KAPALI Motor sıcakken zor çalışıyor

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Maganda
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Maganda

Profesör
1,453
Marka
Volkswagen
Aracı aldığımdan beri bu sorun var. Motor sıfırlandı hala devam ediyor maalesef. Trafikte stop edince araç hemen çalışmıyor marş basıyorum sanki sıyırmış gibi boş çeviriyor. Ya da park ediyorum 2 3 dakika işimi halledip geliyorum yine aynı şekilde 10 15 saniye boş çeviriyor sonra gaz pompalarak yavaş yavaş çalışmaya başlıyor. Sabah soğukken ise motor yarım marşta alıyor. Yanlış hatırlamıyorsam benzinle kapattığımda sorun olmuyor lpg ile kapatınca zor çalışıyor. Ne yapmalıyız bunun için?
 
bir çok farklı arabada duydum bu arızayı, parça adını tam hatırlamıyorum ama hem size hem cevap vereceklere fikir olması açısından sanki egzantirik devir-konum sensörü gibi bi sensör değişince düzeliyor diyorlardı
 
bir çok farklı arabada duydum bu arızayı, parça adını tam hatırlamıyorum ama hem size hem cevap vereceklere fikir olması açısından sanki egzantirik devir-konum sensörü gibi bi sensör değişince düzeliyor diyorlardı
Eğer bu parça ise ben bu soketten motor arkasında üstte görmüştüm takılı değil boş duruyordu ne diye merak etmiştim hatta.
Screenshot_20200416-134941_Chrome.jpg
 
Eğer bu parça ise ben bu soketten motor arkasında üstte görmüştüm takılı değil boş duruyordu ne diye merak etmiştim hatta.
Ekli dosyayı görüntüle 25426
Ben hep gruplardan gördüm hiç çevremde yaşayan olmadı o yüzden net bir bilgim yok, ustanız varsa bu konu hakkında danışırken bi hatırlatırsınız bu sensörü 2000 yılı civarı enjeksiyonlu araçlarda çok görüyorum sıcakken çalışmama olayını cevap olarak bundan bahsediliyor genelde
 
Ben hep gruplardan gördüm hiç çevremde yaşayan olmadı o yüzden net bir bilgim yok, ustanız varsa bu konu hakkında danışırken bi hatırlatırsınız bu sensörü 2000 yılı civarı enjeksiyonlu araçlarda çok görüyorum sıcakken çalışmama olayını cevap olarak bundan bahsediliyor genelde
Ya ustadan hiç memnun değildim en son kavga ettik dahada gitmedim ondan sonra. Sıfır motorda yağ kaçağı oluyor arabanın altı göl gibi neyden bu diyorum şu şu müşürden diyor niye değiştirmedin diyorum demedin ki diyor. Sanki usta benim tek tek anlatıcam şunda şunda yağ kaçağı var değiştir diye. Eski araba diye herkes elinin kenarıyla uğraşıyor. Şu soket nereye takılıyor bir göz atayım motorun sağına soluna takıp deneyeyim.
 
Eksantrik konum sensörü hatasından dolayı sıcakta çalışmama ve alt devirlerde düşük performans yaşamıştım.
 
Arkadaşlar lpgden dolayı olma ihtimalide var mı? Benzinde rolanti puruzsuz ama lpgde özellikle ışıklarda durduğumda araba stop etti edecek devir düşüyor araba kendi gaz veriyor yükseliyor geri düşüyor stop edincede yukarda bahsettiğim gibi marş basamıyorum tekrar. Benzine indirim gelince 1 2 hafta benzinde kullanmıştım o zaman bir problem yoktu diye hatırlıyorum. Videosu vardı bulabilirsem atayım.
 
Benzer sorunu kronik krank devir sensörü arızasından ötürü Corsa C'ler de yapıyor. Benim arabada da hafiften böyle bir durum var. Normalde yarım marşla çalışan araba, stop ettikten kısa süre sonra çalıştırılacaksa ayda yılda bir de olsa uzun marşla çalışıyor. 6,5 yıldır bu durum devam ediyor, normal çalışmasında sıkıntı yaşatmadıkça müdahale etmeyi düşünmüyorum :)
Sizdeki durum bendekinden çok daha ileri seviyede gibi duruyor. LPG beyniyle ilgili bir durum yoksa muhtemelen aynı sebep.
 
