve malzeme kalitesi gerçekten gerideydi.
SUV larıda aynı. Pazarlayamadılar. Alanlar boş paket aldı, dışarıdan bakınca ucuz durdu, yaşadığım yerde 5 L200 ün 4 ü Türk Telekoma ait ve kötü duruyor.
Sedan da dediğiniz gibi. Üstüne bir de attrage mıydı neydi bir model getirdiler iyice bozdular işi
 
  • Beğeni
Tepkiler: Sinistra
Ciddiye alınacak yönleri olmasaydı şuan Mitsubishi ye Bay Bay demiyor olurduk
Marka o kesim yüzünden çekilmedi. Ülkemiz de bir kaç modeli dışında Tutulmuyor da değildi. L200 kendi sınıfının lideri. kısacası önemsiz bir kesim yüzünden çekilen bir marka değil.
 
Eskilerini iyi markalarından birini artık görememek üzücü bir durum.
Zaten son yıllarda ticari birkaç modeli harici Avrupa'da özellikle de Türkiye pazarında pek yoktular. Ürettikleri arabaları artık pek iyi olmamakla birlikte eski efsaneleri teker teker bitirip veya isimlerini hiç yakışmayacak arabalara kullanmaları da üstüne tuzu biberi oldu.

Umarım bu durumu Mazda gibi diğer Japon üreticilerde veya başka ülkelerin başka markalarında görmeyiz. (Mazda bu gidişata en yakın marka gibi)

En yakın zamanda eski efsanelerinin yeni nesilleri ile görmek ümidiyle, hoşçakal Mitsubishi...
Evo-TME_s_00.jpg
mitsubishi-lancer-wallpaper-hd-40457-5093584.jpg
mitsu-evo-ta.jpg
1607050.jpg
44262_28cc24593198163a824c3be98a5bfb02.jpg
bea9a78610cb8351c735c714a215f847.jpg
 
Son düzenleme:
Altın çağını 80-90'larda yaşamış bir marka, tek suçu Toyota kadar globalleşememesiydi sanırım.Halbuki şimdi koreli Hyundai bile bu işi çözdü.O değil şimdi Mitsubishi'nin ticari olmayan ve daha önce satın alınmış olan SUV modellerinin Türkiye ve diğer avrupa pazarlarında nasıl hizmet sunabilecekler?Piyasadaki durumu nasıl olacak merak etmiyor değilim.

Kısacası Orhan Veli'nin de dediği gibi ''Yazık oldu Süleyman Efendiye''.Dandik dandik markalar ortak platform ve gruplarla ayakta kalırken böyle bir markaya niye kimse talip olmuyor anlamak güç yapın bir ortaklık da ayağı kaldırın şu cengaveri.Üzücü.

Bize neler mi bıraktı?
Dakar Rallisi
images


WRC ve Tommi Makinen

images




Yol araçlarında AYC ve arazi araçlarında daha nice elektronik yol tutuş sistemi.

images



Özleyeceğiz be gerçi TR pazarında Temsa ve Canter ler harici pek bir anlam ifade etmiyordu ama olsundu :)
 
Ben otomobile ilgisiz çevremdekiler ile konuştuğumda yani Türkiyenin %90 ına baktığımda algı bu demek istiyorum. Mitsubishi'nin bu durumuna ben de üzülüyorum. Gerçekte kaliteli bir marka olsada Türkiyede Dacia ile aynı muameleyi görüyor
Yalnız Dacia "kendi klasmanında ve kendini konumlandırdığı yerde" başarıdan başarıya koşan bir marka :D

@Mt.Akina Renault- Nissan ortaklığı satın aldı Mitsubishi'yi.
 
Yalnız Dacia "kendi klasmanında ve kendini konumlandırdığı yerde" başarıdan başarıya koşan bir marka :D

@Mt.Akina Renault- Nissan ortaklığı satın aldı Mitsubishi'yi.
Doğru Dacia sonuç olarak fiyatına göre kalite sunan ve satışları çok iyi olan bir marka. Eğer Mitsubishi Dacia olsaydı belki başarılıda olurdu fakat sorun tam da burada. Mitsubishi Dacia değil fakat algısı Japon Daciası misali bir algı haline gelmişti. Benim insanlarda okuduğum bu
 
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu
Yalnız Dacia "kendi klasmanında ve kendini konumlandırdığı yerde" başarıdan başarıya koşan bir marka :D

@Mt.Akina Renault- Nissan ortaklığı satın aldı Mitsubishi'yi.
Doğru yazarken o kısmı atlamışım ama hani daha yaşatılabilir konumda olsaydı keşke mesela PSA’in Opeli ayağı kaldırmaya çalışması gibi veya Seat-Skoda’nın VW nin gölgesinde büyümesi gibi olsa bugün daha farklı konumda olabilirdi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mgdedeoglu