Motor çalıştırmak!

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan TSIDSG
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
abi 1.4 olanları 68hp diye biliyorum
1.6 olanlar var alttan eksantrik bir kaç ay önce toplamıştım 83 hp onlar
1.6 tempra olanlar 100 civarı olması gerek, torkları 100 nm civarındadır, çevirdiği devirse karbüratörün ve motorun ataleti ne kadar yeterse o kadar çevirir :) kesici olmaz bunlarda ama 8000 deviri görüyorlar
Millet okadar şahin mahin deyip, cekmek i10 diye laf ederken bildigin 68 beygirmiş bunlar...
 
Millet okadar şahin mahin deyip, cekmek i10 diye laf ederken bildigin 68 beygirmiş bunlar...
bir tek 1.6 olanları iyi gidiyor onun dışında çöp..
motor zaten karbüratörlü alt devirleri leş gibi, enjeksiyonlu gibi de değil onlar
bana da 1.25 diye motor mu olur dediklerin de 912 kg diyorum mal gibi bakıyorlar :) hafiflik her şeydir hafiflikten geçir abicim dengeleri dağılır
 
bir tek 1.6 olanları iyi gidiyor onun dışında çöp..
motor zaten karbüratörlü alt devirleri leş gibi, enjeksiyonlu gibi de değil onlar
bana da 1.25 diye motor mu olur dediklerin de 912 kg diyorum mal gibi bakıyorlar :) hafiflik her şeydir hafiflikten geçir abicim dengeleri dağılır

Hocam bir çok kişi ağırlığı yol tutuş ve güven olarak algılıyor yüksek hızda uçar filan diye düşünüyorlar hatta bir muhabbette benim için araba en az 1400 kilo olmalı filan dedi bana :)
 
bilgisizlikten kaynaklanıyor hocam, ağır araba yere basar mantığı.. arkası kayan arabaya yol tutmuyor demek gibi...
bizim kayıyor, köpek gibi de yol tutuyor :p lastiklere rağmen :D

Ben tofaş serisinde öğrendim araba kullanmayı desem yeri. 124te ilk direksiyona oturdum kullanmaya başladım 131de geliştirdim yeni kasa şahin doğan l kullandım sonra da taunus'a oturdum. kazaların büyük bölümünde ortadan bölünmesi ön tarafın arka tarafın kopması vs bunlar tesadüf değil gerçekten. bi de arabalar yaşlı, motoru iyiyse oo bu araba harika diye basıyolar ama kasa yaşlı yorgun ve dayanıksız bunu dikkate almıyorlar
 
bizim kayıyor, köpek gibi de yol tutuyor :p lastiklere rağmen :D

Ben tofaş serisinde öğrendim araba kullanmayı desem yeri. 124te ilk direksiyona oturdum kullanmaya başladım 131de geliştirdim yeni kasa şahin doğan l kullandım sonra da taunus'a oturdum. kazaların büyük bölümünde ortadan bölünmesi ön tarafın arka tarafın kopması vs bunlar tesadüf değil gerçekten. bi de arabalar yaşlı, motoru iyiyse oo bu araba harika diye basıyolar ama kasa yaşlı yorgun ve dayanıksız bunu dikkate almıyorlar
metal yorgunluğu oluyor hocam zaten çürük araçlar fabrikadan çürük çıkıyor, birde ülkemizin şartları ile çöp oluyorlar, sonra en ufak bir kaza da ortadan bölünüyor sağı solu dağılıyor bunlar hep arabaya ve kendine fazla güvenmeden dolayı bence,
gaza basarım giderim frene basarım dururum mantığı
 
metal yorgunluğu oluyor hocam zaten çürük araçlar fabrikadan çürük çıkıyor, birde ülkemizin şartları ile çöp oluyorlar, sonra en ufak bir kaza da ortadan bölünüyor sağı solu dağılıyor bunlar hep arabaya ve kendine fazla güvenmeden dolayı bence,
gaza basarım giderim frene basarım dururum mantığı
Aynen öyle maalesef hocam. bizim taunusta bile ciddi metal yorgunluğu var kaldı ki fordlar tofaşa göre çok daha kalın saçtan ağır ve dayanıklı arabalar
 
Uzaktan bir arkadaş bir Doğan alıyor, aldıktan bir süre sonra farkında olmadan motorunun yapılmış 2.0 olduğunu farkediyorlar, baya iyi gidiyor falan diyordu neyse. Ben çok takmadım tabi. Bir ara bindik 2 de gazı kökledi, bildiğiniz koltuğa yapıştım ve 7500 devir çevirdi çok şaşırmıştım, bu da böyle bir anımdır.

Merak ettiğim mevzu, bu motorun pistonları genişletilerek yapılmış. Piston genişletmek ne kadar güç sağlayabilir? Bir de arabadan sürekli balata kokusu gibi koku geliyordu bunun sebebi nedir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Uzaktan bir arkadaş bir Doğan alıyor, aldıktan bir süre sonra farkında olmadan motorunun yapılmış 2.0 olduğunu farkediyorlar, baya iyi gidiyor falan diyordu neyse. Ben çok takmadım tabi. Bir ara bindik 2 de gazı kökledi, bildiğiniz koltuğa yapıştım ve 7500 devir çevirdi çok şaşırmıştım, bu da böyle bir anımdır.

Merak ettiğim mevzu, bu motorun pistonları genişletilerek yapılmış. Piston genişletmek ne kadar güç sağlayabilir? Bir de arabadan sürekli balata kokusu gibi koku geliyordu bunun sebebi nedir?
piston genişleterek 400cc alınması çok zor, başka durumlar vardır :) piston genişletmek çok bir şey vermiyor, silindir kapağını taşlayarak kapağın pistona olan mesafesi azalıyor böylece sıkıştırma oranı artmış oluyor, bu yapılabilir ama bu yapılırsa yüksek sıkıştırmadan yakıt bujisiz yanacaktır yüksek sıcaktan ötürü, yakıta oktan arttırıcı katarak bunun önüne geçilebiliyor ama Tofaş gibi araba da bence uğraşmak ne bileyim fuzuli geliyor :)
Yanık kokusu yüksek devirlerde geliyorsa normaldir ama sürekli geliyorsa baskı balata kaçırıyor olabilir, fabrikadan çıkan motorlar torkuna göre baskı kullanıyorlar ve extra bir güçlendirme durumunda tork fazla geldiği için kaçırma yapabiliyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...