Sizin araba enjeksiyonlu benim bildiğim kadarıyla, düz lpg takılmış. Motor ısınana kadar lpg de düzensiz olur o. Sıcak çalışmama durumu farklı onun için demiyorum ama arabaya ilk marşı benzinde basmakta fayda var
 
Sizin araba enjeksiyonlu benim bildiğim kadarıyla, düz lpg takılmış. Motor ısınana kadar lpg de düzensiz olur o. Sıcak çalışmama durumu farklı onun için demiyorum ama arabaya ilk marşı benzinde basmakta fayda var
Hocam zaten öyle yapıyorum ısınınca kendi lpgye geçiyor ama yine aynı şey bir şey değişmiyor. Işıklarda rolantiyi ayağımla yapmak zorunda kalıyorum yoksa videodaki gibi düşe düşe stop ediyor. Hatta debriyajla beraber frene basınca rolantiye düştüğünü için yine stop ediyor debriyajden çekince vurdurmuş gibi olduğu için tekrar marş alıp yürüyor. Sensorden falan değilde ben lpgde sorun olduğunu düşünmeye başladım. Sensor arızalı olsa herhalde benzinde de zor çalışırdı.
Birde şu görsellere bakabilir misiniz ? Lovato yazan herhalde lpg beyni yanında bir şey daha var ne olduğunu bilmiyorum. Muhteşem ustam ona cırt atıp bırakmış yerinden çıkmış boşta sallanıyor.
Screenshot_20200416-145448_Gallery.jpg
 
Son düzenleme:
LPG regülatöründen şüphelenebilirsiniz.

Bir müsait zamanda motor sıcakken aracı benzine alıp 2-3 km kullanın ve stop edin. 2-3 dakika sonra benzinde marşa basın. Geç çalışma yapmıyorsa, araç lpgde bırakıldığında regülatör diyaframı kaçırma yapıyor ve siz marşa bastığınızda aracın boğulmasına sebep oluyordur. Benzindeyken diyaframın içinde gaz kalmadığından bu başınıza gelmeyecektir.

Bildiğim kadarıyla arabanızda otomatik jikle var ancak eski sistem lpg ile bu otomatik jikle kısmen devre dışı, yani motor soğukken rolantide dalgalanma çok normal. Ancak sıcakken yapmaması lazım, eğer yapıyorsa yine regülatör arızası devreye girebilir.

Tabi ki ben bu ihtimalleri aracın benzinde hiç bir sorunu olmadığını düşünerek sıraladım. Eğer araçta bir sensör arızası varsa da olabilir.
 
Hocam zaten öyle yapıyorum ısınınca kendi lpgye geçiyor ama yine aynı şey bir şey değişmiyor. Işıklarda rolantiyi ayağımla yapmak zorunda kalıyorum yoksa videodaki gibi düşe düşe stop ediyor. Hatta debriyajla beraber frene basınca rolantiye düştüğünü için yine stop ediyor debriyajden çekince vurdurmuş gibi olduğu için tekrar marş alıp yürüyor. Sensorden falan değilde ben lpgde sorun olduğunu düşünmeye başladım. Sensor arızalı olsa herhalde benzinde de zor çalışırdı.
Birde şu görsellere bakabilir misiniz ? Lovato yazan herhalde lpg beyni yanında bir şey daha var ne olduğunu bilmiyorum. Muhteşem ustam ona cırt atıp bırakmış yerinden çıkmış boşta sallanıyor.
Ekli dosyayı görüntüle 25430
Sizin sıcak çalışmama ve LPG de stop etme olayı farklı sorunlar olabilir. Şimdi bende karbüratörlü araba olduğundan sizdeki sistemi tam bilmiyorum ama sizin stop etme sorununun aynısını yaşadım ben. Bendeki çözümü hava filtresinin hava girişini daraltmak ve yeniden gaz ayarı yapmak oldu, he bir de lpg regülatörü değiştikten sonra yapıldı bunlar
 
Son düzenleme:
@Alperen06 Benzinde sorun yok ya ondan eminim. Otomatik jikle sanırım var gösterge panelinde lambası var ama abs gibi onunda hiç yandığını görmedim. Rolantide düzensiz olsa yine sorun yokta stop etmesi artık tehlikeli bir boyuta geldi.
@Toprak38 Motor sıfırlandıktan sonra lpg ayarı yaptırmıştım o zaman sorun düzelmişti ama bu seferde hava filtresi patlaması başladı. En son patladığında yukardaki fotoğrafta gözüküyor borunun kelepçesi oradan çıkmıştı. Kelepçeyi iyice sıkıp geri taktıktan sonra patlama düzeldi bu seferde stop etme başladı. Acaba girişi daraltmak bende de çözüm olabilir mi?
 
@Toprak38 Motor sıfırlandıktan sonra lpg ayarı yaptırmıştım o zaman sorun düzelmişti ama bu seferde hava filtresi patlaması başladı. En son patladığında yukardaki fotoğrafta gözüküyor borunun kelepçesi oradan çıkmıştı. Kelepçeyi iyice sıkıp geri taktıktan sonra patlama düzeldi bu seferde stop etme başladı. Acaba girişi daraltmak bende de çözüm olabilir mi?
lpg yanması için benzinden daha az hava gerekiyor, fazla hava verimi düşürüyor (ve bizdeki gibi sorunlara neden olabiliyor) Bunun 2 çözümü var, ya havaya göre yakıt verilecek ki bu tüketimi artırır, ya da yakıta göre hava kısılacak. Sizin araç benimkinden daha teknolojik, bilmiyorum havayı ayarlayan bir mekanizması var mıdır ama bende olmadığı için öyle bir sistem hava filtresine giren borunun yarısı kadar kapatıldı. Ama bu hava girişi kapatma olayı da hassas bir olay lpg ci az az kısa kısa bulmuştu bu noktayı. Motor-mekanik ustası yerine şehrinizde tavsiye edilen bir LPG ciye gidin isterseniz
 
@Alperen06 Benzinde sorun yok ya ondan eminim. Otomatik jikle sanırım var gösterge panelinde lambası var ama abs gibi onunda hiç yandığını görmedim. Rolantide düzensiz olsa yine sorun yokta stop etmesi artık tehlikeli bir boyuta geldi.
@Toprak38 Motor sıfırlandıktan sonra lpg ayarı yaptırmıştım o zaman sorun düzelmişti ama bu seferde hava filtresi patlaması başladı. En son patladığında yukardaki fotoğrafta gözüküyor borunun kelepçesi oradan çıkmıştı. Kelepçeyi iyice sıkıp geri taktıktan sonra patlama düzeldi bu seferde stop etme başladı. Acaba girişi daraltmak bende de çözüm olabilir mi?

Patlama da yaşandığına göre çok büyük ihtimalle regülatör. Girişi daraltmak gaz ayarı için bir çözüm. Siz onu afr ayarı ile de yapabilirsiniz ki daha önce yapmışsınız. Şu an aracınızda bir arıza var önce onu çözmelisiniz.
 
@Toprak38 Havayı ayarlayan mekanizması var diye biliyorum lpg ayarlayan ustaya rolantiyi biraz yükseltebilir misin diye sorduğumda yapamayız kendi ayarlıyor onu demişti. Daraltmak çözüm olmayacak herhalde.
@Alperen06 Hocam bu regulatör arızasının basit bir tespit yolu var mı ilk önce ben bir bakıp emin olsam sonra ustaya göstertsem? Yanlış anlamayın size değilde ustalara güvenmiyorum.
 
Ben şöyle tespit ediyorum. Arabayı gazda stop ediyorum. Regülatörden çıkıp motora giden hortumun motor tarafını söküyorum. Daha sonra arabayı benzine alıp bir başkası marşa basarken regülatörden gelen bu hortumu kokluyorum. Eğer araç benzinde iken buradan gaz geliyorsa regülatör kaçırıyor denektir.
Ya da şöyle de olabilir arabayı lpg de stop edip hemen bu hortumu söküyoruz, stop haldeyken gaz gelmemesi lazım. Eğer geliyorsa regülatör diyaframı patlak içinde kalanı kaçırıyor. Motora veriyor ve araç sıcakken hemen bastığımızda boğuyor.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...